Lediga jobb AB Övikshem i Örnsköldsvik

Se alla lediga jobb från AB Övikshem i Örnsköldsvik. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Örnsköldsvik som finns inom det yrket.

Fastighetsvärd, sommarvikarie

Om oss Övikshem är ett kommunalägt fastighetsbolag inom allmännyttan och Örnsköldsviks största hyresvärd med cirka 3300 lägenheter i vårt bestånd. Vi vill med ett attraktivt och flexibelt boende vara det självklara valet på bostadsresan genom livet. Tillsammans med andra bygger vi framtidens hållbara Örnsköldsvik, en plats med rum för alla. Dina arbetsuppgifter Som fastighetsvärd är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera serviceärenden från hy... Visa mer
Om oss

Övikshem är ett kommunalägt fastighetsbolag inom allmännyttan och Örnsköldsviks största hyresvärd med cirka 3300 lägenheter i vårt bestånd.

Vi vill med ett attraktivt och flexibelt boende vara det självklara valet på bostadsresan genom livet. Tillsammans med andra bygger vi framtidens hållbara Örnsköldsvik, en plats med rum för alla.

Dina arbetsuppgifter

Som fastighetsvärd är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera serviceärenden från hyresgästerna på ett smart och effektivt sätt. Det kan bland annat vara att utföra enklare reparationer i fastigheter men även samordna externa leverantörer vid behov.

Våra fastighetsvärdar har daglig kontakt med hyresgäster och arbetar med att avhjälpa felanmälningar i och utanför bostaden. Att synas på området och svara på frågor vid exempelvis in- och utflyttning är också en del av det dagliga arbetet liksom viss skötsel av utemiljöer och enklare administration.

Kompetensprofil 

Vi söker dig som har allmän gymnasiekompetens och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom bygg, VVS eller el. Du gillar problemlösning i arbetet och har goda datorkunskaper då det kan ingå en del administration.

Arbetet omfattar bilkörning och därmed är B-körkort ett krav. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och har du ytterligare språkkunskaper ser vi det som meriterande. På Övikshem strävar vi efter en bred och blandad personalgrupp när det gäller kön, ålder och etnisk bakgrund.

Vi ser gärna att du är en lagspelare med ett stort hjärta för service. Du tycker om att möta och hjälpa människor, och trivs med varierade arbetsuppgifter. Du är flexibel, duktig på att prioritera och ser till att saker blir gjorda.

Anställningstid och urval

Vi söker flera fastighetsvärdar under semesterperioden, juni-augusti. Längden på vikariaten kan variera. Intervjuer och urval sker löpande. För din information gör vi bakgrundskontroll av slutkandidater. Visa mindre

Informationscontroller

Ansök    Feb 15    AB Övikshem    Controller
Uppskattar du ordning och reda, är affärsmässigt driven och gillar problemlösning? Övikshem söker nu en självgående Informationscontroller som drivs av att utveckla informationshantering. Arbetsuppgifter Som Informationscontroller på Övikshem ansvarar du för företagets övergripande dokumenthanteringsplan och i nära samarbete med din chef och övriga medarbetare bidrar du med att stötta, samordna och utveckla bolagets dokumenthantering och informationslag... Visa mer
Uppskattar du ordning och reda, är affärsmässigt driven och gillar problemlösning? Övikshem söker nu en självgående Informationscontroller som drivs av att utveckla informationshantering.

Arbetsuppgifter
Som Informationscontroller på Övikshem ansvarar du för företagets övergripande dokumenthanteringsplan och i nära samarbete med din chef och övriga medarbetare bidrar du med att stötta, samordna och utveckla bolagets dokumenthantering och informationslagring.

Du utvärderar och utvecklar interna rutiner och processer, och säkerställer att de efterföljs i verksamheten. Du hanterar även de löpande inkomna handlingar till Övikshem och bedömer och fördelar information i diariesystemet i enlighet med gällande lagstiftning och regler.
Du följer upp och gör det enkelt för Övikshem att uppfylla sina skyldigheter som kommunalt bolag.

Du har ett administrativt ansvar vid bolagets styrelsemöten. Det innebär att förbereda inför styrelsemöten genom att sammanställa aktuellt material för dagordning, distribuera kallelser och föra protokoll under möten.

Denna roll omfattar även att bistå som sakkunnig, drivande och samordnande inom områdena dokumenthantering, diarieföring och arkivering för de övriga bolagen som ingår i Rodret-koncernen. Du driver utvecklingsfrågor inom området, i samarbete med respektive bolag och i samverkan där det är möjligt. Genom analys och uppföljning av interna rutiner och processer för dokument- och informationshantering, säkerställer du att bolagen följer lagstiftning och bestämmelser gällande registrering, dokumenthantering, gallring och arkivering.

Vem är du
Du är ansvarstagande och kvalitetsmedveten samt prioriterar arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du har god analytisk förmåga och kan hantera komplexa sammanhang. Du är självständig och kan på egen hand driva ditt arbete framåt för att få arbetet gjort. Du uppskattar att arbeta verksamhetsnära och har lätt för att skapa förtroende.

Rollen innebär många kontaktytor och det är viktigt att du är prestigelös, social, samarbetsvillig och utåtriktad samt har förmåga att bygga relationer och samverka med andra utan att vara rädd för att ställa krav. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Kvalifikationskrav
Vi vill att du har en eftergymnasial utbildning i diarieföring, förvaltningsrätt, arkivering eller motsvarande likvärdig yrkeserfarenhet.

Du har tidigare yrkeserfarenhet inom dokument- och ärendehantering. God datorvana och baskunskaper i Office365 och kunskaper i offentlighetsprincipen.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig verksamhet och vana att arbeta med diarieföring och arkivering.

Om oss
Övikshem är ett kommunalägt fastighetsbolag inom allmännyttan och Örnsköldsviks största hyresvärd med cirka 3300 lägenheter i vårt bestånd. Vi vill med ett attraktivt och flexibelt boende vara det självklara valet på bostadsresan genom livet. Tillsammans med andra bygger vi framtidens hållbara Örnsköldsvik, en plats med rum för alla.

Villkor
Vi kallar till intervjuer löpande. Anställningsform är heltid och tillsvidare.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

AB Övikshem söker en Kommunikatör

Ansök    Mar 14    AB Övikshem    Informatör/Kommunikatör
Om AB Övikshem Örnsköldsviks kommun - vi ser möjligheter! Örnsköldsvik ligger i Västernorrlands län och har cirka 55 000 innevånare. Kommunen ingår i världsarvet Höga Kusten och har nationalparken Skuleskogen som närmsta granne. Örnsköldsvik är en expansiv kommun där nya företag startas, byggkranarna snurrar och som tack vare högteknologisk exportindustri och stor tjänstesektor även kan erbjuda gott om intressanta jobb. AB Övikshem äger och förvaltar 3400... Visa mer
Om AB Övikshem

Örnsköldsviks kommun - vi ser möjligheter! Örnsköldsvik ligger i Västernorrlands län och har cirka 55 000 innevånare. Kommunen ingår i världsarvet Höga Kusten och har nationalparken Skuleskogen som närmsta granne. Örnsköldsvik är en expansiv kommun där nya företag startas, byggkranarna snurrar och som tack vare högteknologisk exportindustri och stor tjänstesektor även kan erbjuda gott om intressanta jobb. AB Övikshem äger och förvaltar 3400 bostäder och är Örnsköldsviks kommuns största hyresvärd med ett varierande utbud av bostäder och lokaler i olika delar av kommunen och i varierande storlekar och prisklasser. Våra kärnvärden - trygghet, engagemang och nytänkande - har en stark koppling till vår vision och beskriver vad vi står för nu och i framtiden.

Läs mer på www.ovikshem.se.

AB Övikshem är inne i en mycket händelserik fas och söker nu en Kommunikatör till verksamheten i Örnsköldsvik. Har du erfarenhet av kommunikationsarbete inom privat eller offentlig verksamhet där skrivande varit en väsentlig del och är sugen på att ta nästa steg i karriären? Är du dessutom intresserad av samhällsfrågor och digitalisering? Då har vi jobbet för dig!

Vad innebär jobbet som Kommunikatör?

I den här rollen kommer du främst att vara ett stöd till hela organisationen i kommunikationsfrågor med tyngdpunkt i extern kommunikation. Utöver det kommer du att ansvara för Intranätet. Tjänsten är ny och du kommer att ingå i HR- & Kommunikationsavdelningen som i dag består av HR-chef och en kommunikatör.

Du kommer till exempel att:

* ansvara för kommunikation mot kundcenter och utveckling av Övikshems kundkommunikation
* ansvara för och utveckla Övikshems närvaro och aktiviteter i sociala medier.
* hantera mediakontakter, stötta chefer och skriva pressmeddelande
* ansvara för Övikshems kundenkät
* projektleda interna och externa events

En viktig uppgift är omvärldsbevakning och analys inom ditt verksamhetsområde, samt att du har både intresse och förmågan att driva kommunikationsfrågor av både operativ och strategisk karaktär. Du kommer också att vara delaktig i att utveckla aktiviteter som stärker företagets varumärke, samt utforma extern information.

Den vi söker

Du har högskoleutbildning inom information och/eller kommunikationsvetenskap eller har motsvarande praktisk erfarenhet som bedöms likvärdig. Du är en mycket driven och van kommunikatör med minst tre års erfarenhet av brett kommunikationsarbete med tyngdpunkt i kommunikation, information och skrivande snarare än i grafisk produktion.

Meriterande är om du har erfarenhet av redaktionellt arbete i sociala medier, samt är van att hantera media/press. Dina datorkunskaper är goda och du har lätt för att sätta dig in i nya system. Du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska, och du har B-körkort. Som person är du social, orädd och inspirerande och du drivs av önskan att leverera kvalitet i allt du gör och att få ett jobb där du får möjlighet att utveckla andra människor.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Håkansson, Experis på telefonnummer 0660-59972 eller e-post [email protected].

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Urval kan komma att ske löpande så skicka in din ansökan i dag! Visa mindre

HR-chef

Ansök    Nov 16    AB Övikshem    HR-chef
Ditt uppdrag  Som HR-chef hos Övikshem har du en aktiv roll i utvecklingen av vår organisation. Du är ett stöd till chefer och kollegor i rekrytering, arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, rehabilitering, lönerevisioner och kompetensutveckling.   Du ansvarar också för att utveckla och leda Övikshems värdegrundsarbete och företagskultur, samt andra HR-relaterade utvecklingsprojekt. I tjänsten som HR-chef ingår även att vara ett HR-stöd till ett av bolag... Visa mer
Ditt uppdrag 
Som HR-chef hos Övikshem har du en aktiv roll i utvecklingen av vår organisation.

Du är ett stöd till chefer och kollegor i rekrytering, arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, rehabilitering, lönerevisioner och kompetensutveckling.  

Du ansvarar också för att utveckla och leda Övikshems värdegrundsarbete och företagskultur, samt andra HR-relaterade utvecklingsprojekt.

I tjänsten som HR-chef ingår även att vara ett HR-stöd till ett av bolagen i Rodretkoncernen. Du ingår i HR-rådet som är en samverkansyta inom bolagskoncernen och som arbetar med strategiska HR-frågor.

Vem söker vi
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning som motsvarar tjänsten eller motsvarande kunskap genom erfarenhet av liknande uppdrag. Du har flerårig erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete. Rollen kräver att du kan hantera många frågor och projekt samtidigt, vilket ställer höga krav på din förmåga att planera och prioritera ditt arbete.

Som person är du prestigelös och har förmågan att bidra till ett gott samarbete. Du tar ansvar och kan självständigt driva ditt arbete framåt för att få arbetet gjort. Du uppskattar att arbeta verksamhetsnära och har lätt för att skapa förtroende

Vi erbjuder 
Hos oss möts du av ett 50-tal medarbetare med hög ambitionsnivå och kunnande och som trivs tillsammans. Det är en arbetsplats där man är med och påverkar och gör stor nytta för vår Att vi gör just det – skapar nytta och bidrar till samhällsutveckling är just något medarbetare hos oss håller högt.

Du ingår i bolagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Sjögatan tillsammans med de andra Rodretbolagen. Här arbetar vi aktivitetsbaserat med stort fokus på samarbete.

Vi erbjuder moderna arbetsvillkor och självklart omfattas vi av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi är måna om att kombinationen av arbete och fritid ska fungera och bidrar med motion på arbetstid och friskvårdsbidrag. Visa mindre