Lediga jobb som Orderadministratör i Örnsköldsvik

Se lediga jobb som Orderadministratör i Örnsköldsvik. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örnsköldsvik som finns hos arbetsgivaren.

Är Du vår nya serviceinriktade administratör?

Ansök    Jan 31    Carstedts Bil AB    Orderadministratör
Vi expanderar och nu finns chansen att bli vår nya kollega på CARSTEDTS! Vi söker en serviceinriktad garantiadministratör som med driv och engagemang vill bli en del av vårt sammansvetsade team i en spännande expansionsfas. Har Du sinne för detaljer och ett genuint intresse för både kundkontakt och interna processer? Då är det kanske just Dig vi letar efter. Din roll Som administratör hos oss har du en central funktion i det dagliga arbetet, med ansvar bla... Visa mer
Vi expanderar och nu finns chansen att bli vår nya kollega på CARSTEDTS! Vi söker en serviceinriktad garantiadministratör som med driv och engagemang vill bli en del av vårt sammansvetsade team i en spännande expansionsfas. Har Du sinne för detaljer och ett genuint intresse för både kundkontakt och interna processer? Då är det kanske just Dig vi letar efter.
Din roll
Som administratör hos oss har du en central funktion i det dagliga arbetet, med ansvar bland annat för de administrativa uppgifterna kring löpande garantihandläggning gentemot vår servicemarknad. Rollen erbjuder stor variation och du är periodvis i kontakt med både kollegor och kunder – både över disk och via telefon.
Vi söker dig som trivs med att samarbeta i team, men som också är trygg i att arbeta självständigt. Du är van vid att bibehålla ett professionellt och strukturerat arbetssätt i olika situationer och uppskattar att ha många bollar i luften. Noggrannhet och ordningssinne är givna ledord för dig, och du motiveras av att bidra till ett smidigt och effektivt arbetsflöde.
För att lyckas i rollen
Du har minst gymnasial utbildning och gärna något års erfarenhet inom administrativt arbete.
Du har ett sinne för siffror samt gillar att ha ordning och reda och skapa struktur.
Det är en självklarhet för dig att agera professionellt, lösningsorienterat och engagerat i alla situationer.
Då rollen innebär självständigt arbete sätter det krav på din förmåga att arbeta självständigt.
Du trivs även i en kundnära roll och är positiv och serviceinriktad ut i fingerspetsarna.
Du har mycket god datavana.


Om CARSTEDTS
Carstedts är ett familjeägt företag som är full auktoriserad återförsäljare och verkstad för Ford och Mitsubishi i Örnsköldsvik och Umeå. Vår ambition är att alltid kunna erbjuda en professionell, personlig och komplett hjälp med bilen och bilägandet, därför har vi fullserviceanläggningar med bilförsäljning, verkstäder, tillbehörsförsäljning och skadecenter. Vi är närmare 100 medarbetare som dagligen strävar efter ambitionen att leverera högsta möjliga service till våra kunder.
Tjänsten ska tillsättas löpande och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att mejla din ansökan till [email protected] och märk din ansökan med ADMINISTRATÖR.
Vi tar endast emot ansökningar via mejl. Visa mindre

Orderadministratör till kund i Örnsköldsvik

Vi söker nu en orderadministratör till vår kund i Örnsköldsvik. Är du tillgänglig snarast och har erfarenhet att jobba med orderplanering samt har erfarenhet av Monitor G5? Då kan det vara dig vi söker.   Om rollen Din huvuduppgift blir att hantera, bearbeta, bekräfta och följa upp inkommande order med en så hög säkerhet som möjligt i ett första orderkännande. Allt detta sker med stöd av affärssystemet Monitor G5. Tjänsten är på heltid. Du blir anställd s... Visa mer
Vi söker nu en orderadministratör till vår kund i Örnsköldsvik. Är du tillgänglig snarast och har erfarenhet att jobba med orderplanering samt har erfarenhet av Monitor G5? Då kan det vara dig vi söker.
 
Om rollen
Din huvuduppgift blir att hantera, bearbeta, bekräfta och följa upp inkommande order med en så hög säkerhet som möjligt i ett första orderkännande. Allt detta sker med stöd av affärssystemet Monitor G5.
Tjänsten är på heltid. Du blir anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup Örnsköldsvik och uthyrd till kund.
 
Du som person är
Självgående och strukturerad
Nyfiken och kan hantera flera parallella uppgifter
Analytisk och lösningsfokuserad

 
Vidare har du en relevant utbildning eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en god datavana i olika system. Monitor G5 är ett krav.
 
Övrig information
Dina ansökningshandlingar bestående av cv och personligt brev skickar du in via OnePartnerGroup.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Fredrik Zingmark, Konsultchef OnePartnerGroup Örnsköldsvik, på 0660-689 605 eller [email protected].

Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR.?

Välkommen med din ansökan!
 
Om OnePartnerGroup
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega I karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö I söder till Kalix I norr, finns vi alltid nära dig. Visa mindre

Serviceinriktad administratör

Ansök    Maj 22    Carstedts Bil AB    Orderadministratör
CARSTEDTS söker en serviceinriktad administratör Vi expanderar och nu finns chansen att söka en helt ny tjänst på CARSTEDTS! Vi söker en serviceinriktad och strukturerad person till tjänsten som administratör. Drivs du av att organisera, hålla i många trådar och att vara spindeln i nätet för våra medarbetare och kunder? Då är det kanske just Dig vi letar efter. Din roll Som administratör hos oss har du en viktig nyckelroll. Du är ansvarig för det interna ... Visa mer
CARSTEDTS söker en serviceinriktad administratör
Vi expanderar och nu finns chansen att söka en helt ny tjänst på CARSTEDTS! Vi söker en serviceinriktad och strukturerad person till tjänsten som administratör. Drivs du av att organisera, hålla i många trådar och att vara spindeln i nätet för våra medarbetare och kunder? Då är det kanske just Dig vi letar efter.
Din roll
Som administratör hos oss har du en viktig nyckelroll. Du är ansvarig för det interna administrativa arbetet för vår bilskadeavdelning samt för löpande fakturering gentemot försäkringsbolagen. I din roll har du stor variation i din vardag och du har kontakt med både våra medarbetare och våra kunder fysiskt över disk och via telefon. Förmågan att arbeta strukturerat och noggrant faller naturligt för dig. Arbetstempot kan periodvis vara högt, vi söker därför dig som har förmågan att upprätthålla och utveckla många interna och externa kontakter på ett professionellt sätt i alla situationer.
För att lyckas i rollen
Du har minst gymnasial utbildning och gärna något års erfarenhet inom administrativt arbete, med fördel inom fakturering.
Du har ett sinne för siffror samt gillar att ha ordning och reda och skapa struktur.
Det är en självklarhet för dig att agera professionellt, lösningsorienterat och engagerat i alla situationer.
Då rollen innebär självständigt arbete sätter det krav på din förmåga att arbeta självständigt.
Du trivs även i en kundnära roll och är positiv och serviceinriktad ut i fingerspetsarna.
Du har mycket god datavana.



Om Carstedts Bil
Carstedts Bil AB är ett familjeägt företag som är full auktoriserad återförsäljare och verkstad för Ford och Mitsubishi i Örnsköldsvik och Umeå. Vår ambition är att alltid kunna erbjuda en professionell, personlig och komplett hjälp med bilen och bilägandet, därför har vi fullserviceanläggningar med bilförsäljning, verkstäder, tillbehörsförsäljning och skadecenter. Vi är över 100 medarbetare som dagligen strävar efter ambitionen att leverera högsta möjliga service till våra kunder.
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att mejla din ansökan till [email protected]. Märk ansökan med ADMINISTRATÖR.
Vi tar endast emot ansökningar via mejl.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Order Coordinator till DeltaNordic

Ansök    Jun 20    Annica Wiberg AB    Orderadministratör
Om rollen som Order Coordinator hos DeltaNordic i ÖrnsköldsvikSom Order Coordinator kommer du att arbeta i ett engagerat team på tre personer som samarbetar tätt med andra avdelningar. Du blir en nyckelspelare i att skapa hållbara värden i hela kedjan, från ordermottagning till leverans. Din huvuduppgift blir att hantera, bearbeta, bekräfta och följa upp inkommande order. För att lyckas i denna roll behöver du förstå flöden, analyser och strukturer för at... Visa mer
Om rollen som Order Coordinator hos DeltaNordic i ÖrnsköldsvikSom Order Coordinator kommer du att arbeta i ett engagerat team på tre personer som samarbetar tätt med andra avdelningar. Du blir en nyckelspelare i att skapa hållbara värden i hela kedjan, från ordermottagning till leverans.
Din huvuduppgift blir att hantera, bearbeta, bekräfta och följa upp inkommande order. För att lyckas i denna roll behöver du förstå flöden, analyser och strukturer för att säkerställa att vi levererar i tid och överträffar kundernas förväntningar. Allt detta sker med stöd av vårt EPS-system, Monitor.
Det här tror vi stämmer in på dig
Är självgående, initiativtagande och strukturerad
Har en relevant utbildning eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Är nyfiken och kan hantera flera parallella uppgifter
Har god erfarenhet av datahantering och affärssystem.
Behärskar Monitor, Excel och Outlook
Talar och skriver flytande svenska och engelska
Är analytisk och lösningsfokuserad

Om anställningenTjänsten är en heltidstjänst med direkt anställning hos DeltaNordic. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor enligt Unionens avtal.
Startdatum sker enligt överenskommelse.
Om DeltaNordicDeltaNordic är en utvecklings-, produktions- & logistikpartner av elektriska/elektroniska komponenter och system för industriföretag inom en mängd olika branscher.
Med kostnadseffektiva & applikationssäkrade el- och elektroniklösningar ökar vi våra kunders konkurrenskraft och vår vision är att bidra till en hållbar industri samt en säkrare värld.
Vi har fabriker i Kungsängen utanför Stockholm, i Örnsköldsvik och i Nanjing i Kina. De senaste åren har vi haft stora framgångar på marknaden med en fantastisk tillväxt och en för många år framåt säkrad orderbok som följd.
I våra svenska fabriker omsatte vi 2023 420 Mkr MSEK och kommer 2024 omsätta ca 500 MSEK vårt mål är att 2028 omsätta 700 Mkr
Vill du bli en del av vårt fantastiska team och bidra till vår fortsatta framgång?
Rekryteringsprocessen för denna position hanteras av AW Rekrytering.
Vänligen skicka in dina ansökningshandlingar, inklusive CV och ett personligt brev, genom länken som finns i annonsen. Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post på grund av GDPR. Sista ansökningsdag är den 7 augusti.
Har du frågor är du välkommen att kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg på [email protected] eller ringa 070-28 28 414.
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Orderplanerare / Koordinator till Örnsköldsvik

För kunds räkning söker vi dig med intresse för order och planering och som är intresserad av ett kortare uppdrag. Ansök gärna redan idag! Observera att vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess vilket kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om rollen I rollen kommer du att ta emot, planera och bekräfta order. Du kommer att hantera och optimera planeringen med hänsyn till budget, beläggning, kapacitet oc... Visa mer
För kunds räkning söker vi dig med intresse för order och planering och som är intresserad av ett kortare uppdrag. Ansök gärna redan idag!
Observera att vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess vilket kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om rollen
I rollen kommer du att ta emot, planera och bekräfta order. Du kommer att hantera och optimera planeringen med hänsyn till budget, beläggning, kapacitet och materialtillgång. Kommunikation med interna och externa intressenter är en viktig del av jobbet för att säkerställa att alla beställningar och leveranser sker enligt plan.
Du förväntas proaktivt identifiera och lösa eventuella problem som kan påverka produktionsplanen. Vidare kommer du ständigt att utvärdera och förbättra planeringsprocesser.
Din profil
Vi söker dig som är självgående och strukturerad samt nyfiken och kapabel att hantera flera parallella uppgifter. Du bör ha god datavana i olika system och vara analytisk samt lösningsfokuserad.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet av order och planering eller motsvarande administrativa arbetsuppgifter
Erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid (Observera att denna tjänst är ett tidsbegränsat konsultuppdrag)
Ort: Örnsköldsvik
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och [email protected].
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Serviceinriktad administratör

Ansök    Apr 16    Carstedts Bil AB    Orderadministratör
CARSTEDTS söker en serviceinriktad administratör Vi expanderar och nu finns chansen att söka en helt ny tjänst på CARSTEDTS! Vi söker en serviceinriktad och strukturerad person till tjänsten som administratör. Drivs du av att organisera, hålla i många trådar och att vara spindeln i nätet för våra medarbetare och kunder? Då är det kanske just Dig vi letar efter. Din roll Som administratör hos oss har du en viktig nyckelroll. Du är ansvarig för det interna ... Visa mer
CARSTEDTS söker en serviceinriktad administratör
Vi expanderar och nu finns chansen att söka en helt ny tjänst på CARSTEDTS! Vi söker en serviceinriktad och strukturerad person till tjänsten som administratör. Drivs du av att organisera, hålla i många trådar och att vara spindeln i nätet för våra medarbetare och kunder? Då är det kanske just Dig vi letar efter.
Din roll
Som administratör hos oss har du en viktig nyckelroll. Du är ansvarig för det interna administrativa arbetet för vår bilskadeavdelning samt för löpande fakturering gentemot försäkringsbolagen. I din roll har du stor variation i din vardag och du har kontakt med både våra medarbetare och våra kunder fysiskt över disk och via telefon. Förmågan att arbeta strukturerat och noggrant faller naturligt för dig. Arbetstempot kan periodvis vara högt, vi söker därför dig som har förmågan att upprätthålla och utveckla många interna och externa kontakter på ett professionellt sätt i alla situationer.
För att lyckas i rollen
Du har minst gymnasial utbildning och gärna något års erfarenhet inom administrativt arbete, med fördel inom fakturering.
Du har ett sinne för siffror samt gillar att ha ordning och reda och skapa struktur.
Det är en självklarhet för dig att agera professionellt, lösningsorienterat och engagerat i alla situationer.
Då rollen innebär självständigt arbete sätter det krav på din förmåga att arbeta självständigt.
Du trivs även i en kundnära roll och är positiv och serviceinriktad ut i fingerspetsarna.
Du har mycket god datavana.



Om Carstedts Bil
Carstedts Bil AB är ett familjeägt företag som är full auktoriserad återförsäljare och verkstad för Ford och Mitsubishi i Örnsköldsvik och Umeå. Vår ambition är att alltid kunna erbjuda en professionell, personlig och komplett hjälp med bilen och bilägandet, därför har vi fullserviceanläggningar med bilförsäljning, verkstäder, tillbehörsförsäljning och skadecenter. Vi är över 100 medarbetare som dagligen strävar efter ambitionen att leverera högsta möjliga service till våra kunder.
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att mejla din ansökan till [email protected]. Märk ansökan med ADMINISTRATÖR.
Vi tar endast emot ansökningar via mejl.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Innesäljare/Ordermottgare

Vi rekryterar en Innesäljare till Utekompaniet Trivs du att arbeta med människor och försäljning? Utekompaniet fortsätter att växa och söker just nu en driven och strukturerad innesäljare till butiken i Själevad! Utekompaniet är specialiserade på kläder och utrusning inom arbete och friluftsliv. Verksamheten består av två butiker samt en webbutik. Utekompaniet är experter inom tre områden: Outdoor, Arbete & Profil och Tvättservice. Om jobbet I din roll... Visa mer
Vi rekryterar en Innesäljare till Utekompaniet

Trivs du att arbeta med människor och försäljning? Utekompaniet fortsätter att växa och söker just nu en driven och strukturerad innesäljare till butiken i Själevad!

Utekompaniet är specialiserade på kläder och utrusning inom arbete och friluftsliv. Verksamheten består av två butiker samt en webbutik. Utekompaniet är experter inom tre områden: Outdoor, Arbete & Profil och Tvättservice.

Om jobbet

I din roll som innesäljare kommer du få händelserika dagar med varierande arbetsuppgifter. I ditt arbete ingår uppgifter som bl.a.

Innesälj
Skapa offertrar
Ta emot och administrera orderbeställningar
Fakturering
Delta i event
Behjälplig med utskick
Du kommer även hjälpa till med uteförsäljning.

Om dig

Vi söker dig som tidigare har arbetat med försäljning, gärna innesäljare eller orderadministratör. Du är van att arbeta med dator och telefon som dina viktigaste verktyg. Vidare behärskar du svenska både i tal och skrift.

Vi ser att du är en positiv, noggrann och strukturerad person som gillar att lära dig nya saker. För att passa in i rollen så behöver du ha lätt för att kommunicera med kunder och kollegor. Du trivs även att arbeta flexibelt med många bollar i luften samtidigt.

Ansökan

Du är varmt välkommen att söka jobbet via länken ”Skicka ansökan”.

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Headscout, [email protected]   OBS!! Vi tar ej emot ansökningar via mejl! Visa mindre

Sommarjobb som lagersäljare med truckkort sökes för jobb på Byggvaruhus!

Har du truckkort och vill jobba på byggvaruhus? StudentConsulting söker nu truckförare till vår kund i Örnsköldsvik. Arbetet innefattar lagerhantering, kundhantering och truckkörning. Trivs du med att få arbeta självständigt, ta eget ansvar och egna initiativ är detta tjänsten för dig. I din roll på lagret kommer du även hjälpa kunder, både privat och företag, så din känsla för service är av yttersta vikt. Du kommer att vara anställd av StudentConsulting... Visa mer
Har du truckkort och vill jobba på byggvaruhus?

StudentConsulting söker nu truckförare till vår kund i Örnsköldsvik. Arbetet innefattar lagerhantering, kundhantering och truckkörning. Trivs du med att få arbeta självständigt, ta eget ansvar och egna initiativ är detta tjänsten för dig. I din roll på lagret kommer du även hjälpa kunder, både privat och företag, så din känsla för service är av yttersta vikt.

Du kommer att vara anställd av StudentConsulting men uthyrd till vår kund. Arbetstiderna är förlagda framförallt måndag till fredag 07.00-16.00. Enstaka lördagar kan förekomma.
Uppdraget är initialt begränsat till sommaren men chans till förlängning finns.

Din profil
Vi söker dig som är ansvarsfull, noggrann, pålitlig och arbetsvillig. Du ska gilla att vara aktiv och ha god fysik då arbetet är relativt fysiskt krävande. Du har ett öga för detaljer och ordning & reda samt trivs att arbeta med mycket kundkontakt. Som lagersäljare är det viktigt att leverera en hög kvalitativ nivå och vara mån om alltid ge ett glatt bemötande gentemot våra återkommande som nya kunder.

För att vara aktuell för uppdraget måste du inneha truckkort (motviktstruck).

Vi erbjuder dig ett fritt arbete med stort ansvar. Låter tjänsten intressant? Ansök redan idag då intervjuer och urval kommer att ske löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Serviceinriktad administratör till bildelsavdelningen

Ansök    Jan 3    Carstedts Bil AB    Orderadministratör
Vi söker nu en serviceinriktad och strukturerad person till tjänsten som administratör till vår reservdelsavdelning hos oss på Carstedts Bil i Övik. Drivs du av att arbeta strukturerat, hålla i många trådar och att vara spindeln i nätet för våra medarbetare och kunder? Då är det kanske just Dig vi letar efter. Din roll Som administratör på vår reservdelsavdelning hos oss har du en viktig nyckelroll. Du är ansvarig för och driver det administrativa arbetet ... Visa mer
Vi söker nu en serviceinriktad och strukturerad person till tjänsten som administratör till vår reservdelsavdelning hos oss på Carstedts Bil i Övik. Drivs du av att arbeta strukturerat, hålla i många trådar och att vara spindeln i nätet för våra medarbetare och kunder? Då är det kanske just Dig vi letar efter.
Din roll
Som administratör på vår reservdelsavdelning hos oss har du en viktig nyckelroll. Du är ansvarig för och driver det administrativa arbetet inom avdelningen. Arbetet innefattar bland annat löpande uppföljning samt bevakning av både in- och utgående lager, samt hantering av fakturor. I din roll har du stor variation i din vardag och du har mycket kontakt med både våra medarbetare och kunder. Arbetet kan periodvis vara stressigt, vi söker därför dig som har förmågan att ha många bollar i luften och samtidigt bemöta våra kunder på ett trevligt och professionellt sätt i alla situationer.
Du ansvarar för det administrativa arbetet samt beställningar av bildelar gentemot våra fordonstekniker, bilsäljare och kunder.
Du sköter hantering och kontering av löpande fakturor.
Ansvarar för registrering av inkommande lagerbeställningar.
Ta hand om beställningar, reklamationer och returhantering av bildelar.
Bemöta kunder via kundtjänst och telefon på ett serviceinriktat och professionellt sätt, samt tar hand om disk- och grossistförsäljning av bildelar.


För att lyckas i rollen
Du har gymnasial utbildning och minst något års erfarenhet inom administrativt arbete.
Du har med fördel ett sinne för siffror samt gillar att skapa struktur.
Du har ett naturligt fordonsintresse och grundförståelse för bilars uppbyggnad.
Då rollen innebär delvis självständigt arbete sätter det krav på din förmåga att själv driva ditt arbete framåt.
Vi tror att du trivs i både administrativt samt en kundnära roll, och är positiv och serviceinriktad ut i fingerspetsarna.
Du har mycket god datavana och erfarenhet att arbeta i olika interna system.
Du är lättlärd.

Mejla din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] och märk dina ansökan med ”serviceinriktad administratör”. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar fysiskt på Carstedts.
Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Då vi arbetar för en jämnare könsfördelning ser vi gärna även kvinnliga sökande till tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administrativt produktionsstöd

Ansök    Nov 30    Poolia Sverige AB    Orderadministratör
Är du en problemlösande person som trivs med administrativa arbetsuppgifter och har erfarenhet inom exempelvis industriell logistik eller transportplanering? Då kan det vara dig vi söker till rollen som administrativt produktionsstöd hos MPA Måleriproduktion i Örnsköldsvik! Uppdraget är med start så snart som möjligt och för rätt person finns goda chanser till tillsvidare. Intervjuer och urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas innan sista annonsdag... Visa mer
Är du en problemlösande person som trivs med administrativa arbetsuppgifter och har erfarenhet inom exempelvis industriell logistik eller transportplanering? Då kan det vara dig vi söker till rollen som administrativt produktionsstöd hos MPA Måleriproduktion i Örnsköldsvik!

Uppdraget är med start så snart som möjligt och för rätt person finns goda chanser till tillsvidare.

Intervjuer och urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas innan sista annonsdagen så ansök redan idag. Varmt välkommen!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som administrativt produktionsstöd kommer du att vara en central del av teamet med ansvarar för att effektivt koordinera och administrera olika uppgifter. Du kommer att ha många möjligheter till kontakter både internt och externt, vilket innebär att du blir en viktig länk för kommunikation och samarbete inom organisationen och gentemot externa parter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

• Arbetsorder & följesedelsadministration
• Visst inköp av förbrukningsmaterial
• Bereda artiklar
• Kontakt med produktionen (Arbetsledare)
• Boka transporter
• Arbete i Monitor och Excel


Vem är du?
Vi söker dig som har utbildning eller erfarenhet inom logistik, produktionsplanering, beredare, inköp eller annan erfarenhet/utbildning som är jämlik. Som person är du kommunikativ, engagerad och lösningsorienterad med vana av administrativa uppgifter. Vi ser gärna att du trivs med att jobba självständigt med kollegor omkring dig, att du är strukturerad och kvalitetsmedveten, samt prestigelös med en jordnära attityd.

Om verksamheten
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Visa mindre

CARSTEDTS söker en administratör till vår bilavdelning

Ansök    Nov 14    Carstedts Bil AB    Orderadministratör
CARSTEDTS söker en serviceinriktad administratör till vår bilavdelning Carstedts expanderar! Vi utökar nu vår verksamhet inom flera områden och söker nu en serviceinriktad och strukturerad person till tjänsten som biladministratör hos oss på Carstedts med placering i Övik. Drivs du av att organisera, hålla i många trådar och att vara spindeln i nätet för våra medarbetare och kunder? Då är det kanske just Dig vi letar efter. Din roll Som biladministratör ho... Visa mer
CARSTEDTS söker en serviceinriktad administratör till vår bilavdelning
Carstedts expanderar! Vi utökar nu vår verksamhet inom flera områden och söker nu en serviceinriktad och strukturerad person till tjänsten som biladministratör hos oss på Carstedts med placering i Övik. Drivs du av att organisera, hålla i många trådar och att vara spindeln i nätet för våra medarbetare och kunder? Då är det kanske just Dig vi letar efter.
Din roll
Som biladministratör hos oss har du en nyckelroll. Du är ansvarig för, och har en stödfunktion i det administrativa arbetet gentemot våra bilsäljare. Arbetar innefattar löpande uppföljning samt bevakning av ordersedlar och uppföljning med våra generalagenter. I din roll har du stor variation i din vardag och du har mycket kontakt med både våra medarbetare och kunder. Arbetet kan periodvis vara stressigt, vi söker därför dig som har förmågan att upprätthålla och utveckla många interna och externa kontakter på ett professionellt sätt i alla situationer.
Du ansvarar för det administrativa arbetet gentemot våra bilsäljare och kunder.
Du ansvarar för sammanställande av information, statistik inklusive avtalshantering och registrering av bilar.
Bemöta kunder fysiskt samt via telefon på ett serviceinriktat och professionellt sätt.


För att lyckas i rollen
Du har minst gymnasial utbildning och gärna något års erfarenhet inom administrativt arbete med fördel med ordersedlar och/eller avtalshantering.
Du har med fördel en ekonomibakgrund med ett sinne för siffror samt gillar att ha ordning och reda.
Det är en självklarhet för dig att agera professionellt, lösningsorienterat och engagerat i alla situationer.
Då rollen innebär självständigt arbete sätter det krav på din förmåga att arbeta självständigt.
Vi tror att du trivs i en kundnära roll och är positiv och serviceinriktad ut i fingerspetsarna.
Du har mycket god datavana.



Om Carstedts Bil
Carstedts Bil AB är ett familjeägt företag som är full auktoriserad återförsäljare och verkstad för Ford och Mitsubishi i Örnsköldsvik och Umeå. Vår ambition är att alltid kunna erbjuda en professionell, personlig och komplett hjälp med bilen och bilägandet, därför har vi fullserviceanläggningar med bilförsäljning, verkstäder, tillbehörsförsäljning och skadecenter. Vi är närmare 100 medarbetare som dagligen strävar efter ambitionen att leverera högsta möjliga service till våra kunder.
Tjänsten ska tillsättas löpande och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att mejla din ansökan till [email protected]
Vi tar endast emot ansökningar via mejl. Visa mindre

Administratör till projektuppdrag!

Har du erfarenhet av administrativt arbete, orderhantering och ett noggrant öga? Nu söker vår kund en orderadministratör för ett kortare projekt på 3-6 månader med start månadsskiftet augusti/september! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en orderadministratör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under projektets längd. Intention... Visa mer
Har du erfarenhet av administrativt arbete, orderhantering och ett noggrant öga? Nu söker vår kund en orderadministratör för ett kortare projekt på 3-6 månader med start månadsskiftet augusti/september!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en orderadministratör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under projektets längd. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter
I rollen arbetar du med administrativa uppgifter och hanterar inkommande roders i form av informationslagring, kontakt vidare mot rätt person och dokumentation.

Vi söker dig som
har en tidigare vana av administrativa uppgifter från exempelvis ordermottagning, reception eller annan koordinerande roll. Du har god datavana och kan med enkelhet sätta dig in i nya system. Vidare är du som person flexibel, strukturerad samt kommunikativ.

START: månadsskiftet augusti/september
OMFATTNING: Heltid
STAD: Övik
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Administratör till projektuppdrag!

Har du erfarenhet av administrativt arbete, orderhantering och ett noggrant öga? Nu söker vår kund en orderadministratör för ett kortare projekt på 3-6 månader med start månadsskiftet augusti/september! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en orderadministratör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under projektets längd. Intention... Visa mer
Har du erfarenhet av administrativt arbete, orderhantering och ett noggrant öga? Nu söker vår kund en orderadministratör för ett kortare projekt på 3-6 månader med start månadsskiftet augusti/september!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en orderadministratör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under projektets längd. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter
I rollen arbetar du med administrativa uppgifter och hanterar inkommande roders i form av informationslagring, kontakt vidare mot rätt person och dokumentation.

Vi söker dig som
har en tidigare vana av administrativa uppgifter från exempelvis ordermottagning, reception eller annan koordinerande roll. Du har god datavana och kan med enkelhet sätta dig in i nya system. Vidare är du som person flexibel, strukturerad samt kommunikativ.

START: månadsskiftet augusti/september
OMFATTNING: Heltid
STAD: Övik
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Projektadministratör på deltid mot processindustrin!

Har du teknisk bakgrund, studerar eller har annan huvudsaklig sysselsättning och söker ett extrajobb på ungefär 50%? Då är detta perfekta tjänsten för dig! Tjänsten kan komma att tillsättas snabbt så skicka in din ansökan redan idag! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en projektadministratör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår ku... Visa mer
Har du teknisk bakgrund, studerar eller har annan huvudsaklig sysselsättning och söker ett extrajobb på ungefär 50%? Då är detta perfekta tjänsten för dig!

Tjänsten kan komma att tillsättas snabbt så skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en projektadministratör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Du kommer att arbeta främst vardagar på kontorstider men det är flexibelt i samråd med chef. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter
Som projektadministratör kommer du arbeta under en kortare period, troligtvis mellan 3-6 månader för att avlasta under en arbetstopp. Arbetet handlar om att hjälpa till i teknisk administration. Dina arbetsuppgifter innebär att

• Registrera och dokumentera leveransprojekt
• Uppdatera tillverkningsunderlag
• Uppdatera produktkalkyl utifrån tillverkningskostnader
• Se till att produktionsunderlag hålls uppdaterade och kompletteras vid behov
• Medverka i beställningar och leveransbevaka projekt

Vi söker dig som
studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning. Du har god teknisk förståelse, antingen från tidigare arbete eller utbildning. Du kan jobba ungefär 50% under kommande 6 månader.

START: omgående
OMFATTNING: Timanställning deltid
STAD: Örnsköldsvik
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] 

#industri #extrajobb #deltid #administratör #process Visa mindre

Semestervikariat inom avd marknad och inköp sommaren 2022

Under sommarperioden erbjuder Domsjö Fabriker ett antal intressanta och utmanande semestervikariat i ett flertal av våra kommersiella och finansiella funktioner. Då semestervikarierna ersätter ordinarie personal ser vi gärna att du har påbörjat en utbildning på högskole- eller universitetsnivå alt YH-utbildning , eller har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör vidare tala och skriva god engelska då de flesta av våra kunder och ett stort ... Visa mer
Under sommarperioden erbjuder Domsjö Fabriker ett antal intressanta och utmanande semestervikariat i ett flertal av våra kommersiella och finansiella funktioner.

Då semestervikarierna ersätter ordinarie personal ser vi gärna att du har påbörjat en utbildning på högskole- eller universitetsnivå alt YH-utbildning , eller har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör vidare tala och skriva god engelska då de flesta av våra kunder och ett stort antal leverantör är utländska.

Vi söker vikarier till följande avdelningar:

Marknad Lignin
Marknadsassistent: Vi söker dig som är noggrann. Du kommer bland annat att utfärda exportdokument och sköta den dagliga kontakten kring leveranser och order mot våra kunder och servicepartner.

Försäljningskoordinator: Vi söker dig som klarar av att ”ha många bollar i luften” och sköta daglig kundservice, orderhantering och orderplanering. Du kommer vara första kontakt mot våra kunder och ha nära kontakt med våra samarbetspartners.

Marknad Cellulosa
Marknadsassistent: Vi söker dig som är noggrann och kan jobba självständigt. Du kommer bland annat att utfärda exportdokument, fakturera samt sköta dagliga kontakter kring leveranser och order mot våra interna och externa kunder.

Inköp
Inköpare: Vi söker dig som har god kommunikationsförmåga, är lösningsorienterad och noggrann samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Är du målinriktad och kostnadsmedveten i naturen har du rätt egenskaper. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att skapa inköpsorder i underhållssystemet Maximo liksom avrop mot befintliga avtal som både kan vara produktions- och underhållsrelaterat, att övervaka orderbekräftelser och följa upp ledtider och priser samt utskick av offertförfrågningar.

Domsjö Fabriker strävar efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet.

Som sommarjobbare får du delta i en halvdags gemensam introduktion. Där får du viktig information om vad som gäller vid anställning på Domsjö Fabriker. Vi hoppas också att du med introduktionsdagen ska känna dig varmt välkommen till att jobba hos oss!

Välkommen med din ansökan senast den 13 februari. Visa mindre

Administratör till projektuppdrag!

Har du erfarenhet av administrativt arbete, orderhantering och ett noggrant öga? Nu söker vår kund en orderadministratör för ett kortare projekt på 3-6 månader med start månadsskiftet augusti/september! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en orderadministratör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under projektets längd. Intention... Visa mer
Har du erfarenhet av administrativt arbete, orderhantering och ett noggrant öga? Nu söker vår kund en orderadministratör för ett kortare projekt på 3-6 månader med start månadsskiftet augusti/september!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en orderadministratör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under projektets längd. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter
I rollen arbetar du med administrativa uppgifter och hanterar inkommande roders i form av informationslagring, kontakt vidare mot rätt person och dokumentation.

Vi söker dig som
har en tidigare vana av administrativa uppgifter från exempelvis ordermottagning, reception eller annan koordinerande roll. Du har god datavana och kan med enkelhet sätta dig in i nya system. Vidare är du som person flexibel, strukturerad samt kommunikativ.

START: månadsskiftet augusti/september
OMFATTNING: Heltid
STAD: Övik
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Administratör/Inköpare

Ansök    Maj 4    Konsultia AB    Orderadministratör
Om kundföretaget Just nu söker vi dig som vill ta dig an ett uppdrag hos en av våra kunder i industribranschen. Vår kund ligger i Örnsköldsvik och arbetar med framtidens teknik i ett globalt företag. Dom tillverkar och utvecklar sina produkter som finns över hela världen. Dina arbetsuppgifter Du kommer bland annat att ha daglig kontakt med kunder, kollegor och leverantörer och se till att den dagliga administrationen löper på smidigt. Huvuduppgiften komme... Visa mer
Om kundföretaget
Just nu söker vi dig som vill ta dig an ett uppdrag hos en av våra kunder i industribranschen. Vår kund ligger i Örnsköldsvik och arbetar med framtidens teknik i ett globalt företag. Dom tillverkar och utvecklar sina produkter som finns över hela världen.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer bland annat att ha daglig kontakt med kunder, kollegor och leverantörer och se till att den dagliga administrationen löper på smidigt. Huvuduppgiften kommer att vara att hantera inkommande ordrar och lägga upp dessa i ett dokument specifikt för kunder. Ditt uppdrag innebär ett nära samarbete med andra medarbetare.

Din profil
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i denna roll måste du vara kundfokuserad och tycka om att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i team. Som person är du noggrann, strukturerad och planerar gärna på både kort och lång sikt.
Du är van att hantera data, siffror och statistik.
Erfarenhet från inköpsområdet samt erfarenhet från SAP är meriterande. Microsoft Office kunskaper är ett krav.
Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska är mycket god.


Övrig information

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Konsultia AB men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Uppdraget är på 1 år med omgående start, dagtid.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Larsson på telefonnummer: 072-517 26 37 eller via e-post: [email protected]

Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.


Om oss
FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT Konsultia är specialiserade på industribemanning och arbetar med många starka och välkända uppdragsgivare. Vi har kollektivavtal med marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Merparten av våra konsulter är tillsvidareanställda och arbetar på långa uppdrag. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifieringar enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Vi finns från Luleå i norr till Helsingborg i söder och huvudkontoret är placerat i Umeå. Fler är på gång! Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se Visa mindre

Koordinator

Vi på Kinab drivs av ett stort engagemang, önskan om hög kvalitet och bra tillgänglighet. Kinab är förkortning av Kärltvätt I Norr AB, vi är stolta över vår norrländska själ och strävar efter att hantera alla våra uppdrag med omsorg, noggrannhet och riktigt bra service. Kinab finns över hela landet och ser till så att ni har rena, fungerande och trivsamma butiks- och återvinningsmiljöer. Vare sig det är en livsmedelsbutik, företag, bostadsrättsförening e... Visa mer
Vi på Kinab drivs av ett stort engagemang, önskan om hög kvalitet och bra tillgänglighet.
Kinab är förkortning av Kärltvätt I Norr AB, vi är stolta över vår norrländska själ och strävar efter att hantera alla våra uppdrag med omsorg, noggrannhet och riktigt bra service.


Kinab finns över hela landet och ser till så att ni har rena, fungerande och trivsamma butiks- och återvinningsmiljöer. Vare sig det är en livsmedelsbutik, företag, bostadsrättsförening eller fastighet, är vi övertygade om att en fräsch miljö ökar värdet för boende, kunder och medarbetare. Samtidigt som verksamheten gynnas, är vi också med och bidrar till en mer hållbar miljö.


Vi växer och förstärker vårt team med en Koordinator på 100%, placering i Örnsköldsvik.


Omfattning: Heltid
Varaktighet: 6 månader eller längre
Anställningsform: Provanställning, tillsvidareanställning


Arbetsuppgifter:
Vi söker dig som inser vikten av bra relationer internt och externt samt hur man skapar dessa. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna och har en positiv inställning. Du är noggrann och analytisk och är inte rädd för monotona arbetsuppgifter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är som kundkoordinator i vårt ordersystem, ansvarar för att underhålla detta samt säljande. Vidare innebär tjänsten samordning av interna system, registervård samt bygga rapporter vid behov.
Resor inom Sverige förekommer.


Kvalifikationskrav:
Du har god vana av administrativt arbete, att använda Microsofts produkter i ditt arbete och är nyfiken på att utveckla arbetssätt och interna processer. Du är bekväm med telefoniarbete.
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt körkort B är ett krav.
God organisation- och samarbetsförmåga, självständighet, initiativförmåga och ett strukturerat arbetssätt är mycket viktiga egenskaper för denna anställning.
Förmågan att hantera flera parallella administrativa uppgifter samtidigt är en självklarhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. Visa mindre

Orderkoordinator

Ansök    Apr 23    Bosch Rexroth AB    Orderadministratör
Företagsbeskrivning Bosch Rexroth i Mellansel utvecklar, producerar och levererar hydrauliska drivsystem och tjänster under det välkända produktvarumärket Hägglunds. Produkterna har ett gott omdöme runt om i världen och är omtalade för att vara tillförlitliga, starka och för att hålla enastående kvalitet. Bosch Rexroth i Mellansel har cirka 400 anställda och ingår i Bosch-koncernen. Jobbeskrivning Trivs du med att vara spindeln i nätet? I så fall t... Visa mer
Företagsbeskrivning


Bosch Rexroth i Mellansel utvecklar, producerar och levererar hydrauliska drivsystem och tjänster under det välkända produktvarumärket Hägglunds. Produkterna har ett gott omdöme runt om i världen och är omtalade för att vara tillförlitliga, starka och för att hålla enastående kvalitet. Bosch Rexroth i Mellansel har cirka 400 anställda och ingår i Bosch-koncernen.




Jobbeskrivning


Trivs du med att vara spindeln i nätet? I så fall tror vi att den här rollen är som klippt och skuren för dig! Som Orderkoordinator är dina främsta uppgifter samordning och problemlösning - ständigt med kunden i fokus.
Som Orderkoordinator hanterar, samordnar och koordinerar du order från våra säljbolag, kontrakterade distributörer och direktkunder. I rollen är du deras kontaktperson gällande löpande frågor om order och du bistår även med löpande information om leveransstatus. Tillsammans med dina kollegor i Mellansel hanterar du kundbehov och jobbar ständigt för att vi ska leverera våra produkter enligt bekräftat leveransdatum. I rollen ingår även nära samarbete med säljbolagen runt om i världen för att vi ska bli ännu bättre på att motsvara deras och kunders förväntningar om önskade leveranstider.
Som Orderkoordinator får du en spännande och central roll med många interna och externa kontaktytor där du ständigt strävar efter att ge korrekt och snabb service.




Kravspecifikation


Vi vill att du som söker tjänsten har relevant utbildning inom logistik eller ekonomiområdet alternativt att du har förvärvat relevant kunskap genom erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver ha god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt i både engelska och svenska.
För att trivas i rollen behöver du även behärska affärssystem samt Excel.
Som person är du serviceinriktad och kommunikativ samtidigt som du kan arbeta självständigt och strukturerat. Att vara noggrann och engagerad är en förutsättning för denna tjänst.




Ytterligare information


Vad kan vi erbjuda dig?
Välkommen till ett företag med tydliga värderingar och som värnar om mångfald. Vi är måna om våra medarbetare och hos oss är det möjligt att förena det professionella med det privata. Ömsesidigt förtroende är självklart för oss och du får både eget ansvar och goda möjligheter att utveckla din kompetens. Dessutom finns det unika utsikter för dig att utvecklas både vid Bosch Rexroth i Mellansel och inom Bosch globalt. Utöver det erbjuder vi våra medarbetare bra förmåner.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten?
Har du frågor är du välkommen att kontakta chef för Informationsflöde på 0660 87630.
Vi behandlar ansökningar löpande och önskar därför att ni ansöker så snart som möjligt, dock senast den 9 maj. Visa mindre

Affärsstöd vikariat

För att stärka vår marknadsavdelning söker vi nu en strukturerad och lösningsorienterad person som gillar att jobba som affärsstöd. Tjänsten är ett vikariat under tjänstledighet för studier. De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om att verkställa etablerade affärer från order till leverans kopplat till Sekabs etanolblandningar och biodrivmedel. Du arbetar nära säljarna och har dagliga kontakter med våra kunder. Det innebär bland annat order- och kredit... Visa mer
För att stärka vår marknadsavdelning söker vi nu en strukturerad och lösningsorienterad person som gillar att jobba som affärsstöd. Tjänsten är ett vikariat under tjänstledighet för studier.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om att verkställa etablerade affärer från order till leverans kopplat till Sekabs etanolblandningar och biodrivmedel. Du arbetar nära säljarna och har dagliga kontakter med våra kunder. Det innebär bland annat order- och kredithantering, fakturering och transportplanering. Du har också ansvar för Sekabs punkskattevaror gentemot myndigheter.
Kvalifikationer
Tjänsten kräver att du har gymnasial utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet inom administrativt yrke och/eller erfarenhet av försäljning. Du skall kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.
Du skall vara van användare av digitala affärssystem.
Meriterande
Erfarenhet av system som Office, Vinfo, Navision, Palette och Syncade.
Arbetslivserfarenhet av att jobba med tillståndspliktiga varor och erfarenhet av transportplanering.
Påbyggnadsutbildning inom ekonomi, försäljning eller logistik.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen skall du gilla att jobba med flera olika administrativa arbetsuppgifter samtidigt och klara snabba omställningar. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du förstår vikten av ett gott teamarbete. Som person är du kund- och lösningsorienterad med ansvarskänsla och gott ordningssinne.
Om Sekab
Sekab är ett Svenskt Kemi- och Cleantechföretag. Vi förädlar etanol till biodrivmedel och kemikalier och vi erbjuder bioraffinaderitekniker för tillverkning av nya hållbara produkter baserade på cellulosaråvaror. SEKAB omfattar två bolag Sekab Biofuels & Chemicals AB och Sekab E Technology AB, tillsammans är vi 80 medarbetare. Vår kemifabrik, vår demonstrationsanläggning och vårt huvudkontor finns i Örnsköldsviks Bioraffinaderi. Visa mindre