Lediga jobb som Platschef, anläggning i Örnsköldsvik

Se lediga jobb som Platschef, anläggning i Örnsköldsvik. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örnsköldsvik som finns hos arbetsgivaren.

Platschef till Stenger & Ibsen Construction

Stenger & Ibsen (SIC) har funnits sedan 2004 i Sverige och är specialiserad på anläggningsarbeten för förnyelsebar energi såsom vindkraftsparker, batterilagring, ställverk och solcellsparker. SIC avverkar skog, bygger vägar och kranplaner, gjuter fundament och schaktarbeten för elkablar, batterilager och ställverk. Huvudkontoret finns i Örnsköldsvik för den svenska verksamheten som har c:a 20 anställda. Stenger & Ibsen Construction är ett bolag som styrs e... Visa mer
Stenger & Ibsen (SIC) har funnits sedan 2004 i Sverige och är specialiserad på anläggningsarbeten för förnyelsebar energi såsom vindkraftsparker, batterilagring, ställverk och solcellsparker. SIC avverkar skog, bygger vägar och kranplaner, gjuter fundament och schaktarbeten för elkablar, batterilager och ställverk. Huvudkontoret finns i Örnsköldsvik för den svenska verksamheten som har c:a 20 anställda.
Stenger & Ibsen Construction är ett bolag som styrs efter följande tre värderingar- Vi är trovärdiga- Vi är lösningsorienterade- Vi är noggrannaOm jobbet som PlatschefSom platschef hos SIC ansvarar du för att leda den operativa delen avprojektet. Du utgår från ditt hem och arbetar måndag morgon till torsdag eftermiddag, vilket innebär att fredagar oftast är lediga.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Övergripande ansvar för projektledning på plats och beslut i det dagliga arbetet
Leda och fördela arbetet för arbetsledare och team inom el, fundament, schakt och anläggning
Beställa och samordna resurser och utrustning som behövs för projektets genomförande
Instruera och kontrollera underentreprenörer och leverantörer för att säkerställa att arbetet utförs enligt våra intentioner.
Arbetsmiljöansvar och samordning på projektplatsen
Engagera medarbetare så ni når uppsatta mål

Det här tror vi beskriver dig
Utbildning inom teknik eller bygg, alternativt motsvarande erfarenhet
Erfarenhet ledande befattning inomfrån bygg- eller anläggningsbranschen
Förståelse för AMA och meriterande är erfarenhet av ABT 06
Språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Som person är du tydlig och kommunikativ, med ett starkt ledarskap och en förmåga att se helheten. Du är flexibel, har god planeringsförmåga och en lösningsorienterad attityd.Du förstår vikten av teamwork och vill bidra till företagets utveckling.
Vi ser gärna att du bor någonstans norr om Uppsala.
Det här erbjuder viHos oss blir du en del av ett företag med starka värderingar och höga ambitioner. Vi arbetar aktivt med hållbarhet, kvalitet och säkerhet i alla våra projekt och värdesätter en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Som Platschef får du möjlighet att påverka både din egen utveckling och företagets framgång.
En spännande heltidstjänst i en platt organisation inom den gröna omställningen. Anställningen sker direkt av Stenger & Ibsen Construction Sverige AB.
För denna tjänst erbjuder vi företagsbil, en heltäckande sjukförsäkring och aktier i företaget när du varit anställd mer än 12 månader.
Så här söker du tjänsten som PlatschefRekryteringsprocessen för denna position hanteras av AW Rekrytering& HR.
Vänligen skicka in dina ansökningshandlingar, inklusive CV och ett personligt brev, genom länken som finns i annonsen. Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post på grund av GDPR. Sista ansökningsdag är den 12 januari.
Har du frågor är du välkommen att kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg på [email protected] eller ringa 070-28 28 414.
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Projektchef till Stenger & Ibsen Construction

Stenger & Ibsen (SIC) har funnits sedan 2004 i Sverige och är specialiserad på anläggningsarbeten för förnyelsebar energi såsom vindkraftsparker, batterilagring, ställverk och solcellsparker. SIC avverkar skog, bygger vägar och kranplaner, gjuter fundament och schaktarbeten för elkablar, batterilager och ställverk. Huvudkontoret finns i Örnsköldsvik för den svenska verksamheten som har c:a 20 anställda. Stenger & Ibsen Construction är ett bolag som styrs e... Visa mer
Stenger & Ibsen (SIC) har funnits sedan 2004 i Sverige och är specialiserad på anläggningsarbeten för förnyelsebar energi såsom vindkraftsparker, batterilagring, ställverk och solcellsparker. SIC avverkar skog, bygger vägar och kranplaner, gjuter fundament och schaktarbeten för elkablar, batterilager och ställverk. Huvudkontoret finns i Örnsköldsvik för den svenska verksamheten som har c:a 20 anställda.
Stenger & Ibsen Construction är ett bolag som styrs efter följande tre värderingar- Vi är trovärdiga- Vi är lösningsorienterade- Vi är noggranna
Lite om jobbet som ProjektchefStenger & Ibsen Construction söker nu en projektchef med erfarenhet av entreprenadbranschen för projekt i mitt och norra Sverige. Som projektchef är du en nyckelperson med ansvar för projektets ekonomi, avtal och underleverantörer, samt den huvudsakliga kontakten gentemot kunden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Granska kontraktsdokument med platschef och designteam och omvandla dem till praktisk projektinformation
Ansvara för att design, inköp och bemanning är på plats innan byggstart
Ekonomiskt ansvar för projektet och rapportera löpande till VD
Vara huvudkontakt för kunden genom hela projektet
Förbereda projektavtal tillsammans med VD
Stödja och utbilda projektteamet för långsiktiga fördelar
Delta som teamledare i minst ett förbättringsprojekt inom företaget

Det här tror vi beskriver digVi söker dig som har
Erfarenhet från entreprenad- eller byggbranschen:Du har dokumenterad erfarenhet från ledande befattning inom bygg- eller entreprenadprojekt, god insikt i de unika utmaningar och processer som präglar projektbaserade miljöer
Ekonomisk förståelse och projektbudgetering:Vi ser att du har ekonomisk erfarenhet och van att hantera kostnadsuppföljning och rapportering – allt för att bidra till projektens framgång och lönsamhet.
Kunskap om entreprenadlagar (AB04 och ABT06):Det är meriterande om du är bekant med branschspecifika avtal och regler, särskilt ABT06, så att du kan tillämpa dem i praktiken.
Behärskar engelska:Eftersom rollen innebär projektmöten och förhandlingar som sker på engelska, är det till stor fördel om du behärskar engelska, både muntligt och skriftligt.
Kunskaper i Office-programmen:Vi önskar att du har bra koll på Office-programmen, särskilt Excel, och är van att använda dem för att skapa rapporter, kalkyler och planera projekt effektivt.

Som projektchef hos oss ser vi gärna att du har en naturlig förmåga att kommunicera tydligt och skapa förtroende både inom teamet och med våra kunder. Ditt ledarskap kommer vara en viktig del för projektens framgång. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt och har en målmedveten och lösningsorienterad inställning, särskilt när projekt blir komplexa.
Vi vill att du bor någonstans mellan Stockholm - Umeå. Med fördel bor du i området runt Östersund. Det är ett krav att du har körkort för personbil.
Det här erbjuder viHos oss blir du en del av ett företag med starka värderingar och höga ambitioner. Vi arbetar aktivt med hållbarhet, kvalitet och säkerhet i alla våra projekt och värdesätter en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Du får vara med och projektera intressanta projekt för att skapa en bättre miljö för våra kommande generationer.
En spännande heltidstjänst i en platt organisation inom den gröna omställningen. Anställningen sker direkt av Stenger & Ibsen Construction Sverige AB.
För denna tjänst erbjuder vi förmånsbil, en heltäckande sjukförsäkring och aktier i företaget när du varit anställd mer än 12 månader.
Så här söker du tjänsten som ProjektchefRekryteringsprocessen för denna position hanteras av AW Rekrytering& HR.
Vänligen skicka in dina ansökningshandlingar, inklusive CV och ett personligt brev, genom länken som finns i annonsen. Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post på grund av GDPR. Sista ansökningsdag är den 12 januari.
Har du frågor är du välkommen att kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg på [email protected] eller ringa 070-28 28 414.
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Infra Areamanager till Geobear

Ansök    Nov 29    Poolia AB    Platschef, anläggning
OM OSS Geobear är ett innovativt geotekniskt ingenjörsföretag som erbjuder kostnadseffektiva och minimalt störande lösningar för både infrastruktur, kommersiella fastigheter och privatkunder. Våra tjänster löser problem med sättningar på ett unikt sätt, och vår teknologi, som har sitt ursprung i Finland, används idag över hela Europa och Asien. VARFÖR VI REKRYTERAR Geobear är verksamt inom tre huvudområden: infrastruktur, kommersiella fastigheter och priva... Visa mer
OM OSS
Geobear är ett innovativt geotekniskt ingenjörsföretag som erbjuder kostnadseffektiva och minimalt störande lösningar för både infrastruktur, kommersiella fastigheter och privatkunder. Våra tjänster löser problem med sättningar på ett unikt sätt, och vår teknologi, som har sitt ursprung i Finland, används idag över hela Europa och Asien.
VARFÖR VI REKRYTERAR
Geobear är verksamt inom tre huvudområden: infrastruktur, kommersiella fastigheter och privatmarknaden. På en snabbt växande marknad med ambitiösa tillväxtmål fokuserar vi särskilt på större och mer komplexa infrastruktur- och fastighetsprojekt. Nu söker vi en drivande Area Manager som vill ta en ledande roll i vår fortsatta framgång i Sverige.
DIN ROLL
Som Area Manager hos oss kommer du att:

Driva tillväxt och öka intäkterna genom affärsutveckling och strategiska kundmöten.


Bygga och vårda relationer med både nya och befintliga kunder.


Demonstrera ledarskap och coacha teamet för att stärka teamets prestationer.


Säkerställa att affärsmål och strategier uppfylls på ett effektivt sätt.


Förhandla tekniska komplexa kontrakt och leverera lösningar med hög kundnöjdhet.


Leda projekt, särskilt inom infrastruktur och järnväg, med fokus på smidig leverans.


Resa inom Sverige 2–4 gånger i månaden för kundmöten och projektledning på plats.


VI SÖKER DIG SOM

Har dokumenterad erfarenhet av framgångsrik försäljning och anbudshantering inom infrastruktur- och järnvägssektorn.


Har relevant teknisk utbildning.


Har erfarenhet av projektledning i komplexa miljöer och är van att arbeta med många intressenter.


Är strukturerad och bekväm med att hantera system och processer för att driva projekt och försäljning framåt.


Är lösningsorienterad, stresstålig och skicklig på att hantera flera projekt samtidigt.


Vill utvecklas och bidra till tillväxten i ett mindre, dynamiskt företag med stort fokus på innovation och hållbarhet.


DETTA ERBJUDER VI

Konkurrenskraftig lön med provision och attraktiva förmåner.


En möjlighet att arbeta med banbrytande och miljövänlig teknologi.


En central roll i ett företag i stark expansionsfas.


En engagerande företagskultur där innovation, hållbarhet och prestation värderas högt.


LÅTER DET SOM DU?
Här är din chans att vara med på en spännande resa inom ett framtidsorienterat företag. Tveka inte att ansöka – vi ser fram emot att höra från dig!
För mer information kontakta May Molin Sr Rekryteringskonsult: [email protected], eller 0720727081 Visa mindre

Platschef

Peab Anläggning söker dig som vill anta nästa utmaning. Som platschef får du chansen utvecklas tillsammans med oss. Vår grupp är en stark aktör på marknaden när det kommer till både mindre och stora, komplexa projekt. Variationen är stor med byggande av bland annat vägar, broar, vatten och avlopp, järnväg, vind- och vattenkraft samt hamnar och industrier.    Dina arbetsuppgifter Som platschef kommer du att ansvara för projekt från start till mål. Planering... Visa mer
Peab Anläggning söker dig som vill anta nästa utmaning. Som platschef får du chansen utvecklas tillsammans med oss. Vår grupp är en stark aktör på marknaden när det kommer till både mindre och stora, komplexa projekt. Variationen är stor med byggande av bland annat vägar, broar, vatten och avlopp, järnväg, vind- och vattenkraft samt hamnar och industrier. 
 
Dina arbetsuppgifter
Som platschef kommer du att ansvara för projekt från start till mål. Planering, samordning, ekonomi och arbetsmiljö, är några av de ansvarsområden som innefattas. Du skapar tydlighet utifrån satta mål och förstår vikten av att engagera dina medarbetare för att kunna nå resultat. Du kommer att jobba med kontinuerliga uppföljningar för att säkerställa att tidplaner och budget hålls. Till din hjälp har du många kompetenta och engagerade medarbetare. 
 
Är du rätt person för jobbet?
Vi söker dig med erfarenhet från byggbranschen och gärna i kombination med en byggteknisk utbildning. Du jobbar antagligen idag som platschef, produktionschef, entreprenadingenjör eller liknande. Erfarenhet från bygg, eller anläggningsverksentreprenader är ett krav. För att lyckas i rollen är det viktigt att du tycker om att ha ordning och reda omkring dig. Det är också viktigt att du har ett stort engagemang och att du ser problem som utmaningar och är övertygad om att det finns lösningar på allt. Ditt ledarskap är viktigt och du är en förebild som skapar engagemang bland medarbetarna. Som platschef interagerar du med olika funktioner, både internt och externt och därför är din förmåga att skapa och bibehålla goda relationer viktig.
 
I Peab är människorna vår största tillgång och vi satsar på vår personals utveckling. Ett brett utbud av förmåner, en trevlig arbetsmiljö och många skickliga kollegor är bara några av fördelarna med Peab.
 
Kontakt
För mer information är du välkommen att ringa projektchef Kent Karlsson, 0733-37 17 50.
 
Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. Visa mindre

Platschef Örnsköldsvik

Ansök    Nov 12    Infranord AB    Platschef, anläggning
Vill du vara med och bidra till en mer attraktiv, hållbar och effektiv infrastruktur? Infranord erbjuder dig ett varierat arbete med omväxlande miljö där du själv kan vara med och påverka din arbetsdag. Med lång erfarenhet, hög kompetens och nya idéer driver Infranord utvecklingen av dagens och morgondagens järnvägar. Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus. ARBETSUPPGIFTER Hej! ... Visa mer
Vill du vara med och bidra till en mer attraktiv, hållbar och effektiv infrastruktur?

Infranord erbjuder dig ett varierat arbete med omväxlande miljö där du själv kan vara med och påverka din arbetsdag. Med lång erfarenhet, hög kompetens och nya idéer driver Infranord utvecklingen av dagens och morgondagens järnvägar.



Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus.

ARBETSUPPGIFTER
Hej!

Jag heter Ulf Nyman och arbetar som Affärschef här på Infranord i Region Nord. Nu söker jag en platschef som vill driva entreprenadprojekt hela vägen från anbud till slutbesiktning. Möjlig placeringsort för tjänsten är Örnsköldsvik, Umeå, Vännäs, Östersund, Luleå, Boden eller Gällivare.

Jag erbjuder dig ett omväxlande arbete där du leder och planerar arbetet tillsammans med dina arbetsledare och tekniker.

Du synliggör ditt ledarskap och är alltid beredd att fungera som stöd till kollegor när behov uppstår. Du är initiativtagande och en god förebild som engagerar och visar mod när det behövs. Du har ett drivande intresse för infrastruktur, ny teknologi och vill vara med och modernisera järnvägen. 

För mig är det viktigt att du hjälper mig att bygga en kultur där vi tillsammans, på ett respektfullt och professionellt sätt löser våra uppdrag i projekten.

Jag vill att vi prioriterar säkerheten och har våra kunder i fokus. Jag vill även att du hjälper mig att hålla god lönsamhet i våra affärer så att vi kan fortsätta vår tillväxt.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i uppdraget vill vi att du är utbildad högskoleingenjör eller har motsvarande utbildning med teknisk inriktning. Vi vill även att du är van att leda entreprenadprojekt och gärna har erfarenhet från järnvägsbranschen.

Det underlättar mycket om du har arbetat med planering och haft personalansvar tidigare men det viktigaste är att du gillar att skapa goda och respektfulla relationer. 

Då vi ständigt utvecklar verksamheten uppskattar jag att du delar med dig av dina kunskaper och tidigare erfarenheter. 

Vi arbetar på olika orter så det kan innebära resor i tjänsten. Vi arbetar även utanför kontorstid på kvällar och helger när det behövs. 

Om du gillar att arbeta tillsammans som ett lag och leverera ett professionellt resultat då är det här jobbet för dig!

ÖVRIGT
Vi hoppas du tar chansen och söker tjänsten för här kommer du möta ett trevligt gäng med lång erfarenhet och gedigen kompetens som ser fram emot ytterligare en kollega. Urvalsarbetet sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

I vår rekryteringsprocess genomför alla nyanställningar alkohol- och drogtester.

En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning.

Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Branch Manager - Örnsköldsvik

Ansök    Mar 15    Stena Metall AB    Platschef, anläggning
Tror du, precis som vi, att ett framgångsrikt ledarskap bygger på delaktighet, coachning och ansvarstagande? Vill du skapa långsiktiga affärer samtidigt som du arbetar med något riktigt meningsfullt? Stena Recycling har en viktig roll att spela i industrins och samhällets omställning mot ett mer cirkulärt förhållningssätt. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra i ... Visa mer
Tror du, precis som vi, att ett framgångsrikt ledarskap bygger på delaktighet, coachning och ansvarstagande? Vill du skapa långsiktiga affärer samtidigt som du arbetar med något riktigt meningsfullt?

Stena Recycling har en viktig roll att spela i industrins och samhällets omställning mot ett mer cirkulärt förhållningssätt. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra i den spännande utveckling som nu pågår!

Som Branch Manager har du det övergripande ansvaret för anläggningen och åkeriet i Örnsköldsvik, där du ingår i ledningsgruppen för region Nedre Norr. Du leder ett team på xx personer och ansvarar för personal, resultat och arbetsmiljö.

Din roll innebär att leda och utveckla affären, verksamheten och medarbetarna i linje med bolagets och regionens strategi. Genom tydliga mål och uppföljning arbetar du för att stärka anläggningens resultat, produktivitet och leverans mot kund på såväl kort som lång sikt. Du ansvarar också för kundrelationer och marknadsbevakning av ditt verksamhetsområde, vilket innebär att du har en hel del kundkontakt och träffar både befintliga och potentiella kunder och samarbetspartners. Tillsammans med dina medarbetare och kollegor arbetar du aktivt med vårt säkerhetsarbete och med ständiga förbättringar på filialen. Här får du möjligheten att jobba i en koncern som är bäst i branschen på att erbjuda tjänster och produkter som påverkar framtiden – på riktigt.

Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:


• Ansvara för att arbetet sker på ett säkert sätt genom att bygga en tydlig säkerhetskultur
• Utveckla filialens och åkeriets resultatförmåga.
• Säkerställa efterlevnad av verksamhetens tillstånd.
• Säkerställa den dagliga driften och att vi lever upp till kundernas förväntningar.
• Identifiera nya affärsmöjligheter och marknadsföra Stena Recycling
• Aktivt leda och vara delaktig i marknadsarbetet för att uppnå tillväxtmål.
• Samverka och utveckla goda relationer både internt och externt.
• Arbeta systematiskt för att förbättra arbetsmiljö-, kvalitets och säkerhetsarbetet.

Du utgår ifrån anläggningen i Örnsköldsvik. I tjänsten ingår resor i viss omfattning inom filialens och regionens geografiska område. Tillsammans med ett rutinerat team, kommer du att vara en del av vår strävan efter hållbarhet och ansvarsfullt företagande.

Det här behöver du ha med dig:


• B-körkort
• Flerårig relevant yrkeserfarenhet
• Erfarenhet av ledarskap, förändringsledning och verksamhetsutveckling
• Goda datakunskaper inom Officepaketet och digitala affärssystem.
• Goda kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har en relevant examen från universitet eller högskola.

Det börjar med dig
Vi söker dig som vill leda och engagera andra. För att trivas i rollen är det viktigt att du motiveras av att göra långsiktiga affärer, att du har ett positivt förhållningssätt och att du vill vara delaktig i den omställning vi står inför. Som ledare är du transparent, duktig på att kommunicera och en coachande vägvisare. Du behöver också ha förmågan att integrera kort- och långsiktiga mål med helhetsbilden.

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Här kan du utvecklas!
Med omtanke och säkerhet i fokus erbjuder vi en spännande och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi satsar mycket på en gedigen introduktion och kompetenshöjande insatser för våra medarbetare. Som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.

Välkommen till en framtidsbransch!

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Biometria söker Distriktschef till Örnsköldsvik

Vill du bidra med ett gott ledarskap i ett framåtsträvande företag och bidra till goda kundrelationer. Biometria är en central aktör inom svensk skogsnäring. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vår verksamhet bidrar till en hållbar och kvalitetssäkrad skogsnäring. Vi söker nu en distriktschef till distrikt Örnsköldsvik inom avdelning Virkesmätning. Som distriktschef är du del av ledningsgruppen för område Nord. Ledningsgruppen utgörs av o... Visa mer
Vill du bidra med ett gott ledarskap i ett framåtsträvande företag och bidra till goda kundrelationer.

Biometria är en central aktör inom svensk skogsnäring. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vår verksamhet bidrar till en hållbar och kvalitetssäkrad skogsnäring.

Vi söker nu en distriktschef till distrikt Örnsköldsvik inom avdelning Virkesmätning. Som distriktschef är du del av ledningsgruppen för område Nord. Ledningsgruppen utgörs av områdets 6 distriktschefer samt Områdeschef och täcker området från Söderhamn till Kalix. Tillsammans har vi bred erfarenhet av verksamheten, med olika styrkor och bakgrunder och stöttar varandra i arbetet med att leda vår verksamhet framåt. Vi eftersträvar mångfald och söker dig som kan komplettera oss med just dina erfarenheter och kunskaper oavsett exempelvis kön eller härkomst.

Örnsköldsviks distrikt består av 11 mätplatser med ca 25 medarbetare vilka är spridda inom distriktets område och mätplatser.

Avdelning Virkesmätning är Biometrias största verksamhetsområde med ca 580 medarbetare från norr till söder. Vårt uppdrag är att genomföra en opartisk mätning av det virke som flödar mellan skog och industri, så att alla Sveriges skogsägare kan vara trygga i sina virkesaffärer. Vi finns på sågverk, massaindustrier, energianläggningar, virkesterminaler och vid våra fjärrmätningskontor.

Arbetsuppgifter

Som distriktschef är du stationerad i det egna hemmet och har huvudansvaret för personal och verksamhet inom ditt distrikt. Du ingår också i ett av avdelningens förbättringsteam.

Dina arbetsuppgifter är följande:
• Att leda och fördela arbetet
• Säkerställa den dagliga driften på mätplatser inom distriktet
• Ansvara för mätningskvalitén
• Budget och ekonomiskuppföljning inom distriktet
• Personal- och arbetsmiljöansvar för all mätande personal inom distriktet
• Resultatansvar
• Kontakt med distriktets kunder och medlemsföretag
• Kommunikation inom distriktet till personal, kunder och andra samarbetsparter.
• Rekrytering
• Medarbetar-och lönesamtal, med uppföljning på individnivå

Vem är du?

Vi söker dig som vill och kan leda personal på distans. Du trivs i en coachande roll och inspireras av att arbeta mot tydliga mål. Du är kundorienterad och förstår samt kan leverera det som är värdefullt för kunden. Vidare är du en flexibel problemlösare som inte har problem med att planera om. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig tydligt både muntligt och i skrift på svenska, samt behärskar grundläggande engelska.

Då vi arbetar tillsammans över distriktsgränserna med exempelvis bemanning, rekrytering och utbildning ser vi också att du är en driven lagspelare som motiveras av att utveckla och lyfta dina medarbetare. Du är en van datoranvändare och har inga problem att sätta dig in i nya systemstöd.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du delar våra värderingar; pålitligt, opartiskt, engagerat och tillsammans och agerar samt arbetar därefter. Då resor i tjänsten ingår är B-körkort således ett krav. Då tjänsten innebär personalansvar är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda andra eller gärna chefserfarenhet.

Vi ser gärna att du också har erfarenhet av budgetarbete och annan ekonomisk uppföljning och att du har skoglig kännedom sedan tidigare. Du har som lägst gymnasieutbildning.

Vi erbjuder dig

Ett självständigt arbete i ett framåtsträvande företag där du får möjlighet att vara med och påverka och utveckla för framtiden. Våra värdeord inom Biometria är Pålitliga, Opartiska, Engagerade och Tillsammans. Biometria verkar för att skapa en attraktiv arbetsplats med öppenhet och ett tillåtande klimat.

Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra, vi erbjuder dig:
• Friskvårdsbidrag
• Privat sjukvårdsförsäkring
• Flera fritidsboenden att låna/hyra runt om i Sverige samt en lägenhet i Spanien.
• ATK-val varje år
• Tillgång till förmånsportalen Benify

Vi välkomnar dig att bidra till verksamheten med din kompetens – det är bra att vi är olika!


Din ansökan

Urval till intervju sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via länken nedan!

Din ansökan ska innehålla ett personligt brev med en presentation av dig själv och vad som lockar med tjänsten samt en meritförteckning/CV.

Visst låter det intressant!?

Ställ gärna dina frågor om tjänsten till områdeschef, Leif Haglund, tel. 010-228 5329 email: [email protected]

Placeringsort är Örnsköldsvik med omnejd, eller enligt överenskommelse

Välkommen att skicka in din ansökan senast den 2024-02-15

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Genom din ansökan samtycker du till att Biometria får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbete kopplat till denna tjänst i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR. Vänligen läs mer på Integritetsskyddsmyndigheten. (imy.se)

Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala. Visa mindre

Platschef till John Deere i Själevad, Örnsköldsvik

Ansök    Aug 19    Experis AB    Platschef, anläggning
John Deere är den marknadsledande skogsmaskintillverkaren i världen. Vi har verksamhet i ett stort antal länder med tillverkning av skogsmaskiner i Finland och USA. John Deere Forestry AB är det svenska återförsäljningsbolaget för skogsmaskiner, med huvudkontor i Märsta, med ett stort antal verkstäder runt om i landet. I Märsta finns också huvudlagret för reservdelar till de europatillverkade maskinmodellerna. Är du en driven och affärsorienterad person m... Visa mer
John Deere är den marknadsledande skogsmaskintillverkaren i världen. Vi har verksamhet i ett stort antal länder med tillverkning av skogsmaskiner i Finland och USA. John Deere Forestry AB är det svenska återförsäljningsbolaget för skogsmaskiner, med huvudkontor i Märsta, med ett stort antal verkstäder runt om i landet. I Märsta finns också huvudlagret för reservdelar till de europatillverkade maskinmodellerna.

Är du en driven och affärsorienterad person med stort teknikintresse? Gillar du att arbeta med människor och trivs du med utmaningar? Då är det kanske dig vi söker!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en platschef till vår serviceanläggning i Själevad. Du kommer att ansvara för drift och utveckling av service- och reservdelsverksamheten. Serviceanläggningen har fokus på snabb och kompetent service och att kunna leverera rätt reservdelar över disk. Som platschef jobbar du med kontinuerlig utveckling av verksamheten när det gäller servicetäckning och problemlösning. En viktig del för att få detta att fungera kommer vara samverkan med andra avdelningar inom företaget så som t ex. säljare, produktspecialister och medarbetare på huvudkontoret och centrallagret i Märsta.

Att bygga varaktiga relationer med såväl befintliga som potentiella kunder blir en viktig del i ditt arbete som platschef. Huvudfokus är att möta kundernas förväntningar och att maximera kundnöjdhet på ett lönsamt sätt för kunder och John Deere.

Förutom att ansvara för anläggningens utveckling av reservdels-och serviceförsäljning ingår i arbetsuppgifterna även medarbetaransvar, budget- och resultatansvar. Platschefen är också ansvarig för miljö och säkerhet på verkstaden.

Vem är du?

Vi söker dig med några års erfarenhet av verkstads- och reservdelsdrift. Du har goda ledaregenskaper och gärna tidigare erfarenhet som chef. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av förändringsarbete. Du är van att arbeta självständigt och har ett affärsmässigt förhållningssätt.

Som person är du engagerad och trivs i en varierad arbetsvardag där du ges friheten att arbeta med stor egenpåverkan, att du har ett eget driv är därför ett måste.

Då tjänsten har många kontaktytor, både interna samt externa, är B-körkort ett krav samt att du skriver och talar svenska och engelska väl.

Vi är övertygade om att mångfald och delaktighet gör oss ännu starkare. Om du kan se dig själv som en av oss är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar John Deere Forestry AB med Jefferson Wells och du kommer att bli anställd hos John Deere Forestry. För frågor eller funderingar kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Nilsson, 070-6052323, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag är den 15/9.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Sektionschef till Ragn-Sells Örnsköldsvik

Vill du dra ditt strå för miljöns bästa? Vill du samtidigt utveckla dina ledaregenskaper i en nyskapande koncern med fokus på hållbarhet? Välkommen med din ansökan! Om rollen På anläggningen i Örnsköldsvik har du en ledande roll. Du har personal- och budgetansvar samt verkar för att vidareutveckla och effektivisera arbetsuppgifter, i samspel med flertalet andra sektioner. Du har löpande kontakt med såväl kunder och kollegor som andra avdelningar inom kon... Visa mer
Vill du dra ditt strå för miljöns bästa? Vill du samtidigt utveckla dina ledaregenskaper i en nyskapande koncern med fokus på hållbarhet? Välkommen med din ansökan!

Om rollen
På anläggningen i Örnsköldsvik har du en ledande roll. Du har personal- och budgetansvar samt verkar för att vidareutveckla och effektivisera arbetsuppgifter, i samspel med flertalet andra sektioner. Du har löpande kontakt med såväl kunder och kollegor som andra avdelningar inom koncernen. På anläggningen samlar ni in processavfall från näringsliv och organisationer. Ni identifierar genom exempelvis provtagning och hittar rätt sätt att behandla avfallet. Det är av stor vikt att alla beslut tas i enlighet med gängse miljölagar samt ramverk framtagna inom företaget, dessa får du lära dig i rollen. Avfallet ska även administreras och klassas korrekt.

Din profil
Vi tror att kommunikation är något som faller sig naturligt för dig. Du är tydlig mot andra och prioriterar både att lyssna in och förstå dina kollegor och kunder. Du arbetar alltid strukturerat enligt en röd tråd och förstår vikten av planering och noggrannhet, i den här rollen kan även små projekt få stora konsekvenser. Du är lösningsorienterad i ditt sätt och identifierar med intresse både dina utmaningar och vilken information du behöver ta till dig för att komma vidare i dem.

Skallkrav
• God kommunikatör samt flytande svenska, i både tal och i skrift
• Van användare av Officepaketet (Teams, Excel, Outlook)
• B-körkort

Meriterande
• Ledarskapserfarenheter, exempelvis inom personalutveckling, förändringsarbete, resultatansvar
• Erfarenhet eller merkunskap av ekonomiskt ansvar
• Tidigare arbete med entreprenadmaskiner
• Kunskap om branschrelaterade arbetsuppgifter såsom avfallshantering, lagrum inom området och dylikt

Om företaget
Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö! De erbjuder nyskapande, effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. Deras vision är att vara ett levande bevis på att omsorg om jorden och affärer går hand i hand. Koncernens grund lades redan 1881 och de finns i Sverige, Norge, Danmark och Estland med knappt 2500 anställda. De är verksamma runtom i hela Sverige och har totalt 1500 anställda i landet på 60 anläggningar.

Företagets erbjudande innebär bland annat
• Friskvård och förmånsportal
• 38,5 timmars arbetsvecka
• Roll i en växande verksamhet inom den gröna omställningen

Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden. Efter denna period kommer möjlighet diskuteras om förlängning hos oss eller kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Örnsköldsvik
Arbetstider: 7-16 med möjlighet till flex och hybrid
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Ramudden söker en Platschef till Umeå och Örnsköldsvik

Ansök    Mar 6    Ramudden AB    Platschef, anläggning
Ramudden skapar säkra arbetsplatser längs vägarbeten, byggnationer, anläggningar, järnvägar och andra infrastrukturprojekt. Vi erbjuder anpassade lösningar med omtanke om människors trygghet och arbetsmiljö. Vi tillhandahåller utrustning när och där det behövs, utför tjänster på plats samt utbildar våra kunders medarbetare i säkra arbetsplatser. Vi hjälper också till att säkra publika platser. Vårt syfte är att se till att människor kommer hem oskadda varj... Visa mer
Ramudden skapar säkra arbetsplatser längs vägarbeten, byggnationer, anläggningar, järnvägar och andra infrastrukturprojekt. Vi erbjuder anpassade lösningar med omtanke om människors trygghet och arbetsmiljö. Vi tillhandahåller utrustning när och där det behövs, utför tjänster på plats samt utbildar våra kunders medarbetare i säkra arbetsplatser. Vi hjälper också till att säkra publika platser. Vårt syfte är att se till att människor kommer hem oskadda varje dag, oavsett om de jobbar på en arbetsplats eller bara passerar den. Vi finns idag på ett 70-tal platser i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland och Kanada och omsätter runt 1,8 miljarder SEK per år och har ca 800 anställda.

Vi söker nu en Platschef till Umeå som också kommer att ansvara för vår depå i Örnsköldsvik. Umeå och Örnsköldsvik ingår i Region Nord tillsammans med orterna Borlänge, Gävle, Härnösand, Ludvika, Luleå, Mora, Piteå, Skellefteå, Sundsvall & Östersund.

ARBETSUPPGIFTER

Som Platschef hos oss har du ansvar för all verksamhet på depån. Du rekryterar och ser till att det finns rätt antal resurser och stöttar arbetsledningen i det dagliga arbetet. Du kommer ha en roll som kräver att du kan fatta egna beslut och du kommer ha ett stort ansvar, men samtidigt en stor frihet att påverka utvecklingen av verksamheten.

Du kommer att ansvara för verksamhetens resultat och affärer, kundrelationer, rutiner, arbetsmiljö, personal och personalutveckling. Som stöd har du ett nätverk av personer och funktioner inom Ramudden.

Du rapporterar till Regionchefen och ingår i regionens ledningsgrupp. Du ansvarar även för att främja samarbeten med övriga verksamheter i regionen och koncernen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Umeå. Du ansvarar för båda våra depåer i Umeå och Örnsköldsvik, resor förekommer därför mellan orterna.

DIN BAKGRUND

Vi söker dig som är en trygg, affärsdriven, inspirerande och säljfokuserad ledare. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en lokal förankring samt tidigare erfarenhet av anläggningsbranschen, kanske som platschef eller liknande. Du som söker bör ha tidigare erfarenhet som ledare samt grundläggande företagsekonomisk förståelse och god administrativ vana.

Som person är du engagerad och resultatfokuserad och trivs att arbeta i team. Du har en förmåga att få saker gjorda och att få människor omkring dig att arbeta åt samma håll. Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer krävs det att du har en hög social kompetens och lätt att samarbeta. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska då engelska är vårt koncernspråk.  

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och social kompetens i denna rekrytering.

DETTA ERBJUDER VI DIG

Som vår nya kollega kan du se fram emot en framåtblickande företag med stor entreprenörsanda, en stark sammanhållning och en stabil arbetsplats. Vi vet att alla duktiga medarbetare är Ramuddens största tillgång. Därför satsar vi extra mycket på kompetensutveckling och fortbildning av alla i personalen. Vi har även en friskvårdssatsning som vi kallar "Passion for health" med fokus på att vi skall må bra i vardagen, stärka sammanhållningen och leva hälsosammare. Som medarbetare på Ramudden kan du ta del av många olika förmåner inom hälsa, friskvård och fritid. Läs mer på https://www.ramudden.se/passionforhealth

Ansökan sker via denna länk:

Ramudden söker platschef! - Ramudden (zerolime.se)
Urval och intervjuer sker löpande, ansök därför så snart som möjligt. 

Kontakt Professionals Nord: Ronja Lilja, Konsultchef. Mejl: [email protected] Visa mindre

Platsansvarig / Site Lead till Sidensjö hub

Efterfrågan på energi från förnybara källor växer snabbt i takt med ökade klimatförändringar. Vill du vara med och bidra till att skapa grön energi till kommande generationer hos en av de marknadsledande vindkraftsproducenterna? Då Siemens Gamesa expanderar rekryterar vi nu en Site Lead som kommer att vara ansvarig för Sidensjö hub. Hur ser du på framtiden? https://youtu.be/JkAXinq-qRA Arbetsuppgifter I rollen som Site Lead kommer du att ansvara för vin... Visa mer
Efterfrågan på energi från förnybara källor växer snabbt i takt med ökade klimatförändringar. Vill du vara med och bidra till att skapa grön energi till kommande generationer hos en av de marknadsledande vindkraftsproducenterna? Då Siemens Gamesa expanderar rekryterar vi nu en Site Lead som kommer att vara ansvarig för Sidensjö hub.
Hur ser du på framtiden?
https://youtu.be/JkAXinq-qRA


Arbetsuppgifter
I rollen som Site Lead kommer du att ansvara för vindkraftsparken i Sidensjö, väster om Örnsköldsvik samt för siterna söder om Örnsköldsvik; Rammeldalsberget, Stormon och Spjutåsberget i Västernorrlands län.
Som Site Lead kommer du att ansvara för den dagliga driften och du kommer att leda och fördela arbetet för ditt team, bestående av sju vindkraftstekniker.
Din roll kommer bland annat att innebära:
· Planering och samordning av planerat underhåll samt akut service av turbinerna.
· Driva förbättringsåtgärder och modifieringar för att säkerställa högsta möjliga kvalité och driftsäkerhet till kunderna.
· Du genomför och följer upp verksamhetsplaner samt stödjer, motiverar och utvecklar ditt team för att nå enhetens uppsatta mål.
· Bygga långsiktiga relationer med kunder och leverantörer och säkerställa god service.
· Resursplanering, schemaläggning och semesterplanering tillsammans med det centrala teamet.
· Säkerställa ett kontinuerligt och systematiskt säkerhets- och arbetsmiljöarbete
· Daglig rapportering och dokumentation i affärssystemet SAP
Tjänsten som Site Lead kommer att innebära en del resor, särskilt under upplärningsperioden det första året.


Kvalifikationer och erfarenheter
Vi söker dig som har erfarenhet inom el, mekanik och/eller hydraulik, gärna en eftergymnasial teknisk utbildning. Det är en fördel att ha erfarenhet av en teknisk serviceorganisation och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från vindkraft. Du har tidigare erfarenhet som ledare samt goda ledaregenskaper och förmågan att coacha och motivera ditt team. Dina datorkunskaper är goda och du uttrycker dig obehindrat i svenska samt har goda kunskaper i engelska. B-körkort är ett krav.
Du är bekväm med att arbeta på höga höjder och är van vid att ha ett högt fokus på säkerhet och arbetsmiljö.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som Site Lead är du duktig på att planera och organisera, du är flexibel och har lätt för att prioritera. Du är en problemlösande, driven och ansvarstagande person. Du trivs med kundkontakter och är duktig på att skapa relationer och samarbeten både internt i organisationen och externt. Du drivs av att motivera och utveckla andra samt har en lyhörd och ödmjuk personlighet.


Siemens Gamesa erbjuder dig
På Siemens Gamesa får möjlighet att utvecklas och växa både som person och i din profession. Genom Siemens Gamesas utbildningsprogram får du en gedigen introduktion och utbildning inom säkerhet och teknik. Som Site Lead kommer du att få ta del av Siemens Gamesa förmåner som till exempel tjänstebil, interna utbildningar och friskvårdsbidrag.


Ansök
Sök gärna tjänsten redan idag genom att klicka på ansökningsknappen. Vi gör löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Jonsson, på telefonnummer 0709-68 30 20 eller [email protected]
För att komma i kontakt med lokala representanterna på facket: [email protected]


I enlighet med AFS 2019:3 kommer Siemens Gamesa Renewable Energy att genomföra en medicinsk undersökning för höjdarbete på de slutliga kandidaterna i processen.



Siemens Gamesa är en arbetsgivare som erbjuder lika möjligheter för alla och upprätthåller en arbetsmiljö som är fri från diskriminering och där anställda behandlas med värdighet och respekt. Anställning på Siemens Gamesa baseras enbart på en individs erfarenheter och kvalifikationer, relaterat till jobbkompetensen. Siemens Gamesa diskriminerar inte någon anställd eller arbetssökande på grund av ras, etnicitet, nationalitet, genetisk information, religion, ålder, kön, könsidentitet, sexuell läggning, graviditet, civiltillstånd, funktionshinder eller andra karaktärer som skyddas av lagar, regler eller förordningar. Vi följer dessa principer i alla aspekter av anställning inklusive rekrytering, utbildning, lönesättning och förmåner. Visa mindre

Vi söker platschef till Bergnäset, Örnsköldsvik

Ansök    Apr 12    NCC AB    Platschef, anläggning
Vill du vara med och utveckla ställningsbranschen? Vi är viktiga! Till och med en förutsättning för att man ska kunna bygga eller renovera! Vi finns med oavsett om det är ett litet hus eller en stor byggnad, en mindre industrirenovering eller en stor om- eller nybyggnad av en industri. Hos oss får du arbete med allt ifrån stora till små projekt.  Bergnäset Ställningsmontage AB är ett av Sveriges största ställningsföretag och ingår i NCC koncernen. Vi har ... Visa mer
Vill du vara med och utveckla ställningsbranschen?
Vi är viktiga! Till och med en förutsättning för att man ska kunna bygga eller renovera! Vi finns med oavsett om det är ett litet hus eller en stor byggnad, en mindre industrirenovering eller en stor om- eller nybyggnad av en industri. Hos oss får du arbete med allt ifrån stora till små projekt. 

Bergnäset Ställningsmontage AB är ett av Sveriges största ställningsföretag och ingår i NCC koncernen. Vi har över 350 medarbetare från Kiruna till Oxelösund som gärna erbjuder våra kunder inom industri-och byggsektorn tjänster i samband med såväl löpande underhåll och driftstopp som investeringar. Vi är en stor aktör på marknaden och med gott anseende. Gå gärna in och läs mer om oss på www.bergnaset.se

Vi söker nu en platschef till vår verksamhet i Ångermanland med placering i Örnsköldsvik. 

Rollen som Platschef 
Som Platschef ansvarar du för projektens genomförande, från försäljning, kontraktsskrivning, projektplanering till genomförande. Du har resultatansvar och ansvarar för projektens intäkter och kostnader. Du har personalansvar för arbetsledare, förmän och ställningsbyggare. Beroende på projektens omfattning varierar antalet och vid behov anlitar vi underentreprenörer.

Ett av dina viktigaste uppdrag är att säkerställa en god och säker arbetsmiljö för våra medarbetare, kunderna och dig själv. Vi jobbar hårt i bolaget med att vår arbetsmiljö ska vara bra och säker.

Ett bra utfört arbete ger oss nya uppdrag och nya kunder. Som kundansvarig ansvarar du för att ha nära och kontinuerliga dialoger med kunderna för att leverera de bästa lösningarna.

Inom Bergnäset finns olika stödfunktioner till din hjälp inom exempelvis försäljning, inköp, kalkyl, arbetsmiljö, HR mm.

Din Profil 
Tjänsten kräver att du har drivit ett antal projekt, som arbetsledare, platschef eller projektledare inom antingen bygg-, service- eller entreprenadbranschen. Önsketänkande är naturligtvis att du har erfarenhet av arbete inom ställningsbranschen och teknisk utbildning inom bygg- och anläggning från yrkes- eller högskola.

Du är trygg i rollen som ledare och inser hur viktigt det är att sätta upp tydliga mål för din verksamhet och sedan förmedla detta till dina medarbetare på ett sätt som skapar engagemang. Du har lätt för att skapa och utveckla relationer med såväl kollegor, kunder så som med dina underentreprenörer.  

Du är resultatinriktad och har kunskap om budget- och prognosarbete och hur du skapar kontroll på din verksamhet. Du är bekväm med att arbeta i olika datamiljöer och har erfarenhet av anbuds- och kontraktsfrågor samt av inköp av UE och material. Att driva flera parallella projekt kräver att du kan planera och organisera dina och andras arbetsuppgifter.

Vi jobbar hårt med att vår arbetsmiljö ska vara bra och säker. Därför måste även du inse att en god och säker arbetsmiljö är det viktigaste du kan erbjuda dina medarbetare, kunden och dig själv.

Ytterligare information
Du kommer att rapportera till produktionschef inom produktionsområde Mellan. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Örnsköldsvik. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

Kontakt och ansökan
Ring gärna Produktionschef Lars Fredriksson, 079-098 36 27 eller HR Business Partner Maria Flink, 070-918 15 45, för ytterligare information. Registrera din ansökan och ditt CV nedan. Urval sker löpande så ansök snarast, dock senast 2021-04-30.

Välkommen med din ansökan!

På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans
Varje dag tar våra över 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. 

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. 

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar. Visa mindre

Platschef region Nord

Ansök    Dec 27    Randstad AB    Platschef, anläggning
Arbetsbeskrivning Har du arbetat några år som arbetsledare inom anläggningsbranschen och är redo nästa steg i karriären eller har du erfarenhet som platschef och ta nästa steg i din utveckling? Nu finns möjligheten till en spännande och utvecklande tjänst som platschef hos Stenger & Ibsen Construction Sverige AB i region nord. SIC arbetar inom vindkraftsindustrin där kärnverksamheten är betongfundament till vindkraftverk, infrastruktur (väg mm) samt förläg... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat några år som arbetsledare inom anläggningsbranschen och är redo nästa steg i karriären eller har du erfarenhet som platschef och ta nästa steg i din utveckling? Nu finns möjligheten till en spännande och utvecklande tjänst som platschef hos Stenger & Ibsen Construction Sverige AB i region nord.
SIC arbetar inom vindkraftsindustrin där kärnverksamheten är betongfundament till vindkraftverk, infrastruktur (väg mm) samt förläggning av internt el-kabelnät. Den platschef som nu eftersökes kommer att ha det övergripande ansvaret för aktuellt projekt.

Du kommer att utgå från ditt hem och arbeta i projekt som ligger runt om i norra Sverige. Vi ser gärna att du bor i exempelvis Sundsvall-, Östersund-, Örnsköldsvik- eller Umeå-trakten. En typisk arbetsvecka i projekten är måndag morgon till torsdag eftermiddag. Fredagar är oftast inarbetade dagar och således lediga.

Hos SIC får du möjlighet att utvecklas och växa och bli en del av företagets kultur och framtidsplaner.

Ansvarsområden
Då SIC kännetecknas av en platt organisation med en mycket informell kultur förväntas man självständigt driva sina projekt men med starkt stöd från organisationen. Man förväntas vara en synlig ledare på projektplatsen 4 dagar per vecka då det är mycket operativa beslut som tas kontinuerligt. 
• Platschefen innehar helikoptersyn och leder projektet, vilket innebär att du ser vad som görs och vad som behöver göras.  
• Platschefen leder arbetsledare och säkerställer att arbetet fördelas korrekt mellan de olika disciplinerna -el, betong, schakt och anläggning.
• Har ekonomi- och kvalitetsansvar
• Är samordnare för arbetsmiljö
• Ansvarar för en kvalitetssäkrad dokumentation

Arbetstider
Heltid. Resa till projektplatsen söndag kväll/tidig måndag morgon beroende på avstånd.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning inom teknik/bygg och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. För att vara aktuell för tjänsten har du arbetat något år inom bygg- eller anläggningsbranschen. Du har erfarenhet av projektledning av olika byggprojekt/anläggningsprojekt och vana av att ligga ute på projekt. 
Vi söker dig som har god företagsekonomisk förståelse och erfarenhet av eget budgetansvar.  Du har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.
Du har kännedom gällande AMA. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta med ABT 06.
Som person är du drivande, kommunikativ och tydlig. Du har goda ledaregenskaper och har förmågan att överblicka helheten. Du är en närvarande ledare som är prestigelös och visar vägen. Du har god planeringsförmåga, är flexibel och har förmågan att hitta alternativa lösningar. 

Ansökan
För information:  I denna rekrytering samarbetar Stenger & Ibsen Construction Sweden AB med Randstad AB. För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Hanna Sundberg, [email protected]

Om företaget
Med 30 års sammanlagd erfarenhet grundade Johan Stenger och Jens Ibsen Stenger & Ibsen Construction (SIC) 2003. SIC är specialiserat på att leverera nyckelfärdiga lösningar inom byggnadsarbete för vindkraftsindustrin på land. SIC erbjuder etablering av vindkraftverk och relaterade anläggningsarbeten för vindkraftsprojekt i alla storlekar, med särskilt fokus på de skandinaviska och nordeuropeiska marknaderna. I Skandinavien finns 4 kontor varav det i region nord ligger i Örnsköldsvik. https://si-construction.com/about-sic Visa mindre

Platschef till Norrlands Custom Örnsköldsvik

Om Norrlands Custom  Norrlands Custom AB är en resevdelsgrossist som grundades 1971 och har sitt säte i Örnsköldsvik, 2021 förvärvade KW Parts AB Norrlands Custom AB.  Genom förvärvet kompletteras befintlig affär med djup kunskap och kompetens om, samt sortiment till, klassiska amerikanska bilar. Tillsammans skapar bolagen Europas bredaste och mest kompletta sortiment till amerikanska bilar. Läs gärna mer om KW Parts AB på kwparts.com. Norrlands Custom är... Visa mer
Om Norrlands Custom 
Norrlands Custom AB är en resevdelsgrossist som grundades 1971 och har sitt säte i Örnsköldsvik, 2021 förvärvade KW Parts AB Norrlands Custom AB.  Genom förvärvet kompletteras befintlig affär med djup kunskap och kompetens om, samt sortiment till, klassiska amerikanska bilar. Tillsammans skapar bolagen Europas bredaste och mest kompletta sortiment till amerikanska bilar. Läs gärna mer om KW Parts AB på kwparts.com.

Norrlands Custom är idag en av Sveriges ledande grossister av eftermarknadsdelar till amerikanska bilar. Med djup kompetens och erfarenhet, en välutvecklad och exakt reservdelskatalog samt tillsammans med ett brett lagerfört sortiment av reservdelar har bolaget ett gott renommé och bred kundbas i hela Sverige. Med KW Parts befintliga erbjudande inom reservdelar och tillbehör, inte minst som officiell distributör av reservdelar från såväl General Motors som Mopar, kompletterar bolagen varandra mycket väl och skapar en stark plattform för fortsatt tillväxt.

Vill du läsa mer om Norrlands Custom besök norrlandscustom.com. 

Norrlands Custom söker en Platschef till Örnsköldsvik.
Dina arbetsuppgifter
Norrlands Custom söker nu en dynamisk och erfaren ledare som med sitt driv och arbetslivserfarenheter ska fortsätta utveckla Norrlands Custom. Du kommer att ha huvudansvaret för att driva och utveckla verksamheten efter uppsatta mål och riktlinjer och eftersträva nöjda kunder, god lönsamhet, produktivitet samt hållbar utveckling och kvalitet. Du kommer att inneha en nyckelroll i integrationen med KW Parts. Till din hjälp har du ca 10 medarbetare på Norrlands Custom samt övriga kollegor på Klintberg Way. 

Platschefens yttersta uppdrag är att leda, styra och utveckla verksamheten för att uppnå god arbetsmiljö, omsättning och resultatmål. 

Några av arbetsuppgifterna som platschef på Norrlands Custom är: 
Förverkliga företagets vision, affärsidé och målbild
Bygga en god företagskultur
Utveckla verksamheten för att möta behovet hos kunderna
Arbetsmiljöansvaret samt personalansvar 
Försäljningsansvar
Driva digitalisering och varumärkesbyggnad
Representera Norrlands Custom och bidra till att förbli en framstående och attraktiv arbetsgivare

Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning i grunden alternativt tillförskaffat sig denna kunskap genom arbetslivet. Vi ser gärna att du idag arbetar med liknande arbetsuppgifter.  Arbetslivserfarenheter av att driva en verksamhet eller större avdelning är ett krav likasom att du i arbetslivet haft personalansvar och budgetansvar. Erfarenhet av fordonsbranschen och ett brinnande intresse av bilar, gärna då amerikanska bilar och reservdelar, är ett måste för att lyckas i arbetet. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenheter inom försäljning och marknadsföring då detta kommer att vara en del i din vardag på Norrlands Custom.

Som person har du en entreprenöriell inställning och en nyfikenhet på digitalisering av processer. Som ledare är du prestigelös och målmedveten samt har lätt för att få med dig andra. Har du erfarenhet av att leda genom förbättringsarbete så är det positivt. Du har lätt för att interagera med andra personer och tror på att samarbete är vägen till framgång.

Ett krav är att du har god datavana samt kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. 

Körkort B är ett krav.
Anställningsomfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetstid och lön
Dagtid/Fast lön
Övrig information
I denna rekrytering samarbetar Norrlands Custom med OnePartnerGroup Örnsköldsvik. Du skickar in din ansökan i form av CV och Personlig brev via onepartnergroup.se. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten tillsätts när rätt person hittats. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Vedman, 0660–689 602 på OnePartnerGroup.

Välkommen med din ansökan!
Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet.

Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksamma på ett 50-tal orter, med cirka 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?

Varmt välkommen till onepartnergroup.se Visa mindre

Projektledare Bergnäset

Ansök    Nov 9    NCC AB    Platschef, anläggning
Projektledare till Umeå Expo Vi har fått förtroendet att vara leverantör av ställningstjänster till SCAs byggnation av en ny pappersmaskin i Umeå. Det innebär ett omfattande arbete som kommer att pågå under minst tre år. I och med detta behöver vi förstärka vår organisation med en ny Projektledare som känner sig manad att axla ansvaret för att vår kund, SCA och deras entreprenörer, ska få den bästa servicen gällande tillgång till samt uppbyggnad av säkra s... Visa mer
Projektledare till Umeå Expo
Vi har fått förtroendet att vara leverantör av ställningstjänster till SCAs byggnation av en ny pappersmaskin i Umeå. Det innebär ett omfattande arbete som kommer att pågå under minst tre år. I och med detta behöver vi förstärka vår organisation med en ny Projektledare som känner sig manad att axla ansvaret för att vår kund, SCA och deras entreprenörer, ska få den bästa servicen gällande tillgång till samt uppbyggnad av säkra ställningar i rätt tid.

Bergnäset Ställningsmontage AB är ett av Sveriges största ställningsföretag och ingår i NCC koncernen. Vi har över 350 medarbetare från Kiruna till Oxelösund som gärna erbjuder våra kunder inom industri-och byggsektorn tjänster i samband med såväl löpande underhåll och driftstopp som investeringar. Vi är en stor aktör på marknaden och med gott anseende.

Rollen som Projektledare
Som projektledare kommer du ha det övergripande ansvaret för att leda och driva din verksamhet utifrån uppsatta mål. Du har personalansvar och budgetansvar för ditt projekt och det ekonomiska ansvaret består av att påverka, kontrollera och följa upp projektets intäkter och kostnader för att skapa lönsamhet.

Att skapa struktur och ordning är enormt viktigt då den verksamheten som du kommer ansvara för är en del av ett stort projekt. Att leverera säkert, i tid, med kvalitet och enligt avtal är nödvändigt då din verksamhet påverkar resterande flöden samt att vår kund blir nöjd.

Du skapar goda relationer med såväl vår kund så som med andra intressenter som är på plats. Det kräver lyhördhet samt en förmåga att hitta lösningar på uppkomna problem. Vidare säkerställer du rätt bemanning i projektet och du kommer ha personalansvar för 2-3 arbets-ledare samt ett stort antal yrkesarbetare. Behovet av personal kommer att variera vilket innebär att du även kommer att ha inhyrd personal.

Din Profil
Tjänsten kräver att du har drivit ett antal byggprojekt, antingen som arbetsledare, platschef eller projektledare. Önsketänkande är naturligtvis att du har erfarenhet av arbete inom ställningsbranschen men även att du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom bygg/anläggning.

Du trivs i rollen som både ledare och chef och inser hur viktigt det är att sätta upp tydliga mål för din verksamhet och sedan kunna förmedla detta till dina medarbetare på ett sätt som skapar engagemang. Du delger din organisation såväl information som egna tankar och synsätt. Vidare är du resultatorienterad och gillar utmaningar.

Du kommer att ha daglig kontakt med dina kunder samt en mängd underentreprenörer vilket du måste trivas med. Du har god kommunikationsförmåga och din servicenivå är hög.

Du har koll på ekonomin och vet var du ska hitta eventuella felkällor. Du känner dig dessutom bekväm med de administrativa rutiner som jobbet kräver så som anbud- och kontraktsfrågor, inköp av UE och material.  Du har goda datakunskaper samt grundläggande kunskaper i att hantera avtal. Du är van av att arbeta med orderhantering. Du gillar att organisera, planera och samordna. Du kan hantera en komplex vardag med hjälp av din goda förmåga att prioritera arbetsuppgifter.

Vi jobbar hårt med att vår arbetsmiljö ska vara bra och säker. Därför måste även du inse att en god och säker arbetsmiljö är det viktigaste du kan erbjuda dina medarbetare, kunden och dig själv. Du kommer arbeta i en internationell miljö vilket innebär att du måste behärska både svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Ytterligare information
Du kommer att rapportera till produktionschef inom Region Mellan. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Umeå alternativt Örnsköldsvik. https://bergnaset.se/

Kontakt och ansökan
Ring gärna VD Helena Henriksson, 070-795 83 50, alt HR Specialist Monica Klersén, 070-653 90 49, för ytterligare information. Registrera din ansökan och ditt CV nedan. Urval sker löpande så ansök snarast, dock senast den 9 december 2020.

Om oss
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans.

Varje dag tar våra över 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar och bygger kommersiella fastigheter och bostäder, vägar, broar samt annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial, asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag och grundläggning. Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. Visa mindre

Platschef Bergnäset

Ansök    Nov 17    NCC AB    Platschef, anläggning
Vi är specialister på hur man bygger ställningar! Är du specialist på ställningsbyggande eller vill du bli?  Vi är viktiga! Till och med en förutsättning för att man ska kunna bygga eller renovera! Vi finns med oavsett om det är ett litet hus eller en stor byggnad, en mindre industrirenovering eller en stor om- eller nybyggnad av en industri. Hos oss får du arbete med allt ifrån stora till små projekt.  Bergnäset Ställningsmontage AB är ett av Sveriges st... Visa mer
Vi är specialister på hur man bygger ställningar! Är du specialist på ställningsbyggande eller vill du bli? 
Vi är viktiga! Till och med en förutsättning för att man ska kunna bygga eller renovera! Vi finns med oavsett om det är ett litet hus eller en stor byggnad, en mindre industrirenovering eller en stor om- eller nybyggnad av en industri. Hos oss får du arbete med allt ifrån stora till små projekt.

 Bergnäset Ställningsmontage AB är ett av Sveriges största ställningsföretag och ingår i NCC koncernen. Vi har över 350 medarbetare från Kiruna till Oxelösund som gärna erbjuder våra kunder inom industri-och byggsektorn tjänster i samband med såväl löpande underhåll och driftstopp som investeringar. Vi är en stor aktör på marknaden och med gott anseende.

 Rollen som Platschef 
Som Platschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för att leda och driva din verksamhet utifrån uppsatta mål. Du har personalansvar och budgetansvar för dina projekt. Det ekonomiska ansvaret består av att påverka, kontrollera och följa upp projektets intäkter och kostnader för att skapa lönsamhet. Till din hjälp har du arbetsledare, förmän och ställningsbyggare. Beroende på projektets omfattning varierar antalet. Emellanåt kommer du även att behöva hyra in underentreprenörer.

Du kommer även att ansvara för försäljning och ordermottagning. Glöm inte att ett bra utfört arbete ger dig nya uppdrag och nya kunder! Av den anledningen är det viktigt att du har en kontinuerlig dialog med din kund så att du kan sätta dig in i kundens behov och därmed hitta de bästa lösningarna.

Du driver dina projekt självständigt med hjälp av dina medarbetare men har även ett nära samarbete med din produktionschef som du även rapporterar till. Dessutom finns det ytterligare kollegor och stödfunktioner i företaget som finns till hjälp om så behövs.

Din Profil 
Tjänsten kräver att du har drivit ett antal projekt, som arbetsledare, platschef eller projektledare inom antingen bygg-, service- eller entreprenadbranschen. Önsketänkande är naturligtvis att du har erfarenhet av arbete inom ställningsbranschen men även att du har en teknisk utbildning inom bygg/anläggning.

Du trivs i rollen som både ledare och chef och inser hur viktigt det är att sätta upp tydliga mål för din verksamhet och sedan förmedla detta till dina medarbetare på ett sätt som skapar engagemang. Du har lätt för att skapa och utveckla relationer med såväl kollegor, kunder så som med dina underentreprenörer.  

Eftersom du är resultatinriktad har du alltid kontroll på din verksamhetens ekonomi och vet var du ska hitta eventuella felkällor. Du är van att arbeta i olika datamiljöer och är bekväm med allt ifrån administrativa rutiner, anbud- och kontraktsfrågor samt av inköp av UE och material.  Med tanke på att du kommer att driva många parallella projekt är det viktigt att du kan planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter.

Vi jobbar hårt med att vår arbetsmiljö ska vara bra och säker. Därför måste även du inse att en god och säker arbetsmiljö är det viktigaste du kan erbjuda dina medarbetare, kunden och dig själv.

Ytterligare information
Du kommer att rapportera till produktionschef inom Region North. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Örnsköldsvik. https://bergnaset.se/

Kontakt och ansökan
Ring gärna VD Helena Henriksson, 070-795 83 50, alt HR Specialist Monica Klersén, 070-653 90 49, för ytterligare information. Registrera din ansökan och ditt CV nedan. Urval sker löpande så ansök snarast, dock senast den 17 december 2020. 

Om oss 
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans.  

Varje dag tar våra över 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. 

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter och bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar samt annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial, asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag och grundläggning.   

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.    

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.  

Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Visa mindre

Produktionschef Bergnäset Region Mellan

Ansök    Nov 16    NCC AB    Platschef, anläggning
Relationsbyggare som drivs av att göra bra affärer och som är bra på att leda! Vill du vara med och ta ansvaret för region norr som innefattar Ångermanland, Medelpad, Jämtland och delar av Västerbotten. Bergnäset är ett starkt och anrikt företag som verkat i över 25 år.  För ett år sedan fick vi en ny VD och därmed påbörjades en förändringsresa för att stärka positionen i Sverige genom ökad professionalisering och modernisering. Vår ledningsgrupp behöver ... Visa mer
Relationsbyggare som drivs av att göra bra affärer och som är bra på att leda!
Vill du vara med och ta ansvaret för region norr som innefattar Ångermanland, Medelpad, Jämtland och delar av Västerbotten.

Bergnäset är ett starkt och anrikt företag som verkat i över 25 år.  För ett år sedan fick vi en ny VD och därmed påbörjades en förändringsresa för att stärka positionen i Sverige genom ökad professionalisering och modernisering. Vår ledningsgrupp behöver nu två nya produktionschefer som vill var med och utveckla företaget, våra medarbetare och vårt kunderbjudande.

Bergnäset Ställningsmontage AB är marknadsledare och ett av Sveriges största ställningsföretag och ingår i NCC koncernen. Några av våra återkommande kunder är LKAB, SCA, SSAB samt våra stora byggbolag. Vi har över 350 medarbetare från Kiruna till Oxelösund som gärna erbjuder våra kunder inom industri-och byggsektorn tjänster i samband med såväl löpande underhåll och driftstopp som investeringar. Vi är en stor aktör på marknaden och med gott anseende.

Rollen som Produktionschef
Som produktionschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för en region vilket inbegriper in-försäljning, ekonomi, planering och personalansvar. Du är därmed ekonomiskt ansvarig för att din verksamhet styrs mot budget och uppsatta mål. Regionen består idag av tre platschefer som kommer att rapportera till dig samt ett antal arbetsledare, förmän och ställningsbyggare. Totalt har du det övergripande personalansvaret för ca 100 personer men periodvis är vi dubbelt så många med underentreprenörer och inhyrd personal.

En av dina viktigaste roller blir att säkerställa att det finns uppdrag. Detta lyckas du bäst med genom att synas på marknaden. Du ser till att hålla dig informerad om vad som händer i din region men även att vara proaktiv vilket innebär att du kontaktar nya kunder som kan vara intressanta för dig i framtiden men även ha en kontinuerlig dialog med de som redan anlitar oss. Du kommer därmed att vara med hela vägen från in försäljning, anbud till färdigt projekt.

Du ansvarar naturligtvis för den långsiktiga planeringen både vad det gäller regionens verksamhet och utveckling så väl som att organisationen har rätt bemanning samt material.  Som ansvarig ska du ständigt leda, utveckla och coacha dina medarbetare i ledarskap- och projektfrågor samt säkerställa att projekten drivs på ett effektivt och lönsamt sätt. Arbetsmiljön är ett viktigt fokusområde för oss, något du som chef självklart prioriterar och följer upp.

Vi förväntar oss även att du tar en aktiv roll i ledningsarbetet och du alltid ser till hela företaget bästa. När du är varm i kläderna och känner att du vill utveckla dig vidare har du alla möjligheter att parallellt driva något utvecklingsprojekt som du känner är viktigt att ta tag i.

Din Profil
Idag har du en ledande befattning samt är eller har varit ansvarig för en större grupp medarbetare. Vi tror att du har arbetat inom bygg-, service eller entreprenadbranschen. Du har en eftergymnasial utbildning företrädesvis från bygg/anläggning eller motsvarande. Önsketänkande är naturligtvis att du har erfarenhet av arbete inom ställningsbranschen.

Du känner dig trygg med att kontakta kunder och är bekväm med förhandling-processen. En faktor för att lyckas är din förmåga att skapa och utveckla goda relationer med dina kunder och samarbetspartners. Du drivs av att leverera resultat och att göra goda affärer och vet därmed vilka parametrar som påverkar affären. Vi är många som konkurrerar om projekten på marknaden vilket naturligtvis kan vara tufft men du triggas av detta. Projekten kan vara komplexa vilket kräver nya angreppssätt och att du emellanåt kan tänka utanför boxen.

Du är en närvarande och synlig ledare som kan bidra med klokhet, är bekväm med att fatta och stå för obekväma men viktiga beslut, kan sätta tydliga mål samt förklara syften till dina tankar om vilken väg ni ska ta. Du ställer upp på våra värderingar; Ärlighet, Tillit, Respekt och Framåtanda och förstår vikten av att jobba med inkludering och mångfald i organisationen.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och känner dig bekväm med de administrativa frågorna. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Ytterligare information
Du rapporterar till VD. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Sundsvall, Örnsköldsvik eller Umeå. B-körkort är ett krav då en del resande förekommer. https://bergnaset.se/

Kontakt och ansökan
Ring gärna VD Helena Henriksson, 070-795 83 50, alt HR Specialist Monica Klersén, 070-653 90 49, för ytterligare information. Registrera din ansökan och ditt CV nedan. Urval sker löpande så ansök snarast, dock senast den 16 december 2020.

Om oss 
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans.  

Varje dag tar våra över 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. 

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter och bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar samt annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial, asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag och grundläggning.  

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.    

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.  

Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Visa mindre

Verkstadschef , Örnsköldsvik

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Genom forskning och verksamhet i hela värdekedjan tar vi ansvar från jord till bord. Lantmännen Maskin ingår i division Lantbruk som är ett av Lantmännens affärsområden. Lantmännen Maskin importerar och säljer lantbruksmaskiner, reserv... Visa mer
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Genom forskning och verksamhet i hela värdekedjan tar vi ansvar från jord till bord.

Lantmännen Maskin ingår i division Lantbruk som är ett av Lantmännens affärsområden. Lantmännen Maskin importerar och säljer lantbruksmaskiner, reservdelar samt verkstadstjänster och representerar bland andra varumärkena Valtra, Fendt, Kuhn och Väderstad. Vi är cirka 800 anställda och omsätter 3,4 miljarder kronor i ett rikstäckande anläggningsnät med maskinförsäljning, reservdelar/butik och verkstad.

Vi älskar lantbruk och nya utmaningar

Vi satsar vidare på vår anläggning i Örnsköldsvik och sökernu en Verkstadschef!
Drivs du av att göra skillnad, är en trygg ledare och ser detta som en spännande utmaning kan du vara den vi söker!

Som Verkstadschef har du det övergripande ansvaret för verkstaden som innefattar tre mekaniker samt delat ansvar för anläggningens totala verksamhet. Din uppgift som ytterst ansvarig för verkstaden blir att utveckla verkstaden, motivera personalen och se till att kunderna är nöjda samtidigt som du hela tiden tänker lönsamhet. Du möter kunder och arbetar aktivt med att sälja in verkstadstjänster.

Vi vill att du har ett stort intresse för tunga fordon, ledarskap och affärer. Du har fullt budget- och resultatansvar och ansvarar också för administration, fakturering och löner. Du genomför utvecklingssamtal med dina medarbetare och ser till så att de har den kompetens som behövs. Du kommer även att tillsammans med vår maskinsäljare på anläggningen driva den lokala ledningsgruppen med målet att bli kundens självklara alternativ!


Vi söker dig som:

Skapar engagemang och delaktighet och som leder med hjärtat. Du är samtidigt tydlig och rak i din kommunikation och ser till att saker händer. Du är lyhörd såväl mot kunder som mot medarbetare och du trivs i rollen att utveckla såväl människor, verksamhet samt affärer. Vi vill att du har tidigare erfarenhet från fordonsbranschen, arbetsledning samt vana av att möta kund. Du har vidare god datavana och behärskar officepaketet. Du ser nyttan av ett team för att gemensamt skapa goda resultat.

 

Vi erbjuder dig

Enspännande roll med stort ansvar och god möjlighet att påverka. Vi är ett sammansvetsat gäng som trivs ihop och som gemensamt sätter kunden i fokus. Om du älskar maskiner, att skapa relationer samt är en teamplayer så vet vi att du kommer att trivas hos oss.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2019-05-05 . Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Mattias Fernström på +46105561224 eller Anna Nordström HR på + 4610 5560061. Visa mindre