Lediga jobb som Säljledare i Örnsköldsvik

Se lediga jobb som Säljledare i Örnsköldsvik. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örnsköldsvik som finns hos arbetsgivaren.

Säljledare/Ställföreträdande butikschef - Örnsköldsvik

Ansök    Jun 7    Lidl Sverige KB    Säljledare
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som ... Visa mer
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Sammanfattning av tjänsten

Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Vill du utveckla människor och ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar? Välkommen till rollen som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl!

Din roll

Som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl är du butikschefens högra hand och har en given plats i butiksledningen. Du motiverar och inspirerar butiksteamet till att uppnå sin fulla potential varje dag och säkerställer att uppgifter utförs effektivt, korrekt och i tid. Du deltar självklart i det dagliga butiksarbetet och arbetar tillsammans med teamet för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen.
Rollen innefattar uppgifter som:
•    Säkerställa och leverera utmärkt kundservice i butiken
•    Stötta butikschefen i det dagliga arbetet i butiken och se till att ni når resultat genom att leda, motivera och utveckla butikspersonalen samt delta i det dagliga arbetet på ett föredömligt sätt
•    Säkerställa att butiken lever upp till våra grundpelare inom kundvänlighet, varutillgänglighet, färskhet, renlighet och lönsamhet
•    Arbeta målinriktat med butikens nyckeltal
•    Samordna och organisera introduktion och vidareutbildning av alla butiksmedarbetare
•    Du har även totalansvaret för butiksdriften när butikschefen inte är på plats

Din profil

* Du har erfarenhet av att leda, engagera, inspirera och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö 
* Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter 
* Du har starkt kundfokus och mycket god kommunikationsförmåga där du kan ge feedback som utvecklar teamet och butiken
* Du har viljestyrkan att slutföra saker i tid och motiveras av att överträffa satta mål och maximera produktiviteten
* Du har möjligtvis tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln
* Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel
* Om du har erfarenhet av att arbeta inom dagligvaruhandeln eller liknande bransch är det meriterande
* Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift


Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Vårt dagliga arbete är, förutom att leda, inspirera och leverera utifrån tydligt satta mål även karaktäriserade av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Och eftersom vi växer, kan du fortsätta utvecklas. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Tjänsten är ett vikariat på i 1 år med start enligt överenskommelse. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via förmånsportalen Benify. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma.
Vill du vara med på vår utmanarresa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
* Klicka på “Sök nu”
* Fyll i formuläret 
* Bifoga CV samt personligt brev

Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected].
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Säljledare till Ö-Vik City Fest, 9e & 10e augusti

Ansök    Aug 6    Killnoise Event AB    Säljledare
Vi på Killnoise söker just nu efter säljledare till olika konserter och festivaler i Mellersta/Norra Sverige. Som Säljledare ansvarar du för vårt team av säljare på/utanför små och stora arenor och festivaler. Arbetet består av att hämta utrustning, förbereda vår säljutrustning, träffa upp ditt säljteam, placera ut säljarna vid entréer och utvalda platser, se över / peppa dina säljare under arbetet, ibland vid mindre event även sälja själv med extra provi... Visa mer
Vi på Killnoise söker just nu efter säljledare till olika konserter och festivaler i Mellersta/Norra Sverige.
Som Säljledare ansvarar du för vårt team av säljare på/utanför små och stora arenor och festivaler. Arbetet består av att hämta utrustning, förbereda vår säljutrustning, träffa upp ditt säljteam, placera ut säljarna vid entréer och utvalda platser, se över / peppa dina säljare under arbetet, ibland vid mindre event även sälja själv med extra provision på lönen, träffa dina säljare efter eventet, göra iordning och ställa tillbaka säljutrustningen på vårt lager.
Du får löpande jobberbjudanden och har möjlighet att arbeta på så många eller få event som du vill, givet att jobbet redan inte är uppbokat. En fast ersättning utgår per event, vilket meddelas i varje jobberbjudande innan du tackar jag till eventet. Alla event utanför lager-orten som du tillhör, omfattar även reseersättning och traktamente (skattefritt). Vid event långt från hem / sent, kommer du kunna sova på boende som vi bokar åt dig.
Som Säljledare är du driven och självgående, med god organisationsförmåga. Du uppskattar frihet med ansvar, följer alltid de riktlinjer som ställs, men kan också ta eget initiativ när så behövs. Du är positiv och peppande inför ditt team av säljare.
Hör av dig till oss via epost om detta låter intressant!
-
KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise Visa mindre

Kontors- och bemanningsansvarig Veteranpoolen Örnsköldsvik

Ansök    Jun 12    Veteranpoolen AB    Säljledare
Veteranpoolens verksamhet i Örnsköldsvik söker?en driven, positiv och handlingskraftig medarbetare. Är du en driftig, trygg person med ett stort engagemang och fokus som trivs att arbeta självständigt ges du nu en fantastisk möjlighet att bli en del av Veteranpoolen! Om tjänsten Kontoret arbetar med företagsbemanning och privatkunder inom områdena hantverk, trädgård och hushållsnära tjänster och har en stor pool med ambitiösa veteraner. I rollen som kont... Visa mer
Veteranpoolens verksamhet i Örnsköldsvik söker?en driven, positiv och handlingskraftig medarbetare. Är du en driftig, trygg person med ett stort engagemang och fokus som trivs att arbeta självständigt ges du nu en fantastisk möjlighet att bli en del av Veteranpoolen!

Om tjänsten
Kontoret arbetar med företagsbemanning och privatkunder inom områdena hantverk, trädgård och hushållsnära tjänster och har en stor pool med ambitiösa veteraner. I rollen som kontors- och bemanningsansvarig kommer du driva och utveckla Veteranpoolen i Örnsköldsvik. Du arbetar strukturerat och självständigt med den dagliga operativa driften av kontoret och verkar i en positiv och händelserik miljö.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ha en framträdande roll och blir en viktig länk i verksamheten. Du svarar på förfrågningar per telefon och mail från såväl kunder som anställda veteraner och arbetssökande. Du har flera uppdrag och arbetsuppgifter i gång parallellt och arbetar med dator och telefon som dina främsta verktyg.
Du arbetar löpande med företagsförsäljning och får möjlighet att identifiera spännande och givande affärsmöjligheter i ditt område.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat?att självständigt:
Ta emot uppdrag och intresseförfrågningar via mail och telefon
Samordna och bemanna uppdrag med fokus på att skapa nöjda kunder och veteraner
Administrera kunduppdrag i våra affärssystem
Intervjua veteraner
Stödja våra veteraner med information och material
Anordna veteranträffar och liknande event
Kartlägga samt driva affärer och bygga relationer med företagskunder



Vem är du?
För att lyckas i rollen hos oss tror vi att du är en person med ett stort eget driv, engagemang och ansvarskänsla. Samtidigt som du har en utåtriktad, social och positiv personlighet är du van vid att arbeta själv och trivs bra med det. Du kommer att ha många olika arbetsuppgifter i fokus samtidigt, och kan hålla tråden trots flera parallella processer och uppgifter. Arbetets natur kräver att du är mycket noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Vi ser gärna du har erfarenhet från en roll som inneburit ansvar och kundrelationer, gärna inom bemanning, försäljning eller servicebranschen. Du kommer att ha många kontaktytor och det är viktig och naturligt för dig att sträva efter att skapa nöjda kunder och veteraner samt goda resultat. Vi ser gärna att du har goda IT-kunskaper och är van att växla snabbt mellan olika program. Du måste gilla att arbeta administrativt.
Passar beskrivningen in på dig? Då passar du utmärkt för den här rollen!

Vårt erbjudande
Den här rollen är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning på 6 månader. Tjänsten är på ca 80% med chans till utökade arbetstider i framtiden. Du blir anställd på vårt lokalkontor i centrala Örnsköldsvik.
Arbetstiderna är initialt förlagda på vardagar mellan 08.30-16.00, med kortare arbetsdagar på fredagar. Tillträde sker enligt överenskommelse, dock helst senast i början av augusti 2023.

Låter det spännande?
Fyll enkelt i formuläret på vår hemsida senast den 2 juli 2023. Rekryteringen till den här tjänsten sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser väldigt mycket fram emot att höra ifrån dig!

Om oss
Veteranpoolen är Sveriges största bemannings- och tjänsteföretag med pensionärer som utförare. Vi har en framgångsrik affärsmodell och stark organisation som idag omsätter 385 MKR. Veteranpoolen matchar veteraners kompetens och önskemål om uppdrag med marknadens behov. Vår verksamhet bygger på att många pensionärer vill fortsätta bidra till samhällets utveckling, få socialt utbyte, känna sig delaktiga och behövda. Veteranpoolen bedriver verksamhet från 55 lokalkontor i Sverige och har sitt supportkontor i Göteborg.
Vi gillar verkligen det vi gör, och vår arbetsglädje och vårt engagemang smittar! Hos oss är det viktigt att alla känner sig delaktiga och att alla tar ansvar. Det är något som märks i allt vi gör – från den dagliga verksamheten till våra årliga kick-offer och konferenser. På vårt supportkontor i Göteborg finns ett starkt team som stöttar franchisetagare och deras medarbetare i allt från försäljning, IT & telefoni, administration, ekonomi och marknadsföring. Visa mindre

Säljledare Örnsköldsvik - Butikschefens högra hand

Ansök    Dec 1    Lidl Sverige KB    Säljledare
Om Lidl Ta chansen att arbeta för ett Top Employer 2020 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Vad blir dina arbets... Visa mer
Om Lidl
Ta chansen att arbeta för ett Top Employer 2020 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige.


Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som säljledare är du en viktig förebild i butiken och har en given plats i butiksledningen, då du ansvarar för den operativa driften i butiken. Din huvuduppgift är att, tillsammans med hela butiksteamet, ge våra kunder en köpupplevelse som överträffar deras förväntningar. Detta innebär att du ansvarar för processer inom t ex renlighet, färskhetskontroll, inventering, varubeställning, avskrivningshantering och varuplacering.
Du arbetar proaktivt för ständig förbättring och du skapar förutsättningar för att alla i butiksteamet känner delaktighet. I din roll ingår även att stötta butikschefen när det gäller vidareutveckling av medarbetarna genom att ge kontinuerlig feedback samt genom att skapa ett engagerande arbetsklimat.


Vilka erfarenheter söker vi?
Som person är du initiativrik, ansvarstagande, resultatinriktad och du trivs i en arbetsmiljö där det händer mycket. För dig är kunden alltid nummer ett och du brinner för försäljning och service. Du har ett gott siffersinne och goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har B-körkort.


Vad kan vi erbjuda dig?
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start i Januari 2022 som sträcker sig under en period på två år. Vi vet att våra medarbetare är det viktigaste för vår framgång! Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via vår hemsida. När du har skickat in din ansökan så får du ett mail som bekräftar att vi mottagit denna.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.


OBS! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidaten.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Service Sales Manager - America

Ansök    Okt 6    Bosch Rexroth AB    Säljledare
Company Description Bosch Rexroth in Mellansel develops, produces and delivers world-leading hydraulic drive systems and services under the Hägglunds product brand. The business also has a global sales and service base. Customers are found in the recycling, mining, sugar, plastic and oil industries, among others. The common denominator is that their businesses demand the most and the best. Bosch Rexroth in Mellansel has about 400 employees and is part of... Visa mer
Company Description


Bosch Rexroth in Mellansel develops, produces and delivers world-leading hydraulic drive systems and services under the Hägglunds product brand. The business also has a global sales and service base. Customers are found in the recycling, mining, sugar, plastic and oil industries, among others. The common denominator is that their businesses demand the most and the best. Bosch Rexroth in Mellansel has about 400 employees and is part of the Bosch Group.
Bosch Rexroth plans for a strong above market increase in the service and aftermarket business. Therefore, we need to strengthen our service organization with a Service Sales Manager.




Job Description


The service of the Hägglunds products and drive systems is an important part of the Hägglunds business, in terms of sales volume and profit. It helps us winning new orders by servicing existing customers professionally over the entire life of our products.
In the role as Service Sales Manager you will work independently with a responsibility for the service business and activities within the geographical territory of North and South America. Your task will be to drive and support the Hägglunds country units, on local service strategies, as well as to initiate and participate in local service projects for business growth. Your task will be to work with our installed base, i.e. Hägglunds products and drive systems already running at end users.




Qualifications


We believe that you have a technical degree at university level and at least five years working experience from technology based industry, in a sales or service responsibility. Technical interest and understanding is a prerequisite for the position. Knowledge of hydraulics is desirable. Experience from customer oriented work and leading staff or projects is an advantage. You are a clear communicator with the ability to inspire, convince and build networks. The position requires a good knowledge both in written and spoken English. Language skills in Spanish and/or Portuguese is meritorious.
As a person, you like to work independently towards defined targets and have an entrepreneurial spirit. You have a sales mentality that enable you to support country units in defining and running growth initiatives. Travelling is a necessary part of the job; approximately 50-75 days of travelling per year. The workplace is located in Mellansel, just outside Örnsköldsvik.




Additional Information


For more information please contact HR Business Partner Peter Gimbergsson, by e?mail: [email protected] by phone: +46 70 182 12 99.
More information about Hägglunds products and drive systems can be found at: www.hagglunds.com
Welcome with your application Visa mindre

Service Sales Manager - America

Ansök    Okt 6    Bosch Rexroth AB    Säljledare
Company Description Bosch Rexroth in Mellansel develops, produces and delivers world-leading hydraulic drive systems and services under the Hägglunds product brand. The business also has a global sales and service base. Customers are found in the recycling, mining, sugar, plastic and oil industries, among others. The common denominator is that their businesses demand the most and the best. Bosch Rexroth in Mellansel has about 400 employees and is part of... Visa mer
Company Description


Bosch Rexroth in Mellansel develops, produces and delivers world-leading hydraulic drive systems and services under the Hägglunds product brand. The business also has a global sales and service base. Customers are found in the recycling, mining, sugar, plastic and oil industries, among others. The common denominator is that their businesses demand the most and the best. Bosch Rexroth in Mellansel has about 400 employees and is part of the Bosch Group.
Bosch Rexroth plans for a strong above market increase in the service and aftermarket business. Therefore, we need to strengthen our service organization with a Service Sales Manager.




Job Description


The service of the Hägglunds products and drive systems is an important part of the Hägglunds business, in terms of sales volume and profit. It helps us winning new orders by servicing existing customers professionally over the entire life of our products.
In the role as Service Sales Manager you will work independently with a responsibility for the service business and activities within the geographical territory of North and South America. Your task will be to drive and support the Hägglunds country units, on local service strategies, as well as to initiate and participate in local service projects for business growth. Your task will be to work with our installed base, i.e. Hägglunds products and drive systems already running at end users.




Qualifications


We believe that you have a technical degree at university level and at least five years working experience from technology based industry, in a sales or service responsibility. Technical interest and understanding is a prerequisite for the position. Knowledge of hydraulics is desirable. Experience from customer oriented work and leading staff or projects is an advantage. You are a clear communicator with the ability to inspire, convince and build networks. The position requires a good knowledge both in written and spoken English. Language skills in Spanish and/or Portuguese is meritorious.
As a person, you like to work independently towards defined targets and have an entrepreneurial spirit. You have a sales mentality that enable you to support country units in defining and running growth initiatives. Travelling is a necessary part of the job; approximately 50-75 days of travelling per year. The workplace is located in Mellansel, just outside Örnsköldsvik.




Additional Information


For more information please contact HR Business Partner Peter Gimbergsson, by e?mail: [email protected] by phone: +46 70 182 12 99.
More information about Hägglunds products and drive systems can be found at: www.hagglunds.com
Welcome with your application Visa mindre