Lediga jobb som Försäljningschef i Örnsköldsvik

Se lediga jobb som Försäljningschef i Örnsköldsvik. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örnsköldsvik som finns hos arbetsgivaren.

Sales System Specialist

Ansök    Nov 21    Bosch Rexroth AB    Försäljningschef
Företagsbeskrivning Hägglunds är en del av Bosch Rexroth och har en historia som sträcker sig mer än 50 år bakåt i tiden. I dag är vårt företag en ledande tillverkare av hydrauliska drivsystem och lösningar. Kunderna återfinns inom branscher som bland annat återvinning, socker- och materialhanteringen. Hägglunds har sitt huvudkontor och huvudproduktion i Mellansel, strax utanför Örnsköldsvik. Här ryms alla funktioner under ett tak: Från utveckling och prod... Visa mer
Företagsbeskrivning
Hägglunds är en del av Bosch Rexroth och har en historia som sträcker sig mer än 50 år bakåt i tiden. I dag är vårt företag en ledande tillverkare av hydrauliska drivsystem och lösningar. Kunderna återfinns inom branscher som bland annat återvinning, socker- och materialhanteringen. Hägglunds har sitt huvudkontor och huvudproduktion i Mellansel, strax utanför Örnsköldsvik. Här ryms alla funktioner under ett tak: Från utveckling och produktion till försäljning och service. Hägglunds har cirka 600 medarbetare runtom i världen, varav cirka 400 jobbar i Mellansel.
Hägglunds är på en spännande utvecklingsresa med höga mål för försäljning, lönsamhet och produktion. Vi kombinerar en familjär atmosfär och snabba beslutsvägar med de fördelar som kommer med att vara en del av en stor koncern, inklusive resurser och möjligheter för din personliga utveckling.
Har du en teknisk högskoleutbildning och vill ta på dig en nyckelroll i att utveckla vårt säljverktyg? Är du redo att samordna och optimera företagets försäljningsprocesser? Bli vår Sales System Specialist och påverka vår globala framgång.


Jobbeskrivning
Som Sales System Specialist kommer du att spela en nyckelroll i att samordna och driva utvecklingen av vårt egenutvecklade digitala säljverktyg - Hägglunds Configurator. Du med din expertis kommer att vara en viktig del i detta projekt.
Inledningsvis kommer denna position att innebära att skapa sig en förståelse för vårt försäljningsarbete, inklusive djup kunskap om våra produkter (via utbildning på plats), prissättning, offerthantering samt de processer som sträcker sig över olika avdelningar. Din roll innebär även att identifiera kund- och användarkrav och använda denna information för att kontinuerligt förbättra och optimera vårt säljverktyg.
Du kommer att ha globalt ansvar för att utbilda säljteam i användningen av säljverktyget för att säkerställa dess optimala användning. Du kommer också ansvara för att säljverktyget är kompatibelt med våra övriga IT-system och kan hantera nya produkter och applikationer.
Din fasta arbetsplats kommer vara vid huvudkontoret i Mellansel, men ditt arbete kan komma att innebära ett visst antal resdagar vid externa utbildningar och uppföljning, vilket ger dig möjlighet att bygga starka relationer med kollegor över hela världen.


Kravspecifikation
Vi söker dig som har:
en relevant teknisk högskole- eller universitetsutbildning, exempelvis inom systemteknik, industriell ekonomi, maskinteknik eller liknande,
tidigare erfarenhet inom områden som systemverktyg är meriterande men inte ett absolut krav.
goda kunskaper i svenska och engelska så väl muntligt som skriftligt eftersom denna roll involverar globalt ansvar och interaktioner.
kunskaper i SAP, Tacton, Office eller liknande system är meriterande.

För att trivas i rollen förväntar vi att du har:
god samarbetsförmåga
ett självständigt arbetssätt och en förmåga att driva delprojekt.
en förmåga att vägleda en grupp och fatta beslut.
förmåga att se processer och deras samband med varandra.



Ytterligare information
Vill du veta mer om tjänsten?
Kontakta då Sara Moraeus, Head of Hägglunds Sales Tools, Quotations & Qualifications på telefon 0660–870 29 eller mejl [email protected]
Mer information om Hägglunds produkter och drivsystem kan du hitta på www.hagglunds.com.
Vill du ansöka tjänsten?
Välkommen med din ansökan senast 2023-12-17. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden så tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden gått ut. Ansök därmed gärna så snart som möjligt!
Vill du veta med om att jobba och leva i Örnsköldsvik Kommun?
Om du inte kommer från området, så kan du på ett lättsamt sätt få en bild av ditt framtida liv i Örnsköldsvik här! Visa mindre

Projektledare Support

Arbetsbeskrivning Till avdelningen Programmes, Quality & Strategy med ett 50-tal medarbetare söker vi dig som vill fortsätta utvecklas och utmanas inom projektledning. Som projektledare hos oss har du ett stort ansvar i att leda och koordinera hela BAE Systems leveransförmåga för att möta kundens krav samt att kommunicera med kund. Till ditt stöd har du ditt team och du ingår i en avdelning som har som sitt uppdrag att se till att BAE Systems levererar... Visa mer
Arbetsbeskrivning

Till avdelningen Programmes, Quality & Strategy med ett 50-tal medarbetare söker vi dig som vill fortsätta utvecklas och utmanas inom projektledning.

Som projektledare hos oss har du ett stort ansvar i att leda och koordinera hela BAE Systems leveransförmåga för att möta kundens krav samt att kommunicera med kund. Till ditt stöd har du ditt team och du ingår i en avdelning som har som sitt uppdrag att se till att BAE Systems levererar på det bästa sätt vi kan med avseende på tid, kost och kvalitet.

Vi söker nu en projektledare till ett av våra spännande support projekt.

I rollen kommer du att ha många kontaktytor, både internt och externt. Du ansvarar för, att i vår matrisorganisation på ett tydligt sätt leda ditt team till att leverera enligt både kundens och BAE Systems krav. Resor både inom och utanför Sverige ingår i arbetet; antal dagar beroende på projekt och kund.

Kvalifikationer

Vi söker dig med:

*akademisk examen med inriktning teknik eller ekonomi

*tidigare erfarenhet av projektledning, eller annan roll med ledande inslag

*god förmåga uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska

Vem är du?

Som projektledare är dina personliga kompetenser viktiga. Din vardag kommer att präglas av ständiga förändringar och nya prioriteringar. Därför behöver du vara flexibel, kunna hantera krav och motgångar, och hitta vägar framåt samtidigt som du står fast vid företagets principer och värderingar. Du är en god organisatör som har koll på helheten utan att tappa fokus på viktiga detaljer.

Effektiv och tydlig kommunikation är också viktigt i rollen, eftersom du som projektledare behöver försäkra dig om att alla som påverkas av och är delaktiga i projektet, har förstått vad som förväntas av dem. Du behöver också vara en bra förhandlare som förstår vad som driver andra, för att kunna motivera och hjälpa projektet framåt

Vad kan vi erbjuda dig?

Som Projektledare erbjuder vi dig ett spännande och utmanande jobb med kontaktytor både internt och externt. Du kommer att leda en projektgrupp som tillsammans inte bara ska leverera enligt kundens krav utan även tillsammans med kund utveckla framtidens affärer!

Kontaktperson

Är du intresserad och vill veta mera, kontakta Chef Stefan Grann, 0660-87741 eller

HR Business Partner Anette A Löf, 0660-80478. Sista ansökningsdag är 14 januari men skicka din ansökan så snart som möjligt då urval kan komma att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan Visa mindre

Sälj och marknadsansvarig SHIFT Education

Ansök    Dec 12    Poolia Sverige AB    Försäljningschef
SHIFT har sedan 2009 spridit det coachande förhållningssättet till människor och organisationer som vill utvecklas. SHIFT har utbildat och coachat chefer, ledare, team, ledningsgrupper, präster, psykologer, entreprenörer, företagsfrämjare, arbetssökande med flera. Nu växlar vi upp och söker dig som hjälper oss vidare. Vi är nu i fasen att utöka med en Sälj och Marknadsansvarig. Har du driv, affärssinne och en förmåga att skapa goda långsiktiga relationer ... Visa mer
SHIFT har sedan 2009 spridit det coachande förhållningssättet till människor och organisationer som vill utvecklas. SHIFT har utbildat och coachat chefer, ledare, team, ledningsgrupper, präster, psykologer, entreprenörer, företagsfrämjare, arbetssökande med flera.

Nu växlar vi upp och söker dig som hjälper oss vidare. Vi är nu i fasen att utöka med en Sälj och Marknadsansvarig. Har du driv, affärssinne och en förmåga att skapa goda långsiktiga relationer och är redo att ta nästa steg? Då kan det här vara tjänsten för dig.

Om tjänsten
Som Sälj och Marknadsansvarig blir du ansvarig för att upprätthålla och skapa goda relationer med befintliga kunder samt bearbeta marknaden och nya kunder. SHIFT drivs och motiveras av ledorden genuint, framåtsyftande och handlingskraftig.

SHIFT är ett företag som gör skillnad för människor på riktigt. Du får möjligheten att själv utvecklas och utveckla en ny roll, med möjlighet att påverka hela verksamheten i nära samarbete med VD och ledning. Kom och bli en del av SHIFTs tillväxtresa!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att utveckla, stärka och driva vår affärer framåt. I rollen ansvarar du för att bedriva den större delen av SHIFTs kunddialoger, liksom att marknadsföra våra tjänster och utbildningar. Dina arbetsuppgifter berör bland annat:
• Bearbeta befintliga så som nya kunder
• Arbeta strategiskt med frågor kopplade till sälj, marknad, varumärke och affärsutveckling
• Att sätta organisatoriska planer och målsättningar
• Varumärkesarbete med utveckling och uppbyggnad
• Upphandlingar och anbudsprocesser
• Marknadskommunikation och digitala säljstrategier

Vem är du?
Vi söker sig som vill vara med på vår resa, som vill forma och utveckla arbetssätt och rutiner för att nå bästa möjliga resultat. Vi söker någon med dokumenterad erfarenhet av proaktiv försäljning. Det är meriterande med relevant utbildning från universitet eller högskola.

Som person är du självgående med ett stort eget driv och engagemang. Detta är jobbet för dig som älskar kunder och utveckling, i en roll som kräver affärsmässighet och handlingskraft. Vi ser gärna att du besitter en kommunikativ, entusiasmerande och god förmåga att skapa kontakter och underhålla goda relationer. Vi tror att du som person har en personlig mognad och kombinerar prestigelöshet och integritet med gott omdöme. Vi välkomnar och värdesätter även nytänkande och en kreativ förmåga.

Om verksamheten
SHIFT coachar och utbildar enligt International Coaching Federations (ICF)* riktlinjer. SHIFT drivs och motiveras av ledorden: Genuint, Framåtsyftande och Handlingskraftig. Så ska det också kännas när du samarbetar med oss. Läs gärna mer på vår hemsida: https://shifteducation.se/om-shift/


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Service Sales Manager - Asia & Pacific

Ansök    Aug 21    Bosch Rexroth AB    Försäljningschef
Company Description Bosch Rexroth in Mellansel develops, produces and delivers world-leading hydraulic drive systems and services under the Hägglunds product brand. The business also has a global sales and service base. Customers are found in the recycling, mining, sugar, plastic and oil industries, among others. The common denominator is that their businesses demand the most and the best. Bosch Rexroth in Mellansel has about 400 employees and is part of t... Visa mer
Company Description
Bosch Rexroth in Mellansel develops, produces and delivers world-leading hydraulic drive systems and services under the Hägglunds product brand. The business also has a global sales and service base. Customers are found in the recycling, mining, sugar, plastic and oil industries, among others. The common denominator is that their businesses demand the most and the best. Bosch Rexroth in Mellansel has about 400 employees and is part of the Bosch Group.
You now have the opportunity to join the Service and Aftermarket team in a global company with market leading products in a very exciting time. Bosch Rexroth in Mellansel are building the organization to enable a strong growth the coming years. A central part of this ambition is to grow our Service and Aftermarket business above the market rate. As our new Service Sales Manager for Asia & Pacific you will have a key role in achieving this. The targets for the Service and Aftermarket business are ambitious, we are aiming to triple the Sales and Aftermarket business in the region. Obviously, for the right candidate this offers an excellent opportunity to make a visible contribution to our success the coming years and build a strong platform for your own future in our company.


Job Description
The service of our Products and Drive Systems is an important part of the Hägglunds business, in terms of sales volume and profit. It helps us to win new orders by servicing existing customers professionally over the entire life cycle of our products.
As a Service Sales Manager you will work independently with a responsibility for the service business within a specific geographical territory – Asia & Pacific. You will have a special focus on the Chinese market where you will work closely with local management in building a professional local organization. If you have previous experience from building successful operations in Asia and China this is of course a strong advantage. Further, your task will be to drive and support the Hägglunds country units, on local service strategies, as well as to initiate and participate in local service projects for business growth. Your task will be to work with our installed base, i.e. Hägglunds Products and Drive Systems already running at end users.


Qualifications
We believe that you have a degree at university level and at least five years working experience from a technology based industry, in a sales or service position. Technical interest and understanding is a prerequisite for the position and knowledge of hydraulics is desirable. Experience from customer oriented work and leading staff or projects is an advantage. You are a clear communicator with the ability to inspire, convince and build networks. The position requires a good knowledge both in written and spoken English and we see experience of working
As a person, you like to work independently towards defined targets and have an entrepreneurial spirit. You have a sales mentality that enable you to support country units in defining and running growth initiatives. The workplace is located in Mellansel, just outside Örnsköldsvik and travelling is an important part of the job; approximately 50-75 days of travelling per year.


Additional Information
Want more information about the position?
Please contact manager service and aftermarket, Matthias Köhler by e?mail: [email protected] or by phone: 0660-87619
More information about Hägglunds products and drive systems can be found at: www.hagglunds.com
Want to apply for the position?
Applications will be evaluated and processed continuously so please apply as soon as possible, but no later than September 22nd.
Do you want to know more about working and living in Örnsköldsvik?
If you are not from the area, you can easily get a picture of your future life in Örnsköldsvik here! Visa mindre

Affärsutvecklare som vill göra skillnad – på riktigt!

Ansök    Jul 6    Knightec AB    Försäljningschef
Vi är stolta över att vara ett professionellt tjänsteföretag som våra kunder litar på. Med över 900 medarbetare på 12 kontor vill vi driva positiv förändring för våra kunders verksamheter för att tillsammans med dem skapa en bättre morgondag. För att uppnå verklig positiv skillnad krävs ett nytt tänkesätt och nya metoder, som går från ett ensidigt perspektiv till ett holistiskt förhållningssätt. Vi ser oss själva som mer än bara en tjänsteleverantör - vi ... Visa mer
Vi är stolta över att vara ett professionellt tjänsteföretag som våra kunder litar på. Med över 900 medarbetare på 12 kontor vill vi driva positiv förändring för våra kunders verksamheter för att tillsammans med dem skapa en bättre morgondag.

För att uppnå verklig positiv skillnad krävs ett nytt tänkesätt och nya metoder, som går från ett ensidigt perspektiv till ett holistiskt förhållningssätt. Vi ser oss själva som mer än bara en tjänsteleverantör - vi är en partner för våra kunder.

Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad, som förstår samhällets utmaningar och inser att det krävs mod och samarbete för att skapa förändring. Vi tror på ett proaktivt agerande och på ett kontinuerligt ansvarstagande för att driva våra kundsamarbeten framåt alldeles oavsett omständigheter, konjunkturer och andras val. Vår ambitionsnivå är hög och viljan att göra skillnad är stor.

Du vill bygga relationer och partnerskap med kunder inom produktutvecklingsföretag i Sveriges norra region med utgångspunkt från något av våra kontor i Umeå, Örnsköldsvik eller Sundsvall. Kundprojekten är mycket varierade och komplexa - det kan handla om allt ifrån att utveckla nästa generations elektriska drivlina till att anpassa högteknologisk produktionsutrustning. Din uppgift blir att skapa förtroendet hos våra kunder och genom kontinuerlig dialog förstå och på bästa sätt tillgodose kundernas nuvarande och framtida behov med relevanta erbjudanden. Du kommer att ingå i Technologys ledningsgrupp där kompetensnivån är hög och samarbetsviljan än större.

Vi och våra kunder går igenom en tid av turbulent förändring. Inom tio år måste världen vi lever i, och de företag som frodas i den, genomgå betydande förändringar. Våra kunders utmaningar är bredare och deras behov är mer olika än vad vi är vana vid. Utöver behovet av att utveckla nya produkter och lösningar står företag inför en affärsomvandling.

För Knightec innebär denna föränderliga värld en möjlighet. Vi har en djup förståelse för våra kunders utmaningar och de unika förutsättningarna deras branscher har och kan hjälpa dem att navigera i denna svåra terräng. Våra ambitioner är höga då vi strävar efter att vara våra kunders utvecklingspartner i denna omvandling.

Knightec har identifierat flera viktiga områden där vi ska vara en strategisk partner för våra kunder, där Energy och Sustainability är viktiga områden för deras framtida utveckling av produkter och tjänster. Har du erfarenhet av tjänsteförsäljning med strategiska projektleveranser inom dessa områden har du stora möjligheter att göra skillnad!

Vi arbetar nära våra kunder mot gemensamma mål och är vana vid att ta ett helhetsgrepp på deras utmaningar. Vi är unikt positionerade som en av få strategiska partner med bred kompetens och leveransförmåga i alla aspekter av en produkts utvecklingscykel.

Vår framgång kommer från vår inställning. Komplexa problem löses bäst i samarbete. Vårt förhållningssätt är centrerat kring samarbete. När vi arbetar tillsammans har vi kraften att förändra på riktigt!

Låter detta som något du vill bidra till och vara en del utav? Välkommen med din ansökan senast 13/8-2023. Vi kommer göra vårt bästa att återkomma löpande med förbehåll om fördröjning på grund av semesterperiod. Visa mindre

Chef säljstöd och fakturering

Ansök    Aug 25    Övik Energi AB    Försäljningschef
Beskrivning Som chef för säljstöd och fakturering ansvarar du för Övik Energis kundfakturering och inbetalningsrutin och har personalansvar för tre marknadsassistenter. Du organiserar och leder gruppen och dess arbete med ständiga förbättringar effektivt och affärsorienterat vilket inkluderar att svara för planering, budgetering och uppföljning för säljstöd- och faktureringsgruppen samt affärssystemet. Vi söker dig som tillsammans med säljstöd- och fak... Visa mer
Beskrivning
Som chef för säljstöd och fakturering ansvarar du för Övik Energis kundfakturering och inbetalningsrutin och har personalansvar för tre marknadsassistenter.

Du organiserar och leder gruppen och dess arbete med ständiga förbättringar effektivt och affärsorienterat vilket inkluderar att svara för planering, budgetering och uppföljning för säljstöd- och faktureringsgruppen samt affärssystemet.

Vi söker dig som tillsammans med säljstöd- och faktureringsgruppen vill förbättra kundupplevelsen genom att utveckla vårt affärssystem och våra kundnära system samt effektivisera våra marknadsprocesser genom digitalisering.

Du kommer att rapportera till marknadschefen och ingå i marknadsavdelningens ledningsgrupp som även består av cheferna för försäljning och kundservice, vår marknadskommunikationsansvarige och vår marknadsanalytiker.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har en förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Ditt strukturerade arbetssätt märks genom ditt sätt att planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt att du sätter upp och håller tidsramar. För att du ska trivas i rollen är det även viktigt att du är trygg i din yrkesroll, har god kommunikationsförmåga och lätt för att samarbeta.

Vidare ser vi att du har relevant högskoleutbildning/examen eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som relevant. Det är meriterande för tjänsten om du har tidigare chefserfarenhet såväl som erfarenhet av projektledning, processutveckling och affärssystem som BFUS.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid placerad i Örnsköldsvik.

Vi arbetar aktivt för att öka vår mångfald och ser varje medarbetare som en unik resurs.

Vid frågor kontakta Mattias Lindberg, marknadschef tel. 070-325 03 97.

Är du intresserad av ett arbete i en spännande bransch?
Vi behöver din ansökan senast 2023-09-15. Ansökan sker genom att du fyller i webbformuläret för den lediga tjänsten på vår hemsida.

"Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster." Visa mindre

Sales Manager till Andritz

Om företaget ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 29 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm. Wood Processing Servic... Visa mer
Om företaget
ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 29 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm. Wood Processing Service, Scandinavia som är ett affärsområde inom ANDRITZ Pulp & Paper levererar produkter, projekt och servicetjänster för ved, flis och bränslehantering till kunder främst i Sverige och Norge.


Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta på ett globalt, dynamiskt, stabilt och växande företag i en roll som Sales Manager inom affärsområdet Wood Processing Service, Scandinavia? Gillar du avancerad teknik, att göra affärer och möten med människor? Då kan du vara den vi söker! Anställningsort är centrala Örnsköldsvik på vårt huvudkontor där det idag arbetar ca 45 medarbetare, vi ser gärna att du är placerad på vårt kontor i Örnsköldsvik men även placering på andra order kan bli aktuellt.

I rollen som Sales Manager ingår du i marknadsavdelningen inom affärsområdet Wood Processing Service Scandinavia. Försäljningsteamet består idag av totalt 10 medarbetare som bearbetar eftermarknad och reservdelsförsäljning för ved/flishantering inom papper & massa och värmeverk. Du kommer att sälja våra maskiner och system samt tillhörande service inom ved/flishantering till pappers & massabruk och värmeverk i Sverige och Norge. Rollen innebär att fånga upp nya affärsmöjligheter och behoven hos de här kunderna. Du möter upp kundernas förfrågningar och tar fram offerter tillsammans med våra interna supportfunktioner i Sverige och Finland, som du sedan presenterar för kunden, följer upp och driver ända till avslut. I rollen som Sales Manager kommer du att ha kundansvar för ett antal av våra kunder.


Din profil
För att vara framgångsrik i den här rollen har du en teknisk bakgrund och du har kanske tidigare jobbat med teknisk försäljning alternativt att du har produktkännedom inom papper- och massasegmentet från till exempel tidigare roll inom projekt, service eller underhåll. Du har god förmåga att tänka långsiktigt och att arbeta självständigt med förhandling och kontrakt. Har du någon form av ingenjörsutbildning blir vi extra glada.

Vidare har du ett intresse för både människor, maskiner och konstruktion. Du behärskar Microsoft Office-paketet, samt ett plus om du arbetat i CRM-system och/eller större affärssystem så som SAP. Då vi är en internationell koncern är det viktigt att du är flytande i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Att du har körkort ser vi som en självklarhet då det ingår resor i tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person har proaktivitet, stark egen drivkraft, är en lagspelare men ändå självständig i ditt arbete med förmågan att affärsmässigt driva en affär från start till mål. Du är en stark förhandlare med god kommunikativ förmåga och som trivs bra i mötet med andra människor och att skapa samt bibehålla goda relationer. Arbetet kräver också att du är strukturerad samt har en positiv inställning till att det mesta går att lösa.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Katarina Norberg på tfn: 070 821 53 28. Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 25e juni via www.clockworkpeople.se. Visa mindre

Sales Manager till Andritz

Om företaget ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 27 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm. Wood Processing Servic... Visa mer
Om företaget
ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 27 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap.
Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm.
Wood Processing Service, Scandinavia som är ett affärsområde inom ANDRITZ Pulp & Paper levererar produkter, projekt och servicetjänster för ved, flis och bränslehantering till kunder främst i Sverige och Norge.


Vill du arbeta på ett globalt, dynamiskt, stabilt och växande företag i en roll som Sales Manager inom affärsområdet Wood Processing Service, Scandinavia? Gillar du avancerad teknik, att göra affärer och möten med människor? Då kan du vara den vi söker! Anställningsort är centrala Örnsköldsvik på vårt huvudkontor där det idag arbetar ca 45 medarbetare, vi ser gärna att du är placerad på vårt kontor i Örnsköldsvik men även placering på andra order kan bli aktuellt.




Dina arbetsuppgifter
I rollen som Sales Manager tillhör du marknadsavdelningen inom affärsområdet Wood Processing Service Scandinavia. Försäljningsteamet består idag av totalt 10 medarbetare som bearbetar eftermarknad och reservdelsförsäljning för ved/flishantering inom papper & massa och värmeverk. Just denna roll är ny och spännande eftersom en stor del av arbetet innebär att bearbeta vår Nyförsäljning i Skandinaven, försäljningssupporten för vår nyförsäljning finns främst inom vår Capital avdelning i Finland vilket kommer innebära många interna kontaktytor. Våra mycket erfarna kollegor i Sverige finns också där för att stödja. Du kommer att sälja våra maskiner och system inom ved/flishantering inom papper & massa och värmeverk i Sverige och Norge.

Rollen innebär att fånga upp nya affärsmöjligheter och behoven hos de här kunderna. Du möter upp kundernas förfrågningar och tar fram offerter tillsammans med våra interna supportfunktioner i Sverige och Finland, som du sedan presenterar för kunden, följer upp och driver ända till avslut.

Din profil
För att vara framgångsrik i den här rollen har du en teknisk bakgrund och du har kanske tidigare jobbat med teknisk försäljning alternativt att du har produktkännedom inom papper- och massasegmentet från till exempel tidigare roll inom projekt, service eller underhåll. Du har god förmåga att tänka långsiktigt och att arbeta självständigt med förhandling och kontrakt. Har du någon form av ingenjörsutbildning blir vi extra glada. Vidare har du ett intresse för både människor, maskiner och konstruktion. Du behärskar Microsoft Office-paketet, samt ett plus om du arbetat i CRM-system och/eller större affärssystem så som SAP.
Då vi är en internationell koncern är det viktigt att du är flytande i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Att du har körkort ser vi som en självklarhet då det ingår resor i tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person har proaktivitet, stark egen drivkraft, är en lagspelare men ändå självständig i ditt arbete med förmågan att affärsmässigt driva en affär från start till mål. Du är en stark förhandlare med god kommunikativ förmåga och som trivs bra i mötet med andra människor och att skapa samt bibehålla goda relationer. Arbetet kräver också att du är strukturerad samt har en positiv inställning till att det mesta går att lösa.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Katarina Norberg, på tfn: 070 821 53 28. Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 21 mars via www.clockworkpeople.se. Visa mindre

Weldtech i Örnsköldsvik söker dig som är driven och affärsmässig

Weldtech är verksamt i Örnsköldsvik sedan 1995 och jobbar främst mot svetsande företag med rådgivning, säljer svetsar, tillsatsmaterial och andra produkter för att kunden ska nå rätt resultat.  På Weldtech hittar du allt du behöver inom svetsarbete. Utvecklingen inom svetsning går ständigt framåt, nya, bättre och effektivare produkter och material behövs för att effektivt kunna möta ständigt stigande krav på kvalitet och effektivitet. Besök www.weldtech.se... Visa mer
Weldtech är verksamt i Örnsköldsvik sedan 1995 och jobbar främst mot svetsande företag med rådgivning, säljer svetsar, tillsatsmaterial och andra produkter för att kunden ska nå rätt resultat.  På Weldtech hittar du allt du behöver inom svetsarbete. Utvecklingen inom svetsning går ständigt framåt, nya, bättre och effektivare produkter och material behövs för att effektivt kunna möta ständigt stigande krav på kvalitet och effektivitet. Besök www.weldtech.se för ytterligare information. 

Weldtech ingår numera som ett systerbolag till Maskincentrum, Tryckluftcenter i Norrland och Trekomp Maskinservice. 

Nu söker Weldtech dig som är driven och har ett marknadsmässigt fokus. Vill du fortsätta driva och utveckla Weldtech? 

Kika nedan om det är dig vi söker?  
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill vara med och driva och utveckla Weldtech i Örnsköldsvik. Du kommer att vara Weldtechs ansikte utåt vilket innebär att du har kundkontakt med befintliga men också nya kunder, du kommer att guida kunderna mot rätt produkter och materialval i sina svetsarbeten. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara kundbesök, skapa offerter och avtal, upprätta och justera prisbilden på material. Budget -och resultatansvar kommer att ligga på dig samt en del administrativa arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du är förändringsbenägen och kan utveckla butiken samt effektivisera arbetssätt och flöden.  

Du kommer att ha ett tätt samarbete med övriga systerbolag. 
Din profil
Vi söker dig som har en god teknisk kunskap förvärvad genom arbetslivet och gärna även genom utbildning. Du bör besitta goda kunskaper inom materiallära och goda svetskunskaper. Vi tror att du i tidigare arbeten jobbar som tex. arbetsledare, teamansvarig eller svetsare och söker nya utmaningar. Som person är du en relationsskapare som har ett eget driv att utveckla företaget mot nya mål. En förutsättning för att vara lyckosam i detta arbete är att du trivs i sociala miljöer och har en god förmåga att skapa och bibehålla relationer. Meriterande om du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare. 

Du kommunicerar obehindrat på svenska och hanterar engelska på en bra nivå. Goda datakunskaper krävs. 

Körkort B krävs för tjänsten då tjänsteresor ingår i jobbet. 
Anställningsomfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetstid och lön
Dagtid, lön enligt överenskommelse. Placeringsort Örnsköldsvik.
Övrig information
Urval sker löpande och tjänsten tillsätts när rätt person hittats. Skicka ditt CV och personliga brev via onepartnergroup.se. Vid frågor om tjänsten kontakta Malin Vedman på OnePartnerGroup Örnsköldsvik på 0660-689 602.  

Observera att vi inte behandlar ansökningshandlingar inkomna via mail.

Välkommen med din ansökan!
Om OnePartnerGroup
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort- och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokalkännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher.

Välkommen till Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag. Visa mindre

Chef inom Spares Sales & Support

BAE Systems Hägglunds i Örnsköldsvik befinner sig i en expansiv fas med anledning av flera nya miljardaffärer. Vi söker dig med tydligt och varmt ledarskap till vår enhet Spares Sales & Support! Din framtida utmaning Enheten består av Reservdels/-reparationsförsäljning samt Spares support och har idag 17 medarbetare. Vår försäljning sker idag till ett 20-tal kunder där alla, i princip, är militära och de flesta finns utomlands. Hos Spares support hanterar ... Visa mer
BAE Systems Hägglunds i Örnsköldsvik befinner sig i en expansiv fas med anledning av flera nya miljardaffärer. Vi söker dig med tydligt och varmt ledarskap till vår enhet Spares Sales & Support!
Din framtida utmaning
Enheten består av Reservdels/-reparationsförsäljning samt Spares support och har idag 17 medarbetare. Vår försäljning sker idag till ett 20-tal kunder där alla, i princip, är militära och de flesta finns utomlands. Hos Spares support hanterar vi bl.a. kundreklamationer och ersättningsartiklar.
I din roll som chef kommer dina arbetsuppgifter vara att:
Leda, fördela och följa upp arbetet inom den egna enheten.
Se till att regler/lagar gällande arbetsmiljö och miljö följs samt att ett systematiskt arbetsmiljöarbete bedrivs.
Tillse att det ansvar och uppgifter som åläggs enheten utförs i rätt tid, till rätt kostnad och rätt kvalitet.
Sätta mätbara mål på enheten som ska ligga i linje med de företagsövergripande målen och till grund för det ständiga förbättringsarbetet.

Du kommer att ha många interna kontaktytor och viktigt blir därför att du förstår våra processer och gränsytor. Du jobbar aktivt med att utveckla processerna till att bli effektiva och du har en vilja att skapa goda förutsättningar för enheten att leverera enligt uppsatta mål. Vi utvecklas ständigt och du behöver därför gilla förändringar och förbättringar.
Enheten Spares Sales & Support ingår i sektionen Spares Services/Logistics. Dess övergripande syfte är att förse våra kunder med reservdelar/reparationer samt vår montagelina med material, vilket även inkluderar fysisk materialhantering.
Rapportering sker till sektionschef Spares Services/Logistics och du ingår i dennes ledningsgrupp. Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik. Resor i tjänsten förekommer.
Den du är
Dina ledaregenskaper är viktiga för oss. Du har förmågan att skapa ett gott arbetsklimat i din grupp och att leda samt utveckla dina medarbetare är en styrka hos dig. Du har en god samarbetsförmåga och du kan kommunicera både med medarbetare och våra kunder på ett sätt som är klart, tydligt och strukturerat. Lämpliga personliga egenskaper är:
Tydligt ledarskap
Kundfokuserad
Affärsmannaskap
Kommunikativ

Vi söker dig som är en ledare eller vill bli en ledare, samt att du har en vilja att fortsätta utvecklas. Du har en akademisk utbildning i grunden eller motsvarande praktisk erfarenhet. Har du erfarenhet av våra produkter är det meriterande. Grundläggande IT-kunskaper i Officepaketet är ett krav och har du erfarenhet av arbete i affärssystem är det positivt. Vi är en del av en global koncern med många utländska kunder du behöver därför ha goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest.
Vad du blir en del av
Du kommer att bli en del av en riktigt härlig ledningsgrupp som både hjälper varandra men även utmanar varandra. Vi ger dig stora möjligheter till kompetens- och karriärutveckling. Du kommer att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik!
Kontaktperson
Har du frågor, är du varmt välkommen att höra av dig till Pelle Lindfors, chef Spares Services/Logistics 070-6076760, eller Anna-Lena Vestman, HR Business Partner, 0660-80482.
Sista ansökningsdag är den 14 augusti.
Välkommen med din ansökan!

BAE Systems Hägglunds AB
Koncernen BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur.
BAE Systems Hägglunds AB i Örnsköldsvik sysselsätter omkring 1200 medarbetare och fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. För mer information besök www.baesystems.com
Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Visa mindre

Sales System Specialist

Ansök    Apr 8    Bosch Rexroth AB    Försäljningschef
Företagsbeskrivning Bosch Rexroth AB in Mellansel develops, produces and supplies the world’s most advanced hydraulic drive system solutions. We are world leaders in industrial hydraulic applications and our customers are located in a number of sectors where high standards of quality, reliability and economy are required. The plant is located just outside of Örnsköldsvik, Sweden, and is part of the Bosch group with more than 400 000 employees world-wide - ... Visa mer
Företagsbeskrivning
Bosch Rexroth AB in Mellansel develops, produces and supplies the world’s most advanced hydraulic drive system solutions. We are world leaders in industrial hydraulic applications and our customers are located in a number of sectors where high standards of quality, reliability and economy are required. The plant is located just outside of Örnsköldsvik, Sweden, and is part of the Bosch group with more than 400 000 employees world-wide - A global company driven by innovation and a diversified workforce.
Jobbeskrivning
The Hägglunds Configurator is an important sales tool for our sales staff all over the world. It helps to configure the optimal Hägglunds drive system for the customer. It´s also a tool for communicating price and lead time between Mellansel plant and the global sales team.
As a System Specialist you will be responsible for the system strategy and development of the Hägglunds Configurator. You will coordinate our global key user team, develop trainings, and create training material. Other important tasks are to maintain the configurator database and keep in contact with our system supplier. You will be part of a smaller team that drives and develops our configurator tool.
Kravspecifikation
You are an IT system scientist or an engineer knowledgably in programming. Experience or familiarity of Tacton we see as a great benefit. A technical interest combined with IT system knowledge is a good foundation for this role.


You should be well structured and have excellent communication skills.
Experience in working with MS Office (Excel, PowerPoint, Outlook, etc.) is required. Experience in SAP is preferable.


Required language skills - Swedish and English
Ytterligare information
What we have to offer
Welcome to a company with exciting products! We care about our employees and supports the possibility to combine a professional career with private life. We offer unique opportunities for your development both at Bosch Rexroth in Mellansel and within Bosch globally.


More information about the job
Contact Head of Global Sales Support, Tomas Kallin on telephone 0660-871 92.


We need your application no later than 2022-04-30. Visa mindre

Mockfjärds Fönster söker Agent till Örnsköldsvik

Mockfjärds är Sveriges ledande fönsterbytare. Vi byter fönster enkelt, tryggt och snyggt. Med två affärsområden verkar vi både för villaägare, fastigheter och bostadsrättsföreningar. Från att vara lokala i Dalarna för tjugo år sedan, är vi idag lokala i hela landet med fönstermästare i varje stad. Mockfjärds Fönster AB ingår i Dovista-koncernen, som är en division inom VKR-Gruppen. Mockfjärds fönster söker agent till Distrikt Örnsköldsvik   Är du säl... Visa mer
Mockfjärds är Sveriges ledande fönsterbytare. Vi byter fönster enkelt, tryggt och snyggt. Med två affärsområden verkar vi både för villaägare, fastigheter och bostadsrättsföreningar. Från att vara lokala i Dalarna för tjugo år sedan, är vi idag lokala i hela landet med fönstermästare i varje stad.
Mockfjärds Fönster AB ingår i Dovista-koncernen, som är en division inom VKR-Gruppen.


Mockfjärds fönster söker agent till Distrikt Örnsköldsvik

 

Är du säljare eller egenföretagare idag, eller funderar på att starta eget?

Har du stark entreprenörsanda och ett driv utöver det vanliga? I så fall kan Mockfjärds Fönster vara rätt företag för dig att vara verksam inom. Som Agent/återförsäljare blir du vår representant på ditt lokala distrikt, där du erbjuder de bästa fönsterlösningarna för varje kunds behov - Du blir vår lokala fönstermästare. 

Din vardag

Du kommer som agent att driva eget bolag (aktiebolag) och får en ensamrätt för ett specifikt distrikt där du kommer att sälja och marknadsföra Mockfjärds produkter och tjänster. Mockfjärds koncept kan liknas vid franchise men avtalet mellan dig och Mockfjärds regleras genom lagar och regler för Handelsagentur.  Mockfjärds erbjuder dig rätt förutsättningar för att bli framgångsrik genom ett starkt introduktionsprogram innehållande utbildning, produktkunskap, mentorskap och coachning.

Du arbetar med ett geografiskt distrikt, du bearbetar inkommande förfrågningar genom central marknadsföring, en viktig del är att genomföra omfattande marknadsbearbetning lokalt för att attrahera nya kunder, s.k. egen kundanskaffning. I rollen som agent genomför du hembesök hos potentiella kunder där du agerar Fönstermästare som med ett lösningsorienterat synsätt och med gedigen kunskap om våra produkter och tjänster erbjuder kunden rätt lösning för deras behov.

Vem är du

Du är trygg, social och ansvarstagande. Du är mycket lyhörd för kundens behov och har ett starkt driv, är resultatinriktad och van att arbeta mot uppsatta mål. Att du har ett gott ordningssinne och struktur i ditt arbetssätt ser vi som en grundförutsättning för  ett lyckat resultat.

Din bakgrund och kompetenser

Du har gymnasial utbildning eller likande bakgrund och behärskar svenska väl i både tal och skrift. Du har B-körkort. Du är eller har jobbat som säljare och vill utvecklas till att driva eget bolag eller att du Idag driver eget.

Varför Mockfjärds

Mockfjärds Fönster är Sveriges ledande fönsterbytare. Vi erbjuder ett stort utrymme av frihet i rollen som agent och på Mockfjärds hittar du själv lösningarna på utmaningar tillsammans med kollegor  . Du kommer till en öppen prestigelös organisation där du har möjlighet att påverka och du är med och driver affären.  Mockfjärds lägger stort fokus på en hållbar livsstil och friska medarbetare samt att främja en inkluderande kultur med fokus på jämställdhet och mångfald.

https://mockfjards.se/karriar/aterforsaljare

Välkommen att söka till Sveriges ledande fönsterbytarföretag!

Vill du veta mera är du välkommen att kontakta Regionchef Henrik Ling, på e-post: [email protected] eller telefon: 070-377 46 96

Sista ansökningsdag är den 2021-10-31. Vi arbetar med löpande urval, vi rekommenderar dig att söka så snart du har möjlighet, tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Ansök vi angivet formulär, vi tar ej emot ansökan via e-post

Mockfjärds Fönster är fullvärdiga medlemmar i Svenska Franchiseföreningen https://svenskfranchise.se/

 


Vi har redan beslutat om vår rekryteringsprocess och annonsering, vi undanber oss därför vänligen men bestämt samtal från rekryterings- och annonseringsföretag. Visa mindre

Service Sales Manager

Ansök    Maj 25    Bosch Rexroth AB    Försäljningschef
Company Description Bosch Rexroth in Mellansel develops, produces and delivers world-leading hydraulic drive systems and services under the Hägglunds product brand. The business also has a global sales and service base. Customers are found in the recycling, mining, sugar, plastic and oil industries, among others. The common denominator is that their businesses demand the most and the best. Bosch Rexroth in Mellansel has about 400 employees and is part of... Visa mer
Company Description


Bosch Rexroth in Mellansel develops, produces and delivers world-leading hydraulic drive systems and services under the Hägglunds product brand. The business also has a global sales and service base. Customers are found in the recycling, mining, sugar, plastic and oil industries, among others. The common denominator is that their businesses demand the most and the best. Bosch Rexroth in Mellansel has about 400 employees and is part of the Bosch Group.
Bosch Rexroth plans for a strong above market increase in the service and aftermarket business. Therefore, we need to strengthen our service organization with a Service Sales Manager.




Job Description


The service of the Hägglunds products and drive systems is an important part of the Hägglunds business, in terms of sales volume and profit. It helps us winning new orders by servicing existing customers professionally over the entire life of our products.
As a Service Sales Manager you will work independently with a responsibility for the service business and activities within a specific geographical territory. Your task will be to drive and support the Hägglunds country units, on local service strategies, as well as to initiate and participate in local service projects for business growth. Your task will be to work with our installed base, i.e. Hägglunds products and drive systems already running at end users.




Qualifications


We believe that you have a technical degree at university level and at least five years working experience from technology based industry, in a sales or service responsibility. Technical interest and understanding is a prerequisite for the position. Knowledge of hydraulics is desirable. Experience from customer oriented work and leading staff or projects is an advantage. You are a clear communicator with the ability to inspire, convince and build networks. The position requires a good knowledge both in written and spoken English.
As a person, you like to work independently towards defined targets and have an entrepreneurial spirit. You have a sales mentality that enable you to support country units in defining and running growth initiatives. Travelling is a necessary part of the job; approximately 50-75 days of travelling per year. The workplace is located in Mellansel, just outside Örnsköldsvik.




Additional Information


For more information please contact HR Business Partner Peter Gimbergsson, by e?mail: [email protected] by phone: +46 70 182 12 99.
We need your application no later than June 6th, 2021.
More information about Hägglunds products and drive systems can be found at: www.hagglunds.com
Welcome with your application Visa mindre

Agent till Örnsköldsvik

Mockfjärds är Sveriges ledande fönsterbytare. Vi byter fönster enkelt, tryggt och snyggt. Med två affärsområden verkar vi både för villaägare, fastigheter och bostadsrättsföreningar. Från att vara lokala i Dalarna för tjugo år sedan, är vi idag lokala i hela landet med fönstermästare i varje stad. Mockfjärds Fönster AB ingår i Dovista-koncernen, som är en division inom VKR-Gruppen. Mockfjärds fönster söker agent till Distrikt Örnsköldsvik   Är du säl... Visa mer
Mockfjärds är Sveriges ledande fönsterbytare. Vi byter fönster enkelt, tryggt och snyggt. Med två affärsområden verkar vi både för villaägare, fastigheter och bostadsrättsföreningar. Från att vara lokala i Dalarna för tjugo år sedan, är vi idag lokala i hela landet med fönstermästare i varje stad.
Mockfjärds Fönster AB ingår i Dovista-koncernen, som är en division inom VKR-Gruppen.


Mockfjärds fönster söker agent till Distrikt Örnsköldsvik

 

Är du säljare eller egenföretagare idag, eller funderar på att starta eget?

Har du stark entreprenörsanda och ett driv utöver det vanliga? I så fall kan Mockfjärds Fönster vara rätt företag för dig att vara verksam inom. Som Agent/återförsäljare blir du vår representant på ditt lokala distrikt, där du erbjuder de bästa fönsterlösningarna för varje kunds behov - Du blir vår lokala fönstermästare. 

Din vardag

Du kommer som agent att driva eget bolag (aktiebolag) och får en ensamrätt för ett specifikt distrikt där du kommer att sälja och marknadsföra Mockfjärds produkter och tjänster. Mockfjärds koncept kan liknas vid franchise men avtalet mellan dig och Mockfjärds regleras genom lagar och reglar för Handelsagentur.  Mockfjärds erbjuder dig rätt förutsättningar för att bli framgångsrik genom ett starkt introduktionsprogram innehållande utbildning, produktkunskap, mentorskap och coachning.

Du arbetar med ett geografiskt distrikt, du bearbetar inkommande förfrågningar genom central marknadsföring, en viktig del är att genomföra omfattande marknadsbearbetning lokalt för att attrahera nya kunder, s.k. egen kundanskaffning. I rollen som agent genomför du hembesök hos potentiella kunder där du agerar Fönstermästare som med ett lösningsorienterat synsätt och med gedigen kunskap om våra produkter och tjänster erbjuder kunden rätt lösning för deras behov.

Vem är du

Du är trygg, social och ansvarstagande. Du är mycket lyhörd för kundens behov och har ett starkt driv, är resultatinriktad och van att arbeta mot uppsatta mål. Att du har ett gott ordningssinne och struktur i ditt arbetssätt ser vi som en grundförutsättning för  ett lyckat resultat.

Din bakgrund och kompetenser

Du har gymnasial utbildning eller likande bakgrund och behärskar svenska väl i både tal och skrift. Du har B-körkort. Du är eller har jobbat som säljare och vill utvecklas till att driva eget bolag eller att du Idag driver eget.

Varför Mockfjärds

Mockfjärds Fönster är Sveriges ledande fönsterbytare. Vi erbjuder ett stort utrymme av frihet i rollen som agent och på Mockfjärds hittar du själv lösningarna på utmaningar tillsammans med kollegor  . Du kommer till en öppen prestigelös organisation där du har möjlighet att påverka och du är med och driver affären.  Mockfjärds lägger stort fokus på en hållbar livsstil och friska medarbetare samt att främja en inkluderande kultur med fokus på jämställdhet och mångfald.

https://mockfjards.se/karriar/aterforsaljare

Välkommen att söka till Sveriges ledande fönsterbytarföretag!

Vill du veta mera är du välkommen att kontakta Regionchef Henrik Ling, på e-post: [email protected] eller telefon: 070-377 46 96

Sista ansökningsdag är den 2021-10-31. Vi arbetar med löpande urval, vi rekommenderar dig att söka så snart du har möjlighet, tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Ansök vi angivet formulär, vi tar ej emot ansökan via e-post

Mockfjärds Fönster är fullvärdiga medlemmar i Svenska Franchiseföreningen https://svenskfranchise.se/

 


Vi har redan beslutat om vår rekryteringsprocess och annonsering, vi undanber oss därför vänligen men bestämt samtal från rekryterings- och annonseringsföretag. Visa mindre

Gruppchef till Quality Engineering i Örnsköldsvik

Ansök    Dec 18    ÅF AB    Försäljningschef
Om jobbet Marknadsområdet QE (Quality Engineering) leder och kvalitetssäkrar i projekt och i linjeverksamhet. Områden som vi arbetar inom är bla projektledning, kvalitetsstyrning, material, svets, samt kvalitet. Vi söker nu Gruppchef till vårt kontor i Örnsköldsvik! Tillsammans med dina kollegor kommer du att sätta mål för försäljning, tillväxt och utveckling av gruppen samt se till att vi jobbar aktivt mot våra mål. AFRY är ett företag med en stark säljku... Visa mer
Om jobbet
Marknadsområdet QE (Quality Engineering) leder och kvalitetssäkrar i projekt och i linjeverksamhet. Områden som vi arbetar inom är bla projektledning, kvalitetsstyrning, material, svets, samt kvalitet.
Vi söker nu Gruppchef till vårt kontor i Örnsköldsvik! Tillsammans med dina kollegor kommer du att sätta mål för försäljning, tillväxt och utveckling av gruppen samt se till att vi jobbar aktivt mot våra mål. AFRY är ett företag med en stark säljkultur så du bör tycka att sälj och kundrelationer är stimulerande.
Arbetet bedrivs i små eller stora projekt och både hos kund samt på AFRY-kontoret. I uppdragen får du möjlighet att arbeta tillsammans med andra teknikgrenar från AFRY. Vi ser resor som en naturlig del i vårt arbete för att kunna leverera tjänster till våra kunder.

Vem är du?
Du har en utbildning inom maskin, svets och material eller kvalitet. Vi ser att du har arbetat inom något av områdena kvalitet, besiktning, konstruktion, projektledning, svets och med CE-märkning. Du är väl förtrogen med branschens gällande direktiv och standarder. På önskelistan står erfarenhet från process-, läkemedel- eller energibranschen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 
Du har en stark drivkraft att utvecklas tillsammans med dina kollegor! Du har också en portion ödmjukhet och ser samarbete som nyckeln till framgång. Som person är du självgående, tydlig och kommunikativ. Du har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya miljöer, branscher, produkter och ett brett nätverk. Vidare tycker du det är roligt att vara med att starta upp och utforma något nytt.

Vi erbjuder
Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.   
Våra värdeord inom AFRY är modig, hängiven och naturligtvis en lagspelare. Om detta stämmer in på dig kanske du är näst i tur att bli en del av oss!

Om företaget
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering.

Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.

Making Future. Visa mindre

Chef inom Spares Services

Vill du bli chef inom Spares Services?

Vi söker nu en chef inom Spares Services Spares Services är en sektion inom Operations & Supply Chain med utvecklande klimat, god sammanhållning och driftiga människor, som vi hoppas att du vill bli en del av. Inom Spares Services arbetar vi med försäljning, inköp, leverans, ändrings-/konfigurationshantering och kundreklamationer av reservdelar och reparationer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I rollen som... Visa mer

Vill du bli chef inom Spares Services?


Vi söker nu en chef inom Spares Services

Spares Services är en sektion inom Operations & Supply Chain med utvecklande klimat, god sammanhållning och driftiga människor, som vi hoppas att du vill bli en del av.

Inom Spares Services arbetar vi med försäljning, inköp, leverans, ändrings-/konfigurationshantering och kundreklamationer av reservdelar och reparationer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

I rollen som Chef på Spares Services är du den som planerar, leder och följer upp leveranser och åtaganden inom enheten. Du är motorn i vårt förbättringsarbete och utvecklar både gruppen och de tjänster vi erbjuder. In din grupp ingår ca 15 personer. Du ingår även i Spares Services ledningsgrupp.

I tjänsten förekommer enstaka resor.

Lämpliga kvalifikationer är:

Vi ser att du har för tjänsten relevant akademisk utbildning eller annan som kan bedömas likvärdig. Du bör ha erfarenhet från tidigare chefs/ledarroll, gärna inom inköp och/eller försäljning. Vi förutsätter också att du hanterar både svenska och engelska i tal och skrift. Kunskap om våra fordon och dess system, samt vana att hantera olika affärssystem är meriterande.

Dina personliga egenskaper

Hos Spares Services sätter vi våra medarbetare i fokus och därför är dina personliga egenskaper av största vikt. För att vara framgångsrik i denna roll måste du vara en driven person med ödmjuk inställning till medarbetare och kunder, lagspelare och målinriktad. För rollen behöver du också vara affärsmässig, strukturerad och noggrann.

Vad kan vi erbjuda dig?

Hos oss kommer du att ha roligt på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få jobba i ett sammansvetsat team och spännande globalt företag och vara en viktig del i att våra kunder känner förtroende för vår support och leverans av reservdelar och reparationer.

I vår rekryteringsfilm får du en inblick i hur det är att arbeta på BAE Systems Hägglunds:

<iframe width="644" height="362" src="https://www.youtube.com/embed/spyM86NLbOk" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>



Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/spyM86NLbOk

Kontaktperson

Har du frågor, är du varmt välkommen att höra av dig till Pelle Lindfors, chef Spares Services, 0660-80529, eller Anette Andersson Löf HR Businesspartner, 0660-80478.

Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest.

Välkommen med din ansökan!

Observera att denna tjänst endast kan sökas via BAE Systems egen karriärsida genom att följa denna länk: https://baesystems.varbi.com/se/what:job/jobID:292636/

Dröj inte med att skicka in din ansökan, då urval kan ske löpande.

Om BAE Systems

BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon, stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet.

För mer information besök www.baesystems.com och för Örnsköldsvik besök www.inspiration.ornskoldsvik.se

Visa mindre

Försäljningschef ANDRITZ Örnsköldsvik

Din nya tjänst Vill du vara med och utveckla skandinavisk skogsindustri? Nu söker ANDRITZ i Örnsköldsvik en utåtriktad och tekniskt bevandrad person till tjänsten som försäljningschef för affärsområdet Wood Processing Scandinavia. Inom affärsområdet Wood Processing Scandinavia antar ANDRITZ ständigt utmaningen att utveckla lösningar för effektivare processer med optimerad tillgänglighet som skapar mervärde för deras kunder. • Som försäljningschef kommer du... Visa mer
Din nya tjänst
Vill du vara med och utveckla skandinavisk skogsindustri? Nu söker ANDRITZ i Örnsköldsvik en utåtriktad och tekniskt bevandrad person till tjänsten som försäljningschef för affärsområdet Wood Processing Scandinavia. Inom affärsområdet Wood Processing Scandinavia antar ANDRITZ ständigt utmaningen att utveckla lösningar för effektivare processer med optimerad tillgänglighet som skapar mervärde för deras kunder.
• Som försäljningschef kommer du ansvara för att bygga, förbättra och underhålla relationer med ANDRITZ kunder.
• Du kommer leda & utveckla 7 duktiga medarbetare i Örnsköldsvik, Iggesund och Varberg.
• Du erbjuds modernt ledarskap och goda anställningsvillkor.
• Du kommer kunna erbjuda ANDRITZ kunder tekniska lösningar i världsklass.
• Lämplig boendeort är Örnsköldsvik.
• Resor förekommer i tjänsten.

Vänligen läs mer om vår kund på www.andritz.com och kika gärna in på denna film, mycket nöje.
https://www.youtube.com/watch?v=rpwAw251GGk


Din bakgrund
• Rätt person för tjänsten är ingenjörsutbildad men det är inte ett krav.
• Du har dokumenterad erfarenhet av arbete i ledande position och gärna erfarenhet av att leda personal på distans.
• Du har dokumenterad erfarenhet av försäljning, gärna riktat mot system och projektförsäljning.
• Du bör ha tidigare erfarenhet av kontraktsskrivningar och förhandlingar.
• Goda svenska och engelska kunskaper i såväl tal som skrift är ett krav samt körkort B.
• Mycket meriterande med erfarenhet av skogsindustri eller annan tung processindustri.


Din profil
ANDRITZ söker en ”lagkapten” som är trygg, kommunikativ, nyfiken, seriös och engagerad. Trivs du med avancerad teknik, möten med människor och att göra affärer som hjälper ANDRITZ kunder framåt är du den vi söker.

Din ansökan
Thalamus är utvald rekryteringspartner till ANDRITZ varför alla frågor initialt sker till Thalamus. Har du frågor är du hjärtligt välkommen att ringa rekryterare Christer Johansson på 08-120 88 744 eller Camilla Molander på 08-120 88 788. Tjänsten söker gör du via Thalamus hemsida, www.thalamus.se Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag är 13/9–19.

Hjärtlig välkommen att söka tjänsten.


Din nya arbetsgivare
ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 30 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är det ca 300 medarbetare med kontor och filialer i Borlänge, Iggesund, Karlstad, Norrköping, Piteå, Stockholm, Sundsvall, Varberg, Växjö och Örnsköldsvik. För mer information om ANDRITZ rekommenderar vi följande länkar:
https://www.linkedin.com/company-beta/11370/life/
www.andritz.com Visa mindre

Säljchef region Norr till Specma Component

Ansök    Sep 9    Experis AB    Försäljningschef
Vill du jobba som vår nya Säljchef i en verksamhet som präglas av högt tempo och snabba beslut? Vill du ha en central roll med stora möjligheter att påverka i ett företag som på koncernnivå satsar helhjärtat på säljarbetet? Vill du ha en chefsroll som är både operativ och strategisk? Vill du jobba med marknadens starkaste produktprogram inom hydraulik? Då kan vi erbjuda en spännande och utmanande roll i ett företag som vuxit kraftigt de senaste åren. Vi s... Visa mer
Vill du jobba som vår nya Säljchef i en verksamhet som präglas av högt tempo och snabba beslut? Vill du ha en central roll med stora möjligheter att påverka i ett företag som på koncernnivå satsar helhjärtat på säljarbetet? Vill du ha en chefsroll som är både operativ och strategisk? Vill du jobba med marknadens starkaste produktprogram inom hydraulik? Då kan vi erbjuda en spännande och utmanande roll i ett företag som vuxit kraftigt de senaste åren.

Vi söker en nyckelperson till att leda vår duktiga säljkår i region Norr!

Vår kultur kännetecknas av kundorientering och entreprenörsdriv med fokus på kvalitet - du kommer till ett team där vi hjälps åt. Säljteamet i region Norr består av självgående medarbetare med hög kompetens där Din målstyrning och individuella säljcoachning kommer bidra till fortsatt framgång.

Arbetsuppgifter
Som vår nya Säljchef för region Norr ansvarar du för vår försäljning och kundbearbetning i regionen.
I rollen ingår även direkt kundansvar för större kunder då tjänsten är en mix av operativt säljarbete och ledarskap. Nuvarande säljvolym uppgår till ca 150 miljoner sek.

Du kommer ha ansvar för 35 medarbetare varav ett tiotal är direktrapporterande till dig. Medarbetarna finns på orterna Kiruna, Aitik, Skellefteå, Umeå och Ö-vik vilket medför att resor är en naturlig del av arbetet.

Säljchefen ingår i försäljningsledningen och rapporterar direkt till VD.

Placeringsort: Skellefteå, Umeå eller Ö-vik

Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk utbildning eller motsvarande och är en rutinerad ledare; säljchef eller liknande från industrimiljö. Du har erfarenhet av förhandlingar, operativt säljarbete och strategiskt ledarskap. Som ledare är du coachande och stöttande och för dig är tydlig målstyrning och struktur i fokus. Du är van att arbeta med egen budget.

Vidare är du kunnig och intresserad av teknik och är en van kravställare. Det är högt meriterande med vana från flerkanalsstrategi som inkluderar distributionsförsäljning via återförsäljare samt kunskap om hydraulik. Du är självgående men också samarbetsvillig och har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt i såväl svenska som engelska.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper såsom förmåga att bedriva ett ledarskap som präglas av tydlighet, visioner och strategiskt tänkande samt att du kan skapa goda relationer och ett gott samarbetsklimat. Att vara synlig, aktiv och tillgänglig som chef är viktiga egenskaper.

Ytterligare information
I denna rekrytering samarbetar Specma Component med Experis Sweden.
För mer information om tjänsten och processen, kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på +46 70 270 27 67, [email protected].
Vänligen lämna din ansökan via länken på experis.se.

Vi kommer tillämpa löpande intervjuer med intressanta kandidater och vill därför att du lämnar din ansökan så snart som möjligt.

Om företaget
Specma Component AB ingår i HydraSpecma som är nordens största aktör inom hydraulikbranschen med en omsättning på över 2 miljarder SEK, och sysselsätter fler än 1 200 människor. Hos oss får du jobba med de starkaste varumärkena och de duktigaste leverantörerna i branschen. HydraSpecma utvecklar, tillverkar och marknadsför applikationsanpassade hydrauliska system & komponenter för tillverkande industri, processindustri och eftermarknad. Specma Component erbjuder allt från enskilda hydraulikkomponenter till kompletta hydraulik-, rör-, slang- och ledningssystem samt service på den svenska marknaden. Specma Component omsätter ca 350 MSEK och har ca 130 medarbetare. Läs mer på specmagroup.se Visa mindre

Sektions - / gruppchef Underhåll Region Mitt

Ansök    Jul 3    ÅF AB    Försäljningschef
Om jobbet Är du framtida ledare för vår gruppering med verksamhet inom Underhåll? Vi utvecklar verksamheten i Region Mitt med inriktning mot underhållstjänster där våra uppdragsgivare ofta återfinns inom olika processindustrier. Vi arbetar med förbättringar för ökad tillgänglighet på industriella anläggningar där fokus ofta ligger på tekniken, men där vi anser att det är kombinationen människa och teknik som gör skillnaden. Det är människorna med hjälp av ... Visa mer
Om jobbet
Är du framtida ledare för vår gruppering med verksamhet inom Underhåll?
Vi utvecklar verksamheten i Region Mitt med inriktning mot underhållstjänster där våra uppdragsgivare ofta återfinns inom olika processindustrier. Vi arbetar med förbättringar för ökad tillgänglighet på industriella anläggningar där fokus ofta ligger på tekniken, men där vi anser att det är kombinationen människa och teknik som gör skillnaden. Det är människorna med hjälp av tekniken som skapar bestående och uthålliga resultat. Vi vill göra skillnaden som ger våra kunder effektiva lösningar och mervärde.
Vi har blivit en mycket stark organisation i samband med sammanslagningen av ÅF och Pöyry, varför vi nu söker en ledare som kan utveckla gruppen och underhållsaffären in i framtiden. Satsningen mot underhåll är under uppbyggnad och verksamheten förväntas växa med många spännande uppdrag mot olika kunder i regionen men även i andra delar av landet. Region Mitt har idag kontor i Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå och Piteå.

Vem är du?
Har du en bakgrund samt ett intresse för underhåll, underhållsfrågor, förbättring/utveckling av arbetsprocesser/metoder och digitala verktyg i kombination med ett intresse för att leda och utveckla människor i samverkan med tekniken?
Vi söker dig som är en positiv och affärsinriktad lagspelare som motiveras av att skapa många och goda relationer med kunder, medarbetare och kollegor. Du motiveras av att jobba med människor och dela med dig av dina kunskaper. Du har en stark drivkraft att utveckla dina medarbetare och kundrelationer tillsammans med kollegor och värdesätter engagemang i och ansvar för dina arbetsuppgifter.
Du gillar utmaningar i en resultatorienterad miljö och drivs av att möta uppsatta mål. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har en god affärsmässig förståelse för konsultbranschen, brinner för att göra affärer och att utveckla ditt team samt dina kunder!
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta personal- och resultatansvar samt ansvar för gruppens tillväxt, lönsamhet och marknadsföring. Stort fokus ligger på att utveckla din grupp, skapa nya affärsmöjligheter samt att utveckla nya kontakter för att på så sätt säkerställa en expansion av verksamheten. Du har med fördel ett eget kontaktnät med kunder och leverantörer i regionen. Aktuell gruppering tillhör affärsområde Process Industries Sweden i vilket vi har många kundrelationer mot processindustrin. En bakgrund i den branschen är meriterande.
Vi ser att du värdesätter gott affärsmässigt förhållningssätt då våra kontaktytor, både internt och externt, bygger på samarbete och goda relationer. 
Vi ser resor inom regionen och ibland även utanför som en naturlig del i vårt arbete för att kunna leverera tjänster till våra kunder.
I grunden tror vi att du har en teknisk utbildning från gymnasiet, teknisk högskola, universitet eller motsvarande. Certifiering inom underhåll (EFNMS eller motsvarande) är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.  
Välkommen att höra av dig för mer information om tjänsterna. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi önskar din ansökan på svenska. 

Vi erbjuder
Vi söker dig som vill vara en del av ÅF Pöyry’s spännande utveckling som ett av Sveriges och Europas främsta teknikkonsultorganisationer. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.
Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle.
Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Placeringsorter kan vara Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå och Piteå.

Om företaget
ÅF Pöyry är ett ledande internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi skapar lösningar åt våra kunder utifrån ett hållbarhetsperspektiv och globala trender såsom urbanisering och digitalisering. Vi är mer än 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri och energi som arbetar globalt för att skapa hållbara lösningar för nästa generation.



Making Future. Visa mindre