Lediga jobb som Personalansvarig i Örnsköldsvik

Se lediga jobb som Personalansvarig i Örnsköldsvik. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örnsköldsvik som finns hos arbetsgivaren.

HR-ansvarig till Alab Aluman AB

Ansök    Nov 28    Jobbet.se Sverige AB    Personalansvarig
Arbetsbeskrivning Nu söker vi en HR-ansvarig till vår organisation. Rollen är ny vilket ger möjlighet att påverka utformningen. Arbetet kommer att vara varierat och innebär ansvar för att utveckla och leda vårt HR arbete samt leda arbetet med kvalitet/miljö, administration och it/telefoni. Du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Dina kvalifikationer och egenskaper Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning som till exempel personal... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en HR-ansvarig till vår organisation. Rollen är ny vilket ger möjlighet att påverka utformningen. Arbetet kommer att vara varierat och innebär ansvar för att utveckla och leda vårt HR arbete samt leda arbetet med kvalitet/miljö, administration och it/telefoni.
Du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar till VD.
Dina kvalifikationer och egenskaper
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning som till exempel personalvetare, alternativt arbetslivserfarenhet som vi anser likvärdig. För att lyckas i rollen har du god samarbetsförmåga och ett gott omdöme. Du gillar att ta stort ansvar och att utveckla arbetssätt och processer. Att kunna uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift samt att ha B-körkort är ett krav. Resor ingår i tjänsten.
Placeringsort
På något av våra kontor i Ånäset, Örnsköldsvik eller Trehörningsjö.
Vad kan vi erbjuda dig?
Då tjänsten som HR-ansvarig är helt ny hos oss kommer du att ha stora möjligheter att forma rollen. Då vi har fyra fabriker blir arbetet varierat och det kommer att innehålla arbete på våra fabriker på de olika orterna.
Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.
Kontaktperson
Har du frågor angående tjänsten så kan du ringa VD, Hans Granholm.
Telefon 0934-202 41.
Välkommen med din ansökan senast 2024-12-31!
Krav
Eftergymnasial utbildning som till exempel personalvetare, alternativt arbetslivserfarenhet som vi anser likvärdig
God svenska i tal och skrift
B-körkort



Om arbetsgivaren - Alab Aluman AB
Alab grundades 1967 och är idag en ledande leverantör av glasbärande byggsystem i aluminium och stål samt inglasningssystem för altaner och balkonger. Vi har en fabrik i Ånäset, en i Örnsköldsvik och två fabriker i Trehörningsjö. Vi är 80 anställda och omsätter ca 160 mkr.
Alab Aluman AB är ett helägt dotterbolag till P Wikström J:r AB. Andra bolag i koncernen är Olofsfors AB och Iggesund Forest. Koncernen har en omsättning på ca 1000 Mkr och har 250 anställda i fem länder.
Läs mer om oss och våra produkter på: www.alab.com Visa mindre

Kontorschef till AQ Components

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om jobbet Vi växer och utökar med en helt ny tjänst! I denna roll får du personalansvar för våra 20 tjänstemän. På vårt kontor jobbar inköpare, orderplanerare, beredare och produktionstekniker. Du rapporterar till vår platschef och ingår i den operativa lednin... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om jobbet

Vi växer och utökar med en helt ny tjänst!

I denna roll får du personalansvar för våra 20 tjänstemän. På vårt kontor jobbar inköpare, orderplanerare, beredare och produktionstekniker. Du rapporterar till vår platschef och ingår i den operativa ledningsgruppen. Du utgår från fabriken i Mjällom. Viss del av hybridjobb kan bli möjlig när du blivit varm i kläderna.

Du tar ansvar för att den dagliga driften fungerar och ser till att dina medarbetare får bästa möjligheterna att genomföra sina arbetsuppgifter.

Beroende på din tidigare bakgrund kan support till strategisk inköpare, säljare och kunder ingå. Du är med där det behövs en ledare.

Detta tror vi passar in på dig

Du är en person med stor initiativförmåga och är strukturerad av naturen. Du sprider glädje runt dig och är duktig på att bygga nätverk. Vi är en platt organisation så din personlighet kommer vara en viktig del för att passa in i vårt team och vår kultur här på AQ Components. För att passa i rollen måste du ha god förståelse för produktion och industri och vara lösningsfokuserad av naturen.

För att snabbt och enkelt komma in i din roll bör du har tidigare erfarenhet av en tjänst i ledande position. Vi ser gärna att du har en utbildning inom teknik, inköp eller produktion.

Du är van att hantera Office-programmen. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och då gärna i Monitor. Vi tar för givet att du kan hantera svenska och engelska i tal och skrift.

Om AQ Components Mjällom AB

AQ Group är en global tillverkare av komponenter och system till krävande industrikunder då all vår tillverkning är legoproduktion.

Vår värdegrund baseras på följande: Kunden i fokus, enkelhet, entreprenörsanda, mod och respekt och slutligen kostnadseffektivitet.

Vi är inne i en tillväxtfas sedan två år tillbaka där både vår produktion och antalet anställda har fördubblats. Som det ser ut i dagläget kommer denna tillväxt att fortsätta under flera år framöver.

Läs mer om AQ Components på hemsidan.

Om anställningen

Anställningen sker direkt av AQ Components Mjällom AB som erbjuder marknadsmässiga villkor. Tjänsten är ny och kan starta omgående.

Rekryteringsprocessen sker genom AW Rekrytering.

Låter allt ovan spännande? Skicka in din ansökan omgående!

Du söker tjänsten som kontorschef via länken i anslutning till annonsen. Vi vill att du skickar in din ansökan snarast. Intervjuer sker löpande. Tester kan komma att ingå i processen. Rekryteringsprocessen avslutas när vi hittat vår kandidat.

Har du frågor och funderingar kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg, via mail [email protected] eller via mobil 070–28 28 414.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kontorschef till AQ Components

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om jobbet Vi växer och utökar med en helt ny tjänst! I denna roll får du personalansvar för våra 20 tjänstemän. På vårt kontor jobbar inköpare, orderplanerare, beredare och produktionstekniker. Du rapporterar till vår platschef och ingår i den operativa lednin... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om jobbet

Vi växer och utökar med en helt ny tjänst!

I denna roll får du personalansvar för våra 20 tjänstemän. På vårt kontor jobbar inköpare, orderplanerare, beredare och produktionstekniker. Du rapporterar till vår platschef och ingår i den operativa ledningsgruppen. Du utgår från fabriken i Mjällom. Viss del av hybridjobb kan bli möjlig när du blivit varm i kläderna.

Du tar ansvar för att den dagliga driften fungerar och ser till att dina medarbetare får bästa möjligheterna att genomföra sina arbetsuppgifter.

Beroende på din tidigare bakgrund kan support till strategisk inköpare, säljare och kunder ingå. Du är med där det behövs en ledare.

Detta tror vi passar in på dig

Du är en person med stor initiativförmåga och är strukturerad av naturen. Du sprider glädje runt dig och är duktig på att bygga nätverk. Vi är en platt organisation så din personlighet kommer vara en viktig del för att passa in i vårt team och vår kultur här på AQ Components. För att passa i rollen måste du ha god förståelse för produktion och industri och vara lösningsfokuserad av naturen.

För att snabbt och enkelt komma in i din roll bör du har tidigare erfarenhet av en tjänst i ledande position. Vi ser gärna att du har en utbildning inom teknik, inköp eller produktion.

Du är van att hantera Office-programmen. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och då gärna i Monitor. Vi tar för givet att du kan hantera svenska och engelska i tal och skrift.

Om AQ Components Mjällom AB

AQ Group är en global tillverkare av komponenter och system till krävande industrikunder då all vår tillverkning är legoproduktion.

Vår värdegrund baseras på följande: Kunden i fokus, enkelhet, entreprenörsanda, mod och respekt och slutligen kostnadseffektivitet.

Vi är inne i en tillväxtfas sedan två år tillbaka där både vår produktion och antalet anställda har fördubblats. Som det ser ut i dagläget kommer denna tillväxt att fortsätta under flera år framöver.

Läs mer om AQ Components på hemsidan.

Om anställningen

Anställningen sker direkt av AQ Components Mjällom AB som erbjuder marknadsmässiga villkor. Tjänsten är ny och kan starta omgående.

Rekryteringsprocessen sker genom AW Rekrytering.

Låter allt ovan spännande? Skicka in din ansökan omgående!

Du söker tjänsten som kontorschef via länken i anslutning till annonsen. Vi vill att du skickar in din ansökan snarast. Intervjuer sker löpande. Tester kan komma att ingå i processen. Rekryteringsprocessen avslutas när vi hittat vår kandidat.

Har du frågor och funderingar kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg, via mail [email protected] eller via mobil 070–28 28 414.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Konsultchef med eller utan erfarenhet

Ansök    Apr 3    Konsultia AB    Personalansvarig
Saknar du kanske erfarenhet från bemanningsbranschen men är villig att lära dig? I den här rollen får du kombinera affärs-, kund- och medarbetarrelationer samtidigt som du bidrar till att föra svensk industri framåt. Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda - inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på perfekt cv, högsta betyg eller ens rätt utbildning. Grunden läggs under i... Visa mer
Saknar du kanske erfarenhet från bemanningsbranschen men är villig att lära dig? I den här rollen får du kombinera affärs-, kund- och medarbetarrelationer samtidigt som du bidrar till att föra svensk industri framåt.

Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda - inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på perfekt cv, högsta betyg eller ens rätt utbildning. Grunden läggs under introduktionen, resten fångar du upp av erfarna kollegor och genom att utföra jobbet. Om du har rätt inställning och förmågan att växa med rollen vill säga. För det är det vi är på jakt efter.

Varför vi rekryterar

Vi växer snabbt och märker av en starkt efterfrågan på vår specialistkompetens inom industribemanning - en resa för dig som gillar att bidra till att rätt saker händer snabbt.

Vem vi söker

Du är snabblärd, strukturerad och tycker om att bygga relationer. Du har kanske ingen tidigare erfarenhet av rollen men har andra positiva erfarenheter kopplat till exempelvis:

- Arbetsledning/personalansvar

- Arbetsmiljö med högt tempo

- Försäljning och/eller kundservice

Vad du kommer att göra

Du kommer självständigt matcha och tillsätta konsulter, följa upp uppdrag hos kund, driva rekryteringsprocesser från början till slut samt ha personalansvar för konsulterna du rekryterat. Du trivs med att skapa nätverk, bygga långsiktiga relationer samt vidareutveckla och utöka affären tillsammans med befintlig kund.

För att trivas hos oss gillar du att

- Vi växer genom kundfokus, stort engagemang, eget ansvar och kul på jobbet.

- Vi arbetar med några av Sveriges starkaste industriföretag.

- Vi tror på att låta våra medarbetare utvecklas tillsammans med oss och internrekryterar oftast när chefstjänster ska tillsättas.

B-körkort är ett krav.

Övrig information
Startdatum enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2023-04-23

Vid frågor vänligen kontakta Lisa Nordqvist, platschef.
070-517 26 64
[email protected]

FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT
En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta.

Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi både kunder och medarbetare som gör skillnad för Sverige varje dag.

Vi värdesätter en god arbetsmiljö och tror att det är en förutsättning för hållbar tillväxt och långsiktiga relationer. Detta uppnår vi bland annat genom en bra balans mellan privatliv och arbetsliv där du har stora möjligheter att styra din egen arbetsdag, men också varifrån du arbetar.

Konsultias verksamhet sträcker sig från norra till södra Sverige och huvudkontoret ligger i Umeå. Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se (http://www.konsultia.se/) Visa mindre

Avdelningschef Elektronik till DeltaNordic

Ansök    Maj 24    Stegra Rekrytering AB    Personalansvarig
Är du driven och lockas av att arbeta i en ledande roll där utveckling, medarbetare och kundvärde står i fokus? Då är denna tjänst för dig. Ansök nu! Om DeltaNordic DeltaNordic Örnsköldsvik grundades 1981 och är en totalsystemleverantör av elektriska och elektroniska system. Företaget är legotillverkare som erbjuder kompletta lösningar för särskilt utmanande miljöer. DeltaNordic har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik men finns även placerad i Kungsängen, Stoc... Visa mer
Är du driven och lockas av att arbeta i en ledande roll där utveckling, medarbetare och kundvärde står i fokus? Då är denna tjänst för dig. Ansök nu!
Om DeltaNordic
DeltaNordic Örnsköldsvik grundades 1981 och är en totalsystemleverantör av elektriska och elektroniska system. Företaget är legotillverkare som erbjuder kompletta lösningar för särskilt utmanande miljöer. DeltaNordic har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik men finns även placerad i Kungsängen, Stockholm samt Nanjing, Kina.
Som partner tar DeltaNordic ett totalansvar från koncept till serieproduktion och med livslångt eftermarknadsstöd. DeltaNordic genomsyras av engagerade medarbetare, ansvar, framtidstro och kundfokus. Som medarbetare hos DeltaNordic får du en familjär stämning med generösa flextider. Verksamheten växer ständigt och behöver nu förstärka sitt team med en avdelningschef till elektronikavdelningen.
Om rollen
I rollen som avdelningschef kommer du ansvara för cirka 20 personer inom området elektronik med inriktning på kretskorttillverkning. Dina ansvarsområden innefattar att delegera, planera och säkerställa leverans efter kundens efterfrågan. Du kommer att leda elektronikavdelningen i produktion enligt LEAN- filosofin där du har som ansvar att se över verksamhetens utveckling av produkter, kvalitet och lönsamhet för att hela tiden skapa bättre kundvärde.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
Personalansvar
Säkerställa rutiner och processer gällande arbetsmiljö
Implementera nya arbetssätt och rutiner i enlighet med DeltaNordics mål och visioner
Delta i förbättringsarbeten för att skapa effektivare flöden
Delegera arbetsuppgifter och planera veckan i produktion
Utbilda och coacha elektronikavdelningen med arbete mot enstycksflöde och stabila processer

Din profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom produktion eller tillverkningsindustrin och som vill ta nästa steg i din karriär. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Som person ser vi att du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
Som person är du lyhörd där du lyssnar, förstår och visar hänsyn samtidigt som du har förmåga att stå upp för egna åsikter. Du tänker utanför boxen samt finner nya lösningar på uppkomna problem. Då arbetet innefattar interna och externa kontakter ser vi att du gillar att ta initiativ i sociala sammanhang.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom produktion och tillverkning, med fördel om det är inom legotillverkning
Tidigare erfarenhet inom processer / elektronik / personalansvar / LEAN-filosofin
Flytande svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska

Meriterande
Tidigare erfarenhet från affärssystem, gärna Monitor
Eftergymnasial utbildning inom relevant område som logistik / produktion / elektronik eller motsvarande

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Örnsköldsvik
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 eller [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Avdelningschef Elektronik till DeltaNordic

Är du driven och lockas av att arbeta i en ledande roll där utveckling, medarbetare och kundvärde står i fokus? Då är denna tjänst för dig. Ansök nu! Om DeltaNordic DeltaNordic Örnsköldsvik grundades 1981 och är en totalsystemleverantör av elektriska och elektroniska system. Företaget är legotillverkare som erbjuder kompletta lösningar för särskilt utmanande miljöer. DeltaNordic har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik men finns även placerad i Kungsängen, Stoc... Visa mer
Är du driven och lockas av att arbeta i en ledande roll där utveckling, medarbetare och kundvärde står i fokus? Då är denna tjänst för dig. Ansök nu!
Om DeltaNordic
DeltaNordic Örnsköldsvik grundades 1981 och är en totalsystemleverantör av elektriska och elektroniska system. Företaget är legotillverkare som erbjuder kompletta lösningar för särskilt utmanande miljöer. DeltaNordic har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik men finns även placerad i Kungsängen, Stockholm samt Nanjing, Kina.
Som partner tar DeltaNordic ett totalansvar från koncept till serieproduktion och med livslångt eftermarknadsstöd. DeltaNordic genomsyras av engagerade medarbetare, ansvar, framtidstro och kundfokus. Som medarbetare hos DeltaNordic får du en familjär stämning med generösa flextider. Verksamheten växer ständigt och behöver nu förstärka sitt team med en avdelningschef till elektronikavdelningen.
Om rollen
I rollen som avdelningschef kommer du ansvara för cirka 20 personer inom området elektronik med inriktning på kretskorttillverkning. Dina ansvarsområden innefattar att delegera, planera och säkerställa leverans efter kundens efterfrågan. Du kommer att leda elektronikavdelningen i produktion enligt LEAN- filosofin där du har som ansvar att se över verksamhetens utveckling av produkter, kvalitet och lönsamhet för att hela tiden skapa bättre kundvärde.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
Personalansvar
Säkerställa rutiner och processer gällande arbetsmiljö
Implementera nya arbetssätt och rutiner i enlighet med DeltaNordics mål och visioner
Delta i förbättringsarbeten för att skapa effektivare flöden
Delegera arbetsuppgifter och planera veckan i produktion
Utbilda och coacha elektronikavdelningen med arbete mot enstycksflöde och stabila processer

Din profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom produktion eller tillverkningsindustrin och som vill ta nästa steg i din karriär. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Som person ser vi att du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
Som person är du lyhörd där du lyssnar, förstår och visar hänsyn samtidigt som du har förmåga att stå upp för egna åsikter. Du tänker utanför boxen samt finner nya lösningar på uppkomna problem. Då arbetet innefattar interna och externa kontakter ser vi att du gillar att ta initiativ i sociala sammanhang.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom produktion och tillverkning, med fördel om det är inom legotillverkning
Tidigare erfarenhet inom processer / elektronik / personalansvar / LEAN-filosofin
Flytande svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska

Meriterande
Tidigare erfarenhet från affärssystem, gärna Monitor
Eftergymnasial utbildning inom relevant område som logistik / produktion / elektronik eller motsvarande

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Örnsköldsvik
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 eller [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Avdelningschef Elektronik till DeltaNordic

Är du driven och lockas av att arbeta i en ledande roll där utveckling, medarbetare och kundvärde står i fokus? Då är denna tjänst för dig. Ansök nu! Om DeltaNordic DeltaNordic Örnsköldsvik grundades 1981 och är en totalsystemleverantör av elektriska och elektroniska system. Företaget är legotillverkare som erbjuder kompletta lösningar för särskilt utmanande miljöer. DeltaNordic har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik men finns även placerad i Kungsängen, Stoc... Visa mer
Är du driven och lockas av att arbeta i en ledande roll där utveckling, medarbetare och kundvärde står i fokus? Då är denna tjänst för dig. Ansök nu!
Om DeltaNordic
DeltaNordic Örnsköldsvik grundades 1981 och är en totalsystemleverantör av elektriska och elektroniska system. Företaget är legotillverkare som erbjuder kompletta lösningar för särskilt utmanande miljöer. DeltaNordic har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik men finns även placerad i Kungsängen, Stockholm samt Nanjing, Kina.
Som partner tar DeltaNordic ett totalansvar från koncept till serieproduktion och med livslångt eftermarknadsstöd. DeltaNordic genomsyras av engagerade medarbetare, ansvar, framtidstro och kundfokus. Som medarbetare hos DeltaNordic får du en familjär stämning med generösa flextider. Verksamheten växer ständigt och behöver nu förstärka sitt team med en avdelningschef till elektronikavdelningen.
Om rollen
I rollen som avdelningschef kommer du ansvara för cirka 20 personer inom området elektronik med inriktning på kretskorttillverkning. Dina ansvarsområden innefattar att delegera, planera och säkerställa leverans efter kundens efterfrågan. Du kommer att leda elektronikavdelningen i produktion enligt LEAN- filosofin där du har som ansvar att se över verksamhetens utveckling av produkter, kvalitet och lönsamhet för att hela tiden skapa bättre kundvärde.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
Personalansvar
Säkerställa rutiner och processer gällande arbetsmiljö
Implementera nya arbetssätt och rutiner i enlighet med DeltaNordics mål och visioner
Delta i förbättringsarbeten för att skapa effektivare flöden
Delegera arbetsuppgifter och planera veckan i produktion
Utbilda och coacha elektronikavdelningen med arbete mot enstycksflöde och stabila processer

Din profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom produktion eller tillverkningsindustrin och som vill ta nästa steg i din karriär. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Som person ser vi att du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
Som person är du lyhörd där du lyssnar, förstår och visar hänsyn samtidigt som du har förmåga att stå upp för egna åsikter. Du tänker utanför boxen samt finner nya lösningar på uppkomna problem. Då arbetet innefattar interna och externa kontakter ser vi att du gillar att ta initiativ i sociala sammanhang.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom produktion och tillverkning, med fördel om det är inom legotillverkning
Tidigare erfarenhet inom processer / elektronik / personalansvar / LEAN-filosofin
Flytande svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska

Meriterande
Tidigare erfarenhet från affärssystem, gärna Monitor
Eftergymnasial utbildning inom relevant område som logistik / produktion / elektronik eller motsvarande

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Örnsköldsvik
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 eller [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Avdelningschef Elektronik till DeltaNordic

Ansök    Maj 17    Stegra Rekrytering AB    Personalansvarig
Är du driven och lockas av att arbeta i en ledande roll där utveckling, medarbetare och kundvärde står i fokus? Då är denna tjänst för dig. Ansök nu! Om DeltaNordic DeltaNordic Örnsköldsvik grundades 1981 och är en totalsystemleverantör av elektriska och elektroniska system. Företaget är legotillverkare som erbjuder kompletta lösningar för särskilt utmanande miljöer. DeltaNordic har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik men finns även placerad i Kungsängen, Stoc... Visa mer
Är du driven och lockas av att arbeta i en ledande roll där utveckling, medarbetare och kundvärde står i fokus? Då är denna tjänst för dig. Ansök nu!
Om DeltaNordic
DeltaNordic Örnsköldsvik grundades 1981 och är en totalsystemleverantör av elektriska och elektroniska system. Företaget är legotillverkare som erbjuder kompletta lösningar för särskilt utmanande miljöer. DeltaNordic har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik men finns även placerad i Kungsängen, Stockholm samt Nanjing, Kina.
Som partner tar DeltaNordic ett totalansvar från koncept till serieproduktion och med livslångt eftermarknadsstöd. DeltaNordic genomsyras av engagerade medarbetare, ansvar, framtidstro och kundfokus. Som medarbetare hos DeltaNordic får du en familjär stämning med generösa flextider. Verksamheten växer ständigt och behöver nu förstärka sitt team med en avdelningschef till elektronikavdelningen.
Om rollen
I rollen som avdelningschef kommer du ansvara för cirka 20 personer inom området elektronik med inriktning på kretskorttillverkning. Dina ansvarsområden innefattar att delegera, planera och säkerställa leverans efter kundens efterfrågan. Du kommer att leda elektronikavdelningen i produktion enligt LEAN- filosofin där du har som ansvar att se över verksamhetens utveckling av produkter, kvalitet och lönsamhet för att hela tiden skapa bättre kundvärde.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
Personalansvar
Säkerställa rutiner och processer gällande arbetsmiljö
Implementera nya arbetssätt och rutiner i enlighet med DeltaNordics mål och visioner
Delta i förbättringsarbeten för att skapa effektivare flöden
Delegera arbetsuppgifter och planera veckan i produktion
Utbilda och coacha elektronikavdelningen med arbete mot enstycksflöde och stabila processer

Din profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom produktion eller tillverkningsindustrin och som vill ta nästa steg i din karriär. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Som person ser vi att du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
Som person är du lyhörd där du lyssnar, förstår och visar hänsyn samtidigt som du har förmåga att stå upp för egna åsikter. Du tänker utanför boxen samt finner nya lösningar på uppkomna problem. Då arbetet innefattar interna och externa kontakter ser vi att du gillar att ta initiativ i sociala sammanhang.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom produktion och tillverkning, med fördel om det är inom legotillverkning
Tidigare erfarenhet inom processer / elektronik / personalansvar / LEAN-filosofin
Flytande svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska

Meriterande
Tidigare erfarenhet från affärssystem, gärna Monitor
Eftergymnasial utbildning inom relevant område som logistik / produktion / elektronik eller motsvarande

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Örnsköldsvik
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 eller [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Kundansvarig- föräldravikariat i Örnsköldsvik

OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg i Örnsköldsvik söker nu en Kundansvarig till ett föräldravikariat som sträcker sig från juni 2021 till augusti/september 2022. Våra kunder är personer som har behov av personlig assistans i sin vardag. Tjänsten innebär att du administrativt är ansvarig för kunderna, följa upp budget samt säkerställa att assistansen upprätthåller god kvalitet och standard. Du har personalansvar för cirka 8-13 assistentgrupper där uppgifter so... Visa mer
OM TJÄNSTEN

Vi på Kura Omsorg i Örnsköldsvik söker nu en Kundansvarig till ett föräldravikariat som sträcker sig från juni 2021 till augusti/september 2022.

Våra kunder är personer som har behov av personlig assistans i sin vardag. Tjänsten innebär att du administrativt är ansvarig för kunderna, följa upp budget samt säkerställa att assistansen upprätthåller god kvalitet och standard. Du har personalansvar för cirka 8-13 assistentgrupper där uppgifter som lönerapportering och administration kring assistanstimmar är en del av arbetet. Vidare leder du rekrytering, schemaläggning och bemanning av personal samt håller i uppföljande medarbetarsamtal och personalmöten.

Arbetet innebär en del resor där övernattning ibland kan förekomma. Det tillkommer även en del arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter. I sommar arbetar du under ordinarie personals semester, men kommer ges möjlighet till några veckors ledighet där det passar verksamheten.

Du kommer att arbeta med ett fantastiskt team av rutinerade Kundansvariga på kontoret i Örnsköldsvik och även ha tillgång till Löneansvarig, Jurist och Informatör i det dagliga arbetet. Hos Kura Omsorg arbetar vi som ett lag och hjälper alltid varandra.

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som har god vana av att arbeta med service, kundkontakter och långsiktigt relationsskapande. Du gillar att vara spindeln i nätet då du dagligen har kontakt med kunder, vårdnadshavare och assistenter. Vi ser att du arbetar på ett professionellt sätt tillsammans med dessa aktörer för att säkerställa en trygg och väl fungerande assistans.

Meriterande för tjänsten är erfarenhet av personal genom arbete eller utbildning. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med personlig assistans är även det meriterande. Stor vikt lägger vi vid din personliga lämplighet och driv att vilja utvecklas i din arbetsroll.

För att trivas i rollen som Kundansvarig tror vi:

- Att du utmärker dig som en positiv, social och utåtriktad person

- Att du tycker om att ta ett stort ansvar

- Att du tycker om personlig kontakt och service samt har lätt för att skapa goda relationer

- Att du är driven som person och strukturerad samt trivs med att arbeta självständigt

ÖVRIGT

Start: 1 juni 2021

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Föräldravikariat till och med aug/sep 2022. Arbetstid: 8-16.30. Tillkommer en del möten och aktiviteter kvällstid.

Plats: Örnsköldsvik

B-körkort krävs för tjänsten.

FÖRETAGSPRESENTATION:

Kura Omsorg i Sverige AB startades 2007 och blev senare en del av Team Olivia. Sedan starten har företaget utvecklats, medarbetare och kunder rekryterats och fler kontor startats.

Kura Omsorg i Sverige AB har idag 5 lokala assistanskontor i Örebro, Trollhättan, Örnsköldsvik, Karlstad och Lidköping. På våra kontor arbetar Kundansvariga, Jurister, Ekonomi- och löneansvariga, Administratörer samt Chefer. De tillsammans med våra personliga assistenter, ca 1100 anställda som finns utspridda över hela landet, verkar varje dag för att våra 250 kunder får ett värdefullt och intressant liv utifrån varje enskild persons specifika förutsättningar.

Sökord: kundansvarig, HR-administratör, personalansvarig, samordnare, budgetansvarig Visa mindre

Avdelningschef Elektronik till DeltaNordic

Ansök    Mar 28    Stegra Rekrytering AB    Personalansvarig
Är du driven och lockas av att arbeta i en ledande roll där utveckling, medarbetare och kundvärde står i fokus? Då är denna tjänst för dig. Ansök nu! Om DeltaNordic DeltaNordic Örnsköldsvik grundades 1981 och är en totalsystemleverantör av elektriska och elektroniska system. Företaget är legotillverkare som erbjuder kompletta lösningar för särskilt utmanande miljöer. DeltaNordic har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik men finns även placerad i Kungsängen, Stoc... Visa mer
Är du driven och lockas av att arbeta i en ledande roll där utveckling, medarbetare och kundvärde står i fokus? Då är denna tjänst för dig. Ansök nu!
Om DeltaNordic
DeltaNordic Örnsköldsvik grundades 1981 och är en totalsystemleverantör av elektriska och elektroniska system. Företaget är legotillverkare som erbjuder kompletta lösningar för särskilt utmanande miljöer. DeltaNordic har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik men finns även placerad i Kungsängen, Stockholm samt Nanjing, Kina.
Som partner tar DeltaNordic ett totalansvar från koncept till serieproduktion och med livslångt eftermarknadsstöd. DeltaNordic genomsyras av engagerade medarbetare, ansvar, framtidstro och kundfokus. Som medarbetare hos DeltaNordic får du en familjär stämning med generösa flextider. Verksamheten växer ständigt och behöver nu förstärka sitt team med en avdelningschef till elektronikavdelningen.
Om rollen
I rollen som avdelningschef kommer du ansvara för cirka 20 personer inom området elektronik med inriktning på kretskorttillverkning. Dina ansvarsområden innefattar att delegera, planera och säkerställa leverans efter kundens efterfrågan. Du kommer att leda elektronikavdelningen i produktion enligt LEAN- filosofin där du har som ansvar att se över verksamhetens utveckling av produkter, kvalitet och lönsamhet för att hela tiden skapa bättre kundvärde.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
Personalansvar
Säkerställa rutiner och processer gällande arbetsmiljö
Implementera nya arbetssätt och rutiner i enlighet med DeltaNordics mål och visioner
Delta i förbättringsarbeten för att skapa effektivare flöden
Delegera arbetsuppgifter och planera veckan i produktion
Utbilda och coacha elektronikavdelningen med arbete mot enstycksflöde och stabila processer

Din profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom produktion eller tillverkningsindustrin och som vill ta nästa steg i din karriär. Det är meriterande om du har arbetat inom elektronik samt har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Som person ser vi att du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
Som person är du lyhörd där du lyssnar, förstår och visar hänsyn samtidigt som du har förmåga att stå upp för egna åsikter. Du tänker utanför boxen samt finner nya lösningar på uppkomna problem. Då arbetet innefattar interna och externa kontakter ser vi att du gillar att ta initiativ i sociala sammanhang.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom produktion och tillverkning, med fördel om det är inom legotillverkning
Flytande svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska

Meriterande
Tidigare erfarenhet inom elektronik / personalansvar / LEAN-filosofin
Tidigare erfarenhet från affärssystem, gärna Monitor
Eftergymnasial utbildning inom relevant område som logistik / produktion / elektronik eller motsvarande

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Örnsköldsvik
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 eller [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Konsultchef till Övikskontoret

Ansök    Okt 12    Konsultia AB    Personalansvarig
Dina arbetsuppgifter Vi ser en växande efterfrågan av våra tjänster i Övik med omnejd och förstärker därför vår närvaro i området. Som Konsultchef ansvarar du för bolagets konsulter i din region och säljer våra tjänster i samarbete med ansvarig säljare. Du bidrar till Konsultias tillväxtresa där vårt mål är att föra svensk industri framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: • Att i samarbete med platschef och säljorganisation planera ... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vi ser en växande efterfrågan av våra tjänster i Övik med omnejd och förstärker därför vår närvaro i området. Som Konsultchef ansvarar du för bolagets konsulter i din region och säljer våra tjänster i samarbete med ansvarig säljare. Du bidrar till Konsultias tillväxtresa där vårt mål är att föra svensk industri framåt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Att i samarbete med platschef och säljorganisation planera och genomföra kundbesök.
• Leverera bemannings- och rekryteringslösningar till kund.
• Rekrytera och introducera nya konsulter samt följa upp uppdrag.
• Administration kring personal och kund.
• Aktivt bidra till att nå bolagets affärsmål avseende tillväxt, lönsamhet, kund- och medarbetarnöjdhet.

Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för affärer, resultat och människor. Du värdesätter kommunikation som bygger goda relationer till kunder och kollegor. Som person är du handlingskraftig, serviceinriktad och affärsmässig.
Konsultia är ett värderingsstyrt bolag och våra ledord är ansvar, engagemang, kundfokus och kul på jobbet. Delar du våra värderingar har du goda möjligheter att utvecklas och vi kan se fram emot en intressant framtid tillsammans.

Det är meriterande med chefs- eller ledarerfarenhet eller liknande, där du haft ansvar för personal, kunder eller affärer. Det är en fördel om du har erfarenhet från bemanningsbranschen, tillväxtföretag eller industri. B-körkort är ett krav.

Övrig information
Startdatum enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 7:e november, hjärtligt välkommen att söka tjänsten.

Vid frågor vänligen kontakta Sven Ericsson, platschef, [email protected]

Om oss
FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT

En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta.

Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad varje dag.

Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du får marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

Konsultia har kontor i Borlänge, Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå och Luleå. Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se Visa mindre

Engineering Line Manager

Ansök    Feb 5    CLAVISTER AB    Personalansvarig
Är du vår nästa Engineering Line Manager?  Clavisters vision är en kommunicerande värld som bygger på förtroende och säkerhet. Vårt uppdrag är att leverera kontinuitet och skapa produkter i världsklass genom cybersäkerhetslösningar för kunder som vill kommunicera och skydda affärskänslig information. Vi erbjuder globala möjligheter och ett stort team av kollegor som drivs av samarbete, innovation och känslan av att ingenting är omöjligt!  Det här är en spä... Visa mer
Är du vår nästa Engineering Line Manager? 
Clavisters vision är en kommunicerande värld som bygger på förtroende och säkerhet. Vårt uppdrag är att leverera kontinuitet och skapa produkter i världsklass genom cybersäkerhetslösningar för kunder som vill kommunicera och skydda affärskänslig information. Vi erbjuder globala möjligheter och ett stort team av kollegor som drivs av samarbete, innovation och känslan av att ingenting är omöjligt! 
Det här är en spännande chefsroll för dig som vill arbeta i en het bransch, med stor variation och bredd. Vi är närmare 100 medarbetare på kontoret i Örnsköldsvik med 21 olika nationaliteter och söker en Engineering Line Manager. 
Vi söker Dig som har:
Tidigare erfarenhet av personalansvar/ledarerfarenhet
Förmåga att skapa engagemang och framgång hos medarbetare
Erfarenhet från att jobba med målstyrning och uppföljning
Erfarenhet av att jobba utifrån företagskultur och värdegrund
Ett genuint intresse av kompetensförsörjning, samt stödja utveckling av karriärvägar och lönestrukturer
Ett starkt engagemang som ledare och som motiveras av att utveckla dina medarbetare och bidra till att utveckla en stark Engineering organisation
Ett modernt arbetssätt och ett agilt ”mindset”
Förmåga att skapa förtroende och goda relationer

 Som chef är du:
Kommunikativ - i tal och skrift både på svenska och engelska
Supportande - genom att stödja individer och team i att prioritera de aktiviteter som leder till genomförande av individuella-, team- och företagsmål och på så sätt leder till utveckling och framgång
Initiativtagande – påbörjar och driver olika förbättringsinitiativ tillsammans med individer och team för att uppnå gemensamt uppsatta mål
Processorienterad – van att leda och genomföra förändringsprocesser
Medveten – förstår värdet av ett högt medarbetarengagemang - genom ett ledarskap som kännetecknas av: inkludering, tillgänglighet, flexibilitet och uppföljning
Innovativ – drivs av ett ”fail fast, learn quick” mindset och stödjer kreativ utveckling och tänkande
Feedback – skapar möjligheter att både ge och få feedback
Teamplayer – förstår att en nyckel till framgång är att arbeta i och med team både inom Engineering men även tvärfunktionellt inom organisationen.

Ansvarsområden:
Som Engineering Line Manager ansvar du för medarbetarrelaterade frågor såsom utvecklingssamtal, lönesättning, kompetensutveckling, utbildning och rekrytering. Vidare ansvarar du för att informera och säkerställa att dina medarbetare har rätt förutsättningar att följa processer, rutiner och policys. Du är även en del av införandet och uppföljningen av vårt Performance Management (OKRs) med fokus på att skapa värde för företaget och medarbetaren samt att stötta det agila utvecklingsarbetet.  
Vilka är vi? 
Våra medarbetare är företaget och är viktiga för vår långsiktiga framgång, därför ser vi deras hälsa, utveckling och engagemang som vår högsta prioritet. Clavister tror på en arbetsplats som är präglad av mångfald så alla kvalificerade sökande kommer att beaktas utan hänsyn till bakgrund, ålder, religion, kön, sexuell läggning, könsidentitet och funktionshinder.
Denna tjänst rapporterar till VP of Engineering. 
För ytterligare information gällande tjänsten eller Clavister, vänligen kontakta Engineering Line Manager, Pierre Hedin 070-332 48 00 eller VP of People & Culture, Adrianne Edblad 072-2014227.
 
Välkommen med ditt CV och vinnande pitch "Mitt bidrag som Clavisters nästa Engineering Line Manager" Visa mindre