Lediga jobb som IT-strateg i Örnsköldsvik

Se lediga jobb som IT-strateg i Örnsköldsvik. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örnsköldsvik som finns hos arbetsgivaren.

IT-systemingenjör

Ansök    Nov 27    Domsjö Fabriker AB    IT-strateg
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig i en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Domsjös huvudprodukt cellulosa används till textilmaterialet viskos som är ett miljömässigt alternativ till bomull och syntetiska textilfibrer. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig. Av vår förnybara råvara, skogen, tillverkar vi produkter och energi med en tydlig miljöprofil. Vi säger att vi gör me... Visa mer
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig i en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Domsjös huvudprodukt cellulosa används till
textilmaterialet viskos som är ett miljömässigt alternativ till bomull och syntetiska textilfibrer.
Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig.

Av vår förnybara råvara, skogen, tillverkar vi produkter och energi med en tydlig miljöprofil.
Vi säger att vi gör mer av trädet, vi vill ta tillvara så mycket som möjligt för att producera fler
miljövänliga produkter. Idag säljer vi cellulosa, lignin och bioetanol över hela världen.

Domsjö ingår i indiska Aditya Birla Group som är världens största producent av viskos.
Aditya Birla Group har drygt 120 000 medarbetare och verksamhet över hela världen, det
öppnar möjligheter för oss och våra cirka 350 medarbetare i Domsjö. Här finns fina chanser
att utvecklas i sitt jobb.



Längs branta klippkuster, gröna ängar, höga bergstoppar och djupa skogar har vi på Domsjö Fabriker under 120 år utvecklat och tagit vara på möjligheterna från naturen. Genom ett gediget hantverk och kunskap som sträcker sig över generationer har vi utvecklat världsledande produkter sprungna ur ett hållbart svenskt skogsbruk. 

Vill du jobba med utveckling och förvaltning av IT i produktionsnära miljöer på ett lokalt bolag i Örnsköldsvik? Vi söker en engagerad systemingenjör med inriktning mot IT-säkerhet och teknisk infrastruktur som automatisering, molnlösningar, klienthantering och serverdrift. 


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Att utveckla och förbättra Domsjö Fabrikers IT-system inom klient, server och nätverkshantering. Att i den dagliga sysslan utveckla Domsjös IT miljö till en robust och säker plattform. Att samarbeta och samplanera IT-relaterande ärenden fortlöpande med skift- och dagtidsgående produktion, underhåll och administrativa funktioner. 

För att lyckas i rollen bör du ha erfarenheten av att utveckla och förvalta infrastruktur men också kunskap och intresse för att utveckla nya möjligheter i vår digitaliseringsresa mot AI.  


Kvalifikationer: 


• En examen inom högskola/universitet IT eller relaterat område. 
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta inom IT 
• Gedigen kunskap om IT-infrastruktur, nätverk och säkerhet 
• Microsoft Windows Server och klienter
• Microsoft 365
• Linux
• VMware
• Script 



Personliga egenskaper:


• Noggrann. 
• God samarbetsförmåga och serviceinriktad. 
• Målinriktad med förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. 



Vi erbjuder:
Som en del av vårt IT-team som består av fyra systemtekniker och en IT-chef, får du en inspirerande arbetsmiljö där din kompetens, dina idéer värdesätts och bidrar till att forma vår framtid inom IT.  

Vi på Domsjö Fabriker strävar efter att skapa en arbetsmiljö där varje medarbetare trivs och utvecklas. Vi tror på våra medarbetarprinciper som är hjälpsam, ansvarstagande, prestigelös, positiv och intresserad. Dessa egenskaper bygger vår arbetskultur som representeras av våra anställda på Domsjö och som bidrar till att bli Norrlands attraktivaste arbetsplats. 


Om Domsjö Fabriker
Domsjö Fabriker är världsledande leverantör av Dissolvingcellulosa, Lignin och Bioetanol. Lignin är en funktionskemikalie som levereras till ett 100-tal destinationer över hela världen. Affärsområdets befinner sig i en väldigt intressant utvecklingsfas där vi alltmer bygger verksamheten kring vår växande försäljning till specialapplikationer.

Välkommen med din ansökan! 
Vi har gjort vårt medieval och undanber oss kontakt med säljare av annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

SEO-analytiker - juniorposition inom digital marknadsföring

Ansök    Aug 22    M Brath AB    IT-strateg
Vi växer i rekordfart och behöver förstärkning! Nu har vi åter utrymme att ta emot och utbilda framtidens SEO-stjärnor! Vi söker dig som är intresserad av digital marknadsföring. Du kanske har precis pluggat färdigt, har ett brinnande intresse för SEO eller har bytt bana i arbetslivet och vill lära dig av de bästa? Då ska du fortsätta läsa! OBS! Denna roll gäller endast vårt Örnsköldsvikskontor! Uppgifter Analysera sajter & ge rekommendationer för att öka ... Visa mer
Vi växer i rekordfart och behöver förstärkning! Nu har vi åter utrymme att ta emot och utbilda framtidens SEO-stjärnor!
Vi söker dig som är intresserad av digital marknadsföring. Du kanske har precis pluggat färdigt, har ett brinnande intresse för SEO eller har bytt bana i arbetslivet och vill lära dig av de bästa? Då ska du fortsätta läsa!
OBS! Denna roll gäller endast vårt Örnsköldsvikskontor!
Uppgifter
Analysera sajter & ge rekommendationer för att öka organisk trafik
Ta fram data inför analyser
Ta fram åtgärdsförslag åt kunder
Delta i kundmöten



Din bakgrund:
Vi har inget krav på att tidigare erfarenhet inom SEO, men du bör veta vad det innebär och ha ett intresse av marknadsföring och att arbete med data
Datorvana är ett krav
Du kan kommunicera väl på svenska och engelska i tal och skrift
Fördel om du har arbetat i Excel/Google Sheets
Du är villig att arbeta hårt för att lära dig
Du trivs i arbete som är under konstant utveckling
Du gillar att arbeta i grupp och har inga problem att ta ansvar
Du välkomnar och kan ge feedback
Du är redo att göra karriär



Vad vi erbjuder:
Internutbildning i ett yrke som du inte kan studera till
Utmanande och varierande arbetsuppgifter i en växande och dynamisk bransch
Ett härligt team som stöttar och pushar dig framåt
En prestigelös arbetsplats där vi månar om att hålla högt i tak
Arbeta med människor som har över 15 års erfarenhet av SEO
Delvis hybrid arbetsplats
Bra pensionsavtal
Vi är en av få företag i Sverige som har 6 timmars arbetsdag



Vi vill komma igång fort
En stadig ström av nya intäkter gör att Brath behöver växa fort. Därför rekryterar vi löpande och om vi hittar någon som passar in hos oss tvekar vi inte. Se därför till att vara lite snabb om du är intresserad.
Om Brath
Du känner säkert redan till oss men vi skulle ändå vilja passa på att presentera oss. Vi har alltid arbetat för att leverera riktig kvalitet med en yrkesmässig stolthet. Vi har funnits sedan 2013 och har i dag kontor i Örnsköldsvik, Sundsvall och Stockholm. Vi erbjuder SEO, SEM och Paid Social i världsklass och har idag kunder i hela Sverige samt internationellt.
På Brath är vi ett team där alla drar nytta av varandras framgångar och där vi hjälps åt under motgångarna! Visa mindre

SEO-analytiker - juniorposition inom digital marknadsföring

Ansök    Apr 3    M Brath AB    IT-strateg
Vi växer i rekordfart och behöver förstärkning! Nu har vi åter utrymme att ta emot och utbilda framtidens SEO-stjärnor! Vi söker dig som är intresserad av digital marknadsföring. Du kanske har precis pluggat färdigt, har ett brinnande intresse för SEO eller har bytt bana i arbetslivet och vill lära dig av de bästa? Då ska du fortsätta läsa! OBS! Denna roll gäller endast vårt Örnsköldsvikskontor! Uppgifter Analysera sajter & ge rekommendationer för att öka ... Visa mer
Vi växer i rekordfart och behöver förstärkning! Nu har vi åter utrymme att ta emot och utbilda framtidens SEO-stjärnor!
Vi söker dig som är intresserad av digital marknadsföring. Du kanske har precis pluggat färdigt, har ett brinnande intresse för SEO eller har bytt bana i arbetslivet och vill lära dig av de bästa? Då ska du fortsätta läsa!
OBS! Denna roll gäller endast vårt Örnsköldsvikskontor!
Uppgifter
Analysera sajter & ge rekommendationer för att öka organisk trafik
Ta fram data inför analyser
Ta fram åtgärdsförslag åt kunder
Delta i kundmöten



Din bakgrund:
Vi har inget krav på att tidigare erfarenhet inom SEO, men du bör veta vad det innebär och ha ett intresse av marknadsföring och att arbete med data
Datorvana är ett krav
Du kan kommunicera väl på svenska och engelska i tal och skrift
Fördel om du har arbetat i Excel/Google Sheets
Du är villig att arbeta hårt för att lära dig
Du trivs i arbete som är under konstant utveckling
Du gillar att arbeta i grupp och har inga problem att ta ansvar
Du välkomnar och kan ge feedback
Du är redo att göra karriär



Vad vi erbjuder:
Internutbildning i ett yrke som du inte kan studera till
Utmanande och varierande arbetsuppgifter i en växande och dynamisk bransch
Ett härligt team som stöttar och pushar dig framåt
En prestigelös arbetsplats där vi månar om att hålla högt i tak
Arbeta med människor som har över 15 års erfarenhet av SEO
Delvis hybrid arbetsplats
Bra pensionsavtal
Vi är en av få företag i Sverige som har 6 timmars arbetsdag



Vi vill komma igång fort
En stadig ström av nya intäkter gör att Brath behöver växa fort. Därför rekryterar vi löpande och om vi hittar någon som passar in hos oss tvekar vi inte. Se därför till att vara lite snabb om du är intresserad.
Om Brath
Du känner säkert redan till oss men vi skulle ändå vilja passa på att presentera oss. Vi har alltid arbetat för att leverera riktig kvalitet med en yrkesmässig stolthet. Vi har funnits sedan 2013 och har i dag kontor i Örnsköldsvik, Sundsvall och Stockholm. Vi erbjuder SEO, SEM och Paid Social i världsklass och har idag kunder i hela Sverige samt internationellt.
På Brath är vi ett team där alla drar nytta av varandras framgångar och där vi hjälps åt under motgångarna! Visa mindre

Agil Coach sökes till DIGGs (90% distans)

Ansök    Jun 8    Technologist 365 AB    IT-strateg
Vad erbjuder vi dig? Månadslön: 55,000+ SEK + Bonus, beroende på din expertis, erfarenhet och prestation. Tjänstepension och privat sjukvård tillgänglig dygnet runt. Balans mellan arbete och privatliv: Möjlighet att arbeta med ett dynamiskt team. Professionell utveckling: Möjlighet att arbeta med moderna tekniker och ständig professionell utveckling i en stödjande miljö samt nya utbildningar som vi erbjuder för uppdatering och förnyelse av nya certyfikat. ... Visa mer
Vad erbjuder vi dig?
Månadslön: 55,000+ SEK + Bonus, beroende på din expertis, erfarenhet och prestation.
Tjänstepension och privat sjukvård tillgänglig dygnet runt.
Balans mellan arbete och privatliv: Möjlighet att arbeta med ett dynamiskt team.
Professionell utveckling: Möjlighet att arbeta med moderna tekniker och ständig professionell utveckling i en stödjande miljö samt nya utbildningar som vi erbjuder för uppdatering och förnyelse av nya certyfikat.
Trygga anställningar
Boende och resor erbjuds till resande konsulter



Uppdragsbeskrivning:
Digg söker en agil coach. Digg vill utveckla sitt agila förhållningssätt och arbetssätt. Allt för att än mer effektivt omhänderta den ständiga utveckling som präglar det område som Digg verkar inom. För att på bästa sätt ta nästa steg i utvecklingen behöver Digg stöd. Allt från att ta fram, vidareutveckla och förvalta metoder, ge praktiskt stöd till teamen i sin agila förflyttning till att bidra till förändringsresan på en organisationsnivå.


Kvalifikationer:
Ha minst fyra (4) års erfarenhet av att ha arbetat som agil coach med syfte att stödja verksamheten som även inkluderar it.
Ha erfarenhet av minst ett (1) års praktiskt agilt arbete som exempelvis produktägare.
Ha erfarenhet av flertalet agila modeller och ramverket som ex. SAFe.
Ha erfarenhet att utbilda andra inom agila arbetssätt.
Ha erfarenhet av att arbeta med Jira som verktyg (kunna ge stöd i användning och konfiguration).
Ha erfarenhet av att ta fram och förvalta samt kommunicera metodstöd kring agila arbetssätt.
Referensuppdraget ska:
vara utförda som konsultuppdrag
visa på ett uppdrag som agil coach med syfte att stödja verksamhet och IT.
ha omfattat minst 1 000 timmar.
framgå vilka delar som ingått i uppdraget, d.v.s.;
vilka agila modeller och ramverk som använts
att utbildning av andra inom agila arbetssätt ingått,
att arbete med Jira som verktyg har använts i uppdraget
att ta fram och förvalta samt kommunicera metodstöd kring agila arbetssätt ingått
visa för vilken organisation som uppdraget genomförts och innefatta referentens namn, telefon och epostadress
verifiera att offererad konsult haft huvudansvaret för uppdraget
ha genomförts på ett för uppdragsgivaren tillfredsställande sätt
Ha genomfört agila uppdrag för offentlig sektor.
Ha erfarenhet av att ha infört agila arbetssätt inom en organisation.
Vara certifierad inom ett agilt ramverk.



Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning
Språk Krav: Svenska och engelska i tal och skrift.


Klar att ansluta dig till vårt team?
Om du drivs av teknik och är motiverad av att ha en central roll i stödet som Javautvecklare, vill vi höra från dig! Ansök redan idag och ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss!


Kontaktuppgifter:
E-post: [email protected]
Telefon: 0760143613 Visa mindre

Digitaliseringsstrateg till utvecklingsavdelningen

Ansök    Jun 10    ÖRNSKÖLDSVIKS KOMMUN    IT-strateg
Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna, stödja och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Utvecklingsavdelningens uppdrag är att stödja och utveckla kommunens arbete med digitalisering, verksamhetsstyrning, innovation, utveckling och kvalitetsfrågor. Nu söker vi två  drivande och initiativtagande digitaliseringsstrateger som vill vara med och utveckla framtidens välfärd. Arbetsuppgi... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna, stödja och följa upp den samlade kommunala verksamheten.



Utvecklingsavdelningens uppdrag är att stödja och utveckla kommunens arbete med digitalisering, verksamhetsstyrning, innovation, utveckling och kvalitetsfrågor.

Nu söker vi två  drivande och initiativtagande digitaliseringsstrateger som vill vara med och utveckla framtidens välfärd.

Arbetsuppgifter
Som digitaliseringsstrateg kommer du att ha en central roll i att driva på vår digitala transformationsresa. Du kommer att stötta våra verksamheter för att arbeta mer datadrivet och bidra till att utveckla vår förmåga inom datadriven utveckling. Dessutom kommer du att leda initiativ för att ytterligare stärka den digitala kompetensen och förmågan i våra verksamheter, samtidigt som du främjar en stark utvecklings- och innovationskultur. Kontinuerlig omvärldsbevakning är en viktig del av ditt arbete, där du inspirerar och omsätter kunskapen i våra verksamheter. I arbetet har du många kontaktytor, och du förväntas bidra till en väl fungerande arbetsgrupp med bra samarbete, både inom gruppen och utåt. Att hantera krav och önskemål från olika intressenter på ett professionellt sätt och föra givande dialoger är också en viktig del av din roll.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- Drivande och modig: Du tar ansvar för ditt bidrag till verksamheternas utveckling och vågar ta initiativ.
- Strukturerad och analytisk: Du har en metodisk och analytisk approach samt är bra på att organisera ditt arbete.
- God samarbetsförmåga: Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och kan samarbeta effektivt.
- Kommunikativ: Du har mycket god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt.
- Erfarenhet av digital transformation: Du har flerårig erfarenhet av förändrings- och digitaliseringsprojekt som inkluderar kravhantering.
- Utbildning eller erfarenhet: Du har en högskoleutbildning inom datateknik, systemvetenskap, informatik eller ett annat relevant område. Alternativt har du mångårig erfarenhet av kvalificerade arbetsuppgifter inom verksamhetsutveckling och digitalisering. Det är särskilt meriterande med erfarenhet från digitalisering inom socialtjänsten eller pedagogisk bakgrund.
- Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Bifoga CV och personligt brev med din ansökan

http://inspiration.ornskoldsvik.se/

Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde.

I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Visa mindre

Senior konsult inom strategisk hållbarhet

Ansök    Nov 1    Knightec AB    IT-strateg
Därför är detta jobbet för dig Vi som är Knightec strävar hela tiden efter att bidra till en positiv utveckling i världen och tillsammans har vi en stark möjlighet att göra det. Vi stärker våra kunders konkurrenskraft inom strategiskt viktiga områden såsom energiomställning, digitalisering, cybersäkerhet och hållbarhet. Vårt arbetssätt och aktiva medvetenhet om värdet av mångfald och jämställdhet gör att vi, enligt vår mening, påverkar samhällsutvecklingen... Visa mer
Därför är detta jobbet för dig
Vi som är Knightec strävar hela tiden efter att bidra till en positiv utveckling i världen och tillsammans har vi en stark möjlighet att göra det. Vi stärker våra kunders konkurrenskraft inom strategiskt viktiga områden såsom energiomställning, digitalisering, cybersäkerhet och hållbarhet. Vårt arbetssätt och aktiva medvetenhet om värdet av mångfald och jämställdhet gör att vi, enligt vår mening, påverkar samhällsutvecklingen i positiv riktning genom att agera ledande exempel.

Vi drivs av övertygelsen att team som präglas av mångfald i erfarenhet, kompetens och bakgrund är nyckeln till framgång. Därför har vi samlat experter från runt om i världen som bidrar med sin kompetens och sina perspektiv. Nu söker vi dig som brinner för hållbar omställning och vill göra skillnad i en värld under ett starkt förändringstryck. Om du vill vara en del av vårt team med värderingsstyrda, drivna och kompetenta kollegor kanske detta är jobbet för dig.

I rollen som senior hållbarhetskonsult kan du få arbeta med:
- Projektledning, coachning och rådgivning i uppdrag inom ESG-analys, strategiutveckling, hållbarhetsrapportering inklusive genomförande av (dubbel) väsentlighetsanalys, ESG assessment av leverantörer, stötta kunder i att sätta Science based targets m.m.
- Att genomföra analysarbete, sammanställa och presentera resultat både inom ramen för uppdraget och vid överlämning till kund
- Kreativa metoder för att leda utveckling och förändring tillsammans med kunder
- Att säkerställa spetskompetens inom strategisk hållbarhet genom omvärldsbevakning och fortbildning samt att dela kunskaper internt med kollegor på Knightec och med hållbarhetsteamet.


I alla kunduppdrag samarbetar du med teamet för att hjälpa kunder att sätta och nå högt ställda hållbarhetsmål, med hela Knightecs kompetens bakom dig. Relationsskapande är ett viktigt fokus och rollen kan till viss del även anpassas efter dina kompetenser och erfarenheter.

I rollen som senior hållbarhetskonsult tror vi att du har:
- Utbildning inom relevant område, exempelvis hållbarhetscontroller, hållbarhetsstrateg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
- Minst fem års arbetslivserfarenhet, varav två års erfarenhet av att arbeta som hållbarhetskonsult, hållbarhetschef, ESG-specialist eller annat liknande relevant arbete
- Erfarenhet och kunskap om relevant lagstiftning, ramverk och standarder inom hållbarhet så som CSRD/ESRS, CSDD, EU:s taxonomi, TCFD, SFDR, GRI, ISSB, SASB, GHG-protokollet, SBTi etc.
- Språkkunskaper i svenska och engelska på professionell nivå




Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom någon eller några av följande områden:

- Genomfört klimatberäkningar enlitg GHG-protokollet
- Spetskunskap inom någon del av hållbarhetsområdet, t.ex. erfarenhet av en specifik fråga eller bransch
- Förändringsledning
- Projektledning
- Tidigare konsultuppdrag
- Produktion eller produktutveckling


Vi erbjuder dig
Som konsult på Knightec arbetar du i varierande uppdrag, både längre och kortare, inom olika branscher och du har en nära dialog med våra kunder. Ofta genomförs uppdrag i team där du levererar tillsammans med andra kreativa och kompetenta kollegor. För att trivas hos oss gillar du att samarbeta, dela med dig av din kunskap och du är intresserad av att utveckla relationer med våra kunder och kollegor.

Vår arbetsplats präglas av tillit, transparens och samarbete vilket skapar förutsättningar för dig att ta dig an nya utmaningar och utvecklas. Om du tror på dig själv och värdesätter din professionella utveckling finns alla möjligheter att utvecklas hos oss, tillsammans med nära ledare och prestigelösa kollegor. Visa mindre

Senior konsult inom strategisk hållbarhet

Ansök    Jan 17    Knightec AB    IT-strateg
Därför är detta jobbet för dig Vi som är Knightec strävar hela tiden efter att bidra till en positiv utveckling i världen och tillsammans har vi en stark möjlighet att göra det. Vi stärker våra kunders konkurrenskraft inom strategiskt viktiga områden såsom energiomställning, digitalisering, cybersäkerhet och hållbarhet. Vårt arbetssätt och aktiva medvetenhet om värdet av mångfald och jämställdhet gör att vi, enligt vår mening, påverkar samhällsutvecklingen... Visa mer
Därför är detta jobbet för dig
Vi som är Knightec strävar hela tiden efter att bidra till en positiv utveckling i världen och tillsammans har vi en stark möjlighet att göra det. Vi stärker våra kunders konkurrenskraft inom strategiskt viktiga områden såsom energiomställning, digitalisering, cybersäkerhet och hållbarhet. Vårt arbetssätt och aktiva medvetenhet om värdet av mångfald och jämställdhet gör att vi, enligt vår mening, påverkar samhällsutvecklingen i positiv riktning genom att agera ledande exempel.

Vi drivs av övertygelsen att team som präglas av mångfald i erfarenhet, kompetens och bakgrund är nyckeln till framgång. Därför har vi samlat experter från runt om i världen som bidrar med sin kompetens och sina perspektiv. Nu söker vi dig som brinner för hållbar omställning och vill göra skillnad i en värld under ett starkt förändringstryck. Om du vill vara en del av vårt team med värderingsstyrda, drivna och kompetenta kollegor kanske detta är jobbet för dig.

I rollen som senior hållbarhetskonsult kan du få arbeta med:
- Projektledning, coachning och rådgivning i uppdrag inom ESG-analys, strategiutveckling, hållbarhetsrapportering inklusive genomförande av (dubbel) väsentlighetsanalys, ESG assessment av leverantörer, stötta kunder i att sätta Science based targets m.m.
- Att genomföra analysarbete, sammanställa och presentera resultat både inom ramen för uppdraget och vid överlämning till kund
- Kreativa metoder för att leda utveckling och förändring tillsammans med kunder
- Att säkerställa spetskompetens inom strategisk hållbarhet genom omvärldsbevakning och fortbildning samt att dela kunskaper internt med kollegor på Knightec och med hållbarhetsteamet.


I alla kunduppdrag samarbetar du med teamet för att hjälpa kunder att sätta och nå högt ställda hållbarhetsmål, med hela Knightecs kompetens bakom dig. Relationsskapande är ett viktigt fokus och rollen kan till viss del även anpassas efter dina kompetenser och erfarenheter.

I rollen som senior hållbarhetskonsult tror vi att du har:
- Utbildning inom relevant område, exempelvis hållbarhetscontroller, hållbarhetsstrateg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
- Minst fem års arbetslivserfarenhet, varav två års erfarenhet av att arbeta som hållbarhetskonsult, hållbarhetschef, ESG-specialist eller annat liknande relevant arbete
- Erfarenhet och kunskap om relevant lagstiftning, ramverk och standarder inom hållbarhet så som CSRD/ESRS, CSDD, EU:s taxonomi, TCFD, SFDR, GRI, ISSB, SASB, GHG-protokollet, SBTi etc.
- Språkkunskaper i svenska och engelska på professionell nivå




Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom någon eller några av följande områden:

- Genomfört klimatberäkningar enlitg GHG-protokollet
- Spetskunskap inom någon del av hållbarhetsområdet, t.ex. erfarenhet av en specifik fråga eller bransch
- Förändringsledning
- Projektledning
- Tidigare konsultuppdrag
- Produktion eller produktutveckling


Vi erbjuder dig
Som konsult på Knightec arbetar du i varierande uppdrag, både längre och kortare, inom olika branscher och du har en nära dialog med våra kunder. Ofta genomförs uppdrag i team där du levererar tillsammans med andra kreativa och kompetenta kollegor. För att trivas hos oss gillar du att samarbeta, dela med dig av din kunskap och du är intresserad av att utveckla relationer med våra kunder och kollegor.

Vår arbetsplats präglas av tillit, transparens och samarbete vilket skapar förutsättningar för dig att ta dig an nya utmaningar och utvecklas. Om du tror på dig själv och värdesätter din professionella utveckling finns alla möjligheter att utvecklas hos oss, tillsammans med nära ledare och prestigelösa kollegor. Visa mindre

IT-specialist till Användarnära tjänster

Ansök    Nov 8    REGION VÄSTERNORRLAND    IT-strateg
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

Område IT, MT och digitalisering har ett övergripande ansvar att samordna regionens IT och digitaliseringsarbete. Det ska kännas spännande att tillsammans bygga framtidens tjänster för att möta våra invånares behov och stötta hälso- och sjukvården med det övergripande syftet: att skapa mer tid för vård!

Med över 10 000 användare, 50 större verksamhetssystem, 400 medelstora och mindre system, över 8 000 arbetsplatser och krav på produktion dygnet runt, blir du en viktig del i att få pusslet att gå ihop och möjliggöra för framtidens vård.

Till enheten för Infrastruktur söker vi nu en IT-specialist för tillsvidareanställning. Placeringsort är Sundsvall, Örnsköldsvik, Sollefteå eller Härnösand.

ROLLEN SOM IT-SPECIALIST

Som IT-specialist får du en mycket viktig roll i vårt arbete att utforma och förvalta regionens IT-stöd till en verksamhet med hög digitaliseringstakt. Du kommer att arbeta i ett team inom området användarnära IT-tjänster. Du kommer att vara delaktig i att planera aktiviteter för att uppfylla uppsatta förvaltningsbehov.

Tjänsten är en möjlighet för dig som vill arbeta med intressanta uppdrag inom en verksamhet med komplex IT-miljö som kännetecknas av hög utvecklingstakt samt en IT-miljö där molntjänster samt regional och nationell samverkan ökar. Du kommer att ingå i ett professionellt och engagerat team samt samverka med outsourcingleverantör.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är som IT-specialist att:
- Internt leda arbetet med att kontinuerligt releasehantera arbetsplatsplattformen
- Utveckla och förvalta intern beställarfunktion mot nuvarande tjänsteleverantörer av arbetsplatstjänster
- Stötta objektledare IT inom förvaltning av arbetsplatstjänster
- Arbeta med aktiviteter i förvaltningsplanen
- Ha dialog med externa leverantörer
- Säkerställa tjänsternas funktionalitet och användbarhet
- Fånga och identifiera utvecklingsbehov

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom IT-området och har arbetat med IT i en större organisation alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som vi bedömer som likvärdiga. Du behöver ha minst 5 års erfarenhet av arbete inom IT i organisationer med mer än 1000 arbetsplatser. Det är meriterande om du har erfarenhet att självständigt driva uppdrag eller mindre projekt. Även erfarenhet av Windows 10/11, distribuerade client/server-miljöer, DHCP, DNS, AD, , Nätverk, MDM-hantering, certifiering inom ITIL samt kunskap inom förvaltningsmodellen PM3 är meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

För att lyckas i rollen behöver du vara lyhörd och samarbeta väl med andra. Du tar ansvar för din uppgift och arbetar självgående. Det är även viktigt att du är strukturerad och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

QA/RA-konsult inom Life Science

Ansök    Okt 4    Knightec AB    IT-strateg
Därför är detta jobbet för dig Du vill förbättra livskvalitén för patienter genom säkra medicinska produkter, genom att hitta rätt nivå av kvalitet och regulatorisk efterlevnad. Du vill vara en viktig del i att introducera ny teknik och mer effektiva slutprodukter till marknaden. Du kommer att få använda hela dina kompetenser då kundernas behov, önskemål och innehåll kommer att variera, liksom den organisatoriska kontexten som sträcker sig från start-up... Visa mer
Därför är detta jobbet för dig

Du vill förbättra livskvalitén för patienter genom säkra medicinska produkter, genom att hitta rätt nivå av kvalitet och regulatorisk efterlevnad.

Du vill vara en viktig del i att introducera ny teknik och mer effektiva slutprodukter till marknaden.

Du kommer att få använda hela dina kompetenser då kundernas behov, önskemål och innehåll kommer att variera, liksom den organisatoriska kontexten som sträcker sig från start-ups till väletablerade internationella företag. Oavsett om din kompetens ligger inom Design Control, teknisk dokumentation Quality Assurance eller regulatoriska krav, kommer du att kunna ta stort ansvar i dina uppdrag.

Men du kommer inte att vara ensam. Allt vi gör, gör vi tillsammans. Du kommer vara omgiven av personer som bryr sig, inte bara om affären och leveransen utan om varandra. På riktigt. Vår miljö präglas av tillit, transparens och samarbete vilket skapar förutsättningar för dig att ta dig an nya utmaningar och ta nästa steg i karriären.


Skapa en karriär att vara stolt över

Din utveckling är viktig för oss. Vart du än ser dig själv i framtiden så är vi här och stöttar dig längs vägen. Din vilja och dina ambitioner bestämmer riktningen, vi förser dig med verktygen och förutsättningarna för att lyckas. Genom mentorskap, kompetensdelningsforum, kunskapsdelning och ett teamorienterat arbetssätt kommer du kunna ta del av den samlade kunskapen inom Knightec som en katalysator för din egen utveckling.

Du kommer att vara del av vårt lokala initiativ inom Life Science där du kommer få arbeta nära kollegor inom området samt få ta del av utbildningar och certifieringar. Det finns även möjlighet att få jobba med några av de mest framstående i branschen nationellt inom Knightec. Om du värdesätter din professionella utveckling kommer vi göra detsamma.

Dina erfarenheter och egenskaper

Dina viktigaste egenskaper är din vilja att lära dig saker samt dela din kunskap med andra.

Då vår ambition är att hjälpa våra kunder ta nästa steg in i framtiden ser vi att du har intresse för ny teknik och nya markander. Extra intressant är det om du har erfarenhet eller intresse för att jobba med kvalitetssäkring och regulatoriska frågor.

Du har även:

- Högskoleexamen inom något relevant område

- Erfarenhet från att ha arbetat med något av följande inom Life Science, exempelvis:

- Design Control

- CE-märkning

- Tekniska filer

- Quality Assurance

- Regulatory Affairs

- Kvalitetsledningssystem

- GMP

- GLP

- CAPA

- God kunskap om relevanta regulatoriska krav och standarder så som MDD/MDR, ISO 13485, ISO 14971, ISO 62366 och IEC 62304

- Önskvärt är även erfarenheter av produktutveckling, utföra intern audits, Post Market Surveillance och arbete mot FDA

Du har även?god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska.

Knightec??

Knightec drivs av övertygelsen att team som präglas av mångfald i erfarenhet, kompetens och bakgrund är nyckeln till framgång. Vi arbetar aktivt för att upplevas som det tjänsteföretag som bäst kan stödja våra kunders transformation. Vår industriella erfarenhet kombinerad med digital expertis och ett mänskligt angreppssätt ger våra 950 medarbetare goda möjligheter att lyckas. Visa mindre

Konsult inom verksamhetsutveckling och digitalisering

Ansök    Sep 14    Knightec AB    IT-strateg
Därför är detta jobbet för dig Du vill lotsa företag och verksamheter i att framgångsrikt genomföra förbättringar som håller över tid. Tillsammans med teamet och kunden kommer du att utmanas och utvecklas i att hitta de rätta lösningarna och engagera människorna som ska förverkliga den. Som konsult inom detta område kommer du att leda, stödja och genomföra utvecklingsinsatser och förändring i verksamheter utifrån kundens behov, mål och strategier. Ofta m... Visa mer
Därför är detta jobbet för dig

Du vill lotsa företag och verksamheter i att framgångsrikt genomföra förbättringar som håller över tid. Tillsammans med teamet och kunden kommer du att utmanas och utvecklas i att hitta de rätta lösningarna och engagera människorna som ska förverkliga den.

Som konsult inom detta område kommer du att leda, stödja och genomföra utvecklingsinsatser och förändring i verksamheter utifrån kundens behov, mål och strategier. Ofta med en digital förändringskomponent. Uppdragen kan handla om att hjälpa kunden från ax till limpa i sin förändringsresa med sikte på exempelvis effektivare och bättre arbetssätt, införande av digitala lösningar eller ny teknik, eller ökad hållbarhet.



Skapa en karriär att vara stolt över

Din utveckling är viktig för oss.?Vart du än ser dig själv i framtiden så är vi här och stöttar dig längs vägen. Genom mentorskap, kompetensdelningsforum, kunskapsdelning och ett teamorienterat arbetssätt kommer du kunna ta del av den?samlade kunskapen inom Knightec som en katalysator för din egen utveckling. Om du värdesätter din professionella utveckling kommer vi göra detsamma.

Du kommer vara omgiven av personer som bryr sig, inte bara om affären och leveransen utan om varandra. På riktigt. Vår miljö präglas av tillit, transparens och samarbete vilket skapar förutsättningar för dig att ta dig an nya utmaningar och ta nästa steg i karriären.?



Dina erfarenheter och egenskaper

Som person tror vi att du är mån om att bidra i det team du jobbar, tycker att det är roligt att lösa uppdrag tillsammans och samarbeta, men att du också kan arbeta självständigt. Du är coachande, drivande och framåtlutad. Trygg i att leda olika typer av grupper. Att vara leveranssäker, pålitlig och professionell är såklart viktigt i den här rollen. Men även att du är en positiv och kommunikativ relationsbyggare. Andra viktiga förmågor är att vara strukturerad, systematisk och analytisk. Vi söker både erfarna personer och personer som nyligen avslutat sin universitetsutbildning.

Erfarenhet vi gärna ser att du har:

- Erfarenhet av att strukturera, leda och få med andra i utvecklingsarbete eller förändring.
- Erfarenhet av att leda arbete för att utveckla processer och arbetssätt
- Erfarenhet av utvecklingsuppdrag inom digitalisering och eller informationssäkerhet
- Erfarenhet av projektledning och projektledarrollen
- Akademisk utbildning som är relevant för rollen. Gärna systemvetare, IT-manager eller liknande utbildningsbakgrund.


- Gärna även erfarenhet av arbete med eller intresse för hållbarhetsfrågor och cirkulär ekonomi.
- Du har även?god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska.


Knightec??

Knightec drivs av övertygelsen att team som präglas av mångfald i erfarenhet, kompetens och bakgrund är nyckeln till framgång. Vi arbetar aktivt för att upplevas som det tjänsteföretag som bäst kan stödja våra kunders transformation. Vår industriella erfarenhet kombinerad med digital expertis och ett mänskligt angreppssätt ger våra 800 medarbetare goda möjligheter att lyckas. Visa mindre

Konsult inom IT-arkitektur med fokus på verksamhetsledning

Ansök    Sep 14    Knightec AB    IT-strateg
Därför är detta jobbet för dig Du vill hjälpa företag och verksamheter i att framgångsrikt genomföra förbättringar genom de rätta tekniska lösningarna. Tillsammans med teamet och kunden kommer du att utmanas och utvecklas i att både kunna ställa om och i att utveckla nytt. Du kan gärna komma från mjukvarusidan och vill nu ta dig an IT-arkitektur ur ett mer övergripande verksamhetsledningsperspektiv. Som konsult inom detta område kommer du att leda, stödj... Visa mer
Därför är detta jobbet för dig

Du vill hjälpa företag och verksamheter i att framgångsrikt genomföra förbättringar genom de rätta tekniska lösningarna. Tillsammans med teamet och kunden kommer du att utmanas och utvecklas i att både kunna ställa om och i att utveckla nytt. Du kan gärna komma från mjukvarusidan och vill nu ta dig an IT-arkitektur ur ett mer övergripande verksamhetsledningsperspektiv.

Som konsult inom detta område kommer du att leda, stödja och genomföra utvecklingsinsatser kopplat till organisationers IT-arkitektur och systemlösningar. Uppdragen kan handla om att hjälpa kunden från ax till limpa i att exempelvis uppdatera sin systemarkitektur, införa nya digitala lösningar, eller upprätta ny struktur.



Skapa en karriär att vara stolt över

Din utveckling är viktig för oss.?Vart du än ser dig själv i framtiden så är vi här och stöttar dig längs vägen. Genom mentorskap, kompetensdelningsforum, kunskapsdelning och ett teamorienterat arbetssätt kommer du kunna ta del av den?samlade kunskapen inom Knightec som en katalysator för din egen utveckling. Om du värdesätter din professionella utveckling kommer vi göra detsamma.

Du kommer vara omgiven av personer som bryr sig, inte bara om affären och leveransen utan om varandra. På riktigt. Vår miljö präglas av tillit, transparens och samarbete vilket skapar förutsättningar för dig att ta dig an nya utmaningar och ta nästa steg i karriären.?



Dina erfarenheter och egenskaper

Som person tror vi att du är mån om att bidra i det team du jobbar, tycker att det är roligt att lösa uppdrag tillsammans och samarbeta, men att du också kan arbeta självständigt. Du är coachande, drivande och framåtlutad. Att vara leveranssäker, pålitlig och professionell är såklart viktigt i den här rollen. Men även att du är en positiv och kommunikativ relationsbyggare. Andra viktiga förmågor är att vara strukturerad, systematisk och analytisk. Vi söker både erfarna personer och personer som nyligen avslutat sin universitetsutbildning.

Erfarenhet vi gärna ser att du har:

- Erfarenhet av att strukturera, leda och få med andra i utvecklingsarbete eller förändring.
- Erfarenhet av utvecklingsuppdrag inom digitalisering och eller informationssäkerhet
- Erfarenhet av projektledning och projektledarrollen
- Akademisk utbildning som är relevant för rollen. Gärna IT-arkitekt, systemvetare, IT-manager eller liknande utbildningsbakgrund.
- Gärna även erfarenhet av arbete med eller intresse för hållbarhetsfrågor och cirkulär ekonomi.


- Du har även?god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska.



Knightec??

Knightec drivs av övertygelsen att team som präglas av mångfald i erfarenhet, kompetens och bakgrund är nyckeln till framgång. Vi arbetar aktivt för att upplevas som det tjänsteföretag som bäst kan stödja våra kunders transformation. Vår industriella erfarenhet kombinerad med digital expertis och ett mänskligt angreppssätt ger våra 800 medarbetare goda möjligheter att lyckas. Visa mindre

IT-specialist till Användarnära tjänster

Ansök    Jul 7    REGION VÄSTERNORRLAND    IT-strateg
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

Område IT, MT och digitalisering har ett övergripande ansvar att samordna regionens IT och digitaliseringsarbete. Det ska kännas spännande att tillsammans bygga framtidens tjänster för att möta våra invånares behov och stötta hälso- och sjukvården med det övergripande syftet: att skapa mer tid för vård!

Med över 10 000 användare, 50 större verksamhetssystem, 400 medelstora och mindre system, över 8 000 arbetsplatser och krav på produktion dygnet runt, blir du en viktig del i att få pusslet att gå ihop och möjliggöra för framtidens vård.

Till enheten för Infrastruktur söker vi nu en IT-specialist för tillsvidareanställning. Placeringsort är Sundsvall, Örnsköldsvik, Sollefteå eller Härnösand.

ROLLEN SOM IT-SPECIALIST

Som IT-specialist får du en mycket viktig roll i vårt arbete att utforma och förvalta regionens IT-stöd till en verksamhet med hög digitaliseringstakt. Du kommer att arbeta i ett team inom området användarnära IT-tjänster. Du kommer att vara delaktig i att planera aktiviteter för att uppfylla uppsatta förvaltningsbehov.

Tjänsten är en möjlighet för dig som vill arbeta med intressanta uppdrag inom en verksamhet med komplex IT-miljö som kännetecknas av hög utvecklingstakt samt en IT-miljö där molntjänster samt regional och nationell samverkan ökar. Du kommer att ingå i ett professionellt och engagerat team samt samverka med outsourcingleverantör.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är som IT-specialist att:
- Internt leda arbetet med att kontinuerligt releasehantera arbetsplatsplattformen
- Utveckla och förvalta intern beställarfunktion mot nuvarande tjänsteleverantörer av arbetsplatstjänster
- Stötta objektledare IT inom förvaltning av arbetsplatstjänster
- Arbeta med aktiviteter i förvaltningsplanen
- Ha dialog med externa leverantörer
- Säkerställa tjänsternas funktionalitet och användbarhet
- Fånga och identifiera utvecklingsbehov

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom IT-området och har arbetat med IT i en större organisation alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som vi bedömer som likvärdiga. Du behöver ha minst 5 års erfarenhet av arbete inom IT i organisationer med mer än 1000 arbetsplatser. Det är meriterande om du har erfarenhet att självständigt driva uppdrag eller mindre projekt. Även erfarenhet av Windows 10/11, distribuerade client/server-miljöer, DHCP, DNS, AD, , Nätverk, MDM-hantering, certifiering inom ITIL samt kunskap inom förvaltningsmodellen PM3 är meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

För att lyckas i rollen behöver du vara lyhörd och samarbeta väl med andra. Du tar ansvar för din uppgift och arbetar självgående. Det är även viktigt att du är strukturerad och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

SEO-analytiker i Örnsköldsvik

Ansök    Apr 26    M Brath AB    IT-strateg
En SEO-analytiker hos Brath är det första steget i en karriär inom SEO, här får du arbeta med att ta fram och sortera data, skriva förslag utifrån den, mäta resultat och lära dig att förstå hur sajter fungerar i sökresultat. Uppgifter Analysera sajter och data Ta fram åtgärdsförslag åt kunder Delta i kundmöten Vi tror att du är Erfaren internetanvändare med förståelse för marknadsföring Beredd att lära dig Analytisk Målinriktad Vad vi erbjuder dig Ut... Visa mer
En SEO-analytiker hos Brath är det första steget i en karriär inom SEO, här får du arbeta med att ta fram och sortera data, skriva förslag utifrån den, mäta resultat och lära dig att förstå hur sajter fungerar i sökresultat.
Uppgifter
Analysera sajter och data
Ta fram åtgärdsförslag åt kunder
Delta i kundmöten

Vi tror att du är
Erfaren internetanvändare med förståelse för marknadsföring
Beredd att lära dig
Analytisk
Målinriktad



Vad vi erbjuder dig
Utmanande och varierande arbetsuppgifter i en växande och dynamisk bransch
En prestigelös arbetsplats där vi månar om att hålla högt i tak
6 timmars arbetsdag
6 veckors semester
Bra pensionsavtal

Brath är ett företag som växer, det innebär att vi ständigt förändras. Arbetsuppgifter ändras, ibland snabbt, och det dyker hela tiden upp nyheter. Vi tycker om att det är så och vi utgår från att du också vill det. Vi har en målsättning att bli mycket större än vi är idag och det innebär att det är extra viktigt att alla drar åt samma håll. Därför eftersträvar vi öppenhet.
Att söka jobbet
Skicka CV och personligt brev till [email protected], läs gärna vår guide för dig som vill arbeta hos oss: https://brath.se/lediga-jobb-hos-brath/ Visa mindre

Miva söker digitaliseringsansvarig

Vill du jobba i en bransch som gör skillnad på riktigt? Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag. Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden. Avdelningen Styrning och samordning har till uppgift att stödja kärnverksamheten som en verksamhetsnära stödfunktion. Avdelningen... Visa mer
Vill du jobba i en bransch som gör skillnad på riktigt?
Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag.

Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden.

Avdelningen Styrning och samordning har till uppgift att stödja kärnverksamheten som en verksamhetsnära stödfunktion. Avdelningen sätter upp riktlinjer och leder bolagsövergripande funktioner inom exempelvis IT, ekonomi, HR, miljö, arbetsmiljö och säkerhet.

Till enheten Kvalitet och miljö söker vi nu en digitaliseringsansvarig som tillsammans med vår IT-ansvarige kommer att leda arbetet med att öka Mivas digitala mognad så att vi nyttjar digitaliseringens möjligheter på bästa möjliga sätt för både och själva och våra kunder.

Dina arbetsuppgifter
Som digitaliseringsansvarig kommer du att arbeta både strategiskt och operativt för att utveckla bolagets verksamhet med stöd av digitala tekniker. Arbetet innebär att leda, driva och stötta i olika utvecklingsuppdrag.

Du arbetar utifrån en tydlig verksamhetsplan där du driver beslutade uppdrag mot fastställda mål. Gemensamt syfte med uppdragen är att utveckla våra arbetssätt, IT-arkitektur, verktygsstöd och kompetenser.

Rollen innebär även att stötta chefer och ansvariga för att hitta förbättringspotential i deras arbetssätt med hjälp av IT och att finnas som ett stöd för IT-ansvarig vars huvudsakliga ansvarsområde är systemförvaltning. 

Du deltar i olika nätverk och omvärldsbevakar löpande för att följa den tekniska utvecklingen inom området.

Digitaliseringsansvarig ingår i Mivas bolagsövergripande utvecklingsgrupp. En del av tjänsten (50%) är förlagd till moderbolaget Rodret där du jobbar med strategiska frågor rörande digitalisering som berör samtliga kommunala bolag.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är kommunikativ, utvecklingsinriktad och analytisk samt har ett systematiskt arbetssätt. Du är uthållig och tar dina uppdrag hela vägen fram till resultat.

Du har förmåga att utmana gamla strukturer och att införa nya processer och digitala lösningar känns naturligt för dig. Du är van att arbeta med komplexa frågor, kan se sammanhang och tänker framåtriktat och strategiskt. Genom att skapa goda relationer vinner du andras förtroende och får dina kollegor att vilja bidra i våra utvecklingsarbeten. Du kommunicerar på ett pedagogiskt och prestigelöst sätt, är lyhörd och visar förståelse och respekt för verksamheternas behov. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och är bekväm med att tala inför andra.

För att lyckas behöver du ha en akademisk examen med inriktning systemvetenskap eller motsvarande inriktning och erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som praktiskt med att utveckla verksamhet med hjälp av IT och digitalisering. Du bör ha erfarenhet av projekt- och uppdragsledning. Erfarenhet av arbete i politiskt styrda verksamheter är meriterande.

Vad erbjuder vi?
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.

Vi är mån om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt och får alltid toppresultat i medarbetarenkäten kring möjligheten att förena arbete och föräldraskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning

Säkerhetsprövning och drogtest kommer att genomföras i samband med anställning.

Frågor om tjänsten besvaras av:
Daniel Nordström, avdelningschef Styrning och samordning, telefon 0660-33 03 31, [email protected]

Marie Wågberg, facklig representant för Vision, telefon 0660-33 04 38, [email protected]

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 26 mars 2023

Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/ försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Om Miva

Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 115 medarbetare och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning. Miva och Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde. Visa mindre

Digitaliseringsstrateg till utvecklingsavdelningen

Ansök    Jul 2    Örnsköldsviks kommun    IT-strateg
Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Utvecklingsavdelningens uppdrag är att stödja och utveckla kommunens arbete med digitalisering, verksamhetsstyrning, utveckling och kvalitetsfrågor. Nu söker vi en drivande och initiativtagande digitaliseringsstateg. Arbetsuppgifter Som digitaliseringsstrateg arbetar du med att identifiera och kartlägg... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna och följa upp den samlade kommunala verksamheten.



Utvecklingsavdelningens uppdrag är att stödja och utveckla kommunens arbete med digitalisering, verksamhetsstyrning, utveckling och kvalitetsfrågor.

Nu söker vi en drivande och initiativtagande digitaliseringsstateg.

Arbetsuppgifter
Som digitaliseringsstrateg arbetar du med att identifiera och kartlägga verksamheternas behov, analysera, värdera och samordna krav som ställs på våra IT-system.

I det arbetet förväntas du bidra med dina kunskaper och erfarenheter från digitaliserings projekt och vara aktiv i arbetet med att utveckla våra arbetssätt och metoder. Resultaten av ditt arbete blir innovativa digitala lösningar som genererar nytta och förbättringar för verksamheterna. I arbetet har du många kontaktytor och du förväntas bidra till en väl fungerande arbetsgrupp med bra samarbete, både inom gruppen och utåt. En viktig del är att på ett professionellt sätt kunna hantera krav och önskemål från olika intressenter, och att föra en givande dialog med dessa.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- Är drivande, modig och tar ansvar för ditt bidrag till verksamheternas utveckling.
- Är strukturerad, analytisk, initiativtagande och har god samarbetsförmåga.
- Har mycket god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt.
- Har flerårig erfarenhet av förändrings och digitaliseringsprojekt som omfattar systemanalys och kravhantering.
- Har högskoleutbildning inom datateknik, systemvetenskap, informatik eller något annat område som är relevant för tjänsten alternativt mångårig erfarenhet av kvalificerade arbetsuppgifter inom verksamhetsutveckling och digitaliseringsområdet.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan

http://inspiration.ornskoldsvik.se/

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Visa mindre

SEO-analytiker i Örnsköldsvik

Ansök    Sep 23    M Brath AB    IT-strateg
En SEO-analytiker hos Brath är det första steget i en karriär inom SEO, här får du arbeta med att ta fram och sortera data, skriva förslag utifrån den, mäta resultat och lära dig att förstå hur sajter fungerar i sökresultat. Uppgifter Analysera sajter och data Ta fram åtgärdsförslag åt kunder Delta i kundmöten Vi tror att du är Erfaren internetanvändare med förståelse för marknadsföring Beredd att lära dig Analytisk Målinriktad Vad vi erbjuder dig Ut... Visa mer
En SEO-analytiker hos Brath är det första steget i en karriär inom SEO, här får du arbeta med att ta fram och sortera data, skriva förslag utifrån den, mäta resultat och lära dig att förstå hur sajter fungerar i sökresultat.
Uppgifter
Analysera sajter och data
Ta fram åtgärdsförslag åt kunder
Delta i kundmöten

Vi tror att du är
Erfaren internetanvändare med förståelse för marknadsföring
Beredd att lära dig
Analytisk
Målinriktad



Vad vi erbjuder dig
Utmanande och varierande arbetsuppgifter i en växande och dynamisk bransch
En prestigelös arbetsplats där vi månar om att hålla högt i tak
6 timmars arbetsdag
6 veckors semester
Bra pensionsavtal

Brath är ett företag som växer, det innebär att vi ständigt förändras. Arbetsuppgifter ändras, ibland snabbt, och det dyker hela tiden upp nyheter. Vi tycker om att det är så och vi utgår från att du också vill det. Vi har en målsättning att bli mycket större än vi är idag och det innebär att det är extra viktigt att alla drar åt samma håll. Därför eftersträvar vi öppenhet.
Att söka jobbet
Skicka CV och personligt brev till [email protected], läs gärna vår guide för dig som vill arbeta hos oss: https://brath.se/lediga-jobb-hos-brath/ Visa mindre

IT - utvecklare Välfärdsförvaltningen Örnsköldsviks kommun

I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av två politiska nämnder: Humanistiska nämnden och Omsorgsnämnden. Med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Möjligheternas Örnsköldsvik, en hållbar och tillgänglig kommun i världsklass - att leva och arbeta i och att besöka. Avdelningen utveckl... Visa mer
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av två politiska nämnder: Humanistiska nämnden och Omsorgsnämnden. Med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Möjligheternas Örnsköldsvik, en hållbar och tillgänglig kommun i världsklass - att leva och arbeta i och att besöka.



Avdelningen utveckling och internt stöd arbetar med att initiera, stödja, driva och samordna utvecklings-, förbättrings- och kvalitetsarbete utifrån verksamheternas behov.

Vi söker nu en IT utvecklare till vårt team, är det du?

Arbetsuppgifter
Som IT-utvecklare ingår du i en mindre arbetsgrupp som utifrån uppdrag, mål och krav säkerställer ett fungerande IT-stöd för välfärdsförvaltningens användare och i förlängningen även de medborgare som nyttjar tjänsterna.

I arbetsuppgifterna ingår att:
Arbeta på uppdrag utifrån förvaltningens prioriterade IT-utvecklingsområden.

Arbeta med hela kedjan från initial kontakt med leverantör till färdig tillämpning av IT-system och verktyg ute i verksamheterna samt systemförvaltning av dessa.

Utveckla rutiner och stöd för användarna.

Följa lagstiftningen på området och bevaka att den teknik som används följer denna.

Planera och genomföra utbildning inom systemen till användare eller andra funktioner vid behov.

Samarbeta nära med IT-användarna, välfärdsförvaltningens IT-utvecklare, kommunens IT-strateger samt kommunens IT-avdelning.

Kvalifikationer
Universitets - eller högskoleutbildning inom IT, till exempel datavetenskap, systemvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Det är meriterande om du har kunskap om verksamhetssystemet Procapita och har erfarenhet av IT-arbete från andra kommuner till exempel inom IFO eller vård- och omsorg. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att projektleda, arbeta med informationssäkerhet, hantera personuppgifter samt har erfarenhet av att arbeta med införande av e-tjänster. 

Vi söker dig som har vana av att strukturera och upparbeta rutiner och processbeskrivningar. Du är serviceinriktad och har god pedagogisk förmåga samt god förmåga att kommunicera i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och vi värderar särskilt flexibilitet, ansvarstagande, noggrannhet och att du är analytisk och drivande.

Körkort, behörighet B, är meriterande.

Bifoga CV och personligt brev med din ansökan.

http://inspiration.ornskoldsvik.se/

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Visa mindre