Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Örnsköldsvik

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Örnsköldsvik. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örnsköldsvik som finns hos arbetsgivaren.

Eventpersonal till butikssampling i Örnsköldsvik 18 augusti

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu driven, positiv och självständig personal till en smakfull butikssampling i Örnsköldsvik, 18 augusti (torsdag). Produkterna som ska delas ut som smakprover till butikens besökare är tre olika sorters kakor samt en choklad från ett känt varumärke. Arbetsuppgifterna är... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu driven, positiv och självständig personal till en smakfull butikssampling i Örnsköldsvik, 18 augusti (torsdag).
Produkterna som ska delas ut som smakprover till butikens besökare är tre olika sorters kakor samt en choklad från ett känt varumärke. Arbetsuppgifterna är enkla, det viktiga är att du ska känna dig bekväm i sociala sammanhang och vara lösningsorienterad då du kommer att arbeta själv.
Brinner du för att sprida glädje och är en kakälskare av rang är det självklart ett plus i kanten!


Dag och tid: (1 timmes rast)
Torsdag 18 augusti, kl: 11.00-19.00
Lön: 140kr/h (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Skicka ett mail med rubriken "Kakor Örnsköldsvik 18 aug" till [email protected]
2. Skriv vad du gjort tidigare inom kundbemötande, sampling, event, service etc
3. Skriv ditt aktuella mobilnummer så att jag snabbt kan nå dig
4. Skicka med ett nytaget foto
5. Skriv din tröjstorlek och längd (Kunden har kläder åt er)


VIKTIGT!
Efter att du mailat oss så går du även in på vår hemsida och registrerar dig som personal om du inte redan har en profil hos oss. Som referens anger du "Kakor Örnsköldsvik 18 aug". Då kommer vi att kontakta dig gällande detta uppdrag samt så får du våra framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Visa mindre

Kommunikatör med inriktning mot arbetsgivarfrågor, Region Västernorrland

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Vi söker nu en kommunikatör med inriktning mot arbetsgivarfrågor med arbetsplats hos oss på område kommunikation. Vårt uppdrag är att ge stöd i kommunikat... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Vi söker nu en kommunikatör med inriktning mot arbetsgivarfrågor med arbetsplats hos oss på område kommunikation. Vårt uppdrag är att ge stöd i kommunikationsfrågor till Region Västernorrlands ledning och alla verksamheter. Vi bidrar till att kommunikationen från Region Västernorrland är relevant, begriplig och korrekt för mottagaren. Tillsammans utvecklar vi organisationens kommunikativa förmåga. Placeringsort är Härnösand eller annan ort i länet.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

ROLLEN SOM KOMMUNIKATÖR

I uppdraget ingår strategiskt och operativt arbete med att planera, strukturera och producera olika kommunikativa insatser externt och internt. Det kan handla om att ta fram och strukturera faktabaserad, relevant och tydlig kommunikation i olika kanaler. Målet är att beskriva och ge fördjupad kunskap och förståelse om regionens uppdrag, anställningar och karriärmöjligheter. Du brinner för användarperspektivet och för att göra det komplexa begripligt. Tillsammans med kollegorna på HR kommer du att ta ett helhetsgrepp för regionens HR-relaterade information och säkerställa en systematik kring hur vi formulerar och paketerar den. Den här rollen är ny vilket ger möjlighet till delaktighet i utformningen av rollen.

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete, gärna inom offentlig verksamhet. Du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du har erfarenhet och intresse av att jobba med fokus på arbetsgivarvarumärke. Därutöver är du prestigelös och agerar lika självklart på strategisk som på operativ nivå. Vi tror att du är initiativrik, får saker att hända och tar ansvar för resultatet. Du är en trygg person, bra på att bygga relationer och skapa förtroenden i och utanför organisationen. Du hanterar det svenska språket väl i både tal och skrift och har stor talang för att göra det komplexa tydligt och visuellt tilltalande.
B-körkort är ett krav då resor inom tjänsten förkommer.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Hos oss hittar du en flexibel och stimulerande arbetsplats, där du ges goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Du får stort ansvar och stor frihet att planera ditt arbete själv och tillsammans med kollegor. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Informationssäkerhetssamordnare till Region Västernorrland

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvå... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

Regionledningsförvaltningens kansli ingår som en verksamhet inom Regionledingsförvaltningen.

Regionledningsförvaltningens kansli har en bred verksamhet med bland annat administration av politiska sammanträden, diarieföring, säkerhet/krisberedskap, ärendehantering och juridik.

Placeringsort enligt överenskommelse.

ROLLEN SOM INFORMATIONSSÄKERHETSSAMORDNARE

Informationssäkerhetssamordnaren kommer att arbeta tillsammans med informations- och IT-säkerhetsansvarig samt jurist i Region Västernorrlands informationssäkerhetsorganisation. Informationssäkerhetssamordnaren stödjer de lokala informationssäkerhetssamordnarna som finns i respektive område eller verksamhet med exempelvis informationsklassning, riskanalyser och identifiering av säkerhetsåtgärder samt övriga frågor som rör informationssäkerhet och ledningssystemet för informationssäkerhet.

I arbetsuppgifterna ingår också till exempel handläggning av ärenden och utredningar inom informationssäkerhetsområdet, genomföra internkontroll för efterlevnad av Region Västernorrlands ledningssystem för informationssäkerhet, stödja verksamheter vid framtagande av rutiner samt medarbetarna i frågor som rör informationssäkerhet.

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom området informationssäkerhet/IT-säkerhet eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer som motsvarande. Du har flerårig dokumenterad arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhetsområdet. Meriterande är arbetslivserfarenhet från arbete med ledningssystem för informationssäkerhet enligt ISO27000 eller motsvarande samt arbete inom offentlig sektor eller för en vårdgivare.

Vi ser gärna sökande med kunskaper om relevanta lagrum, till exempel Offentlighets- och sekretesslagen (OSL), Dataskyddsförordningen (GDPR), Patientdatalagen (PDL), Lagen om informationssäkerhet för samhällsviktiga och digitala tjänster (NIS) samt Säkerhetsskyddslagen. Vi ser det även som meriterande om du har relevanta certifieringar inom informationssäkerhetsområdet, till exempel CISSP, ISO27001 Lead Implementer eller Lead Auditor samt Dataföreningens informationssäkerhetsutbildningar. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet och vi söker dig som är självgående och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har god samarbetsförmåga samt intresse och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Vi ser också att du har god problemlösande analysförmåga vilket innebär att du hanterar komplexa frågor och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.

I denna tjänst tillämpas förtroendearbetstid.

I vår region är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Visa mindre

Kommunikatör med inriktning mot arbetsgivarfrågor, Region Västernorrland

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Vi söker nu en kommunikatör med inriktning mot arbetsgivarfrågor med arbetsplats hos oss på område kommunikation. Vårt uppdrag är att ge stöd i kommunikat... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Vi söker nu en kommunikatör med inriktning mot arbetsgivarfrågor med arbetsplats hos oss på område kommunikation. Vårt uppdrag är att ge stöd i kommunikationsfrågor till Region Västernorrlands ledning och alla verksamheter. Vi bidrar till att kommunikationen från Region Västernorrland är relevant, begriplig och korrekt för mottagaren. Tillsammans utvecklar vi organisationens kommunikativa förmåga. Placeringsort är Härnösand eller annan ort i länet.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

ROLLEN SOM KOMMUNIKATÖR

I uppdraget ingår strategiskt och operativt arbete med att planera, strukturera och producera olika kommunikativa insatser externt och internt. Det kan handla om att ta fram och strukturera faktabaserad, relevant och tydlig kommunikation i olika kanaler. Målet är att beskriva och ge fördjupad kunskap och förståelse om regionens uppdrag, anställningar och karriärmöjligheter. Du brinner för användarperspektivet och för att göra det komplexa begripligt. Tillsammans med kollegorna på HR kommer du att ta ett helhetsgrepp för regionens HR-relaterade information och säkerställa en systematik kring hur vi formulerar och paketerar den.
Den här rollen är ny vilket ger möjlighet till delaktighet i utformningen av rollen.

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete, gärna inom offentlig verksamhet. Du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du har erfarenhet och intresse av att jobba med fokus på arbetsgivarvarumärke. Därutöver är du prestigelös och agerar lika självklart på strategisk som på operativ nivå. Vi tror att du är initiativrik, får saker att hända och tar ansvar för resultatet. Du är en trygg person, bra på att bygga relationer och skapa förtroenden i och utanför organisationen. Du hanterar det svenska språket väl i både tal och skrift och har stor talang för att göra det komplexa tydligt och visuellt tilltalande.
B-körkort är ett krav då resor inom tjänsten förkommer.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Hos oss hittar du en flexibel och stimulerande arbetsplats, där du ges goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Du får stort ansvar och stor frihet att planera ditt arbete själv och tillsammans med kollegor. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Kommunikatör Digistad

Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna, stödja och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Näringslivsenheten utvecklar Örnsköldsviks näringsliv genom att stötta och hjälpa befintliga företag som vill utvecklas samt skapa möjligheter och bidra till att nya företag etableras. Arbetsuppgifter Vi söker en kommunikatör till projektet "Digistad Örnsköldsvik", projektet startade hösten 2021... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna, stödja och följa upp den samlade kommunala verksamheten.



Näringslivsenheten utvecklar Örnsköldsviks näringsliv genom att stötta och hjälpa befintliga företag som vill utvecklas samt skapa möjligheter och bidra till att nya företag etableras.

Arbetsuppgifter
Vi söker en kommunikatör till projektet "Digistad Örnsköldsvik", projektet startade hösten 2021 och avslutas i oktober 2023. Syftet med projektet är att stödja företagens digitala omställning och stärka stadens företags möjlighet till återhämtning efter pandemin. Projektet drivs i två olika men sammankopplade ben: Digital lotsning och Stadens digitala lösningar. Tjänsten är en projektanställning på 50% till och med 31 maj 2023.

Arbetsuppgifter
Din roll blir att kommunicera projektets resultat och bidra till kunskapsspridning och erfarenhetsutbyte. Arbetsuppgifterna innefattar att stötta projektledaren i att anordna olika typer av träffar och event för företag, där du har till uppgift att marknadsföra och samordna dessa.

Du kommer att jobba både med framtagande av material (till exempel artiklar och korta filmer) samt publicering av materialet i sociala medier, på vår hemsida, via nyhetsbrev, annonser etc. I ditt arbete kommer du att ha kontakt med företag och organisationer både när det gäller att bjuda in till aktiviteter och i samband med genomförande av dessa.

https://www.digilots.se/om-digilots/

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har relevant universitetsutbildning inom kommunikation, marknadsföring, informatik eller liknande. Erfarenheter från arbete med digitalisering, affärsutveckling, entreprenörskap och event är meriterande.

Vi söker dig som är en kommunikatör, med vana av att jobba med text, foto och video i olika kanaler. Det är meriterande om du är duktig på digitalisering och har en pedagogisk förmåga. För att trivas och lyckas i denna roll bör du ha lätt för att bygga relationer och skapa möten.

Giltigt körkort, behörighet B, är ett krav.

Bifoga CV och personligt brev med din ansökan

http://inspiration.ornskoldsvik.se/

Örnsköldsviks kommun ingår i ett finskt- och samiskt förvaltningsområde.

I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Visa mindre

Eventpersonal till butiksevent i Örnsköldsvik

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Örnsköldsvik för vårens stora kampanjer. Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Örnsköldsvik för vårens stora kampanjer.
Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till att tillreda en maträtt. (Självklart får man all utbildning som krävs) Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Dagar och tider:
Vecka: 17-20 (25 april - 20 maj)
Vecka: 22-24 (30 maj - 19 juni)
Vi matchar ihop dig med de uppdrag som passar din tillgänglighet! Vanligtvis sker butiksdemos onsdag-lördag under butikens öppettider.
Lön: från 135kr/h och uppåt beroende på uppdrag, tid etc. (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv " RH Örnsköldsvik" som referensnummer i din profil. (Har du redan en profil hos oss så behöver du inte ansöka denna väg. Vi kontaktar dig för detta uppdrag om din profil passar jobbet)
2. Skriv i din profil vilka dagar du är tillgänglig under vecka 17-20 samt vecka 22-24. Skriv också vad du gjort tidigare inom butiksdemo, event, kundbemötande etc. eller om du har annan relevant erfarenhet.
3. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
4. I nästa steg kommer vi kontakta dig som ansökt och gjort en profil på vår webbsida och boka in en kort Zoom-intervju.
?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång! Visa mindre

Kommunikatör och objektsspecialist till Region Västernorrland, Härnösand

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalita... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Enheten för kommunikationskanaler och redaktion förvaltar och utvecklar Region Västernorrlands kommunikationskanaler, både infrastruktur och innehåll.

.

Tjänsten innebär ett övergripande ansvar för den externa webbplatsen rvn.se. I detta ligger både strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du ingår i en arbetsgrupp som förvaltar regionens webbplatser med externwebb och intranät, samt de regionala delarna av 1177 Vårdguiden (1177.se).

Du kommer att vara delaktig i arbetet med att ta fram och genomföra webbplatsens förvaltningsplan, analysera användarbeteenden och identifiera och formulera förbättringsområden. Du förväntas arbeta systematiskt med att bevaka och säkra att webbplatsen uppfyller sitt syfte och följer krav på tillgänglighet. I tjänsten ingår arbete med struktur och innehåll på rvn.se, utbildning och stöd till publicerare samt att svara på användarfrågor.

Uppdrag och arbetsuppgifter kommer att utvecklas genom Region Västernorrlands arbete med digitalisering och kommunikation, där digital tillgänglighet är centralt. Under hösten 2021 pågår ett projekt som har som mål att fullt ut tillgänglighetsanpassa vår webbplats. Projektet syftar till att ta ett helhetsgrepp på tillgänglighetsarbetet i organisationen och innefattar bland annat att utbilda handläggare i att skapa tillgängliga dokument. Genom projektet ska vi etablera arbetssätt och organisation för löpande hantering av tillgänglighetsfrågor i Region Västernorrland. Du kommer att vara delaktig i detta och i att säkra att vi i webbförvaltningen etablerar arbetssätt och rutiner för att säkra tillgänglighet över tid.

Vi söker dig som har en högskoleexamen inom media- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande och har erfarenhet av att arbeta med stora och komplexa webbplatser.

Du behöver ha erfarenhet av och kunskap i tillgänglighetskrav och arbete med tillgänglighetsanspassning av webbplatser. Det är meriterande om du har erfarenhet av publiceringsverktyget Episerver och arbetat med statistik- och analysverktyg.

Vi söker dig som är en driven kommunikatör och specialist inom webb och tillgänglighet. Du har en god problemlösande analysförmåga och kan hantera komplexa frågor. Du har fokus på utveckling och en förmåga att se vad som behöver förbättras, och är självgående och uthållig i det du tar dig an. Du har förmågan att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och driva dem vidare till uppdrag är avslutat eller resultat uppnådda. Arbetet med att förankra utveckling och förvaltning av webbplatsen samt att utbilda publicerare och innehållsansvariga, kräver god pedagogisk insikt och samarbetsförmåga.

B-körkort är ett krav då resor inom tjänsten förkommer.

Placeringsort för tjänsten är Härnösand men med stor möjlighet att jobba på annan ort eller hemifrån.

Välkommen med din ansökan!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Vikarierande kommunikatör till kommunikationsavdelningen

Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna, stödja och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Kommunikationsavdelningen har ett övergripande ansvar för kommunens interna och externa kommunikation och ingår i kommunledningsförvaltningen. Målgrupperna är såväl kommunmedborgare och personer och organisationer utanför kommunens gränser som medarbetare inom kommunorganisationen. Arbetsuppgif... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna, stödja och följa upp den samlade kommunala verksamheten.



Kommunikationsavdelningen har ett övergripande ansvar för kommunens interna och externa kommunikation och ingår i kommunledningsförvaltningen.

Målgrupperna är såväl kommunmedborgare och personer och organisationer utanför kommunens gränser som medarbetare inom kommunorganisationen.

Arbetsuppgifter

Vi söker en vikarierande kommunikatör med främsta inriktning på skrivande i kommunens kanaler. Du kommer framförallt att arbeta marknadskommunikativt med nyheter och artiklar för platsvarumärket Örnsköldsvik, men även med kommunens information till medborgare och företag. Är du en duktig skribent med känsla för helhet och för att förenkla texter och skapa intressedragande innehåll? Har du god samarbetsförmåga och utbildning med kommunikationsfokus? Välkommen att söka till en arbetsplats med varierande och utvecklande arbetsuppgifter hos en intressant arbetsgivare med många viktiga verksamheter.

Kvalifikationer

Du har kommunikationsutbildning på universitets- eller högskolenivå eller annan utbildning och/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer tillräcklig. Vi söker dig som har tidigare yrkeserfarenhet. Giltigt körkort med lägst B-behörighet är ett krav.

Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde snarast till 31 december 2022.

Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan

http://inspiration.ornskoldsvik.se/

Örnsköldsviks kommun ingår i ett finskt- och samiskt förvaltningsområde.

I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Visa mindre

Kommunikatör & VD-stöd

Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig i en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Domsjös huvudprodukt cellulosa används till textilmaterialet viskos som är ett miljömässigt alternativ till bomull och syntetiska textilfibrer. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig. Av vår förnybara råvara, skogen, tillverkar vi produkter och energi med en tydlig miljöprofil. Vi säger att vi gör me... Visa mer
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig i en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Domsjös huvudprodukt cellulosa används till textilmaterialet viskos som är ett miljömässigt alternativ till bomull och syntetiska textilfibrer. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig.

Av vår förnybara råvara, skogen, tillverkar vi produkter och energi med en tydlig miljöprofil. Vi säger att vi gör mer av trädet, vi vill ta tillvara så mycket som möjligt för att producera fler miljövänliga produkter. Idag säljer vi cellulosa, lignin och bioetanol över hela världen. Domsjö ingår i indiska Aditya Birla Group som är världens största producent av viskos. Aditya Birla Group har drygt 120 000 medarbetare och verksamhet över hela världen, det öppnar möjligheter för oss och våra cirka 350 medarbetare i Domsjö. Här finns fina chanser att utvecklas i sitt jobb.

Kommunikatör & VD-stöd till Domsjö fabriker

I rollen som kommunikatör och VD-stöd hos oss kommer du att ingå i HR-funktionen men också ha ett nära samarbete med VD och ledningsgrupp. Du kommer att ha goda möjligheter att vara med och påverka och utveckla innehållet i rollen då det är en ny tjänst.

I arbetsuppgifterna ingår att:

• Ansvara för både vår interna- och externa kommunikation
• Underhålla och utveckla vårt intranät och extern websida samt ansvara för utveckling av våra digitala kanaler
• Samordnar arbetet med externa mediakontakter
• Ansvara för interna och externa arrangemang
• Delta i olika forum för kontakter med skolor
• Stötta med kommunikativt och administrativt stöd till VD
• Hantera internationell kommunikation och kontakter samt samordna internationella besök

Befattningen består av två delar – Kommunikatör och VD-stöd.

En viktig del av arbetet är att, som kommunikatör, formulera och paketera budskap, såväl internt som externt. Vi förutsätter därför att du är en skicklig och språkligt säker skribent. Du gillar att uttrycka dig i tal och skrift, framförallt på svenska men även på engelska då det ingår internationella kontakter i arbetsuppgifterna.

I tjänsten ingår även att vara ett stöd till vår VD med förberedelser inför besök och möten, administrativa uppgifter och externa kontakter mm.

Vi söker därför dig som är både kreativ och utvecklingsinriktad, men också prestigelös, strukturerad och intresserad av verksamheten. Du uppskattar samarbete och har lätt att skapa och bibehålla kontakter. Du förväntas ta egna initiativ och ansvara för arbetsuppgifternas utförande och resultat.

Vi vill att du har utbildning inom kommunikation, media eller liknande och att du gärna har något eller några års erfarenhet av kommunikationsarbete sedan tidigare. Det är också viktigt att du känner dig bekväm med Office-programmen Word, Excel och Powerpoint, då dessa används frekvent.

Du värdesätter vårt gemensamma arbete för god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Integritet, Engagemang, Passion, Gränsfrihet och Snabbhet. Vi erbjuder ett utvecklande arbete på en trivsam arbetsplats med god laganda.

Vi anser att balans i livet är en förutsättning för att känna arbetsglädje och engagemang. Därför är det självklart för oss att underlätta för våra medarbetare att förena arbetsliv och familjeliv. Vi stödjer också friskvård och sociala aktiviteter. Vi strävar efter att spegla samhällets utveckling och välkomnar sökanden som ökar vår mångfald.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med placering i Domsjö.

Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan via vår ansökningsportal på hemsidan www.domsjo.adityabirla.com Sista ansökningsdag är 13 augusti. Observera att urval kan komma att ske löpande.

Närmare upplysningar lämnas av HR-chef Jeanette Börjesson tel. 072-503 92 05

Unionen; Krister Lundgren, tel. 0660-27 57 17

Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss kontakt med säljare av annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Handelskammaren Mittsverige söker Projektkoordinator/kommunikatör

Föreställ dig att du kliver in i ett klassrum fyllt med ungdomar där du har i uppgift att väcka deras intresse och engagemang, under 60 minuter. Du gör det med hjälp av din energi och sköna personlighet, och tillsammans med din kunskap om arbetsmarknaden motiverar du dem att engagera sig i sin framtid. Kan du se dig själv i den rollen? Då är det dig vi söker! Varför? Vi gör skillnad på riktigt! Vi träffar ungdomar, ansikte mot ansikte, och snackar om framt... Visa mer
Föreställ dig att du kliver in i ett klassrum fyllt med ungdomar där du har i uppgift att väcka deras intresse och engagemang, under 60 minuter. Du gör det med hjälp av din energi och sköna personlighet, och tillsammans med din kunskap om arbetsmarknaden motiverar du dem att engagera sig i sin framtid. Kan du se dig själv i den rollen? Då är det dig vi söker!
Varför?
Vi gör skillnad på riktigt! Vi träffar ungdomar, ansikte mot ansikte, och snackar om framtidens jobb och hur de ska ta sig dit. Och det behövs! Hur mycket koll hade du själv när det var dags att söka till gymnasiet? Sverige behöver att ungdomar vandrar en väg som leder till jobb. Glappet på arbetsmarknaden ökar och branscher som teknik, vård och pedagogik skriker efter folk, medan digitaliseringen ersätter flera jobb.
Hur?
När polletten trillar ner och ungdomarna fattar att allt de gör, hur de beter sig, vad de siktar mot faktiskt spelar roll. Med små medel, som bra kunskap om framtidens arbetsmarknad och en skön personlighet, går det att göra underverk på bara en timme. Och det är vad vi gör, om och om igen!
Arbetet förutsätter nära dialog med företag för att ta reda på hur deras framtida behov ser ut, och med den förankringen kan vi enklare väcka intresset hos ungdomarna kring deras egen framtid. Samtidigt som vi stärker förutsättningarna för företag att i framtiden kunna ta del av den kompetensen som faktiskt efterfrågas.
Vad?
Du kommer tillhöra Handelskammaren Mittsverige, en näringslivsorganisation som finns i Västernorrland och Jämtland/Härjedalen. Du kommer ingå i ett team med drivna människor som jobbar med viktiga frågor inom Kompetensförsörjning, Infrastruktur och Internationell handel. Din roll är en viktig del inom vårt kompetensförsörjningsarbete, där du kommer agera länken mellan näringsliv och skola.
Du kommer vara ute bland skolor i Västernorrland tillsammans med en kollega, och träffa ungdomar, skolpersonal och föräldrar, men även besöka arbetsgivare för att få koll på vad de egentligen vill säga till deras framtida medarbetare. Ena dagen kan du stå och hålla en föreläsning för trettio vilsna 15-åringar, medan du nästa dag kan diskutera framtidens arbetsmarknad med en VD på ett globalt bolag. Du kommer få visa upp dina förmågor inom projektkoordinering, i planering av aktiviteter och kontakt med bland annat företag och skolpersonal. Det är bra att kunna köpa att din planering kan falla på ett ögonblick, och då är det bara att tänka om. Ett körkort är såklart en självklarhet.
Vem?
Du är en "huvudfoting" som kan tas med allt och alla. "Huvud" tyder på planeringsförmåga, ordning och reda, kreativitet, kritiskt tänkande och reflekterande. "Foting" illustrerar rapphet i tanke och handling, förmåga att ständigt omvärdera det du trodde var rätt och lösningsförmåga i stunden.
Du drivs av att vilja hjälpa till och du älskar att ta in andra människors perspektiv och få folk att tänka om och tänka annorlunda. Du delar med dig av din höga energi, ödmjukhet och humor och du ger ett förtroendeingivande intryck. Du är givetvis dig själv i alla lägen, och har självinsikt och fingertoppskänsla. Du älskar att vilja veta och lära. Nyfikenhet kan trumfa alla utbildningar, men en högskoleutbildning kan absolut vara en fördel.
Intresserad?
Anställningsform: En projektanställning på heltid, med förväntad start oktober 2021 till och med juli 2022.
Placering: Örnsköldsvik
Ansökan: Skicka in CV och personligt brev tillsammans med en video på max en minut, där du svarar på två frågor: På vilket sätt är du en förebild? Varför ska just du få jobbet? Skicka in din ansökan till [email protected] så snart som möjligt, dock senast 8 augusti. Vi kommer påbörja intervjuer löpande.
Har du några frågor, hör av dig till Felicia Pournasiri, projektledare Arbetsmarknadskunskap i skolan Jämtland/Härjedalen och Västernorrland, Handelskammaren Mittsverige: 072-230 22 99 eller [email protected] Vill du veta mer om vår verksamhet, så finns vi på följande kanaler:
www.midchamber.se
Facebook / Handelskammaren Mittsverige
LinkedIn / Handelskammaren Mittsverige
Instagram / Handelskammaren Mittsverige Visa mindre

Kommunikatör till HR-avdelningen

Som kommunikatör är du en del av vår HR-avdelning som består av fyra medarbetare och du rapporterar direkt till HR-chefen. Rollen som kommunikatör är relativt ny, vilket innebär att du har möjligheter att vara med och forma den. Du kommer att ha ett nära samarbete med marknadsavdelningen där marknadskommunikationen ingår. Dina arbetsuppgifter: Ansvarar för att utveckla hållbara strukturer och kanaler inom internkommunikationen Ansvarar för medierelationer... Visa mer
Som kommunikatör är du en del av vår HR-avdelning som består av fyra medarbetare och du rapporterar direkt till HR-chefen. Rollen som kommunikatör är relativt ny, vilket innebär att du har möjligheter att vara med och forma den.
Du kommer att ha ett nära samarbete med marknadsavdelningen där marknadskommunikationen ingår.
Dina arbetsuppgifter:
Ansvarar för att utveckla hållbara strukturer och kanaler inom internkommunikationen
Ansvarar för medierelationer, ha kontakt med media, skriva pressmeddelanden och förbereda presskonferenser
Kommunikativt stöd till chefer
Central roll i kommunikationsarbetet vid eventuella kriser
Planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser tillsammans med marknadskommunikationen
Styrelseadministration och Vd-support.

Som kommunikatör på en liten HR-avdelning förväntas du kunna hantera stort som smått och alla delar av arbetet. Vi söker dig som har akademisk utbildning inom journalistik, medie- och kommunikation eller motsvarande. Därtill behöver du ha några års erfarenhet av; operativt och strategiskt kommunikationsarbete och medierelationer.
Du har god strategisk förmåga, kan planera och leda projekt. Du är en bra skribent, kan snabbt fånga upp och sammanfatta information av vikt och skriva om till klarspråk. Du har koll på medielandskapet och kunskap om mediernas arbetssätt och nyhetslogik. Erfarenhet av att arbeta med kulturförändringar är meriterande.
Du är utåtriktad, självgående, kreativ och håller deadlines.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid placerad i Örnsköldsvik. Vi arbetar aktivt för att öka vår mångfald och ser varje medarbetare som en unik resurs. Som person delar du våra värderingar öppenhet, respekt, engagemang och tydlighet.
Vid frågor kontakta Katrin Sundström, HR-chef, tfn 070-190 12 54.
Fackliga representanter:
Vision: Anna Sjölander, 073-274 14 26, Ledarna: Stefan Fällström, 070-680 34 46, SEKO: Staffan Sjödin, 070-340 38 88
Är du intresserad av ett arbete i en spännande bransch?
Vi gör löpande urval till tjänsten så skicka in din ansökan redan nu! Visa mindre

Informatör till Örnsköldsviks gymnasium

På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt. Vi söker en medarbetare som skapar bra, intressant och målgruppsanpassat innehåll till våra olika kanaler där vi sprider information om våra utbildningar och möjlighet till... Visa mer
På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt.



Vi söker en medarbetare som skapar bra, intressant och målgruppsanpassat innehåll till våra olika kanaler där vi sprider information om våra utbildningar och möjlighet till framtida yrken och utbildningsalternativ.

Vår information är proffsig och tydlig vilket skapar en tillgänglig och nära dialog med kommunens medborgare, vårdnadshavare och elever.

Arbetsuppgifter
Det är ett jobb med stor omväxling och med olika arbetsuppgifter, exempelvis:

- Framtagande av proffsigt material med redaktionell prägel
- Filma och redigera rörligt material för webbpublicering
- Publicera och följa upp i olika kanaler såsom hemsida, sociala medier, press, trycksaker, mm.
- Ta fram planer och strategier för vår kommunikation samt vara rådgivande för de olika enheterna inom gymnasieskolan
- Delta i olika events och ansvara för kommunikationen i dem. Ex. av skolan anordnade träffar med branscher, andra utbildningsanordnare, mässor samt möten med elever och vårdnadshavare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant utbildning för rollen, det kan vara inom kommunikation, marknadsföring eller media, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer tillräcklig.

Du kan skriva, filma och redigera. Det är meriterande om du har erfarenhet inom yrket. Grundläggande kompetens inom layout, foto och bildbehandling är också meriterande.

Du kan självständigt planera och bedriva ditt arbete.

Som person har du en kommunikativ förmåga och en pedagogisk kompetens att kunna förklara för andra hur avvägningar görs. Samarbetsförmåga, ödmjukhet och mod att våga ta hjälp eller stöd är viktiga egenskaper som vi ser att du besitter.

Giltigt körkort, med behörighet B är ett krav.

Bifoga CV och personligt brev med din ansökan

http://inspiration.ornskoldsvik.se/

Örnsköldsviks kommun ingår i ett finskt- och samiskt förvaltningsområde.

I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Visa mindre

Kommunikatör Örnsköldsviks folkhögskola/Hola folkhögskola

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regional utveckling utgör tillsammans med hälso- och sjukvård och tandvård regionens tre kärnverksamheter. Regional utveckling ansvarar för den region... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.



Regional utveckling utgör tillsammans med hälso- och sjukvård och tandvård regionens tre kärnverksamheter. Regional utveckling ansvarar för den regionala utvecklingen i länet. Det innefattar kultur och folkbildning, hållbarhet, tillväxt och näringsliv, folkhälsa samt kollektivtrafik och infrastruktur. Vi är en del av Region Västernorrland och jobbar till stor del på uppdrag av Sveriges regering. Vårt arbete genomsyras av den regionala utvecklingsstrategin för Västernorrland 2020-2030, som också kallas för RUS. Visionen för den regionala utvecklingsstrategin är ett Västernorrland, där vi agerar tillsammans för Västernorrlands bästa och tillsammans skapar den handlingskraft som är nödvändig för att tillvarata Västernorrlands alla möjligheter - i dag och i framtiden.

I Kultur och bildningsverksamheten finns Region Västernorrlands kulturenhet och regionens tre folkhögskolor: Ålsta, Hola och Örnsköldsvik, tillsammans utspridda på sex orter i länet. Vi satsar och arbetar för ett hållbart och demokratiskt Västernorrland.

Örnsköldsviks folkhögskola är en dagfolkhögskola belägen i centrala Örnsköldsvik. Skolan är religiöst och politiskt obunden. På folkhögskolan arbetar ett tjugotal pedagoger i en mångkulturell och spännande studiemiljö i stadens före detta rådhus och tillhörande Annex. Här finns kurser som allmän kurs, teaterlinjen, kulturskaparna, världens kvinnor, hälsocoach och naturguide.

.

Vi söker en vikarierande kommunikatör som ska ansvara för skolornas interna och externa marknadsföring. Detta innebär:
formgivning av material till trycksaker och till digitala medier samt webbadministration/webbdesign. Du
arbetar med all produktion av informationsmaterial, formger original, tar fram bildspråk och disponerar
texten så att den är anpassad och intresseväckande för målgruppen.
Vi ser att du har känsla för nya trender och förmågan att integrera dessa i traditionellt informationsmaterial.

Du ansvarar för:
- skolornas hemsidor och ser till att de är aktuella, uppdaterade och intresseväckande.
- att vara representant på skolans mässor
- filmredigering
- verksamhetens sociala medier, med hjälp av skolornas övriga personal.
- kontakter med Regionens IT-avdelning gällande felanmälan.

Du tar gärna tag i praktiska delar av marknadsföringsarbetet och tänker utanför boxen.

Du hjälper i viss mån, tillsammans med IT-ansvarig pedagog, även deltagare och personal med löpande IT-frågor. Du ansvarar också för bokning av vaktmästeriservice och nyckelhantering/passerkort på Örnsköldsviks folkhögskola.

Du är stationerad på Örnsköldsviks folkhögskola och bistår Hola folkhögskola mestadels på distans.

För detta arbete söker vi dig som:
- har media/kommunikationsutbildning med både teoretisk och praktisk inriktning
-har arbetat som kommunikatör, webbredaktör eller liknande

Vem är du?
- du har ett intresse för problemlösning och utvecklingsfrågor
- du har erfarenhet av att arbeta med omvärldsbevakning, sociala medier och sökordsoptimering
- du har erfarenhet av webbpublicering i EpiServer och Wordpress
- du har goda kunskaper i svenska och engelska, samt gärna ytterligare något språk
- du behärskar Officepaketet, InDesign, Illustrator, Photoshop, filmredigeringsprogram samt grundläggande administration
- du har intresse av fotografering/filmning
- du har en väl utvecklad förmåga att självständigt planera, genomföra och följa upp kommunikationsaktiviteter
- du trivs med att möta människor i både stora och små sammanhang och har inga problem att framträda inför
publik.

Välkommen med din ansökan till oss på Örnsköldsviks folkhögskola!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med inriktning mot intern kommunikation

I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av två politiska nämnder: Humanistiska nämnden och Omsorgsnämnden. Med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Utvecklingsenhetens uppdrag är att driva och stödja välfärdsförvaltningens verksamheter i processutveckling,... Visa mer
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av två politiska nämnder: Humanistiska nämnden och Omsorgsnämnden. Med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans.



Utvecklingsenhetens uppdrag är att driva och stödja välfärdsförvaltningens verksamheter i processutveckling, kvalitets- och säkerhetsarbete.

Arbetsuppgifter

Inom välfärdsförvaltningen bedrivs verksamheter som rör kommunal vård och omsorg samt socialtjänst såväl myndighetsutövning som verkställighet. Som verksamhetsutvecklare med inriktning mot intern kommunikation arbetar du övergripande med kommunikationsfrågor inom förvaltningen. Arbetet är både strategiskt och operativt. Du hjälper förvaltningens verksamheter att se över och utveckla sina kommunikationssystem (kanaler, budskap, målgrupper), utför enklare layoutarbeten samt skapar redaktionellt material till intranät och webbplats. Du utgör också en stödfunktion för chefer och verksamheter i planering av kommunikationsinsatser och fungerar som rådgivare i kommunikationsfrågor.



Ansvarsområdena i denna tjänst kan komma att ändras och andra arbetsområden tillkomma, dels för att främja din utveckling men också för att verksamheternas behov förändras över tid.

Kvalifikationer

Du har universitets-/högskoleutbildning med kunskaper inom medie- och kommunikationsvetenskap, gärna med digital inriktning. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av liknande arbete med att driva, utveckla kommunikationsarbete som stödjer verksamheternas utveckling, gärna med fokus på socialtjänstens verksamhetsfrågor.

Du har vana att arbeta såväl strategiskt som operativt med kvalificerade kommunikationsfrågor. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, en stilistisk förmåga och kan kommunicera enkelt, begripligt och är van att formulera, skriva och sammanfatta budskap och texter.

Det är meriterande om du har

- kunskap och erfarenhet av projektledning,
- kunskaper om tillgänglighetsanpassad kommunikation, - erfarenhet av sociala medier och rörlig bild,
- erfarenhet av motsvarande arbete inom statlig eller annan offentlig verksamhet,
- erfarenhet av publiceringsverktyg i större organisationer, exempelvis Site vision,
- kännedom om språklagen och jämställd kommunikation.

Som person är du initiativrik, strukturerad, noggrann och vågar testa nytt. Du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt att skapa goda relationer. Du är samarbetsorienterad och du delar gärna med dig av kunskaper och erfarenheter till andra. Du trivs med en central roll i en helhet där du använder din initiativförmåga och bidrar med ett driv, engagemang och nyfikenhet.

Bifoga CV och personligt brev med din ansökan

http://inspiration.ornskoldsvik.se/


Örnsköldsviks kommun ingår i ett finskt- och samiskt förvaltningsområde.

I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.






I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Visa mindre

Handelskammaren Mittsverige söker Projektkoordinator/kommunikatör

Föreställ dig att du kliver in i ett klassrum fyllt med ungdomar där du har i uppgift att väcka deras intresse och engagemang, under 60 minuter. Du gör det med hjälp av din energi och sköna personlighet, och tillsammans med din kunskap om arbetsmarknaden motiverar du dem att engagera sig i sin framtid. Kan du se dig själv i den rollen? Då är det dig vi söker! Varför? Vi gör skillnad på riktigt! Vi träffar ungdomar, ansikte mot ansikte, och snackar om fram... Visa mer
Föreställ dig att du kliver in i ett klassrum fyllt med ungdomar där du har i uppgift att väcka deras intresse och engagemang, under 60 minuter. Du gör det med hjälp av din energi och sköna personlighet, och tillsammans med din kunskap om arbetsmarknaden motiverar du dem att engagera sig i sin framtid. Kan du se dig själv i den rollen? Då är det dig vi söker!
Varför?
Vi gör skillnad på riktigt! Vi träffar ungdomar, ansikte mot ansikte, och snackar om framtidens jobb och hur de ska ta sig dit. Och det behövs! Hur mycket koll hade du själv när det var dags att söka till gymnasiet? Sverige behöver att ungdomar vandrar en väg som leder till jobb. Glappet på arbetsmarknaden ökar och branscher som teknik, vård och pedagogik skriker efter folk, medan digitaliseringen ersätter flera jobb.
Hur?
När polletten trillar ner och ungdomarna fattar att allt de gör, hur de beter sig, vad de siktar mot faktiskt spelar roll. Med små medel, som bra kunskap om framtidens arbetsmarknad och en skön personlighet, går det att göra underverk på bara en timme. Och det är vad vi gör, om och om igen!
Arbetet förutsätter nära dialog med företag för att ta reda på hur deras framtida behov ser ut, och med den förankringen kan vi enklare väcka intresset hos ungdomarna kring deras egen framtid. Samtidigt som vi stärker förutsättningarna för företag att i framtiden kunna ta del av den kompetensen som faktiskt efterfrågas.
Vad?
Du kommer tillhöra Handelskammaren Mittsverige, en näringslivsorganisation som finns i Västernorrland och Jämtland/Härjedalen. Du kommer ingå i ett team med drivna människor som jobbar med viktiga frågor inom Kompetensförsörjning, Infrastruktur och Internationell handel. Din roll är en viktig del inom vårt kompetensförsörjningsarbete, där du kommer agera länken mellan näringsliv och skola.
Du kommer vara ute bland skolor i Västernorrland tillsammans med en kollega, och träffa ungdomar, skolpersonal och föräldrar, men även besöka arbetsgivare för att få koll på vad de egentligen vill säga till deras framtida medarbetare. Ena dagen kan du stå och hålla en föreläsning för trettio vilsna 15-åringar, medan du nästa dag kan diskutera framtidens arbetsmarknad med en VD på ett globalt bolag. Du kommer få visa upp dina förmågor inom projektkoordinering, i planering av aktiviteter och kontakt med bland annat företag och skolpersonal. Det är bra att kunna köpa att din planering kan falla på ett ögonblick, och då är det bara att tänka om. Ett körkort är såklart en självklarhet.
Vem?
Du är en "huvudfoting" som kan tas med allt och alla. "Huvud" tyder på planeringsförmåga, ordning och reda, kreativitet, kritiskt tänkande och reflekterande. "Foting" illustrerar rapphet i tanke och handling, förmåga att ständigt omvärdera det du trodde var rätt och lösningsförmåga i stunden.
Du drivs av att vilja hjälpa till och du älskar att ta in andra människors perspektiv och få folk att tänka om och tänka annorlunda. Du delar med dig av din höga energi, ödmjukhet och humor och du ger ett förtroendeingivande intryck. Du är givetvis dig själv i alla lägen, och har självinsikt och fingertoppskänsla. Du älskar att vilja veta och lära. Nyfikenhet kan trumfa alla utbildningar, men en högskoleutbildning kan absolut vara en fördel.
Intresserad?
Anställningsform: En projektanställning på heltid, med förväntad start augusti 2021 till och med juli 2022.
Placering: Örnsköldsvik
Ansökan: Skicka in CV och personligt brev tillsammans med en video på max en minut, där du svarar på två frågor: På vilket sätt är du en förebild? Varför ska just du få jobbet? Skicka in din ansökan till [email protected] så snart som möjligt, dock senast 23 maj. Vi kommer påbörja intervjuer löpande.
Har du några frågor, hör av dig till Felicia Pournasiri, projektledare Arbetsmarknadskunskap i skolan Jämtland/Härjedalen och Västernorrland, Handelskammaren Mittsverige: 072-230 22 99 eller [email protected] Vill du veta mer om vår verksamhet, så finns vi på följande kanaler:
www.midchamber.se
Facebook / Handelskammaren Mittsverige
LinkedIn / Handelskammaren Mittsverige
Instagram / Handelskammaren Mittsverige Visa mindre

Kreativ Kommunikatör

Vi söker en kommunikatör: Är du strukturerad och noggrann? Drivs du av att ha många bollar i luften samtidigt, och brinner för producerande av content? Då söker MicroNät någon som dig till rollen som kommunikatör. Du kommer att vara en viktig kugge i hjulet med att tänka ut nya idéer och koncept. Du kommer att ges stor möjlighet att vara med och påverka i olika projekt. Du är MicroNäts producent av bilder, nyhetsbrev, kampanjer, rörligt material. Som pers... Visa mer
Vi söker en kommunikatör:
Är du strukturerad och noggrann? Drivs du av att ha många bollar i luften samtidigt, och brinner för producerande av content? Då söker MicroNät någon som dig till rollen som kommunikatör.
Du kommer att vara en viktig kugge i hjulet med att tänka ut nya idéer och koncept. Du kommer att ges stor möjlighet att vara med och påverka i olika projekt. Du är MicroNäts producent av bilder, nyhetsbrev, kampanjer, rörligt material.
Som person är du orädd och du kliver in dagligen med en ”yes I can” känsla.
Du behöver ha kunskaper i Illustrator och Photoshop. Vi tror att du är i början av din karriär. Din vilja, attityd och personlighet kommer att väga tyngre än flera års erfarenhet.

Som kommunikatör kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av att:
· Producera och publicera material för internt och externt bruk.
· Redigera text & bild i redigeringsverktyg.
· Paketering och publicering av innehåll inom bild och allmän kommunikation.
· Tillverka material i alla dess former.
· Hantera våra sociala kanaler.
· Boka marknadsföring och planera marknadsföringsaktiviteter.


För att lyckas i rollen vet vi att du:
· Är strukturerad och noggrann i ditt arbete.
· Är van att arbeta med handlingsplaner och deadlines.
· Har god kommunikativ och språklig förmåga och behärskar felfri svenska i skrift.
· Är kreativ och har känsla för färg, form och text.

För att lyckas i rollen tror vi även att du:
· Har tidigare erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg.
· Ser rutiner och processer som en naturlig del för ett lyckat och kvalitativt arbete.
· Är pedagogiskt och kommunikativt lagd.
· Är van att hantera flera bollar i luften samtidigt.

Kvalifikationer:
· Adobes program (Illustrator, Photoshop)
· Office program (Word, Excel, PowerPoint)


Urval och intervjuer sker löpande, tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan i form av CV och personligt brev där du kort beskriver varför du passar för tjänsten.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joel Karlsson på telefon 0660 – 66 01 17 eller [email protected]
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Projektsamordnare Future Cleantech Solutions

Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för Örnsköldsviks kommunikation i projektet Future Cleantech Solutions (FCS), samt ha en viktig roll i att matcha ihop människor, företag och aktiviteter. I din roll kommer du att arbeta med både extern och intern kommunikation i olika uppdrag inom projektet. Du ha... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna och följa upp den samlade kommunala verksamheten.



Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för Örnsköldsviks kommunikation i projektet Future Cleantech Solutions (FCS), samt ha en viktig roll i att matcha ihop människor, företag och aktiviteter.

I din roll kommer du att arbeta med både extern och intern kommunikation i olika uppdrag inom projektet.

Du har lätt för att bygga relationer och kommer att ha kontakt med företag och organisationer, hålla presentationer på både svenska och engelska, planera för mötesplatser, studiebesök och workshops med mera (eventuellt behöver träffar/möten föras över web på grund av Covid). Du kommer bland annat att starta och bygga upp virtuella 3D-guidade visningar samt tillsammans med projektledaren planera för och genomföra ett webbinar med cleantechföretag från Örnsköldsvik.

I din roll ska du via olika kanaler sprida information om affärsmöjligheter, investeringar och smarta lösningar, bland annat avseende kommunikation och marknadsföring av cleantechföretagen från Örnsköldsvik. Du ansvarar för det som berör Örnsköldsvik i projektets sociala medier såsom Facebook, YouTube och hemsida. Du anpassar på ett enkelt sätt det kommunikativa budskapet beroende på målgrupp och tycker om att skriva texter på både svenska och engelska. Administration kring rapportering av EU-projekt ingår också i arbetsuppgifterna.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har kvalificerad universitetsutbildning inom kommunikation, marknadsföring, informatik eller liknande. Erfarenheter från arbete med affärsutveckling, entreprenörskap, internationellt arbete, och EU-projekt är meriterande.

Vi ser gärna att du har goda kunskaper om miljö-och klimatfrågor, innovationssystem och webbinarproduktion. Du skall ha kunskap och god erfarenhet av att jobba med fotoverktyg samt digitala verktyg för webb och kommunikation, till exempel Matterport, Umbraco, Wordpress, InDesign, Photoshop och Mailchimp.

Tjänsten är en allmän visstidsanställning på deltid 50% från och med 1 november 2020 till och med 11 juni 2021.

Bifoga CV och personligt brev med din ansökan.

http://inspiration.ornskoldsvik.se/

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Visa mindre

Kommunikatör till OSTP

Vill du vara med och utveckla OSTPs kommunikationsarbete? Vi söker en kommunikatör som blir en viktig del i arbetet med att driva utvecklingen av verksamhetens interna och externa kommunikation operativt och strategiskt. I rollen kommer du framför allt att ansvara för OSTP gruppens svenska kommunikation och e-lärande samtidigt som du i vissa frågor behöver ha ett koncernperspektiv och även samverka och koordinera frågor med motsvarande funktion i Finland.... Visa mer
Vill du vara med och utveckla OSTPs kommunikationsarbete? Vi söker en kommunikatör som blir en viktig del i arbetet med att driva utvecklingen av verksamhetens interna och externa kommunikation operativt och strategiskt.

I rollen kommer du framför allt att ansvara för OSTP gruppens svenska kommunikation och e-lärande samtidigt som du i vissa frågor behöver ha ett koncernperspektiv och även samverka och koordinera frågor med motsvarande funktion i Finland. Du ingår i HR-gruppen på koncernnivå och rapporterar till gruppens HR-chef.

Detta är en bred roll som passar perfekt för dig som vill ha ett omväxlande och givande jobb med stor påverkansgrad.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer bland annat att jobba med att
- utveckla varumärkena OSTP & ÖMV

- utveckla dessas närvaro i sociala medier

- skapa och publicera engagerande innehåll för sociala medier, intranät och hemsida.

- vidareutveckla grafisk profil och löpande säkerställa att allt grafiskt material är uppdaterat och följer visuell profil

- stärka arbetsgivarvarumärkena externt och ”vi-känslan” internt

- medverka i eller stödja sälj och marknad i att ta fram material till mässor, utställningar och andra evenemang

- medverka i eller stödja företagsledning med pressmeddelanden och övrig kommunikation

- utveckla och koordinera gruppens lärande plattform med dess innehåll

Dina kvalifikationer

Vi tror att du har minst ett par års praktisk erfarenhet av arbete som kommunikatör, gärna i en tillverkande industri. Du har en högskole- eller universitetsexamen inom medier och/eller kommunikation, alternativt har du annan relevant yrkesutbildning.

Du är en van skribent och uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.Du är ”digitalt erfaren” i den meningen att du är van att arbeta i publiceringsverktyg för webb, intranät och sociala kanaler. Du har kunskaper inom olika sociala medier, grafisk kommunikation och mjukvara såsom Photoshop, InDesign eller andra Adobe-program. Meriterande är erfarenhet av statistikverktyg såsom Google Analytics, digitaliserad omvärldsbevakning och SEO. För att vara framgångsrik i rollen behöver du också ha ett affärstänk och vara uppmärksam på vilka omvärldsfaktorer som påverkar verksamheten.

Som person är du strukturerad och driven med mycket god social och kommunikativ förmåga. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta både självständigt och i team med stora, små och varierande arbetsuppgifter. Du är genuint intresserad av utveckling, trender och nyheter som omfattar dagens digitala utveckling.

För tjänsten behöver du ha B-körkort.

Kontakt för mer information

I den här rekryteringen samarbetar OSTP med Kompetenslaget. Information kring tjänsten ges av ansvarig rekryteringskonsult Maria Håkansson, 070-481 60 12, [email protected]

Ansökan

Du söker tjänsten via kompetenslaget.se. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör till OSTP

Vill du vara med och utveckla OSTPs kommunikationsarbete? Vi söker en kommunikatör som blir en viktig del i arbetet med att driva utvecklingen av verksamhetens interna och externa kommunikation operativt och strategiskt. I rollen kommer du framför allt att ansvara för OSTP gruppens svenska kommunikation och e-lärande samtidigt som du i vissa frågor behöver ha ett koncernperspektiv och även samverka och koordinera frågor med motsvarande funktion i Finland.... Visa mer
Vill du vara med och utveckla OSTPs kommunikationsarbete? Vi söker en kommunikatör som blir en viktig del i arbetet med att driva utvecklingen av verksamhetens interna och externa kommunikation operativt och strategiskt.

I rollen kommer du framför allt att ansvara för OSTP gruppens svenska kommunikation och e-lärande samtidigt som du i vissa frågor behöver ha ett koncernperspektiv och även samverka och koordinera frågor med motsvarande funktion i Finland. Du ingår i HR-gruppen på koncernnivå och rapporterar till gruppens HR-chef.

Detta är en bred roll som passar perfekt för dig som vill ha ett omväxlande och givande jobb med stor påverkansgrad.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer bland annat att jobba med att

- utveckla varumärkena OSTP & ÖMV

- utveckla dessas närvaro i sociala medier

- skapa och publicera engagerande innehåll för sociala medier, intranät och hemsida.

- vidareutveckla grafisk profil och löpande säkerställa att allt grafiskt material är uppdaterat och följer visuell profil

- stärka arbetsgivarvarumärkena externt och ”vi-känslan” internt

- medverka i eller stödja sälj och marknad i att ta fram material till mässor, utställningar och andra evenemang

- medverka i eller stödja företagsledning med pressmeddelanden och övrig kommunikation

- utveckla och koordinera gruppens lärande plattform med dess innehåll

Dina kvalifikationer

Vi tror att du har minst ett par års praktisk erfarenhet av arbete som kommunikatör, gärna i en tillverkande industri. Du har en högskole- eller universitetsexamen inom medier och/eller kommunikation, alternativt har du annan relevant yrkesutbildning.

Du är en van skribent och uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.Du är ”digitalt erfaren” i den meningen att du är van att arbeta i publiceringsverktyg för webb, intranät och sociala kanaler. Du har kunskaper inom olika sociala medier, grafisk kommunikation och mjukvara såsom Photoshop, InDesign eller andra Adobe-program. Meriterande är erfarenhet av statistikverktyg såsom Google Analytics, digitaliserad omvärldsbevakning och SEO. För att vara framgångsrik i rollen behöver du också ha ett affärstänk och vara uppmärksam på vilka omvärldsfaktorer som påverkar verksamheten.

Som person är du strukturerad och driven med mycket god social och kommunikativ förmåga. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta både självständigt och i team med stora, små och varierande arbetsuppgifter. Du är genuint intresserad av utveckling, trender och nyheter som omfattar dagens digitala utveckling.

För tjänsten behöver du ha B-körkort.

Kontakt för mer information

I den här rekryteringen samarbetar OSTP med Kompetenslaget och du blir anställd av OSTP. Information kring tjänsten ges av ansvarig rekryteringskonsult Maria Håkansson, 070-481 60 12, [email protected]

Ansökan

Du söker tjänsten via kompetenslaget.se. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Handelskammaren Mittsverige söker kommunikatör/ projektkoordinator

Handelskammaren Mittsverige söker projektkoordinator/kommunikatör till Arbetsmarknadskunskap Föreställ dig att du kliver in i ett klassrum fyllt med ungdomar där du har i uppgift att väcka deras intresse och engagemang, under 60 minuter. Du gör det med hjälp av din energi och sköna personlighet, och tillsammans med din kunskap om arbetsmarknaden motiverar du dem att engagera sig i sin framtid. Kan du se dig själv i den rollen? Då är det dig vi söker! Var... Visa mer
Handelskammaren Mittsverige söker projektkoordinator/kommunikatör till Arbetsmarknadskunskap
Föreställ dig att du kliver in i ett klassrum fyllt med ungdomar där du har i uppgift att väcka deras intresse och engagemang, under 60 minuter. Du gör det med hjälp av din energi och sköna personlighet, och tillsammans med din kunskap om arbetsmarknaden motiverar du dem att engagera sig i sin framtid. Kan du se dig själv i den rollen? Då är det dig vi söker!


Varför?
Vi gör skillnad på riktigt! Vi träffar ungdomar, ansikte mot ansikte, och snackar om framtidens jobb och hur de ska ta sig dit. Och det behövs! Hur mycket koll hade du själv när det var dags att söka till gymnasiet? Sverige behöver att ungdomar vandrar en väg som leder till jobb. Glappet på arbetsmarknaden ökar och branscher som teknik, vård och pedagogik skriker efter folk, medan digitaliseringen ersätter flera jobb.


Hur?
När polletten trillar ner och ungdomarna fattar att allt de gör, hur de beter sig, vad de siktar mot faktiskt spelar roll. Med små medel, som bra kunskap om framtidens arbetsmarknad och en skön personlighet, går det att göra underverk på bara en timme. Och det är vad vi gör, om och om igen!
Arbetet förutsätter nära dialog med företag för att ta reda på hur deras framtida behov ser ut, och med den förankringen kan vi enklare väcka intresset hos ungdomarna kring deras egen framtid. Samtidigt som vi stärker förutsättningarna för företag att i framtiden kunna ta del av den kompetensen som faktiskt efterfrågas.


Vad?
Du kommer tillhöra Handelskammaren Mittsverige, en näringslivsorganisation som finns i Västernorrland och Jämtland/Härjedalen. Du kommer ingå i ett team med drivna människor som jobbar med viktiga frågor inom Kompetensförsörjning, Infrastruktur och Internationell handel. Din roll är en viktig del inom vårt kompetensförsörjningsarbete, där du kommer agera länken mellan näringsliv och skola.
Du kommer vara ute bland skolor i Västernorrland tillsammans med en kollega, och träffa ungdomar, skolpersonal och föräldrar, men även besöka arbetsgivare för att få koll på vad de egentligen vill säga till deras framtida medarbetare. Ena dagen kan du stå och hålla en föreläsning för trettio vilsna 15-åringar, medan du nästa dag kan diskutera framtidens arbetsmarknad med en VD på ett globalt bolag. Du kommer få visa upp dina förmågor inom projektkoordinering, i planering av aktiviteter och kontakt med bland annat företag och skolpersonal. Det är bra att kunna köpa att din planering kan falla på ett ögonblick, och då är det bara att tänka om. Ett körkort är såklart en självklarhet.






Vem?


Du är en "huvudfoting" som kan tas med allt och alla. "Huvud" tyder på planeringsförmåga, ordning och reda, kreativitet, kritiskt tänkande och reflekterande. "Foting" illustrerar rapphet i tanke och handling, förmåga att ständigt omvärdera det du trodde var rätt och lösningsförmåga i stunden.
Du drivs av att vilja hjälpa till och du älskar att ta in andra människors perspektiv och få folk att tänka om och tänka annorlunda. Du delar med dig av din höga energi, ödmjukhet och humor och du ger ett förtroendeingivande intryck. Du är givetvis dig själv i alla lägen, och har självinsikt och fingertoppskänsla. Du älskar att vilja veta och lära. Nyfikenhet kan trumfa alla utbildningar, men en högskoleutbildning kan absolut vara en fördel.


Intresserad?


Anställningsform: En projektanställning på heltid, med förväntad start augusti 2020 till och med juni 2022.
Placering: Örnsköldsvik
Ansökan: Skicka in CV och personligt brev tillsammans med en video på max en minut, där du svarar på två frågor: På vilket sätt är du en förebild? Varför ska just du få jobbet? Skicka in din ansökan till [email protected] så snart som möjligt, dock senast 21 juni. Vi kommer påbörja intervjuer löpande.
Har du några frågor, hör av dig till Maria Åberg, projektledare Arbetsmarknadskunskap i skolan Jämtland/Härjedalen och Västernorrland, Handelskammaren Mittsverige: 070-294 23 25 eller [email protected] Vill du veta mer om vår verksamhet, så finns vi på följande kanaler:
www.midchamber.se
Facebook / Handelskammaren Mittsverige
LinkedIn / Handelskammaren Mittsverige
Instagram / Handelskammaren Mittsverige Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med inriktning mot kommunikation

I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av två politiska nämnder: Humanistiska nämnden och Omsorgsnämnden. Med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Inom avdelningen utveckling och internt stöd arbetar vi med att initiera, stödja, driva och samordna utveckl... Visa mer
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av två politiska nämnder: Humanistiska nämnden och Omsorgsnämnden. Med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans.



Inom avdelningen utveckling och internt stöd arbetar vi med att initiera, stödja, driva och samordna utvecklings-, förbättrings- och kvalitetsarbete.

Arbetsplatsen erbjuder engagerade medarbetare med hög kompetens i kombination med en trivsam arbetsmiljö. Ta chansen att jobba med oss!

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare utvecklar och samordnar du arbetet utifrån välfärdsförvaltningens kommunikationsstrategi i samverkan med kommunens kommunikationsavdelning.

Du är välfärdsförvaltningens representant i kommunens webbgrupp. Du samordnar, administrerar och utvecklar välfärdsförvaltningens sidor på externa webbplatser och intranätet.

I arbetsuppgifterna ingår också samordning och administration av välfärdsförvaltningens nyhetsbrev samt att stötta verksamheterna i deras kommunikation och marknadsföring.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom kommunikation, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer tillräcklig. Du ska ha erfarenhet av kommunikationsarbete. Du är van att arbeta i programvaror för information och kommunikation som exempelvis webbverktyg och verktyg för att skapa nyhetsbrev, broschyrer med mera.

Erfarenhet från praktiskt arbete med webbverktyget Site Vision, dokumenterade kunskaper i projektledning, LEAN-arbete och metoder för processutveckling är meriterande. 

Du är serviceinriktad, har en god förmåga att samarbeta och kommunicera samt leda utvecklingsarbete. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och du har en god pedagogisk förmåga. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Giltigt körkort med lägst behörighet B är önskvärt.

Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan. 

http://inspiration.ornskoldsvik.se/

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Visa mindre

Kommunikatör till redaktionellt arbete

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalita... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Område kommunikation inom Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:

- Vi bidrar till att kommunikationen från Region Västernorrland är relevant, begriplig och korrekt för mottagaren.
- Vi bidrar till att Region Västernorrland kommunicerar begripliga budskap i rätt kanaler, på rätt nivå, i rätt tid.
- Vi utvecklar landstingets kommunikativa förmåga hos alla medarbetare och alla genom alla kanaler.

.

Tjänsten tillhör Enheten för kommunikationskanaler och redaktion inom Område kommunikation. Enheten ansvarar bland annat för att förvalta och utveckla Region Västernorrlands kommunikationskanaler. Här samlas medarbetare med specialistroller som har fokus på digitala och tryckta kanaler, grafisk form, mediekontakter och att hantera det snabba interna och externa flödet av aktuell information inom och från organisationen.

Tjänsten innefattar att skapa innehåll i nyhetsflödena i Region Västernorrlands olika kanaler, digitala och tryckta. Basen är text men det kan också handla om foto och rörlig bild. I tjänsten ingår också omvärlds- och nyhetsbevakning; att bedöma vad som behöver besvaras och bemötas. Du har placeringsort Sollefteå, Härnösand eller Örnsköldsvik. Oavsett placeringsort gäller ett särskilt ansvar att bevaka regionens verksamheter i Sollefteå. Du kommer också ingå i krisberedskapsorganisationen i Sollefteå, lokal särskild sjukvårdsledning (LSSL).

Vi söker dig med universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation eller journalistik, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du tidigare har arbetet inom offentlig sektor samt om du har erfarenhet av nyhetsarbete med text, bild, rörlig bild och sociala medier.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser och söker dig som är kreativ och ofta kommer med idéer och nya angreppssätt i olika frågor. Du har förmåga att se helheten och att skapa och underhålla arbetsmässiga relationer. Som person är du lugn och kontrollerad i stressade situationer och du har hög integritet.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör 100 %

Svenska kyrkan i Själevad, Mo och Björna är ett av Härnösands stifts största pastorat, och ligger i Örnsköldsviks kommun, i norra delen av Höga kusten. Vi har ca 22. 000 invånare i pastoratet, varav drygt 70 % är medlemmar. Kommunikation är ett av pastoratets prioriterade områden. Därför söker vi nu en kvalificerad medarbetare till en nyinrättad tjänst som Kommunikatör 100 % Vi söker dig som är utbildad inom medie- och kommunikationsvetenskap och t... Visa mer
Svenska kyrkan i Själevad, Mo och Björna är ett av Härnösands stifts största pastorat,
och ligger i Örnsköldsviks kommun, i norra delen av Höga kusten.
Vi har ca 22. 000 invånare i pastoratet, varav drygt 70 % är medlemmar.


Kommunikation är ett av pastoratets prioriterade områden. Därför söker vi nu en kvalificerad medarbetare till en nyinrättad tjänst som


Kommunikatör 100 %


Vi söker dig som är utbildad inom medie- och kommunikationsvetenskap och tycker om att leda processer. Du är förankrad i Svenska kyrkans tro och liv och vi ser gärna att Du har en personlig kristen tro. Du ska kunna arbeta självständigt och i grupp, och vi förutsätter att Du har god social kompetens. Tjänsten förutsätter körkort och tillgång till bil.


Vad ska du arbeta med?
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
-         Leda pastoratets arbete med extern och intern kommunikation.
-         Svara för presskontakter
-         Leda pastoratets strategiska arbete för att utveckla det ideella medarbetarskapet


Frågor och information
För mer information är du välkommen att ringa ekonomichef Maria Gästrin, 0660-599 17,
eller kyrkoherde Peter Persman, 0660-594 11.
Läs mer på: http://www.svenskakyrkan.se/sjalevad
Besök oss på Facebook: www.facebook.com/sjalevadmobjorna/


Tillträde: 1 april eller enligt överenskommelse.


Ansökan: Välkommen med din ansökan med personligt brev och CV senast den 15 januari till Själevad, Mo och Björna pastorat, Box 54, 894 22 Själevad. Visa mindre

Kommunikatör , Övik Energi

Som kommunikatör är du en del av vår HR-avdelning som består av fyra medarbetare och du rapporterar direkt till HR-chefen. Rollen som kommunikatör är ny, vilket innebär att du har möjligheter att vara med och forma den. Du kommer att ha ett nära samarbete med marknadsavdelningen där marknadskommunikationen ingår.Dina arbetsuppgifter:- Ansvarar för att utveckla hållbara strukturer och kanaler inom internkommunikationen- Ansvarar för medierelationer, ha kont... Visa mer
Som kommunikatör är du en del av vår HR-avdelning som består av fyra medarbetare och du rapporterar direkt till HR-chefen. Rollen som kommunikatör är ny, vilket innebär att du har möjligheter att vara med och forma den. Du kommer att ha ett nära samarbete med marknadsavdelningen där marknadskommunikationen ingår.Dina arbetsuppgifter:- Ansvarar för att utveckla hållbara strukturer och kanaler inom internkommunikationen- Ansvarar för medierelationer, ha kontakt med media, skriva pressmeddelanden och förbereda presskonferenser- Kommunikativt stöd till chefer - Central roll i kommunikationsarbetet vid eventuella kriser - Planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser tillsammans med marknadskommunikationen- Styrelseadministration och Vd-support. Som kommunikatör på en liten HR-avdelning förväntas du kunna hantera stort som smått och alla delar av arbetet.Vi söker dig som har akademisk utbildning inom journalistik, medie- och kommunikation eller motsvarande. Därtill behöver du ha några års erfarenhet av; operativt och strategiskt kommunikationsarbete och medierelationer.Du har god strategisk förmåga, kan planera och leda projekt. Du är en bra skribent, kan snabbt fånga upp och sammanfatta information av vikt och skriva om till klarspråk. Du har koll på medielandskapet och kunskap om mediernas arbetssätt och nyhetslogik. Erfarenhet av att arbeta med kulturförändringar är meriterande.Du är utåtriktad, självgående, kreativ och håller deadlines.Är du intresserad av ett arbete i en spännande bransch? Då ska du ansöka senast 2019-08-07. Ansökan sker genom att du fyller i webbformuläret för den lediga tjänsten på vår hemsida www.ovikenergi.se/jobbahososs och ansöker därifrån. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid placerad i Örnsköldsvik. Vi arbetar aktivt för att öka vår mångfald och ser varje medarbetare som en unik resurs.Som person delar du våra värderingar öppenhet, respekt, engagemang och tydlighet. Övik Energi är det lokala energi och fibernätföretaget som bidrar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Vi erbjuder elavtal, eldistribution, fjärrvärme, fjärrkyla, processånga, fibernät och energitjänster. Övik Energi är certifierat inom miljö och arbetsmiljö. Övik Energi står inför spännande och intressanta utmaningar med en energibransch som nu är i stark förändring. Där spelplanen och villkoren ständigt ändras utifrån faktorer som teknisk utveckling, digitalisering och hållbarhet. Övik Energi Nät AB är ett helägt dotterbolag. Övik Energi AB ägs till 100 procent av Rodret i Örnsköldsvik AB som i sin tur ägs av Örnsköldsviks kommun."Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster." Visa mindre

Kommunikatör med IT ansvar till Örnsköldsviks folkhögskola

Är du vår nya kommunikatör till vår vackra skola som är centralt placerad i Örnsköldsvik? Hos oss på Örnsköldsviks folkhögskola kommer du ansvara för skolans interna och externa marknadsföring. Har du dessutom en otrolig känsla för nya trender och förmågan att integrera dessa i traditionellt informationsmaterial? Då ser vi framemot att träffa dig! Vi tillhör Region Västernorrland som är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Til... Visa mer
Är du vår nya kommunikatör till vår vackra skola som är centralt placerad i Örnsköldsvik? Hos oss på Örnsköldsviks folkhögskola kommer du ansvara för skolans interna och externa marknadsföring. Har du dessutom en otrolig känsla för nya trender och förmågan att integrera dessa i traditionellt informationsmaterial? Då ser vi framemot att träffa dig!

Vi tillhör Region Västernorrland som är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Inom förvaltningen Regional utveckling utgör vi tillsammans med hälso- och sjukvård och tandvård regionens tre kärnverksamheter. Förvaltningen har en bred verksamhet som omfattar tillväxt, kollektivtrafik och infrastruktur, miljö och hållbarhet, kultur, folkbildning samt internationellt samarbete.

.

Vi söker en kommunikatör som ska ansvara för skolans interna och externa marknadsföring. Detta innebär formgivning av material till trycksaker och till digitala medier samt webbadministration/webbdesign. Du arbetar med all produktion av informationsmaterial, formger original, tar fram bildspråk och disponerar texten så att den är anpassad och intresseväckande för målgruppen.

Vi ser att du har känsla för nya trender och förmågan att integrera dessa i traditionellt informationsmaterial.
Du ansvarar för:
- skolans hemsida och ser till att den är aktuell, uppdaterad och intresseväckande.
- att med hjälp av skolans övriga personal för verksamhetens sociala medier.
- kontakter med Regionens IT avdelning samt externa leverantörer.

Du tar gärna tag i praktiska delar av marknadsföringsarbetet och tänker gärna utanför boxen. Du sköter också skolans inköp, telefoni och låssystem. Du hjälper deltagare och personal med löpande IT frågor och ansvarar för den dagliga IT driften.

För detta arbete söker vi dig som:
- har media/kommunikationsutbildning med både teoretisk och praktisk inriktning
-har arbetat som kommunikatör, webbredaktör eller liknande

Vem är du?
-har ett intresse för problemlösning och utvecklingsfrågor
-har erfarenhet av att arbeta med omvärldsbevakning, sociala medier och sökordsoptimering
-har erfarenhet av webbpublicering i EpiServer och Wordpress
-har goda kunskaper i svenska och engelska, samt gärna ytterligare något språk
-behärskar Officepaketet, InDesign, Illustrator, Photoshop samt grundläggande administration
-har intresse av fotografering/filmning
-har en väl utvecklad förmåga att självständigt planera, genomföra och följa upp kommunikationsaktiviteter
-trivs med att möta människor i både stora och små sammanhang och har inga problem att framträda inför publik.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi ser att du är kreativ, driven, självgående och strukturerad med förmåga att arbeta med flera projekt samtidigt.

Du har lätt att skapa kontakter och tycker om att ge god service. Arbetsprover kommer att begäras in av de sökande som går vidare till intervju.

Erfarenhet av, och kunskap om folkbildningens särart är meriterande.


Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

AB Övikshem söker en Kommunikatör

Ansök    Mar 14    AB Övikshem    Informatör/Kommunikatör
Om AB Övikshem Örnsköldsviks kommun - vi ser möjligheter! Örnsköldsvik ligger i Västernorrlands län och har cirka 55 000 innevånare. Kommunen ingår i världsarvet Höga Kusten och har nationalparken Skuleskogen som närmsta granne. Örnsköldsvik är en expansiv kommun där nya företag startas, byggkranarna snurrar och som tack vare högteknologisk exportindustri och stor tjänstesektor även kan erbjuda gott om intressanta jobb. AB Övikshem äger och förvaltar 3400... Visa mer
Om AB Övikshem

Örnsköldsviks kommun - vi ser möjligheter! Örnsköldsvik ligger i Västernorrlands län och har cirka 55 000 innevånare. Kommunen ingår i världsarvet Höga Kusten och har nationalparken Skuleskogen som närmsta granne. Örnsköldsvik är en expansiv kommun där nya företag startas, byggkranarna snurrar och som tack vare högteknologisk exportindustri och stor tjänstesektor även kan erbjuda gott om intressanta jobb. AB Övikshem äger och förvaltar 3400 bostäder och är Örnsköldsviks kommuns största hyresvärd med ett varierande utbud av bostäder och lokaler i olika delar av kommunen och i varierande storlekar och prisklasser. Våra kärnvärden - trygghet, engagemang och nytänkande - har en stark koppling till vår vision och beskriver vad vi står för nu och i framtiden.

Läs mer på www.ovikshem.se.

AB Övikshem är inne i en mycket händelserik fas och söker nu en Kommunikatör till verksamheten i Örnsköldsvik. Har du erfarenhet av kommunikationsarbete inom privat eller offentlig verksamhet där skrivande varit en väsentlig del och är sugen på att ta nästa steg i karriären? Är du dessutom intresserad av samhällsfrågor och digitalisering? Då har vi jobbet för dig!

Vad innebär jobbet som Kommunikatör?

I den här rollen kommer du främst att vara ett stöd till hela organisationen i kommunikationsfrågor med tyngdpunkt i extern kommunikation. Utöver det kommer du att ansvara för Intranätet. Tjänsten är ny och du kommer att ingå i HR- & Kommunikationsavdelningen som i dag består av HR-chef och en kommunikatör.

Du kommer till exempel att:

* ansvara för kommunikation mot kundcenter och utveckling av Övikshems kundkommunikation
* ansvara för och utveckla Övikshems närvaro och aktiviteter i sociala medier.
* hantera mediakontakter, stötta chefer och skriva pressmeddelande
* ansvara för Övikshems kundenkät
* projektleda interna och externa events

En viktig uppgift är omvärldsbevakning och analys inom ditt verksamhetsområde, samt att du har både intresse och förmågan att driva kommunikationsfrågor av både operativ och strategisk karaktär. Du kommer också att vara delaktig i att utveckla aktiviteter som stärker företagets varumärke, samt utforma extern information.

Den vi söker

Du har högskoleutbildning inom information och/eller kommunikationsvetenskap eller har motsvarande praktisk erfarenhet som bedöms likvärdig. Du är en mycket driven och van kommunikatör med minst tre års erfarenhet av brett kommunikationsarbete med tyngdpunkt i kommunikation, information och skrivande snarare än i grafisk produktion.

Meriterande är om du har erfarenhet av redaktionellt arbete i sociala medier, samt är van att hantera media/press. Dina datorkunskaper är goda och du har lätt för att sätta dig in i nya system. Du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska, och du har B-körkort. Som person är du social, orädd och inspirerande och du drivs av önskan att leverera kvalitet i allt du gör och att få ett jobb där du får möjlighet att utveckla andra människor.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Håkansson, Experis på telefonnummer 0660-59972 eller e-post [email protected]

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Urval kan komma att ske löpande så skicka in din ansökan i dag! Visa mindre