Lediga jobb som Utvecklingschef i Örnsköldsvik

Se lediga jobb som Utvecklingschef i Örnsköldsvik. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örnsköldsvik som finns hos arbetsgivaren.

Miva söker enhetschef Strategi och utveckling

Vill du jobba i en bransch som gör skillnad på riktigt? Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag. Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden. Till vår enhet Strategi och utveckling söker vi nu en enhetschef med ansvar för åtta medarbetare. Enheten skapar de långsiktiga str... Visa mer
Vill du jobba i en bransch som gör skillnad på riktigt?
Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag. Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden.
Till vår enhet Strategi och utveckling söker vi nu en enhetschef med ansvar för åtta medarbetare. Enheten skapar de långsiktiga strategiska planerna och driver utvecklingen av våra anläggningar och ledningsnät inom vatten och avlopp. Här finns också expertkunskapen inom miljölagstiftning, vattentjänstlag och va-taxa. Övergripande utredningar, analyser samt en nära kundkontakt en betydande del av vardagen.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som enhetschef leder du en grupp bestående av utvecklingsansvariga för de olika vattentjänsterna, miljöingenjörer och va-rådgivare. Med kunden i fokus har enheten ett stort ansvar att utreda och prioritera vilka typer av investeringar och utvecklingsinsatser som behöver göras för att säkerställa ett rent och friskt vatten och en hållbar miljö både nu och i framtiden för kommunens alla kunder.
Bolaget jobbar processorienterat, vilket innebär att en stor del av jobbet också kommer att handla om att samverka effektivt med övriga enheter inom affärsområdet Vatten och avlopp, där enheten Produktion driftar och underhåller anläggningen och enheten Projekt och utredning utreder och genomför beslutade investeringar. Du kommer även att samarbeta tätt tillsammans med andra förvaltningar inom kommunen såsom Mark- och exploatering samt samhällsbyggnadsförvaltingen.
Du rapporterar direkt till affärsområdeschef och ingår i ledningsgruppen för avdelningen affärsområdet Vatten och avlopp.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är strukturerad och tar ansvar när det gäller kvalitet och framdrift. Du har ett öppet och prestigelöst förhållningssätt samt förmåga att samverka såväl internt som externt.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har erfarenhet av att leda och utveckla en verksamhet i förändring samt att du har erfarenhet av personal- och budgetansvar. Du har ett stort intresse för samhällsbyggnad och en stark vilja att bidra till ett mer hållbart Örnsköldsvik.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss, du är en tydlig och engagerad ledare med en modern ledarstil som innefattar ett genuint intresse för människor. Du drivs av att skapa goda resultat tillsammans med dina medarbetare samt uppmuntrar idéer och nytänkande i din organisation.
Vi söker dig som har en teknisk ingenjörsutbildning inom väg och vatten, samhällsbyggnad eller annat område som bedöms likvärdigt. Du har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en god kommunikativ förmåga att formulera dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Vi är Miva, Miva är vi
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.
För att öka vår mångfald ser vi varje medarbetare som en unik resurs. Vi månar också om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt och får alltid toppresultat i medarbetarenkäten på möjlighet att förena arbete och föräldraskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning
Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras i samband med anställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den söndag den 2 december 2022.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Om Miva
Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 100 medarbetare och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning. Miva och Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde. Visa mindre

Miva söker enhetschef Strategi och utveckling

Vill du jobba i en bransch som gör skillnad på riktigt? Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag. Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden. Till vår enhet Strategi och utveckling söker vi nu en enhetschef med ansvar för åtta medarbetare. Enheten skapar de långsiktiga str... Visa mer
Vill du jobba i en bransch som gör skillnad på riktigt?
Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag. Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden.
Till vår enhet Strategi och utveckling söker vi nu en enhetschef med ansvar för åtta medarbetare. Enheten skapar de långsiktiga strategiska planerna och driver utvecklingen av våra anläggningar och ledningsnät inom vatten och avlopp. Här finns också expertkunskapen inom miljölagstiftning, vattentjänstlag och va-taxa. Övergripande utredningar, analyser samt en nära kundkontakt en betydande del av vardagen.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som enhetschef leder du en grupp bestående av utvecklingsansvariga för de olika vattentjänsterna, miljöingenjörer och va-rådgivare. Med kunden i fokus har enheten ett stort ansvar att utreda och prioritera vilka typer av investeringar och utvecklingsinsatser som behöver göras för att säkerställa ett rent och friskt vatten och en hållbar miljö både nu och i framtiden för kommunens alla kunder.
Bolaget jobbar processorienterat, vilket innebär att en stor del av jobbet också kommer att handla om att samverka effektivt med övriga enheter inom affärsområdet Vatten och avlopp, där enheten Produktion driftar och underhåller anläggningen och enheten Projekt och utredning utreder och genomför beslutade investeringar. Du kommer även att samarbeta tätt tillsammans med andra förvaltningar inom kommunen såsom Mark- och exploatering samt samhällsbyggnadsförvaltingen.
Du rapporterar direkt till affärsområdeschef och ingår i ledningsgruppen för avdelningen affärsområdet Vatten och avlopp.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är strukturerad och tar ansvar när det gäller kvalitet och framdrift. Du har ett öppet och prestigelöst förhållningssätt samt förmåga att samverka såväl internt som externt.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har erfarenhet av att leda och utveckla en verksamhet i förändring samt att du har erfarenhet av personal- och budgetansvar. Du har ett stort intresse för samhällsbyggnad och en stark vilja att bidra till ett mer hållbart Örnsköldsvik.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss, du är en tydlig och engagerad ledare med en modern ledarstil som innefattar ett genuint intresse för människor. Du drivs av att skapa goda resultat tillsammans med dina medarbetare samt uppmuntrar idéer och nytänkande i din organisation.
Vi söker dig som har en teknisk ingenjörsutbildning inom väg och vatten, samhällsbyggnad eller annat område som bedöms likvärdigt. Du har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en god kommunikativ förmåga att formulera dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Vi är Miva, Miva är vi
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.
För att öka vår mångfald ser vi varje medarbetare som en unik resurs. Vi månar också om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt och får alltid toppresultat i medarbetarenkäten på möjlighet att förena arbete och föräldraskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning
Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras i samband med anställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den söndag den 20 november 2022.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Om Miva
Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 100 medarbetare och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning. Miva och Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde. Visa mindre

Konsult med inriktning förändringsledning

Ansök    Jun 8    Knightec AB    Utvecklingschef
Därför är detta jobbet för dig Du vill lotsa företag och verksamheter i att framgångsrikt genomföra förbättringar som håller över tid. Tillsammans med teamet och kunden kommer du att utmanas och utvecklas i att hitta de rätta lösningarna och engagera människorna som ska förverkliga den. Som konsult inom förändringsledning och verksamhetsutveckling kommer du att leda, stödja och genomföra utvecklingsinsatser och förändring i verksamheter utifrån kundens b... Visa mer
Därför är detta jobbet för dig

Du vill lotsa företag och verksamheter i att framgångsrikt genomföra förbättringar som håller över tid. Tillsammans med teamet och kunden kommer du att utmanas och utvecklas i att hitta de rätta lösningarna och engagera människorna som ska förverkliga den.

Som konsult inom förändringsledning och verksamhetsutveckling kommer du att leda, stödja och genomföra utvecklingsinsatser och förändring i verksamheter utifrån kundens behov, mål och strategier. Vid förändring krävs att människor ändrar sina beteenden. Därför sätter vi människan i centrum för att säkra att förändringen sker i verkligheten och är hållbar över tid. Detta gör vi i team tillsammans med spetskompetenser inom olika sakområden.

Uppdragen kan handla om att hjälpa kunden från ax till limpa i sin förändringsresa med sikte på exempelvis effektivare och bättre arbetssätt, införande av digitala lösningar eller ny teknik, eller ökad hållbarhet.

Skapa en karriär att vara stolt över

Din utveckling är viktig för oss. Vart du än ser dig själv i framtiden så är vi här och stöttar dig längs vägen. Genom mentorskap, kompetensdelningsforum, kunskapsdelning och ett teamorienterat arbetssätt kommer du kunna ta del av den samlade kunskapen inom Knightec som en katalysator för din egen utveckling. Om du värdesätter din professionella utveckling kommer vi göra detsamma.

Du kommer vara omgiven av personer som bryr sig, inte bara om affären och leveransen utan om varandra. Vår miljö präglas av tillit, transparens och samarbete vilket skapar förutsättningar för dig att ta dig an nya utmaningar och ta nästa steg i karriären.

Dina erfarenheter och egenskaper

Som person tror vi att du är mån om att bidra i ditt team, tycker att det är roligt att lösa uppdrag tillsammans och samarbeta, men att du också kan arbeta självständigt. Du är coachande, faciliterande, drivande och framåtlutad. Trygg i att leda olika typer av grupper. Att vara leveranssäker, pålitlig och professionell är såklart viktigt i den här rollen. Men även att du är en positiv och kommunikativ relationsbyggare. Andra viktiga förmågor är att vara strukturerad, systematisk och analytisk.

Din erfarenhet:

- Minst 5 års erfarenhet att arbeta med förändring och utveckling av verksamheter
- Erfarenhet av att strukturera, leda och få med andra i förändringsarbete
- Erfarenhet av att leda arbete för att utveckla processer och arbetssätt
- Erfarenhet av projektledning och projektledarrollen


Du kan ha bakgrund inom privata företag likväl som offentlig verksamhet. Vi ser det som meriterande att ha erfarenhet av båda. Vidare ser vi gärna att du har erfarenheter av förändringsledning på både strategisk och operativ nivå samt erfarenhet av att jobba med strategi och analys. Det är positivt om du har erfarenhet av arbete inom digitaliseringsprocesser och informationssäkerhet. Gärna även erfarenhet av arbete med hållbarhetsfrågor.

Du har även god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska.

Knightec

Knightec drivs av övertygelsen att team som präglas av mångfald i erfarenhet, kompetens och bakgrund är nyckeln till framgång. Vi arbetar aktivt för att upplevas som det tjänsteföretag som bäst kan stödja våra kunders transformation. Vår industriella erfarenhet kombinerad med digital expertis och ett mänskligt angreppssätt ger våra 800 medarbetare goda möjligheter att lyckas. Visa mindre

Projektledare

Arbetsbeskrivning Till avdelningen Programmes, Quality & Strategy med ett 30-tal medarbetare söker vi dig som vill fortsätta utvecklas och utmanas inom projektledning. Som projektledare hos oss har du ett stort ansvar i att leda och koordinera hela BAE Systems leveransförmåga för att möta kundens krav samt att kommunicera med kund. Till ditt stöd har du ditt team och du ingår i en avdelning som har som sitt uppdrag att se till att BAE Systems levererar på ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Till avdelningen Programmes, Quality & Strategy med ett 30-tal medarbetare söker vi dig som vill fortsätta utvecklas och utmanas inom projektledning. Som projektledare hos oss har du ett stort ansvar i att leda och koordinera hela BAE Systems leveransförmåga för att möta kundens krav samt att kommunicera med kund. Till ditt stöd har du ditt team och du ingår i en avdelning som har som sitt uppdrag att se till att BAE Systems levererar på det bästa sätt vi kan med avseende på tid, kost och kvalitet.
Vi söker nu en projektledare till ett av våra spännande projekt.
I rollen kommer du att ha många kontaktytor, både internt och externt. Du ansvarar för, att i vår matrisorganisation på ett tydligt sätt leda ditt team till att leverera enligt både kundens och BAE Systems krav. Resor både inom och utanför Sverige ingår i arbetet; antal dagar beroende på projekt och kund.
Kvalifikationer
Vi söker dig med:
*akademisk examen med inriktning teknik eller ekonomi
*tidigare erfarenhet av projektledning, eller annan roll med ledande inslag
*god förmåga uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska
Vem är du?
Som projektledare är dina personliga kompetenser viktiga. Din vardag kommer att präglas av ständiga förändringar och nya prioriteringar. Därför behöver du vara flexibel, kunna hantera krav och motgångar, och hitta vägar framåt samtidigt som du står fast vid företagets principer och värderingar. Du är en god organisatör som har koll på helheten utan att tappa fokus på viktiga detaljer.
Effektiv och tydlig kommunikation är också viktigt i rollen, eftersom du som projektledare behöver försäkra dig om att alla som påverkas av och är delaktiga i projektet, har förstått vad som förväntas av dem. Du behöver också vara en bra förhandlare som förstår vad som driver andra, för att kunna motivera och hjälpa projektet framåt
Vad kan vi erbjuda dig?
Som Projektledare erbjuder vi dig ett spännande och utmanande jobb med kontaktytor både internt och externt. Du kommer att leda en projektgrupp som tillsammans inte bara ska leverera enligt kundens krav utan även tillsammans med kund utveckla framtidens affärer!
Kontaktperson
Är du intresserad och vill veta mera, kontakta Chef Örjan Olsson, 0660-80836 eller
HR Business Partner Anette A Löf, 0660-80478. Sista ansökningsdag är 3 juni, men skicka din ansökan så snart som möjligt då urval kan komma att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan Visa mindre

Designchef till Sanmina

Ansök    Dec 23    Poolia Sverige AB    Utvecklingschef
Till Sanmina söker vi nu en Designchef! Vill du leda en grupp med duktiga kollegor och få ansvara för designprojekt i nära sammarbete med kund. Är du Ingenjör med några års erfarenhet utav design / Konstruktio och vill arbeta med kvalificerade industriella produkter? Sök då tjänsten redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som ansvarig för vårt designteam har du en viktig roll i våra designprojekt. Teamet, som just nu består av 6 duktiga ingenjörer me... Visa mer
Till Sanmina söker vi nu en Designchef! Vill du leda en grupp med duktiga kollegor och få ansvara för designprojekt i nära sammarbete med kund. Är du Ingenjör med några års erfarenhet utav design / Konstruktio och vill arbeta med kvalificerade industriella produkter? Sök då tjänsten redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ansvarig för vårt designteam har du en viktig roll i våra designprojekt. Teamet, som just nu består av 6 duktiga ingenjörer med bakgrund inom elektronik eller mekanik, är en del av vår NPI-avdelning som jobbar med nya spännande projekt.

Designteamet har vuxit sista åren och vi ser en fortsatt positiv utveckling framöver.

I våra designprojekt jobbar vi i nära samarbete med våra kunder och vår produktion. Vårt mål är att överträffa kundernas förväntan och möta kundens behov samtidigt som vi tar hänsyn till den kommande produktionsprocessen. Du övervakar att vi följer alla regelverk och att projektet håller sig inom den överenskomna budgeten och tidsramen.

Vem är du?
Vi söker dig som:

- har relevant högskoleutbildning

- har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom relevant bransch

- har erfarenhet av personalansvar

- är strukturerad och ordningsam

- har goda sociala kunskaper och tycker om att kommunicera

- bidrar med en positiv stämning i gruppen

- kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Om verksamheten
Om Sanmina

Sanmina tillverkar några av de mest värdefulla och komplexa elektronik- och mekanik- produkterna i världen. Sanmina fokuserar på utveckling och tillverkning av komplexa produkter, såväl som försörjning av kompletta systemlösningar till OEM kunder. Vår lokala och globala närvaro, vår teknologi och våra lösningar, borgar för att vi konkurrenskraftigt hjälper våra kunder att förverkliga deras visioner. Sanmina har ca. 43 000 anställda, varav ca. 250 i Örnsköldsvik. I Örnsköldsvik tillverkar vi elektronik med huvudinriktning mot medicinsk teknik och industri.

Att jobba hos oss

Våra medarbetare betyder mycket för oss och för Sanminas fortsatta utveckling. Vi har en spännande tillverkning med komplexa produkter och erbjuder våra medarbetare ett flexibelt arbete med utmaningar och stimulerande arbetsuppgifter. Vill du bli en del av vår spännande organisation?


I denna rekrytering samarbetar Sanmina med Poolia. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med direkt anställning på Sanmina.

Poolia har ett fokus, att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna Rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid. Visa mindre

Continuous Improvement Manger

As Continuous Improvement Manager you will be part of our site in Örnsköldsvik, ensuring efficient work processes and establishing a culture for continuous improvements. Further you should facilitate the onsite rollout and maintenance of the Leading Performance System which is a harmonized way of working. As a member of the local management team in Örnsköldsvik, you will play a crucial role in the continued success of the site. Main responsibilities Act a... Visa mer
As Continuous Improvement Manager you will be part of our site in Örnsköldsvik, ensuring efficient work processes and establishing a culture for continuous improvements. Further you should facilitate the onsite rollout and maintenance of the Leading Performance System which is a harmonized way of working.
As a member of the local management team in Örnsköldsvik, you will play a crucial role in the continued success of the site.
Main responsibilities
Act as change agent at the site and lead continuous improvement of lean concept.
Support the site leadership in improvement, project idea generation, project chartering, action planning, implementation and change management.
Development of visual systems and transfer of identified good practices in a standardized network approach.
Build organizational alignment while consistently building awareness of KPI’s.
Develop control plans, as necessary, to ensure improvement results are effective and survivable over time.

Qualifications
Bachelor’s degree and experience in continuous improvement methodologies such as Lean, Six Sigma, TPM
Strong analysis and problem-solving skills, able to identify and structure issues, run accurate (also statistical) analyses and synthesize recommendations

You got the ability and interest to coach, lead and teach colleagues and enjoy being in an environment of change. You are a good team player, knows how to build own network and ability to gain respect and trust through situational leadership and integrity We also beleive that you are risk-friendly and self-directed, able to take a decision quickly within uncertainty
We are committed to creating a diverse environment and is proud to be an equal opportunity employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation, national origin, genetics, disability, age, or veteran status.
Why join us?
Are you passionate about sustainability, innovation, safety, and collaboration? Do you want to grow together with a company that is forward-looking and continuously improving how they work? Our employees have ideas on how to build a sustainable future and the drive and passion to realize them. They believe that building long-term relationships and integrity are keys to success. If that describes you, we will gladly make way for your ambitions. We offer you countless career opportunities. From day one we support you with your personal growth, through challenging positions and comprehensive learning and development opportunities, in a dynamic, international, diverse, and proactive working environment.
Additional information
This is a permanent position on a full-time basis, reporting directly to the Site Manager.
Please apply via our online recruitment system with an uploaded job specific resume and cover letter. We do not accept applications via e-mail, these applications will be disregarded.
For additional information about the vacancy please contact Site Manager Per Olofsson, [email protected]
For unions related questions in Sweden please contact:
Unionen: Christer Wågström 070-2660365
Sveriges Ingenjörer: Hanna Rammsy 073 8042751
IF Metall: Kent Eriksson 070 2915503
If you have any general questions or need assistance, please contact: [email protected]
About Nouryon
We are a global specialty chemicals leader. Markets worldwide rely on our essential chemistry in the manufacture of everyday products such as paper, plastics, building materials, food, pharmaceuticals, and personal care items. Building on our nearly 400-year history, the dedication of our 10,000 employees, and our shared commitment to business growth, strong financial performance, safety, sustainability, and innovation, we have established a world-class business and built strong partnerships with our customers. We operate in over 80 countries around the world and our portfolio of industry-leading brands includes Eka, Dissolvine, Trigonox, and Berol.
We are organized in three Businesses:
Performance Formulations focuses on business lines based on tailored performance that require a high level of customer intimacy, such as those for personal care and agriculture.
Technology Solutions includes business lines that are an integrated part of our customers’ processes, such as catalysts and additives for the polymer and pulp industries.
Industrial Chemicals encompasses our salt-chlorine value chain, which supplies end markets ranging from lightweight metals and plastics to pharmaceuticals.
???????We look forward to your application! Visa mindre

Designchef

Ansök    Dec 23    Sanmina-Sci AB    Utvecklingschef
Som ansvarig för vårt designteam har du en viktig roll i våra designprojekt. Teamet, som just nu består av 6 duktiga ingenjörer med bakgrund inom elektronik eller mekanik, är en del av vår NPI-avdelning som jobbar med nya spännande projekt. Designteamet har vuxit sista åren och vi ser en fortsatt positiv utveckling framöver. I våra designprojekt jobbar vi i nära samarbete med våra kunder och vår produktion. Vårt mål är att överträffa kundernas förväntan oc... Visa mer
Som ansvarig för vårt designteam har du en viktig roll i våra designprojekt. Teamet, som just nu består av 6 duktiga ingenjörer med bakgrund inom elektronik eller mekanik, är en del av vår NPI-avdelning som jobbar med nya spännande projekt. Designteamet har vuxit sista åren och vi ser en fortsatt positiv utveckling framöver. I våra designprojekt jobbar vi i nära samarbete med våra kunder och vår produktion. Vårt mål är att överträffa kundernas förväntan och möta kundens behov samtidigt som vi tar hänsyn till den kommande produktionsprocessen. Du övervakar att vi följer alla regelverk och att projektet håller sig inom den överenskomna budgeten och tidsramen.
Din profil
Vi söker dig som:
- har relevant högskoleutbildning
- har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom relevant bransch
- har erfarenhet av personalansvar
- är strukturerad och ordningsam
- har goda sociala kunskaper och tycker om att kommunicera
- bidrar med en positiv stämning i gruppen
- kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Om Sanmina
Sanmina är en kontraktstillverkare som tillverkar några av de mest värdefulla och komplexa elektronik- och mekanik- produkterna i världen. Sanmina fokuserar på utveckling och tillverkning av komplexa produkter, såväl som försörjning av kompletta systemlösningar till OEM kunder. Vår lokala och globala närvaro, vår teknologi och våra lösningar, borgar för att vi konkurrenskraftigt hjälper våra kunder att förverkliga deras visioner. Sanmina har ca. 35 000 anställda, varav ca. 250 i Örnsköldsvik. I Örnsköldsvik tillverkar vi elektronik med huvudinriktning mot medicinsk teknik och industri.
Att jobba hos oss
Våra medarbetare betyder mycket för oss och för Sanminas fortsatta utveckling. Vi har en spännande tillverkning med komplexa produkter och erbjuder våra medarbetare ett flexibelt arbete med utmaningar och stimulerande arbetsuppgifter. Vill du bli en del av vår spännande organisation? Visa mindre

Manager Service and Aftermarket

Ansök    Maj 25    Bosch Rexroth AB    Utvecklingschef
Company Description Bosch Rexroth in Mellansel develops, produces and delivers world-leading hydraulic drive systems and services under the Hägglunds product brand. The business also has a global sales and service base. Customers are found in the recycling, mining, sugar, plastic and oil industries, among others. The common denominator is that their businesses demand the most and the best. Bosch Rexroth in Mellansel has about 400 employees and is part of... Visa mer
Company Description


Bosch Rexroth in Mellansel develops, produces and delivers world-leading hydraulic drive systems and services under the Hägglunds product brand. The business also has a global sales and service base. Customers are found in the recycling, mining, sugar, plastic and oil industries, among others. The common denominator is that their businesses demand the most and the best. Bosch Rexroth in Mellansel has about 400 employees and is part of the Bosch Group.
Bosch Rexroth plans for a strong above market increase in the service and aftermarket business. Therefore, we need to strengthen our service organization with a Manager Service and Aftermarket.




Job Description


As Manager Service and Aftermarket, you have the general responsibility to develop and strengthen Hägglunds aftermarket operations, with the responsibility for the strategic and operative aftermarket business on a global base, and reporting directly to the Vice President for Sales.
You are responsible for the Hägglunds Service business in more than twenty countries, all around the globe. Together with your local team in the headquarter in Mellansel, just outside of Örnsköldsvik, you lead and support the global teams towards above average growth. Your local team consists of seven direct reports. In the global organization, you set targets for the Hägglunds Service and Aftermarket associates.
More specifically, you will lead and develop Hägglunds aftermarket, increase sales, develop the workshops to increase competence and profitability and build customer trust. Focus will be on developing processes and continuously improve the aftermarket business for country units and service partners and support our customers. Analyzing and identify customers current and future service needs is a crucial part of the function.
You are the driver of new service initiatives as well as securing that authorized Hägglunds repair workshops are equipped and trained to our central standard. Setting the strategic direction on how to develop the service and aftermarket business and aligning it with the local Bosch Rexroth country organizations is within your responsibility. Corporate language is English, and international contacts are part of the daily work for the entire team.
The role requires good commercial skills as well as managerial. A hands-on approach, technical competence together with a strategic understanding of aftermarket is also necessary.




Qualifications


Technical academic background or equivalent. Strong managerial skills, with several years of experience from successfully leading larger teams at second level management. In depth knowledge and understanding of service and aftermarket business, and experience of service business development. Very good English language skills, combined with excellent communication ability.
Experience of working in a matrix organization, and experience of communicating, managing and doing business in a multi-culture setting are qualifying.
Do you have experience working as Aftermarket Manager, Service Manager or similar? Do you wish to work in a company with strong brand recognition that is known for extreme reliability and high quality? Do you thrive on driving a global operation and to make business grow and develop? Are you looking for the next challenge? Then you might be the one we are looking for. Welcome with your application!




Additional Information


For more information, please contact HR Business Partner Peter Gimbergsson, by e?mail [email protected] or phone +46 70182 12 99.
We need your application no later than June 6th, 2021.
More information about Hägglunds products and drive systems at: www.hagglunds.com Visa mindre