Lediga jobb som Butiksansvarig i Örnsköldsvik

Se lediga jobb som Butiksansvarig i Örnsköldsvik. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örnsköldsvik som finns hos arbetsgivaren.

Butiksföreståndare till Röda Korsets secondhandbutik i Örnsköldsvik!

Svenska Röda korset Svenska Röda Korset grundades 1865 och är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 25 000 frivilliga i cirka 550 rödakorskretsar spridda över hela landet. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet. Röda Korset... Visa mer
Svenska Röda korset

Svenska Röda Korset grundades 1865 och är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 25 000 frivilliga i cirka 550 rödakorskretsar spridda över hela landet. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet.

Röda Korset Kupankretsen, Örnsköldsvik driver en lokal Second Hand-butik centralt i stan. Vi arbetar utifrån
Röda Korsets grundläggande värderingar om humanitet och hållbarhet. De gåvor som butiken får in har skänkts och hanteras i butiken innan försäljning. Vi står nu inför en större förändring och utvecklingsresa för att utveckla butiken och öka omsättningen.

Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor, samt brinner för försäljning och Second Hand. Arbetet innebär att ansvara för att utveckla driften, effektivisera och organisera arbetet i butiken. Verksamheten leds av kretsstyrelsen.

Butiksföreståndarens uppdrag
Som butiksföreståndare leder du butikens team av volontärer och andra medarbetare så att butikens mål gällande försäljning och bemanning uppnås. Du säkerställer att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt plan och sköter marknadsföringen, främst digitalt.

En viktig del i rollen som butiksföreståndare är att skapa förutsättningar för frivilliga i verksamheten, genom att arbetsleda, stötta och inspirera! Föreståndaren kommer att ha en drivande roll i förändringsresan som kretsstyrelsen eftersträvar. I den planen ingår byte av lokal och ökad försäljning. Du rapporterar till styrelse och har budget- och försäljningsansvar.

Vi söker dig
Som har erfarenhet av eller insikter om frivilligarbetets utmaningar och glädje. Du har goda kommunikativa kunskaper. Du är bra på att organisera och tycker om att stötta och uppmuntra andra. Du ser nya möjligheter för butiken och är en drivande person i förändringen. Du har ett tydligt kundfokus och säljinriktat arbetssätt och har erfarenhet av arbete inom detaljhandel och av att leda och driva projekt. Föreståndarens viktigaste kvalitéer är engagemang, inspiration och förmågan till flexibelt, coachande ledarskap.

Kvalifikationer:

• Erfarenhet från detaljhandel och butiksexponering
• Erfarenhet och/eller intresse av second hand/återbruk/återvinning
• Erfarenhet av arbetsledning och schemaläggning
• Kunskap och erfarenhet av digital marknadsföring
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Delar Röda Korsets värdegrund
• Körkort klass B eller högre

Meriterande kvalifikationer:

• Goda färdigheter i Officepaketet
• Erfarenhet av ideell verksamhet

För denna befattning lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 80% tjänstgöringsgrad med tillträde snarast. Anställningen inleds med provanställning. Kollektivavtal finns. Sista ansökningsdag är 2023-02-10.
Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande styrelseledamot Gunvor Jonsson [email protected] Visa mindre

Butiksansvarig

Vi söker Dig som vill ta rollen som ansvarig i vår butik för Yrkeskläder. Försäljningen sker mot företag och består främst av arbetskläder, skyddskor, handskar och personligt skydd. Profil Drivs du av att ha ordning och reda och är kreativ och social? Är du en ödmjuk problemlösare som sätter företagets och kollegornas framgång framför din egen? Har du vad som krävs vill vi gärna jobba med dig! Om tjänsten I butiken arbetar du och ytterligare en person... Visa mer
Vi söker Dig som vill ta rollen som ansvarig i vår butik för Yrkeskläder. Försäljningen sker mot företag och består främst av arbetskläder, skyddskor, handskar och personligt skydd.
Profil
Drivs du av att ha ordning och reda och är kreativ och social? Är du en ödmjuk problemlösare som sätter företagets och kollegornas framgång framför din egen? Har du vad som krävs vill vi gärna jobba med dig!
Om tjänsten
I butiken arbetar du och ytterligare en person. Era uppgifter består i att möta kunder i butik samt beställa, packa upp och fylla på varor. Din roll innefattar även ansvar över säljmål, att besöka nya kunder samt att planera det dagliga arbetet. Din uppbackning är god och det finns goda möjligheter till intern utbildning inom ovanstående.
Vem är du?
För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, kommunikativ, social och har ett gott ordningssinne. Du håller med om att service är en av de viktigaste delarna av jobbet. Branscherfarenhet eller erfarenhet av utesälj är meriterande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Swedol Örnsköldsvik söker Butikschef - ny butik

Sedan 1 april 2020 är Swedol en del av Momentum Group och bildar tillsammans med TOOLS ett gemensamt affärsområde för verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd. Momentum Group är en av de ledande återförsäljarna av industriförnödenheter och industrikomponenter, tjänster och service till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Norden. Den sammanslagna koncernen omsätter drygt 9 miljarder SEK per år, varav det sammanslagna affär... Visa mer
Sedan 1 april 2020 är Swedol en del av Momentum Group och bildar tillsammans med TOOLS ett gemensamt affärsområde för verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd. Momentum Group är en av de ledande återförsäljarna av industriförnödenheter och industrikomponenter, tjänster och service till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Norden. Den sammanslagna koncernen omsätter drygt 9 miljarder SEK per år, varav det sammanslagna affärsområdet för verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd svarar för cirka 8 miljarder SEK. Momentum Group är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

TOOLS gör kundens vardag enklare, säkrare och mer lönsam genom att leverera kompetens och rådgivning kring produkter och tjänster inom främst verktyg och maskiner, arbetskläder, skyddsutrustningar, fastighetsprodukter och arbetsplatsutrustningar.

Swedol är multispecialisten på verktyg, yrkeskläder och skydd. Vi?erbjuder ett brett kvalitetssortiment?av produkter, tjänster, verkstad och rådgivning för yrkesfolk?– allt på ett ställe. Kunderna finns huvudsakligen inom?bygg och anläggning,?industri och verkstad,?åkeri och transport,?jord- och skogsbruk?och?offentlig service.?

Tillsammans utgör Swedol och TOOLS affärsområdet Verktyg, Förnödenheter, Arbetskläder & Skydd. Mer information om samgåendet kan du läsa om på www.swedoltools.se.

Sedan 1 april 2020 är Swedol en del av Momentum Group och bildar tillsammans med TOOLS ett gemensamt affärsområde för verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd. Nu flyttar vi vår nuvarande Swedolbutik till nytt läge och som skall bli en Swedol medf planerad öppning Q1 2022. I samband med det söker vi en ny Butikschef.
 
Är du en affärsorienterad Butikschef som vill jobba med B2B i butik? Vi söker dig som vill arbeta i ett företag med korta beslutsvägar, hög service och med goda framtidsutsikter! 

Som butikschef
 
• Är du ansvarig för försäljning och personalen i butiken
• Du ser till att skapa en levande butik med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina medarbetare
• Du säkerställer ett välfungerande och effektivt team med rätt kompetenser och inställning
• Du leder aktivt och engagerat och ansvarar för att maximera butikens resultat
• Du sätter mål, följer upp, åtgärdar och rapporterar till regionchef vid avvikelser

Du ska även aktivt kunna presentera Swedol för kunder inom ditt närområde och skapa kundrelationer med våra kundsegment: industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Till din hjälp har du engagerade medarbetare, utesäljare, innesäljare, central marknadsföring och support från huvudkontoret. Du rapporterar direkt till regionchefen.

Vi söker dig som har:

• Erfarenhet från detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef
• Tidigare framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla andra människor
• Tekniskt intresserad
• Säljorienterad
• Branschvana är meriterande

Som person:

• Du har ett starkt och utpräglat säljfokus, kunden är alltid nr 1 för dig
• Du är initiativrik och tycker om kundkontakter, motiverar din personal och är tävlingsinriktad
• Du är en ledare som inte är rädd att ta obekväma beslut 
• Du har ett stort driv och engagemang. Som person är du empatisk, ordningsam och stresstålig

Vi erbjuder

Ett mycket intressant och omväxlande arbete där det finns stora möjligheter till personlig utveckling och möjlighet att påverka då ditt arbete kommer att vara avgörande för tillväxten i butiken. 

I samband med denna rekrytering samarbetar Swedol med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Olle Mikkelsen. 

Ansökan
Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi rekryterar fortlöpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Sök via vår hemsida, vi tar inte emot ansökningar via e-post.
 
I rekryteringsprocessen kan vi komma att tillämpa personlighetstest, kreditupplysning samt utdrag från belastningsregistret.

Välkommen till Swedol! Visa mindre

Swedol Örnsköldsvik söker Butikschef - ny butik

Sedan 1 april 2020 är Swedol en del av Momentum Group och bildar tillsammans med TOOLS ett gemensamt affärsområde för verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd. Momentum Group är en av de ledande återförsäljarna av industriförnödenheter och industrikomponenter, tjänster och service till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Norden. Den sammanslagna koncernen omsätter drygt 9 miljarder SEK per år, varav det sammanslagna affär... Visa mer
Sedan 1 april 2020 är Swedol en del av Momentum Group och bildar tillsammans med TOOLS ett gemensamt affärsområde för verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd. Momentum Group är en av de ledande återförsäljarna av industriförnödenheter och industrikomponenter, tjänster och service till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Norden. Den sammanslagna koncernen omsätter drygt 9 miljarder SEK per år, varav det sammanslagna affärsområdet för verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd svarar för cirka 8 miljarder SEK. Momentum Group är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

TOOLS gör kundens vardag enklare, säkrare och mer lönsam genom att leverera kompetens och rådgivning kring produkter och tjänster inom främst verktyg och maskiner, arbetskläder, skyddsutrustningar, fastighetsprodukter och arbetsplatsutrustningar.

Swedol är multispecialisten på verktyg, yrkeskläder och skydd. Vi?erbjuder ett brett kvalitetssortiment?av produkter, tjänster, verkstad och rådgivning för yrkesfolk?– allt på ett ställe. Kunderna finns huvudsakligen inom?bygg och anläggning,?industri och verkstad,?åkeri och transport,?jord- och skogsbruk?och?offentlig service.?

Tillsammans utgör Swedol och TOOLS affärsområdet Verktyg, Förnödenheter, Arbetskläder & Skydd. Mer information om samgåendet kan du läsa om på www.swedoltools.se.

Sedan 1 april 2020 är Swedol en del av Momentum Group och bildar tillsammans med TOOLS ett gemensamt affärsområde för verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd. Nu flyttar vi vår nuvarande Swedolbutik till nytt läge och som skall bli en Swedol medf planerad öppning Q1 2022. I samband med det söker vi en ny Butikschef.
 
Är du en affärsorienterad Butikschef som vill jobba med B2B i butik? Vi söker dig som vill arbeta i ett företag med korta beslutsvägar, hög service och med goda framtidsutsikter! 

Som butikschef
 
• Är du ansvarig för försäljning och personalen i butiken
• Du ser till att skapa en levande butik med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina medarbetare
• Du säkerställer ett välfungerande och effektivt team med rätt kompetenser och inställning
• Du leder aktivt och engagerat och ansvarar för att maximera butikens resultat
• Du sätter mål, följer upp, åtgärdar och rapporterar till regionchef vid avvikelser

Du ska även aktivt kunna presentera Swedol för kunder inom ditt närområde och skapa kundrelationer med våra kundsegment: industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Till din hjälp har du engagerade medarbetare, utesäljare, innesäljare, central marknadsföring och support från huvudkontoret. Du rapporterar direkt till regionchefen.

Vi söker dig som har:

• Erfarenhet från detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef
• Tidigare framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla andra människor
• Tekniskt intresserad
• Säljorienterad
• Branschvana är meriterande

Som person:

• Du har ett starkt och utpräglat säljfokus, kunden är alltid nr 1 för dig
• Du är initiativrik och tycker om kundkontakter, motiverar din personal och är tävlingsinriktad
• Du är en ledare som inte är rädd att ta obekväma beslut 
• Du har ett stort driv och engagemang. Som person är du empatisk, ordningsam och stresstålig

Vi erbjuder

Ett mycket intressant och omväxlande arbete där det finns stora möjligheter till personlig utveckling och möjlighet att påverka då ditt arbete kommer att vara avgörande för tillväxten i butiken. 

I samband med denna rekrytering samarbetar Swedol med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Olle Mikkelsen. 

Ansökan
Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi rekryterar fortlöpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Sök via vår hemsida, vi tar inte emot ansökningar via e-post.
 
I rekryteringsprocessen kan vi komma att tillämpa personlighetstest, kreditupplysning samt utdrag från belastningsregistret.

Välkommen till Swedol! Visa mindre

Blomstertorget i Ö-vik söker medarbetare

Blomstertorget söker nya medarbetare till sommaren 2021! Vi söker såväl butikschefer som butiksanställda. Arbetsuppgifterna: Det praktiska arbetet innefattar: · Skötsel av växter. · Arbete vid kassan. · Öppning och stängning av butik. · Uppackning och exponering av varor. · Personalansvar (som butikschef). Dina arbetsuppgifter kommer variera och ingen dag är den andra lik. Tidigare erfarenheter av butiksförsäljning samt k... Visa mer
Blomstertorget söker nya medarbetare till sommaren 2021! Vi söker såväl butikschefer som butiksanställda.
Arbetsuppgifterna:
Det praktiska arbetet innefattar:
· Skötsel av växter.
· Arbete vid kassan.
· Öppning och stängning av butik.
· Uppackning och exponering av varor.
· Personalansvar (som butikschef).
Dina arbetsuppgifter kommer variera och ingen dag är den andra lik. Tidigare erfarenheter av butiksförsäljning samt kunskap om växter är en fördel men inget krav. En god social förmåga behövs för att kunna uppfylla kundernas krav. Vi säljer många olika typer av växter och det gör att en utmanas att snabbt lära sig om växterna för att kunna förse kunderna med rätt information.
Leveranser kan komma närsomhelst under dagen, och kundflödet varierar. Därför kommer du som anställd på Blomstertorget behöva prioritera vilka arbetsuppgifter som är viktigast för stunden. Arbetsuppgifterna beskrivs för dig, men det är upp till dig tillsammans med de andra medarbetarna att bestämma hur arbetsdagen ska läggas upp.
För tjänsten som butikschef:
Vi förväntar oss att du kan ta ansvar för butikens dagliga verksamhet, efter inlärningsperioden som tar ca en vecka. Skillnaden mot en butiksanställd är att du förutom daglig skötsel även ansvarar för orderhantering och schema. Vi har väldigt god sammanhållning mellan alla butikschefer och kommunicerar dagligen med varandra för att tillsammans hjälpas åt med de utmaningar som uppstår.
Arbetstider:
Start och avslut på arbetsdagen varierar mellan 9-19 på vardagar och 9-16 på helgdagar.
Omfattning:
Upp till i genomsnitt 168tim/månad (heltid).
Anställningsvillkor
Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal, och lönen beror på vilken tjänst du söker, för butiksanställda gäller 124kr/tim, och som butikschef får du välja att arbeta antingen för timlön, fast lön eller mot provision (eller någon kombination av dessa).
Om dig
Vi söker dig som vill arbeta utomhus under sommaren med kunden i fokus och inte är rädd att få jord under naglarna. Tillsammans med dina medarbetare ansvarar du för försäljning av blommor och den dagliga skötseln av butiken. I detta ingår bland annat att packa upp dagens leverans, vattna och se till så att blommorna är i toppskick. Butiken är öppen alla dagar förutom söndag och röd dag. Detta innebär arbete både vardagar och helg. Helst ser vi att du är tillgänglig att arbeta från mitten av maj till början av augusti.
Du...
· har ett bra kundbemötande och är beredd att göra det där lilla extra för kunden.
· gillar att lära dig nya saker och att lösa problem
· är uthållig och är inte rädd för väder och vind.
· räds inte att bli smutsig om händerna.
Ett växtintresse är meriterande men det är inget krav, detsamma gäller för körkort.
Detta är ett perfekt tillfälle för dig som vill ha ett roligt och utmanande sommarjobb med goda möjligheter att tjäna bra pengar, och i framtiden axla större ansvar och avancera inom organisationen.
Om oss
Vi är ett litet företag som har funnits i över 30 år. På senare tid har vi expanderat kraftigt och har planer att fortsätta med detta. Vi är aktiva från Kiruna i norr till Enköping i söder. Den huvudsakliga verksamheten kretsar kring försäljning av växter och blommor för utplantering, och strävar alltid efter att leverera en fenomenal kundupplevelse . Verksamhetsperioden är under sommarmånaderna, och all försäljning sker utomhus. Just nu utvecklar vi ett nytt system för att minska svinn och transporter för att därmed minimera vårt klimatavtryck. Vi har högt i tak och du kommer ha möjlighet att påverka vår verksamhet från dag ett.
Ytterligare instruktioner
Tycker du att vi som företag och vår verksamhet låter spännande. Tveka inte att skicka in en ansökan direkt. Intervjuer och anställningar sker löpande.
Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected]
Märk dessa med ”Namn”, ”Personligt brev” eller ”CV”, ”Ortnamn”.
Exempel: Lisa Jansson CV Umeå
Johan Andersson Personligt brev Linköping Visa mindre