Lediga jobb som Orderplanerare i Örnsköldsvik

Se lediga jobb som Orderplanerare i Örnsköldsvik. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örnsköldsvik som finns hos arbetsgivaren.

Orderplanerare till Örnsköldsvik

Ansök    Aug 2    Stegra Rekrytering AB    Orderplanerare
För kunds räkning söker vi dig med intresse för order och planering och som är intresserad av ett kortare uppdrag. Ansök gärna redan idag! Observera att vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess vilket kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om rollen I rollen kommer du att ta emot, planera och bekräfta order. Du kommer att hantera och optimera planeringen med hänsyn till budget, beläggning, kapacitet oc... Visa mer
För kunds räkning söker vi dig med intresse för order och planering och som är intresserad av ett kortare uppdrag. Ansök gärna redan idag!
Observera att vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess vilket kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om rollen
I rollen kommer du att ta emot, planera och bekräfta order. Du kommer att hantera och optimera planeringen med hänsyn till budget, beläggning, kapacitet och materialtillgång. Kommunikation med interna och externa intressenter är en viktig del av jobbet för att säkerställa att alla beställningar och leveranser sker enligt plan.
Du förväntas proaktivt identifiera och lösa eventuella problem som kan påverka produktionsplanen. Vidare kommer du ständigt att utvärdera och förbättra planeringsprocesser.
Din profil
Vi söker dig som är självgående och strukturerad samt nyfiken och kapabel att hantera flera parallella uppgifter. Du bör ha god datavana i olika system och vara analytisk samt lösningsfokuserad.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet av order och planering eller motsvarande administrativa arbetsuppgifter
Erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid (Observera att denna tjänst är ett tidsbegränsat konsultuppdrag)
Ort: Örnsköldsvik
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och [email protected].
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Orderkoordinator till vår kund i Övik

Ansök    Jul 10    Poolia Sverige AB    Orderplanerare
Är du en strukturerad person med erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Monitor? Då kan det vara dig vi söker! Uppdraget är med start i augusti och pågår i ca två månader men för rätt person finns möjlighet till förlängning! Intervjuer och urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas innan sista annonsdagen så ansök redan idag. Varmt välkommen! Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som Orderkoordinator kommer du att vara en central del av planeri... Visa mer
Är du en strukturerad person med erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Monitor? Då kan det vara dig vi söker!

Uppdraget är med start i augusti och pågår i ca två månader men för rätt person finns möjlighet till förlängning!

Intervjuer och urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas innan sista annonsdagen så ansök redan idag. Varmt välkommen!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Orderkoordinator kommer du att vara en central del av planeringsteamet med ansvarar för att effektivt koordinera och administrera olika uppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ta emot, planera och bekräfta order med en så hög säkerhet som möjligt i ett första ordererkännande. Verksamheten planeras med hänsyn till budget, beläggning, kapacitet och material.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt jobbat i affärssystem Monitor G5. Som person är du självgående, analytisk, lösningsorienterad och strukturerad. Vi tror även att du är nyfiken och har en förmåga att hantera flera parallella uppgifter samtidigt som du har en jordnära attityd.

Vidare är det viktigt att du har en god datavana och systemvana.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Planerare

Ansök    Apr 28    Sanmina-Sci AB    Orderplanerare
Som planerare hos oss jobbar du med att lägga ut ordrar till våra produktionsteam. Målet är att lägga ut ordrar så att produktionen hela tiden kan jobba effektivt och möta kundens önskemål om leveransdatum. Du samarbetar med flera olika roller i organsiationen såsom produktionsledare, inköp och kundansvariga. Din profil Vi söker dig med flera års erfarenhet i någon roll inom tillverkande industri, helst i en liknande roll men även andra angränsande roller ... Visa mer
Som planerare hos oss jobbar du med att lägga ut ordrar till våra produktionsteam. Målet är att lägga ut ordrar så att produktionen hela tiden kan jobba effektivt och möta kundens önskemål om leveransdatum. Du samarbetar med flera olika roller i organsiationen såsom produktionsledare, inköp och kundansvariga.
Din profil
Vi söker dig med flera års erfarenhet i någon roll inom tillverkande industri, helst i en liknande roll men även andra angränsande roller är meriterande.
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse och vi kommer speciellt att värdera samarbetsförmåga, förmåga till självständigt arbete och drivkraft.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Om Sanmina
Sanmina-SCI är en världsledande kontraktstillverkare som tillverkar och levererar kompletta lösningar till högteknologiska företag i världen. Sanmina-SCI har etablerat sig i ett 20-tal länder runt om i världen och har cirka 38 000 anställda, varav ca 260 i Örnsköldsvik. I Örnsköldsvik tillverkar man elektronik med huvudinriktning mot medicinsk teknik och industri.
Att jobba hos oss
Våra medarbetare betyder mycket för oss och för Sanminas fortsatta utveckling. Vi har en spännande tillverkning med komplexa produkter och erbjuder våra medarbetare ett flexibelt arbete med utmaningar och stimulerande arbetsuppgifter. Vill du bli en del av vår spännande organisation?
Vi jobbar löpande med urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Orderhanterare/-planerare

Vad kommer du att jobba med? Du kommer arbeta med att ta administrera och planera kundorder i vårt affärssystem. I det arbetet ingår bland annat: Stämma av tillverkningstider, priser och tillgänglig kapacitet med hjälp av affärssystem och övriga funktioner Uppdatera priser och utföra andra enklare beredningsuppdateringar på våra artiklar Kommunicera ordererkännande och annan uppföljning till våra kunder Planera tillverkningen av artiklarna för att uppnå jä... Visa mer
Vad kommer du att jobba med?
Du kommer arbeta med att ta administrera och planera kundorder i vårt affärssystem.
I det arbetet ingår bland annat:
Stämma av tillverkningstider, priser och tillgänglig kapacitet med hjälp av affärssystem och övriga funktioner
Uppdatera priser och utföra andra enklare beredningsuppdateringar på våra artiklar
Kommunicera ordererkännande och annan uppföljning till våra kunder
Planera tillverkningen av artiklarna för att uppnå jämna flöden och rätt leveransprecision – rätt sak, i rätt tid.
Följa upp körplanering och leveransplaner

Vem är du?
Vi vet att du är flexibel, tycker om utmaningar och delar vår uppfattning om att vi kommer längst om vi jobbar tillsammans! Du sätter kunden och kundens behov i första rummet och försöker alltid överträffa dennes förväntningar. Som person är du ansvarstagande, självgående och har en positiv inställning. Arbetet innebär både kundkontakt och samarbete med de flesta funktioner internt.
Tidigare erfarenhet?
Vi tror att du har arbetat inom tillverkningsindustrin i en liknande eller angränsande roll, med till exempel planering, order, inköp, logistik, arbetsledning eller liknande. Har du erfarenhet av affärssystemet Monitor så är det meriterande. Du har minst gymnasieexamen men annan relevant utbildning, till exempel inom teknik eller logistik är även det meriterande.
Om oss
Sanco i Örnsköldsvik AB är en mekanisk verkstad med skärning, bockning, maskinbearbetning, svetsning och montering. Vi är en kontraktstillverkare med många kunder lokalt och nationellt. Idag är vi ca 35st som arbetar på Sanco, men vi hoppas på att bli fler. Vi har påbörjat ett arbete med att ställa om kultur och arbetssätt för att bli en Lean verksamhet. Kanske har du erfarenhet och kunskap som kan hjälpa oss på vägen?
Vi finns i Örnsköldsvik, Arnäsvall.
Frågor om tjänsten och din ansökan skickas till [email protected], innan 2022-11-30
Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse. Visa mindre

Orderkoordinator

Ansök    Jan 30    Bosch Rexroth AB    Orderplanerare
Företagsbeskrivning Bosch Rexroth i Mellansel utvecklar, producerar och levererar världsledande hydrauliska drivsystem och lösningar under produktnamnet Hägglunds. I Mellansel ligger huvudkontor och huvudproduktion för Hägglunds och till organisationen hör även en global försäljning- och serviceorganisation. Totalt jobbar cirka 600 medarbetare runt om i världen för Hägglunds. I Mellansel finns cirka 400 anställda. Hägglunds är i en tillväxtfas och vi behöv... Visa mer
Företagsbeskrivning
Bosch Rexroth i Mellansel utvecklar, producerar och levererar världsledande hydrauliska drivsystem och lösningar under produktnamnet Hägglunds. I Mellansel ligger huvudkontor och huvudproduktion för Hägglunds och till organisationen hör även en global försäljning- och serviceorganisation.
Totalt jobbar cirka 600 medarbetare runt om i världen för Hägglunds. I Mellansel finns cirka 400 anställda. Hägglunds är i en tillväxtfas och vi behöver därför fler medarbetare till vårt härliga team. Bosch Rexroth i Mellansel ingår i Boschgruppen med över 400.000 anställda.


Jobbeskrivning
Som Orderkoordinator hanterar, samordnar och koordinerar du ordrar från våra säljbolag, kontrakterade distributörer och direktkunder. I din roll kommer du dagligen kommunicera med våra kunder runtom i världen och se till att de får hjälp med allt ifrån att lägga en order till att lösa ett problem. Det är kundernas behov som styr din vardag och den ena dagen är sällan den andra lik. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med att möta kundens behov och för att leverera enligt bekräftat leveransdatum. I din roll ingår även ett ständigt förbättringsarbete för att utveckla samarbetet med säljbolagen i syfte att bli ännu bättre på att motsvara deras och kundernas förväntningar.


Kravspecifikation
Vi ser gärna att du har en relevant utbildning och/eller praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet inom administration och/eller kundservice är meriterande för denna tjänst.


Tjänsten innebär stor kontakt med personer från olika länder och vi ser därför att du är bekväm med att använda engelska både i tal och skrift. Vi ser även att du behärskar affärssystem samt har goda kunskaper inom Excel.


Du som söker är en envis problemlösare med ett stort intresse för kundservice. Som person är du även kommunikativ, serviceinriktad och engagerad i ditt arbete. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och kan arbeta självständigt.


Vi erbjuder en spännande, omväxlande och central roll med många interna och externa kontaktytor där du strävar efter att ge korrekt och snabb service. Tjänsten är en tillsvidareanställning.


Ytterligare information
Vill du veta mer om tjänsten?
Kontakta Robert Nilsson, Logistikchef Kundflöde, på telefon 0660-87060.
Vill du söka tjänsten?
Välkommen med din ansökan snarast möjligt men senast 2023-02-28.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Visa mindre

Planerare

Ansök    Aug 5    Sanmina-Sci AB    Orderplanerare
Som planerare hos oss jobbar du med att lägga ut ordrar till våra produktionsteam. Målet är att lägga ut ordrar så att produktionen hela tiden kan jobba effektivt och möta kundens önskemål om leveransdatum. Du samarbetar med flera olika roller i organsiationen såsom produktionsledare, inköp och kundansvariga. Din profil Vi söker dig med flera års erfarenhet i någon roll inom tillverkande industri, helst i en liknande roll men även andra angränsande roller ... Visa mer
Som planerare hos oss jobbar du med att lägga ut ordrar till våra produktionsteam. Målet är att lägga ut ordrar så att produktionen hela tiden kan jobba effektivt och möta kundens önskemål om leveransdatum. Du samarbetar med flera olika roller i organsiationen såsom produktionsledare, inköp och kundansvariga.
Din profil
Vi söker dig med flera års erfarenhet i någon roll inom tillverkande industri, helst i en liknande roll men även andra angränsande roller är meriterande.
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse och vi kommer speciellt att värdera samarbetsförmåga, förmåga till självständigt arbete och drivkraft.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Om Sanmina
Sanmina-SCI är en världsledande kontraktstillverkare som tillverkar och levererar kompletta lösningar till högteknologiska företag i världen. Sanmina-SCI har etablerat sig i ett 20-tal länder runt om i världen och har cirka 38 000 anställda, varav ca 260 i Örnsköldsvik. I Örnsköldsvik tillverkar man elektronik med huvudinriktning mot medicinsk teknik och industri.
Att jobba hos oss
Våra medarbetare betyder mycket för oss och för Sanminas fortsatta utveckling. Vi har en spännande tillverkning med komplexa produkter och erbjuder våra medarbetare ett flexibelt arbete med utmaningar och stimulerande arbetsuppgifter. Vill du bli en del av vår spännande organisation?
Vi jobbar löpande med urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Orderkoordinator sökes till vår kund i Örnsköldsvik!

Ansök    Jun 10    Konsultia AB    Orderplanerare
Om kundföretaget Är du en person som trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Gillar du att träffa nya människor och har lätt för att lära dig nya saker? Då är konsultrollen något för dig! Just nu söker Konsultia dig som vill ta dig an ett längre uppdrag hos en av våra kunder i industribranschen. Dina arbetsuppgifter Tycker du om att vara spindeln i nätet? Som orderkoordinator inom Logistik arbetar du med koordinering, samordning oc... Visa mer
Om kundföretaget
Är du en person som trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Gillar du att träffa nya människor och har lätt för att lära dig nya saker? Då är konsultrollen något för dig! Just nu söker Konsultia dig som vill ta dig an ett längre uppdrag hos en av våra kunder i industribranschen.


Dina arbetsuppgifter
Tycker du om att vara spindeln i nätet? Som orderkoordinator inom Logistik arbetar du med koordinering, samordning och problemlösning. Ständigt med kunden i fokus.

Du hanterar, samordnar och koordinerar order från våra säljbolag, kontrakterade distributörer och direktkunder. Du är deras kontaktperson gällande löpande frågor om deras order och ger löpande information om leveransstatus. Tillsammans med dina kollegor inom Mellansel hanterar du kundbehov och jobbar för att leverera enligt bekräftat leveransdatum. Dessutom vill vi samarbeta med säljbolagen för att bli ännu bättre på att motsvara deras och kundernas förväntningar om önskade leveranstider.


Din profil
Vi ser gärna att du har en relevant utbildning i botten och/eller praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är bekväm med att använda engelska i arbetet och behärskar affärssystem samt Excel. Som person är du serviceinriktad och kommunikativ samtidigt som du kan arbeta självständigt och strukturerat. Att vara noggrann och engagerad är en förutsättning för denna tjänst.

Övrig information
Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Konsultia men tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pontus Edfors på telefonnummer: 0767960218 eller via e-post: [email protected].


Vi ser fram emot att höra från dig!

Om oss
FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT

En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta. Idag är industrin mer konkurrensutsatt än någonsin och förändringstakten ställer allt högre krav på kompetensförsörjning och produktion i balans.

Genom våra bemanningslösningar hjälper vi våra kunder att navigera och stärka sin konkurrenskraft. Vi vilar på övertygelsen att engagerade människor gör skillnad. Vårt värderingsdrivna förhållningssätt och våra schyssta villkor attraherar de bästa medarbetarna.

Konsultia är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du har marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

Konsultia har kontor i Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Bollnäs och Borlänge. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.konsultia.se Visa mindre

Orderkoordinator sökes till vår kund i Örnsköldsvik!

Ansök    Jun 13    Konsultia AB    Orderplanerare
Om kundföretaget Är du en person som trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Gillar du att träffa nya människor och har lätt för att lära dig nya saker? Då är konsultrollen något för dig! Just nu söker Konsultia dig som vill ta dig an ett längre uppdrag hos en av våra kunder i industribranschen. Dina arbetsuppgifter Tycker du om att vara spindeln i nätet? Som orderkoordinator inom Logistik arbetar du med koordinering, samordning oc... Visa mer
Om kundföretaget
Är du en person som trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Gillar du att träffa nya människor och har lätt för att lära dig nya saker? Då är konsultrollen något för dig! Just nu söker Konsultia dig som vill ta dig an ett längre uppdrag hos en av våra kunder i industribranschen.


Dina arbetsuppgifter
Tycker du om att vara spindeln i nätet? Som orderkoordinator inom Logistik arbetar du med koordinering, samordning och problemlösning. Ständigt med kunden i fokus.

Du hanterar, samordnar och koordinerar order från våra säljbolag, kontrakterade distributörer och direktkunder. Du är deras kontaktperson gällande löpande frågor om deras order och ger löpande information om leveransstatus. Tillsammans med dina kollegor hanterar du kundbehov och jobbar för att leverera enligt bekräftat leveransdatum. Dessutom vill vi samarbeta med säljbolagen för att bli ännu bättre på att motsvara deras och kundernas förväntningar om önskade leveranstider.


Din profil
Vi ser gärna att du har en relevant utbildning i botten och/eller praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är bekväm med att använda engelska i arbetet och behärskar affärssystem samt Excel. Som person är du serviceinriktad och kommunikativ samtidigt som du kan arbeta självständigt och strukturerat. Att vara noggrann och engagerad är en förutsättning för denna tjänst.

Övrig information
Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Konsultia men tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pontus Edfors på telefonnummer: 072-5172636 eller via e-post: [email protected]


Vi ser fram emot att höra från dig!

Om oss
FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT

En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta. Idag är industrin mer konkurrensutsatt än någonsin och förändringstakten ställer allt högre krav på kompetensförsörjning och produktion i balans.

Genom våra bemanningslösningar hjälper vi våra kunder att navigera och stärka sin konkurrenskraft. Vi vilar på övertygelsen att engagerade människor gör skillnad. Vårt värderingsdrivna förhållningssätt och våra schyssta villkor attraherar de bästa medarbetarna.

Konsultia är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du har marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

Konsultia har kontor i Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Bollnäs och Borlänge. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.konsultia.se Visa mindre

Planerare

Ansök    Maj 13    Sanmina-Sci AB    Orderplanerare
Som planerare hos oss jobbar du med att lägga ut ordrar till våra produktionsteam. Målet är att lägga ut ordrar så att produktionen hela tiden kan jobba effektivt och möta kundens önskemål om leveransdatum. Du samarbetar med flera olika roller i organsiationen såsom produktionsledare, inköp och kundansvariga. Din profil Vi söker dig med flera års erfarenhet i någon roll inom tillverkande industri, helst i en liknande roll men även andra angränsande roller... Visa mer
Som planerare hos oss jobbar du med att lägga ut ordrar till våra produktionsteam. Målet är att lägga ut ordrar så att produktionen hela tiden kan jobba effektivt och möta kundens önskemål om leveransdatum. Du samarbetar med flera olika roller i organsiationen såsom produktionsledare, inköp och kundansvariga.
Din profil
Vi söker dig med flera års erfarenhet i någon roll inom tillverkande industri, helst i en liknande roll men även andra angränsande roller är meriterande.
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse och vi kommer speciellt att värdera samarbetsförmåga, förmåga till självständigt arbete och drivkraft.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Om Sanmina
Sanmina-SCI är en världsledande kontraktstillverkare som tillverkar och levererar kompletta lösningar till högteknologiska företag i världen. Sanmina-SCI har etablerat sig i ett 20-tal länder runt om i världen och har cirka 38 000 anställda, varav ca 250 i Örnsköldsvik. I Örnsköldsvik tillverkar man elektronik med huvudinriktning mot medicinsk teknik och industri.
Att jobba hos oss
Våra medarbetare betyder mycket för oss och för Sanminas fortsatta utveckling. Vi har en spännande tillverkning med komplexa produkter och erbjuder våra medarbetare ett flexibelt arbete med utmaningar och stimulerande arbetsuppgifter. Vill du bli en del av vår spännande organisation?
"What we make, makes a difference"
Vi jobbar löpande med urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Servicerådgivare / Ordermottagare till Nordemans Bil

Ansök    Maj 20    Bravura Sverige AB    Orderplanerare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordemans Bil. Din anställning är initialt en provanställning om 6 månader

Om företaget:

Nordemans Bil är ett familjeägt bilhandelsföretag med anor från 1856. De är ett personbilsbolag i Örnsköldsvik och Lycksele med agentur för Audi, Volkswagen och Skoda. De har två fullserviceverkstäder för personbilar, en specialiserad skadeverkstad samt släpvagns- och däckverkstad. Dotterbolaget Bil Nord har agentur för Scania lastbilar i Lycksele och Örnsköldsvik och fullserviceverkstäder finns på båda orterna. Idag sysselsätter Nordemans bolag cirka 150 personer omsätter cirka 800 miljoner kronor årligen.

Arbetsuppgifter:

I rollen som servicerådgivare arbetar du med kundbemötande där du är kontaktperson gentemot kunden genom hela processen när kunden lämnat in sin bil för service/reparation. Dina arbetsuppgifter består av att planera servicen/reparationen där du sätter tidsplan, kostnadsförslag och bokar in servicen hos verkstaden. Du hanterar även administrativa uppgifter i form av fakturering, e-post samt övrig administration. Genom behovsanalys och merförsäljning kommer du att sälja de tjänster som företaget tillhandahåller.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har erfarenhet av kundbemötande
• Erfarenhet av likvärdigt arbete är meriterande
• Du har god datavana/systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd och drivs av kontakt med kunder. I ditt arbete är du bra på att ta ansvar och arbetar mot uppsatta mål. Ditt arbetssätt är flexibelt och du hanterar många ärenden samtidigt genom att arbeta strukturerat. Vidare är du en lagspelare som samarbetar tätt med dina kollegor för att hitta de bästa lösningarna till företagets kunder.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Örnsköldsvik
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ordermottagare, servicerådgivare, kund, service, fakturering, försäljning, merförsäljning, kundmöten, system, bil, bilteknik, fordon, receptionist, reception, administration, kundservice Visa mindre

Planerare

Ansök    Jun 8    Sanmina-Sci AB    Orderplanerare
Som planerare hos oss jobbar du med att lägga ut ordrar till våra produktionsteam. Målet är att lägga ut ordrar så att produktionen hela tiden kan jobba effektivt och möta kundens önskemål om leveransdatum. Du samarbetar med flera olika roller i organsiationen såsom produktionsledare, inköp och kundansvariga. Din profil Vi söker dig med flera års erfarenhet i någon roll inom tillverkande industri, helst i en liknande roll men även andra angränsande roller... Visa mer
Som planerare hos oss jobbar du med att lägga ut ordrar till våra produktionsteam. Målet är att lägga ut ordrar så att produktionen hela tiden kan jobba effektivt och möta kundens önskemål om leveransdatum. Du samarbetar med flera olika roller i organsiationen såsom produktionsledare, inköp och kundansvariga.
Din profil
Vi söker dig med flera års erfarenhet i någon roll inom tillverkande industri, helst i en liknande roll men även andra angränsande roller är meriterande.
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse och vi kommer speciellt att värdera samarbetsförmåga, förmåga till självständigt arbete och drivkraft.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Om Sanmina
Sanmina-SCI är en världsledande kontraktstillverkare som tillverkar och levererar kompletta lösningar till högteknologiska företag i världen. Sanmina-SCI har etablerat sig i ett 20-tal länder runt om i världen och har cirka 38 000 anställda, varav ca 250 i Örnsköldsvik. I Örnsköldsvik tillverkar man elektronik med huvudinriktning mot medicinsk teknik och industri.
Att jobba hos oss
Våra medarbetare betyder mycket för oss och för Sanminas fortsatta utveckling. Vi har en spännande tillverkning med komplexa produkter och erbjuder våra medarbetare ett flexibelt arbete med utmaningar och stimulerande arbetsuppgifter. Vill du bli en del av vår spännande organisation?
"What we make, makes a difference"
Vi jobbar löpande med urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Planerare

Ansök    Apr 7    Sanmina-Sci AB    Orderplanerare
Som planerare hos oss jobbar du med att lägga ut ordrar till våra produktionsteam. Målet är att lägga ut ordrar så att produktionen hela tiden kan jobba effektivt och möta kundens önskemål om leveransdatum. Du samarbetar med flera olika roller i organsiationen såsom produktionsledare, inköp och kundansvariga. Din profil Vi söker dig med flera års erfarenhet i någon roll inom tillverkande industri, helst i en liknande roll men även andra angränsande roller... Visa mer
Som planerare hos oss jobbar du med att lägga ut ordrar till våra produktionsteam. Målet är att lägga ut ordrar så att produktionen hela tiden kan jobba effektivt och möta kundens önskemål om leveransdatum. Du samarbetar med flera olika roller i organsiationen såsom produktionsledare, inköp och kundansvariga.
Din profil
Vi söker dig med flera års erfarenhet i någon roll inom tillverkande industri, helst i en liknande roll men även andra angränsande roller är meriterande.
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse och vi kommer speciellt att värdera samarbetsförmåga, förmåga till självständigt arbete och drivkraft.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Om Sanmina
Sanmina-SCI är en världsledande kontraktstillverkare som tillverkar och levererar kompletta lösningar till högteknologiska företag i världen. Sanmina-SCI har etablerat sig i ett 20-tal länder runt om i världen och har cirka 38 000 anställda, varav ca 250 i Örnsköldsvik. I Örnsköldsvik tillverkar man elektronik med huvudinriktning mot medicinsk teknik och industri.
Att jobba hos oss
Våra medarbetare betyder mycket för oss och för Sanminas fortsatta utveckling. Vi har en spännande tillverkning med komplexa produkter och erbjuder våra medarbetare ett flexibelt arbete med utmaningar och stimulerande arbetsuppgifter. Vill du bli en del av vår spännande organisation?
"What we make, makes a difference"
Vi jobbar löpande med urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Reparationssäljare

BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning,... Visa mer
BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur.
BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är högteknologiska stridsfordon (CV90), avancerade terrängfordon (BvS10, Beowulf), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Vår verksamhet är baserad i Örnsköldsvik i hjärtat av Höga Kusten. Pålitlig, Innovativ och Djärv är våra ledord.
För mer information besök www.baesystems.com och för Örnsköldsvik besök www.inspiration.

Vi söker nu en reparationssäljare. Vill du vara en del av ett tight team där vi arbetar tillsammans för att ge våra kunder bästa möjliga support? I tjänsten ingår många kontaktytor vilket ger dig ett brett kontaktnät både internt och externt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som reparationssäljare är:
- Beräkna försäljningspriser och lämna offerter på reparationer.
- Ansvar för att skapa en god kundrelation och regelbundet träffa kunden.
- Verka för att kunderna köper merparten av sina tjänster av oss.
- Ta fram underlag till prognoser på kunders behov och skapa säljorder.

Vi lägger största vikt vid dina personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i denna roll måste du vara utvecklingsinriktad, serviceinriktad och tycka om att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i team.
Lämpliga kvalifikationer är:
• Kundfokuserad och affärsmässig
• God förmåga att planera och driva sitt arbete
• Strukturerad och noggrann
• Kommersiell utbildning
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och på engelska
• Vi arbetar i affärssystemet SAP, erfarenhet av detta system mycket önskvärt

Du kommer att tillhöra enheten Spares Sales vilken ingår i avdelningen Operations and Supply Chain. Vårt klimat är utvecklande, vi är en grupp med god sammanhållning och driftiga människor som vi hoppas att du vill bli en del av. Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få jobba i ett spännande globalt företag och vara en viktig del i att vårda våra kundrelationer.

Har du frågor, är du varmt välkommen att höra av dig till Therese Westman, chef avdelning Spares Sales, tel 0660-80115.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre