Lediga jobb som Administrativ chef i Örnsköldsvik

Se lediga jobb som Administrativ chef i Örnsköldsvik. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örnsköldsvik som finns hos arbetsgivaren.

Driftchef inom lokalvård

Coor är framgångsrika inom lokalvård och vi söker nu en ny driftchef till vår lokalvårdsleverans i Örnsköldsvik. Är du en inspirerande ledare med förmåga att engagera och motivera ditt team samtidigt som du levererar på resultat? Då kan detta vara din nästa utmaning. Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden  Om rollen   Vi söker dig som vill ta en central roll och bidra till att skapa en positiv och framgångsrik arbetsmiljö. Som ledare på Coor förvä... Visa mer
Coor är framgångsrika inom lokalvård och vi söker nu en ny driftchef till vår lokalvårdsleverans i Örnsköldsvik. Är du en inspirerande ledare med förmåga att engagera och motivera ditt team samtidigt som du levererar på resultat? Då kan detta vara din nästa utmaning. Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden 

Om rollen  

Vi söker dig som vill ta en central roll och bidra till att skapa en positiv och framgångsrik arbetsmiljö. Som ledare på Coor förväntas du ta ett stort eget ansvar och du får därmed också stor frihet att planera din egen tid. Hos oss får du möjligheten att leda, utveckla och inspirera medarbetare samtidigt som du driver verksamheten framåt i en entreprenöriell miljö. Du ansvarar för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i vår lokalvårdsverksamhet. Här arbetar du tillsammans med kunniga kollegor och chefer som stöttar och samarbetar för att nå gemensamma mål och långsiktig framgång. 

Dina huvudsakliga ansvarsområden: 


• Leda och utveckla ditt team genom coachning och motivation för att skapa en positiv arbetskultur och nå gemensamma mål. 


• Koordinera och leda det dagliga arbetet i nära samarbete med driftledare och andra funktioner. 


• Aktivt driva förbättringsarbete för att höja leveranskvaliteten – både internt och externt. 


• Ansvara för kundrelationer genom att upprätthålla en löpande dialog och överträffa kundernas förväntningar. 


• Samverka och koordinera insatser med andra grupper inom företaget samt med underleverantörer. 


• Budgetansvar, inklusive prognoser och bokslutsarbete. 

Om dig 

Vi söker dig som är en självständig och strukturerad ledare, med förmåga att leda och utveckla stora team. Du har en naturlig förmåga att knyta an till människor och inspirera dem med din positiva och tydliga kommunikationsstil. Vidare ser vi att du har ett lösningsorienterat förhållningsätt och förmåga att nå uppsatta mål.  

Vi ser att du har: 


• Flerårig ledarerfarenhet med personalansvar i en serviceinriktad bransch 


• Flerårig erfarenhet av arbete inom lokalvård 


• Talar och läser svenska obehindrat 


• God datorvana 


• Körkort 



?Meriterande om du har: 


• Insta 800 och/eller SRY utbildning 



?Vad erbjuder vi? 


• Karriärmöjligheter och utveckling inom en växande organisation 


• Marknadsmässig lön enligt kollektivavtal med årlig lönerevision 


• Fast lön enligt kollektivavtal 


• Avtalspension, försäkringar och förmåner som föräldralön och friskvårdsbidrag 


• Löpande kompetensutveckling genom interna utbildningar och kurser 

 
Övrig information och kontaktuppgifter 

Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på 6 månader.? 

Placering: Örnsköldsvik 

Arbetstid: Dagtid måndag-fredag, men andra tider kan förekomma 

Tillträde: Enligt överenskommelse 

 
Övrig information och kontaktuppgifter 

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot din ansökan via annonsen. Vid frågor, kontakta rekryterande chef Magnus Sundberg på [email protected]

Välkommen med din ansökan! 

All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. 

Om Coor

Coor skapar de bästa arbetsmiljöerna i Norden – hållbara, glädjefyllda och inspirerande. Vi är över 13.000 medarbetare som jobbar med allt från fastighetsfrågor till restaurang och lokalvård. Hos oss blir du en del av en kultur där olikheter driver oss framåt. På Coor är du skillnaden! Visa mindre

Regionchef inom lokalvård

Är du en affärsmässig ledare med ett starkt driv och engagemang för både människan och affären? Vill du vara en nyckelspelare i Coors mest dynamiska affärsenhet och driva tillväxt och framgång i FM-branschen? Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad regionchef inom affärsenheten Lokalvård och du kommer företrädesvis utgå från något av våra kontor i Umeå, Sundsvall, Örnsköldsvik, Skellefteå eller Östersund. Om tjänsten Som regionchef på Coor kommer d... Visa mer
Är du en affärsmässig ledare med ett starkt driv och engagemang för både människan och affären? Vill du vara en nyckelspelare i Coors mest dynamiska affärsenhet och driva tillväxt och framgång i FM-branschen? Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad regionchef inom affärsenheten Lokalvård och du kommer företrädesvis utgå från något av våra kontor i Umeå, Sundsvall, Örnsköldsvik, Skellefteå eller Östersund.

Om tjänsten

Som regionchef på Coor kommer du att ha en avgörande roll i att leda och utveckla vår verksamhet i regionen. Dina huvuduppgifter består av att:


• Driva och utveckla verksamheten: Led regionens arbete mot ambitiösa mål och säkerställ att vi alltid levererar i enlighet med förväntan.
• Bygga och stärka kundrelationer: Utveckla och vårda relationer med både befintliga och potentiella kunder för att maximera affärsmöjligheter och kundnöjdhet.
• Utveckla och coacha teamet: Leda och stötta dina driftchefer genom coaching och stöd för att säkerställa deras och teamets framgång. Regionen har en stor geografisk spridning och därför kommer du delvis leda på distans
• Följa upp ekonomiska resultat: Genomföra månatlig uppföljning av ekonomiska resultat, prognoser och hållbarhetsmål för att optimera verksamhetens lönsamhet.
• Förbättra processer och rutiner: Identifiera och implementera förbättringar för att säkerställa en effektiv och välorganiserad verksamhet.
• Hantering av avtal och leverantörer: Säkerställa att lokala avtal med leverantörer följs.

Du rapporterar till kontraktschef och ingår i ledningsgruppen för kontraktet.

Vår kandidat

Vi söker en erfaren ledare med dokumenterad framgång inom personalledning, affärsutveckling, och försäljning.

För att passa i rollen ser vi att du har:


• Ledarerfarenhet av att framgångsrikt leda chefer och team.
• Starkt affärsdriv med förmåga att skapa och realisera affärsmöjligheter.
• Är skicklig på att hitta synergieffekter och samarbeta både inom och utanför din egen affärsenhet.
• Behärskar svenska och engelska flytande, både muntligt och skriftligt.
• Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta med olika system.
• Du är en lagspelare och sätter laget före jaget
• Har körkort B och är beredd på att resa i tjänsten

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen tror vi att du:


• Är passionerad och målmedveten när det kommer till affärsutveckling och förbättring av kundrelationer.
• Har en stark förmåga att leda och motivera ditt team, även genom förändringar och utmaningar.
• Är en tydlig kravställare och föregår med gott exempel genom att driva utveckling och innovation.
• Kan inspirera och engagera ditt team för att nå gemensamma mål.

Vi erbjuder


• En utvecklande arbetsplats: Bli en del av ett expansivt och framåtblickande företag där du kan påverka och växa.
• Lön och förmåner: Fast lön, avtalspension, försäkringar, föräldralön och friskvårdsbidrag.
• Stöd och samarbete: Ett stödjande team och en företagskultur som främjar samarbete och personlig utveckling.
• Karriärmöjligheter: Vi erbjuder kompetensutveckling och karriärmöjligheter för att du ska kunna nå din fulla potential.

Kontaktuppgifter och övrig information
För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta kontraktschef Åsa Sjödin på [email protected] Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater. Läs mer om vår rekryteringsprocess här: Att söka jobb hos oss.

Ser fram emot din ansökan!

 

Om Coor

Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen. Visa mindre

Projektledare för Tekniska Publikationer

Ansök    Aug 9    Netjobs Group AB    Administrativ chef
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/projektledare-for-tekniska-publikationer-2. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/projektledare-for-tekniska-publikationer-2. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Enhetschef i delat ledarskap till Ambulansen, Örnsköldsvik

Ansök    Aug 14    Netjobs Group AB    Administrativ chef
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/enhetschef-i-delat-ledarskap-till-ambulansen-ornskoldsvik. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/enhetschef-i-delat-ledarskap-till-ambulansen-ornskoldsvik. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Stabschef till BAE Systems Hägglunds

Ansök    Aug 9    Netjobs Group AB    Administrativ chef
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/stabschef-till-bae-systems-hagglunds. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/stabschef-till-bae-systems-hagglunds. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Servicechef till Bavaria

Ansök    Jun 11    Bravura Sverige AB    Administrativ chef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bavaria.

Om företaget:

Bavaria är en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Deras värdegrund genomsyrar hela verksamheten; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. De tror att de bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare.

Bilindustrin går igenom stora förändringar där kunderna ställer allt högre krav på service och kompetens. Bavaria strävar efter att vara ledande under denna utveckling och kan hänvisa till en beprövad framgångshistorik samt en tydlig prioritering av att förbättra kundupplevelsen. Bavarias unika företagskultur är djupt rotad. "Next Level"-kulturen styr hur teamen samarbetar, övervinner utmaningar, är innovativa och behandlar både kollegor och kunder.

Bavaria är 2024 certifierade som en Great Place to Work. De har anläggningar i Stockholm, Uppsala, Gävle, Östersund, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Luleå, Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristianstad, Arendal, Bryne och Lillestrøm.

Bavaria ingår i Hedin Automotive AS, ett helägt dotterbolag till Hedin Mobility Group som även har verksamhet i Norge och Schweiz samt Hedin Performance Cars (Porsche) och GS Bildelar (Norges största oberoende leverantör av reservdelar och tillbehör till BMW).

Arbetsuppgifter:

I rollen som Servicechef leder du avdelningen för service och eftermarknad lokalt i Örnsköldsvik. Du har budget och resultatansvar för din avdelning och rapporterar till platschef. Ansvaret innefattar även personalansvar för teamet som består av medarbetare inom servicerådgivning, reservdelar, verkstad samt bilrekond. Dagligen arbetar du nära medarbetarna genom att sätta upp mål och följa upp KPI:er. Du analyserar rutiner och arbetar aktivt med ständiga förbättringar gällande både kvalitet och Bavarias affär. Tjänsten är till stor del operativ men även strategisk där du ingår i både lokal ledningsgrupp samt i den centrala servicemarknadsledningen. I det forumet stöttar ni varandra i era roller och hittar synergier och samarbetsmöjligheter anläggningarna emellan.

• Tydligt visa riktningen för dina medarbetare
• Följa upp och analysera rutiner
• Marknad och utveckling av merförsäljning inom eftermarknad
• Aktivt delta i centrala forum med andra servicemarkandschefer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfaren och modern ledare med förmåga att leda samt styra mot uppsatta KPI:er
• Intresse för fordonsbranschen och service
• God dator och systemvana
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Bavaria söker dig med ett stort intresse för fordon och kundrelationer. Tillsammans med den centrala servicemarknadsledningen driver ni utvecklingsarbetet för morgondagens servicemarknad. Med förståelse samt kompetens om servicemarknadsaffären vill du vara med att skapa förutsättningar för både måluppfyllnad och en servicemarknad att vara stolt över. I rollen som ledare arbetar du för att upprätta tydliga mål samt visar vägen för dina medarbetare. Du driver gärna initiativ och visar riktningen som bidrar till utveckling tillsammans med dina medarbetare. För att göra det är det viktigt att du är lyhörd och är noga med att följa upp och analysera verksamheten. Då rollen som servicechef är bred är det slutligen av vikt att du har förmåga att prioritera.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Övik
Lön: Enligt överenkommelse samt bonus

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk Projektledare för extern utveckling

Ansök    Jul 5    Netjobs Group AB    Administrativ chef
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/teknisk-projektledare-for-extern-utveckling. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/teknisk-projektledare-for-extern-utveckling. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Delprojektledare inom ILS

Ansök    Jul 5    Netjobs Group AB    Administrativ chef
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/delprojektledare-inom-ils. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/delprojektledare-inom-ils. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Servicechef till Bavaria

Ansök    Apr 17    Bravura Sverige AB    Administrativ chef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bavaria.

Om företaget:

Bavaria är en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Deras värdegrund genomsyrar hela verksamheten; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. De tror att de bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare.

Bilindustrin går igenom stora förändringar där kunderna ställer allt högre krav på service och kompetens. Bavaria strävar efter att vara ledande under denna utveckling och kan hänvisa till en beprövad framgångshistorik samt en tydlig prioritering av att förbättra kundupplevelsen. Bavarias unika företagskultur är djupt rotad. "Next Level"-kulturen styr hur teamen samarbetar, övervinner utmaningar, är innovativa och behandlar både kollegor och kunder.

Bavaria är 2024 certifierade som en Great Place to Work. De har anläggningar i Stockholm, Uppsala, Gävle, Östersund, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Luleå, Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristianstad, Arendal, Bryne och Lillestrøm.

Bavaria ingår i Hedin Automotive AS, ett helägt dotterbolag till Hedin Mobility Group som även har verksamhet i Norge och Schweiz samt Hedin Performance Cars (Porsche) och GS Bildelar (Norges största oberoende leverantör av reservdelar och tillbehör till BMW).

Arbetsuppgifter:

I rollen som Servicechef leder du avdelningen för service och eftermarknad lokalt i Örnsköldsvik. Du har budget och resultatansvar för din avdelning och rapporterar till platschef. Ansvaret innefattar även personalansvar för teamet som består av medarbetare inom servicerådgivning, reservdelar, verkstad samt bilrekond. Dagligen arbetar du nära medarbetarna genom att sätta upp mål och följa upp KPI:er. Du analyserar rutiner och arbetar aktivt med ständiga förbättringar gällande både kvalitet och Bavarias affär. Tjänsten är till stor del operativ men även strategisk där du ingår i både lokal ledningsgrupp samt i den centrala servicemarknadsledningen. I det forumet stöttar ni varandra i era roller och hittar synergier och samarbetsmöjligheter anläggningarna emellan.

• Tydligt visa riktningen för dina medarbetare
• Följa upp och analysera rutiner
• Marknad och utveckling av merförsäljning inom eftermarknad
• Aktivt delta i centrala forum med andra servicemarkandschefer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfaren och modern ledare med förmåga att leda samt styra mot uppsatta KPI:er
• Intresse för fordonsbranschen och service
• God dator och systemvana
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Bavaria söker dig med ett stort intresse för fordon och kundrelationer. Tillsammans med den centrala servicemarknadsledningen driver ni utvecklingsarbetet för morgondagens servicemarknad. Med förståelse samt kompetens om servicemarknadsaffären vill du vara med att skapa förutsättningar för både måluppfyllnad och en servicemarknad att vara stolt över. I rollen som ledare arbetar du för att upprätta tydliga mål samt visar vägen för dina medarbetare. Du driver gärna initiativ och visar riktningen som bidrar till utveckling tillsammans med dina medarbetare. För att göra det är det viktigt att du är lyhörd och är noga med att följa upp och analysera verksamheten. Då rollen som servicechef är bred är det slutligen av vikt att du har förmåga att prioritera.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Övik
Lön: Enligt överenkommelse samt bonus

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Servicechef till Bavaria

Ansök    Maj 10    Bravura Sverige AB    Administrativ chef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bavaria.

Om företaget:

Bavaria är en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Deras värdegrund genomsyrar hela verksamheten; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. De tror att de bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare.

Bilindustrin går igenom stora förändringar där kunderna ställer allt högre krav på service och kompetens. Bavaria strävar efter att vara ledande under denna utveckling och kan hänvisa till en beprövad framgångshistorik samt en tydlig prioritering av att förbättra kundupplevelsen. Bavarias unika företagskultur är djupt rotad. "Next Level"-kulturen styr hur teamen samarbetar, övervinner utmaningar, är innovativa och behandlar både kollegor och kunder.

Bavaria är 2024 certifierade som en Great Place to Work. De har anläggningar i Stockholm, Uppsala, Gävle, Östersund, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Luleå, Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristianstad, Arendal, Bryne och Lillestrøm.

Bavaria ingår i Hedin Automotive AS, ett helägt dotterbolag till Hedin Mobility Group som även har verksamhet i Norge och Schweiz samt Hedin Performance Cars (Porsche) och GS Bildelar (Norges största oberoende leverantör av reservdelar och tillbehör till BMW).

Arbetsuppgifter:

I rollen som Servicechef leder du avdelningen för service och eftermarknad lokalt i Örnsköldsvik. Du har budget och resultatansvar för din avdelning och rapporterar till platschef. Ansvaret innefattar även personalansvar för teamet som består av medarbetare inom servicerådgivning, reservdelar, verkstad samt bilrekond. Dagligen arbetar du nära medarbetarna genom att sätta upp mål och följa upp KPI:er. Du analyserar rutiner och arbetar aktivt med ständiga förbättringar gällande både kvalitet och Bavarias affär. Tjänsten är till stor del operativ men även strategisk där du ingår i både lokal ledningsgrupp samt i den centrala servicemarknadsledningen. I det forumet stöttar ni varandra i era roller och hittar synergier och samarbetsmöjligheter anläggningarna emellan.

• Tydligt visa riktningen för dina medarbetare
• Följa upp och analysera rutiner
• Marknad och utveckling av merförsäljning inom eftermarknad
• Aktivt delta i centrala forum med andra servicemarkandschefer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfaren och modern ledare med förmåga att leda samt styra mot uppsatta KPI:er
• Intresse för fordonsbranschen och service
• God dator och systemvana
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Bavaria söker dig med ett stort intresse för fordon och kundrelationer. Tillsammans med den centrala servicemarknadsledningen driver ni utvecklingsarbetet för morgondagens servicemarknad. Med förståelse samt kompetens om servicemarknadsaffären vill du vara med att skapa förutsättningar för både måluppfyllnad och en servicemarknad att vara stolt över. I rollen som ledare arbetar du för att upprätta tydliga mål samt visar vägen för dina medarbetare. Du driver gärna initiativ och visar riktningen som bidrar till utveckling tillsammans med dina medarbetare. För att göra det är det viktigt att du är lyhörd och är noga med att följa upp och analysera verksamheten. Då rollen som servicechef är bred är det slutligen av vikt att du har förmåga att prioritera.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Övik
Lön: Enligt överenkommelse samt bonus

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Uppdragschef med chefs- och personalansvar inom personlig assistans i Ör...

Vi vill bli fler hos oss på Kura Omsorg och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg. I rollen som uppdragschef har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kva... Visa mer
Vi vill bli fler hos oss på Kura Omsorg och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.
I rollen som uppdragschef har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl. Du är också chef och ledare för våra personliga assistenter där du är en motiverande, trygg och tydlig ledare med våra medarbetare i fokus.
I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

Kvalitetsarbetet och dokumentation


Ekonomi och budget


Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter


Arbetsmiljöfrågor


Vi söker dig som:

Trivs i en ansvarsfull ledarroll


Föredrar sociala sammanhang och att skapa relationer


Är serviceminded och en pedagogisk kommunikatör


Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga


Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad


Har grundläggande förståelse kring ekonomi och budget


Kvalifikationer:

Relevant utbildning inom vård-och omsorg, beteendevetenskap, HR, ekonomi eller annan utbildning som vi anser är likvärdig


Har tidigare chefs och/eller ledarerfarenhet, gärna från personalintensiv verksamhet


Van att jobba arbeta administrativt i olika system


Har B-körkort


Gärna har erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsvariationer, det ser vi som meriterande.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.
Mer om tjänsten:
Tjänsten utgår från vårt kontor i Örnsköldsvik.
Tjänsten är heltid och tillsvidare, vi tillämpar provanställning. Arbetstiden är måndag till fredag, där det även kan tillkomma arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter. Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma.
Tillträde: juni 2024, enligt överenskommelse.
Vid frågor och mer om rekryteringen
Sista ansökningsdag den 19 maj2024. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ida Husa; [email protected] eller vår rekryterare Regina Lindstedt; [email protected]
Personlighetstester under rekryteringenUnder rekryteringen kan vi genomföra personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Om du går vidare till detta steg får du länkar skickade till dig, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.
Om oss
Kura Omsorg har fyra lokala assistanskontor i Örebro, Trollhättan, Örnsköldsvik och Lidköping. På våra kontor arbetar kundansvariga, jurister, ekonomi- och löneansvariga, administratörer samt chefer. De tillsammans med våra personliga assistenter, ca 1100 anställda som finns utspridda över hela landet, verkar varje dag för ett värdefullt och intressant liv utifrån varje enskild persons specifika förutsättningar för våra 250 kunder.
Läs mer om oss här:www.kuraomsorg.se
En del av Team Olivia
Vi ingår i koncernen Team Olivia som har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med etablerade bolag under lokala varumärken. Vi har verksamheter i Sverige, Norge och Danmark. Inom Team Olivia är vi meningsfullt olika men vår kod och våra värdeord binder oss samman. Vi vill leva upp till, och leva efter att vara: Kvalitativa, Lyhörda, Stolta och Aktuella.
Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se Visa mindre

Servicechef till Bavaria

Ansök    Mar 7    Bravura Sverige AB    Administrativ chef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bavaria.

Om företaget:

Bavaria är en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Deras värdegrund genomsyrar hela verksamheten; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. De tror att de bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare.

Bilindustrin går igenom stora förändringar där kunderna ställer allt högre krav på service och kompetens. Bavaria strävar efter att vara ledande under denna utveckling och kan hänvisa till en beprövad framgångshistorik samt en tydlig prioritering av att förbättra kundupplevelsen. Bavarias unika företagskultur är djupt rotad. "Next Level"-kulturen styr hur teamen samarbetar, övervinner utmaningar, är innovativa och behandlar både kollegor och kunder.

Bavaria är 2024 certifierade som en Great Place to Work. De har anläggningar i Stockholm, Uppsala, Gävle, Östersund, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Luleå, Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristianstad, Arendal, Bryne och Lillestrøm.

Bavaria ingår i Hedin Automotive AS, ett helägt dotterbolag till Hedin Mobility Group som även har verksamhet i Norge och Schweiz samt Hedin Performance Cars (Porsche) och GS Bildelar (Norges största oberoende leverantör av reservdelar och tillbehör till BMW).

Arbetsuppgifter:

I rollen som Servicechef leder du avdelningen för service och eftermarknad lokalt i Örnsköldsvik. Du har budget och resultatansvar för din avdelning och rapporterar till platschef. Ansvaret innefattar även personalansvar för teamet som består av medarbetare inom servicerådgivning, reservdelar, verkstad samt bilrekond. Dagligen arbetar du nära medarbetarna genom att sätta upp mål och följa upp KPI:er. Du analyserar rutiner och arbetar aktivt med ständiga förbättringar gällande både kvalitet och Bavarias affär. Tjänsten är till stor del operativ men även strategisk där du ingår i både lokal ledningsgrupp samt i den centrala servicemarknadsledningen. I det forumet stöttar ni varandra i era roller och hittar synergier och samarbetsmöjligheter anläggningarna emellan.

• Tydligt visa riktningen för dina medarbetare
• Följa upp och analysera rutiner
• Marknad och utveckling av merförsäljning inom eftermarknad
• Aktivt delta i centrala forum med andra servicemarkandschefer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfaren och modern ledare med förmåga att leda samt styra mot uppsatta KPI:er
• Intresse för fordonsbranschen och service
• God dator och systemvana
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Bavaria söker dig med ett stort intresse för fordon och kundrelationer. Tillsammans med den centrala servicemarknadsledningen driver ni utvecklingsarbetet för morgondagens servicemarknad. Med förståelse samt kompetens om servicemarknadsaffären vill du vara med att skapa förutsättningar för både måluppfyllnad och en servicemarknad att vara stolt över. I rollen som ledare arbetar du för att upprätta tydliga mål samt visar vägen för dina medarbetare. Du driver gärna initiativ och visar riktningen som bidrar till utveckling tillsammans med dina medarbetare. För att göra det är det viktigt att du är lyhörd och är noga med att följa upp och analysera verksamheten. Då rollen som servicechef är bred är det slutligen av vikt att du har förmåga att prioritera.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Övik
Lön: Enligt överenkommelse samt bonus

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Servicechef till Bavaria

Ansök    Feb 7    Bravura Sverige AB    Administrativ chef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bavaria.

Om företaget:

Bavaria är en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Deras värdegrund genomsyrar hela verksamheten; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. De tror att de bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare.

Bilindustrin går igenom stora förändringar där kunderna ställer allt högre krav på service och kompetens. Bavaria strävar efter att vara ledande under denna utveckling och kan hänvisa till en beprövad framgångshistorik samt en tydlig prioritering av att förbättra kundupplevelsen. Bavarias unika företagskultur är djupt rotad. "Next Level"-kulturen styr hur teamen samarbetar, övervinner utmaningar, är innovativa och behandlar både kollegor och kunder.

Bavaria är 2024 certifierade som en Great Place to Work. De har anläggningar i Stockholm, Uppsala, Gävle, Östersund, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Luleå, Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristianstad, Arendal, Bryne och Lillestrøm.

Bavaria ingår i Hedin Automotive AS, ett helägt dotterbolag till Hedin Mobility Group som även har verksamhet i Norge och Schweiz samt Hedin Performance Cars (Porsche) och GS Bildelar (Norges största oberoende leverantör av reservdelar och tillbehör till BMW).

Arbetsuppgifter:

I rollen som Servicechef leder du avdelningen för service och eftermarknad lokalt i Örnsköldsvik. Du har budget och resultatansvar för din avdelning och rapporterar till platschef. Ansvaret innefattar även personalansvar för teamet som består av medarbetare inom servicerådgivning, reservdelar, verkstad samt bilrekond. Dagligen arbetar du nära medarbetarna genom att sätta upp mål och följa upp KPI:er. Du analyserar rutiner och arbetar aktivt med ständiga förbättringar gällande både kvalitet och Bavarias affär. Tjänsten är till stor del operativ men även strategisk där du ingår i både lokal ledningsgrupp samt i den centrala servicemarknadsledningen. I det forumet stöttar ni varandra i era roller och hittar synergier och samarbetsmöjligheter anläggningarna emellan.

• Tydligt visa riktningen för dina medarbetare
• Följa upp och analysera rutiner
• Marknad och utveckling av merförsäljning inom eftermarknad
• Aktivt delta i centrala forum med andra servicemarkandschefer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfaren och modern ledare med förmåga att leda samt styra mot uppsatta KPI:er
• Intresse för fordonsbranschen och service
• God dator och systemvana
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Bavaria söker dig med ett stort intresse för fordon och kundrelationer. Tillsammans med den centrala servicemarknadsledningen driver ni utvecklingsarbetet för morgondagens servicemarknad. Med förståelse samt kompetens om servicemarknadsaffären vill du vara med att skapa förutsättningar för både måluppfyllnad och en servicemarknad att vara stolt över. I rollen som ledare arbetar du för att upprätta tydliga mål samt visar vägen för dina medarbetare. Du driver gärna initiativ och visar riktningen som bidrar till utveckling tillsammans med dina medarbetare. För att göra det är det viktigt att du är lyhörd och är noga med att följa upp och analysera verksamheten. Då rollen som servicechef är bred är det slutligen av vikt att du har förmåga att prioritera.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Övik
Lön: Enligt överenkommelse samt bonus

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Servicechef till Bavaria

Ansök    Feb 21    Bravura Sverige AB    Administrativ chef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bavaria.

Om företaget:

Bavaria är en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Deras värdegrund genomsyrar hela verksamheten; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. De tror att de bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare.

Bilindustrin går igenom stora förändringar där kunderna ställer allt högre krav på service och kompetens. Bavaria strävar efter att vara ledande under denna utveckling och kan hänvisa till en beprövad framgångshistorik samt en tydlig prioritering av att förbättra kundupplevelsen. Bavarias unika företagskultur är djupt rotad. "Next Level"-kulturen styr hur teamen samarbetar, övervinner utmaningar, är innovativa och behandlar både kollegor och kunder.

Bavaria är 2024 certifierade som en Great Place to Work. De har anläggningar i Stockholm, Uppsala, Gävle, Östersund, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Luleå, Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristianstad, Arendal, Bryne och Lillestrøm.

Bavaria ingår i Hedin Automotive AS, ett helägt dotterbolag till Hedin Mobility Group som även har verksamhet i Norge och Schweiz samt Hedin Performance Cars (Porsche) och GS Bildelar (Norges största oberoende leverantör av reservdelar och tillbehör till BMW).

Arbetsuppgifter:

I rollen som Servicechef leder du avdelningen för service och eftermarknad lokalt i Örnsköldsvik. Du har budget och resultatansvar för din avdelning och rapporterar till platschef. Ansvaret innefattar även personalansvar för teamet som består av medarbetare inom servicerådgivning, reservdelar, verkstad samt bilrekond. Dagligen arbetar du nära medarbetarna genom att sätta upp mål och följa upp KPI:er. Du analyserar rutiner och arbetar aktivt med ständiga förbättringar gällande både kvalitet och Bavarias affär. Tjänsten är till stor del operativ men även strategisk där du ingår i både lokal ledningsgrupp samt i den centrala servicemarknadsledningen. I det forumet stöttar ni varandra i era roller och hittar synergier och samarbetsmöjligheter anläggningarna emellan.

• Tydligt visa riktningen för dina medarbetare
• Följa upp och analysera rutiner
• Marknad och utveckling av merförsäljning inom eftermarknad
• Aktivt delta i centrala forum med andra servicemarkandschefer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfaren och modern ledare med förmåga att leda samt styra mot uppsatta KPI:er
• Intresse för fordonsbranschen och service
• God dator och systemvana
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Bavaria söker dig med ett stort intresse för fordon och kundrelationer. Tillsammans med den centrala servicemarknadsledningen driver ni utvecklingsarbetet för morgondagens servicemarknad. Med förståelse samt kompetens om servicemarknadsaffären vill du vara med att skapa förutsättningar för både måluppfyllnad och en servicemarknad att vara stolt över. I rollen som ledare arbetar du för att upprätta tydliga mål samt visar vägen för dina medarbetare. Du driver gärna initiativ och visar riktningen som bidrar till utveckling tillsammans med dina medarbetare. För att göra det är det viktigt att du är lyhörd och är noga med att följa upp och analysera verksamheten. Då rollen som servicechef är bred är det slutligen av vikt att du har förmåga att prioritera.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Övik
Lön: Enligt överenkommelse samt bonus

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Blockchef

Ansök    Apr 21    Domsjö Fabriker AB    Administrativ chef
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig på en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Vi producerar cellulosa, lignin och bioetanol från förnybar råvara från skogen. Våra produkter har en tydlig miljöprofil och dessa säljs över hela världen. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig! Vi söker en blockchef till produktionen på Domsjö! Som blockchef är du en del av produktionsavdelninge... Visa mer
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig på en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Vi producerar cellulosa, lignin och bioetanol från förnybar råvara från skogen. Våra produkter har en tydlig miljöprofil och dessa säljs över hela världen. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig!

Vi söker en blockchef till produktionen på Domsjö!

Som blockchef är du en del av produktionsavdelningen och är direkt underställd produktionschef. Processavsnittet som du ansvarar för innehåller sodapannor, indunstning, etanolproduktion, ligninproduktion samt biorening. Som blockchef leder du en grupp av produktionstekniker samt en driftsingenjör. Arbetet innehåller ansvar för strategisk utveckling av processavsnittet samt det systematiska arbetet med bland annat arbetsmiljö.

Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Samarbete med andra är en stor del av arbetet vilket gör att du behöver vara en mycket god ledare.

Högskoleutbildning och kunskap om processen är meriterande.

Eftersom vi är en global aktör behöver du behärska engelska i tal och skrift. Du värdesätter vårt gemensamma arbete för god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Integritet, Engagemang, Passion, Gränsfrihet och Snabbhet.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder ett utvecklande arbete på en trivsam arbetsplats med god laganda. Vi anser att balans i livet är en förutsättning för att känna arbetsglädje och engagemang. Därför är det självklart för oss att underlätta för våra medarbetare att förena arbetsliv och familjeliv. Vi stödjer också friskvård och sociala aktiviteter. Vi strävar efter att spegla samhällets utveckling och välkomnar sökande som ökar vår mångfald.

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av Monika Westerlund, produktionschef, tel 070-244 2912. Facklig information får du av Krister Lundgren, Unionen, tel 070-257 57 23 alternativt Maria Wallenius, Sveriges Ingenjörer, tel 072-734 07 19

Välkommen med din ansökan senast 17 maj via vår ansökningsportal. Observera att urval kan komma att ske löpande.

Vi har gjort vårt medieval och undanber oss kontakt med säljare av annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Servicechef

Vi letar efter fler skickliga medarbetare som delar vår passion för att skapa en enastående bilupplevelse för våra kunder. Vill du vara med och arbeta med den ledande teknologin inom fordon? Drivs du av att leda, påverka, effektivisera och förbättra? Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work®. Välkommen till vårt fantastiska team och bli en del av en kultur som vi är stolta över - ta nästa steg i karriären och väx med os... Visa mer
Vi letar efter fler skickliga medarbetare som delar vår passion för att skapa en enastående bilupplevelse för våra kunder. Vill du vara med och arbeta med den ledande teknologin inom fordon? Drivs du av att leda, påverka, effektivisera och förbättra? Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work®. Välkommen till vårt fantastiska team och bli en del av en kultur som vi är stolta över - ta nästa steg i karriären och väx med oss!

Rollen
Servicemarknaden är en hörnsten i vår verksamhet och utgör en central del av vår framgång. Med vårt sortiment av högkvalitativa premiumbilar ställer våra kunder höga krav på service och upplevelse, och det är här du kommer in. Som Servicechef på vår anläggning i Örnsköldsvik, har du huvudansvaret för att leda vår mest lönsamma verksamhet - servicemarknaden.

Din roll innebär att ha fullt budget- och resultatansvar för verkstad, front & lager, som för närvarande består av ett team av över nio skickliga medarbetare. Tillsammans kommer ni att skapa och leverera en service i världsklass, där högsta kvalitet och kundnöjdhet är i fokus.

Tjänsten är till stor del operativ men innefattar även strategiska inslag och du ingår i både lokal ledningsgrupp samt i vår centrala servicemarknadsledning, där ni tillsammans driver utvecklingsarbetet för morgondagens servicemarknad. I detta forum hittar du även synergier och samarbetsmöjligheter anläggningarna emellan, där ni aktivt stöttar varandra i era roller.

I rollen rapporterar du organisatoriskt till Platschef.

Erfarenheter & profil
För att matcha rollen tror vi att du har minst fem års erfarenhet av ledande befattningar inom fordonsbranschen och servicemarknad. Fordonsteknisk utbildning är meritande, men inget krav. Viktigast för den här rollen är din förankring i branschen och din framåtanda. Vidare innehar du B-körkort, pratar samt skriver svenska och engelska obehindrat och har en god dator- och systemvana. Har du tidigare erfarenhet av affärssystemet Kobra är det meriterande.

Vi söker en Servicechef som är redo att omfamna en möjlighet till nytänkande och ständiga förbättringar inom vår servicemarknad. Du kommer vara ansvarig för att skapa en resultatdriven kultur där du tydligt definierar mål, mandat och förväntningar för ditt team. Du är en mästare på att ge feedback och stöd, vilket hjälper ditt team att nå sin fulla potential. Du uppmuntrar till samarbete och kommunikation inom teamet och över avdelningsgränser, och du identifierar och organiserar de resurser som krävs för att utföra uppgifter effektivt och i tid. Som person är du en naturlig och strukturerad ledare med en förmåga att få team att leverera och engagera sig i en gemensam målbild.

Om du blir en del av oss
Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att våra medarbetare ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;

- En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i topprenoverade lokaler.

- Arbete i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter och kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.

- Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.

- Personalförmåner i form av friskvårdbidrag, personalrabatter m.m.



Några ord från din blivande chef!
Jag heter Mikael Ödmark och är sedan 13 år Platschef här i Örnsköldsvik. Vi är ett härligt gäng som hela tiden strävar efter att utveckla vår organisation. Vi söker nu dig som tillsammans med mig och övriga medarbetare vill lyfta vår organisation till nästa nivå. Du kommer att leda och ansvara för vår eftermarknad (verkstad, rekonditionering, däck samt kundmottagning). Du är en positiv person som ser vår personal och våra kunder som otroligt viktiga. Det är de små stegen varje dag som gör skillnad och framgången ligger i detaljerna. Bavaria är en säljorganisation som präglas av målfokus, engagemang och att vi har roligt på jobbet!

Välkommen att söka tjänsten.



Ansökan
Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 15/12-2023 . Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Mikael Ödmark, [email protected], 073-55565236.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Verkstadschef, Servicemarknadschef Visa mindre

Teknologichef

Ansök    Feb 13    Domsjö Fabriker AB    Administrativ chef
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig på en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Vi producerar cellulosa, lignin och bioetanol från förnybar råvara från skogen. Våra produkter har en tydlig miljöprofil och dessa säljs över hela världen. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig! Domsjö Fabriker söker Teknologichef Presterar du som bäst när utmaningen är som störst? Gillar du att ... Visa mer
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig på en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Vi producerar cellulosa, lignin och bioetanol från förnybar råvara från skogen. Våra produkter har en tydlig miljöprofil och dessa säljs över hela världen. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig!

Domsjö Fabriker söker Teknologichef

Presterar du som bäst när utmaningen är som störst? Gillar du att utveckla andra lika mycket som du gillar att utvecklas själv? Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker söker nu en chef för vår teknologiavdelning. Kanske är det du?

Som Teknologichef får du en central roll inom bioraffinaderiet. Läs vidare och sök jobbet redan idag!

Vad ingår i jobbet som Teknologichef

I den här rollen är ditt uppdrag att leda Domsjö Fabrikers teknologiutveckling mot framtiden. Du kommer i första hand att ansvara för processteknisk utveckling, produktutveckling, teknisk support och verksamhetens analyslab.

Teknologiavdelningen består av 13 medarbetare och en viktig del i ditt ledarskap är att skapa trygghet och främja ett samarbetsklimat som bygger på öppenhet, respekt och delaktighet utifrån arbetsplatsens värdegrund. Det gäller att kunna ta initiativ för att leda och driva förändringar samt kommunicera visioner, mål och strategier till medarbetarna. Som teknologichef ingår du i Domsjö Fabrikers ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Är det dig vi söker?

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ledarskap, processteknik/-utveckling, produktion, underhåll eller närliggande inom tillverkande industri. Vi ser gärna att du har en gedigen teoretisk utbildningsbakgrund inom kemi/kemiteknik eller motsvarande och är van att leda medarbetare inom process/produktutveckling eller produktion. Du har ett resultatinriktat förhållningssätt och är en god kommunikatör.

Som person är du social, strukturerad och gillar att leda andra i förändring. Dina kunskaper inom ledarskap är både djupa och breda och du har en god administrativ förmåga. Du värdesätter vårt gemensamma arbete för god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Integritet, Engagemang, Passion, Gränsfrihet och Snabbhet.

Vad kan Domsjö Fabriker erbjuda dig?

Vi erbjuder ett utvecklande arbete på en trivsam arbetsplats med god laganda. Domsjö Fabriker har genomgått en kraftfull förändring. Det traditionella massabruket har utvecklats till ett bioraffinaderi i världsklass. Det har medfört att såväl processer som utrustning blivit allt mer komplexa, vilket erbjuder spännande och utvecklande utmaningar. Med hjälp av kompetenta och engagerade medarbetare utvecklas bioraffinaderiet vidare.

Domsjö Fabriker ingår i indiska Aditya Birla Group med verksamhet över hela världen. Det innebär att internationella kontakter är vardag i denna tjänst.

Ansök idag!

Välkommen med din ansökan via vår ansökningsportal på hemsidan www.domsjo.adityabirla.com

Sista ansökningsdag är 5 mars. Observera att urval kan komma att ske löpande.

Har du frågor är du välkommen att ställa dem till Domsjö Fabriker, kontaktperson Björn Vedin, tel +46 07-363 44 88 eller via e-post: [email protected]

Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss kontakt med säljare av annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Driftchef till ISS Örnsköldsvik

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prest... Visa mer
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Driftchef till ISS Facility Services Örnsköldsvik kontor

ISS är på en förändringsresa mot vår vision att bli världens främsta serviceorganisation. Det är en ambitiös målsättning, satt av en målmedveten organisation. På ISS sätter vi service i första rummet och strävar ständigt efter att bli ännu bättre. Vi levererar ”service with a human touch” till kunden så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet.

Till vår verksamhet i Örnsköldsvik driftområdet - Örnsköldsvik s kontor söker ISS Direct Region Södra Norrland en serviceinriktad, driven och engagerad driftchef som vill utveckla människor och affärer.

Dina arbetsuppgifter

ISS erbjuder dig en plats i en organisation med tydliga värderingar, hög kvalitetsmedvetenhet och en stark vilja att lyckas med att utveckla medarbetare och chefer.

Som driftchef har du ekonomiskt ansvar samt kund- och personalansvar för ditt driftområde. Du förväntas kontinuerligt bevaka branschen och arbeta aktivt för att öka den organiska tillväxten genom merförsäljning och tjänsteutveckling. Driftchefen ansvarar vidare för kundrelationer och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande avtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans.

För oss på ISS är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera. Som driftchef ansvarar du självklart för att verksamheten leds mot uppsatta mål i nära samarbete med kunder, medarbetare och närmaste chef. Du ansvarar även för att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad.

Att arbetet bedrivs i överensstämmelse med lagar och avtal samt ISS policys och värderingar är en självklarhet för dig i rollen som driftchef.

Din profil

Vi söker dig som är en driven och kommunikativ ledare med förmåga att motivera din omgivning att nå resultat och uppsatta mål. För att lyckas i rollen förväntas du brinna för affärsutveckling och ha viljan och förmågan att skapa nya affärer. Du har även en förmåga att utveckla och effektivisera den befintliga verksamheten och värdesätter hög kvalitet och kundnöjdhet. Du har en passion för att ge service till kunder!

Som driftchef på ISS förväntas du ha en utvecklad ledarförmåga som kännetecknas av kommunikation, stabilitet, resultatorientering och medarbetarutveckling. Därför är erfarenhet av ledarskap meriterande Då arbetet innebär många personliga kontakter både inom och utanför organisationen krävs en god samarbetsförmåga samt ett intresse för människor. Du har vidare en god förmåga att skapa förtroende och utveckla långsiktiga relationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du har gymnasieutbildning och har erfarenhet av ledarskap, ekonomi, personal och kundrelationer. Du har troligtvis erfarenhet från liknande personalintensiv bransch. Du kommunicerar väl på svenska och har goda IT-kunskaper. Körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta regionchef Samed Zaatra 073 436 31 68

Observera! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Välkommen att ansöka genom att gå in på vår hemsida: www.issworld.com/jobbahososs/se och registrera ditt personliga brev och CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte kunna hanteras. Visa mindre

Blockchef fiberlinjen

Ansök    Nov 23    Domsjö Fabriker AB    Administrativ chef
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig på en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Vi producerar cellulosa, lignin och bioetanol från förnybar råvara från skogen. Våra produkter har en tydlig miljöprofil och dessa säljs över hela världen. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig! Vi söker en blockchef till fiberlinjen Som blockchef är du en del av produktionsavdelningen och är dir... Visa mer
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig på en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Vi producerar cellulosa, lignin och bioetanol från förnybar råvara från skogen. Våra produkter har en tydlig miljöprofil och dessa säljs över hela världen. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig!

Vi söker en blockchef till fiberlinjen

Som blockchef är du en del av produktionsavdelningen och är direkt underställd produktionschef. Produktionsavdelningen består av en fiberlinje som innefattar hela cellulosaprocessen, samt lutblocket som innefattar kemikalieåtervinning samt produktion av lignin och bioetanol. Du kommer att ansvara för fiberlinjen, och leda en grupp av produktionstekniker samt en driftsingenjör. Arbetet innehåller ansvar för strategisk utveckling av fiberlinjen samt det systematiska arbetet med bland annat arbetsmiljö.

Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Samarbete med andra är en stor del av arbetet vilket gör att du behöver vara en mycket god ledare.

Högskoleutbildning och kunskap om processen att producera massa är meriterande.

Eftersom vi är en global aktör behöver du behärska engelska i tal och skrift. Du värdesätter vårt gemensamma arbete för god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Integritet, Engagemang, Passion, Gränsfrihet och Snabbhet.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder ett utvecklande arbete på en trivsam arbetsplats med god laganda. Vi anser att balans i livet är en förutsättning för att känna arbetsglädje och engagemang. Därför är det självklart för oss att underlätta för våra medarbetare att förena arbetsliv och familjeliv. Vi stödjer också friskvård och sociala aktiviteter. Vi strävar efter att spegla samhällets utveckling och välkomnar sökande som ökar vår mångfald.

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av Monika Westerlund, produktionschef, tel 070-244 2912. Facklig information får du av Krister Lundgren, Unionen, tel 070-257 57 23 alternativt Maria Wallenius, Sveriges Ingenjörer, tel 072-734 07 19

Välkommen med din ansökan senast 16 december via vår ansökningsportal. Observera att urval kan komma att ske löpande.

Vi har gjort vårt medieval och undanber oss kontakt med säljare av annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Chef HSEQ

Ansök    Jan 19    Domsjö Fabriker AB    Administrativ chef
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig på en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Vi producerar cellulosa, lignin och bioetanol från förnybar råvara från skogen. Våra produkter har en tydlig miljöprofil och dessa säljs över hela världen. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig! Brinner du för viktiga frågor som hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet? Då kanske du är vår nya chef för... Visa mer
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig på en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Vi producerar cellulosa, lignin och bioetanol från förnybar råvara från skogen. Våra produkter har en tydlig miljöprofil och dessa säljs över hela världen. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig!

Brinner du för viktiga frågor som hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet? Då kanske du är vår nya chef för avdelningen HSEQ vid Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker.

Vad ingår i jobbet?

Som chef för HSEQ (Health, Safety, Environment, Quality) leder du arbetet inom flera mycket viktiga områden, exempelvis arbetsmiljö samt skydd och säkerhet. Du ansvarar för tillståndsärenden samt att frågor rörande arbetsmiljö, yttre miljö och hållbarhet handläggs enligt gällande lagar och förordningar. Avdelningen består idag av sex medarbetare. Som chef för HSEQ ingår du även i Domsjö Fabrikers ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Är det dig vi söker?

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning samt erfarenhet av HSEQ-arbete i processindustri eller i annan bransch där dessa områden har hög prioritet. Vi tror att du drivs av en utmaning att utveckla och ständigt förbättra. Du har förmåga att kommunicera komplexa frågor och att arbeta målinriktat. Du har en grundläggande teknisk förståelse, uppskattar teamarbete och har ett genuint engagemang i ditt arbete. Du identifierar dig med våra värderingar: Integritet, Engagemang, Passion, Gränsfrihet och Snabbhet.

Vad kan Domsjö Fabriker erbjuda dig?

Vi erbjuder ett utvecklande arbete på en trivsam arbetsplats med god laganda. Vi anser att balans i livet är en förutsättning för känna arbetsglädje och engagemang. Därför är det självklart för oss att underlätta för våra medarbetare att förena arbetsliv och familjeliv. Vi stödjer också friskvård och sociala aktiviteter.

Vi strävar efter att spegla samhällets utveckling och välkomnar sökanden som ökar vår mångfald.

Domsjö Fabriker ingår i indiska Aditya Birla Group med verksamhet över hela världen. Det innebär att internationella kontakter är vardag i denna tjänst.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Björn Vedin, tel 070-363 44 88. Facklig information får du av Krister Lundgren 070-257 57 23, Unionen, tel eller Maria Wallenius, Sveriges Ingenjörer, tel 072-734 08 19.

Urval kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan senast 19 februari.

Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss kontakt med säljare av annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

IT-chef till Övik Energi

Ansök    Feb 9    Övik Energi AB    Administrativ chef
Drivs du av att få jobba med omväxlande arbetsuppgifter och ha ett brett ansvarsområde? Då ska du söka jobbet som IT-chef hos Övik Energi! Få en varierad roll med frihet under ansvar Som IT-chef på Övik Energi kan vi garantera att ingen dag kommer bli den andra lik. Här får du en varierad och spännande roll där du är chef med medarbetaransvar för avdelningen Verksamhetsstöd. Avdelningens ansvarsområden innefattar bland annat: - Strategisk utveckling och fö... Visa mer
Drivs du av att få jobba med omväxlande arbetsuppgifter och ha ett brett ansvarsområde? Då ska du söka jobbet som IT-chef hos Övik Energi!
Få en varierad roll med frihet under ansvar
Som IT-chef på Övik Energi kan vi garantera att ingen dag kommer bli den andra lik. Här får du en varierad och spännande roll där du är chef med medarbetaransvar för avdelningen Verksamhetsstöd. Avdelningens ansvarsområden innefattar bland annat:
- Strategisk utveckling och förvaltning av administrativa IT-strukturer/system
- Integrering av digitaliserade kundprodukter mot interna system
- Utveckling av det strategiska och operativa inköpet
- Förvaltning och utveckling av bolagets processbaserade verksamhetssystem
- Att driva koncerngemensam redovisningsenhet
Den vi söker
Du har akademisk utbildning, gärna med inriktning mot system/IT. Du har mångårig erfarenhet från chefsbefattning och har arbetat med verksamhetsutveckling gärna med inriktning IT/processer. Meriterande är erfarenhet av projektledning av administrativa-/IT-projekt och förändringsarbete.
Du är en duktig kommunikatör med förmåga att uttrycka dig väl på svenska - i såväl tal som skrift. Som person är du helhetstänkande, ansvarsfull och en god ledare. Du motiveras av att få jobba med omväxlande arbetsuppgifter och ha ett brett ansvarsområde.
Vad kan Övik Energi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig att vara med i energiomställningen där spelplanen och villkoren ständigt ändras utifrån faktorer som teknisk utveckling, digitalisering och hållbarhet. Övik Energis roll som proaktiv leverantör, katalysator och samarbetspartner för framtidens hållbara energilösningar. Som chef för Verksamhetsstöd får du en viktig roll i Övik Energis spännande resa framåt.
Vi arbetar aktivt för att öka vår mångfald och ser varje medarbetare som en unik resurs.
Är du intresserad av ett arbete i en spännande bransch?
Sista ansökningsdatumet är 21 mars. Ansökan sker genom att du fyller i webbformuläret för den lediga tjänsten på vår hemsida http://www.ovikenergi.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid placerad i Örnsköldsvik.
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om innehållet i tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår vd, Kristina Säfsten, på tfn 070-263 00 30.
Om Övik Energi
Övik Energi är det lokala energi och fibernätföretaget som bidrar till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. De erbjuder elavtal, eldistribution, fjärrvärme, fjärrkyla, processånga, fibernät och energitjänster. Övik Energi är certifierat inom miljö och arbetsmiljö. Övik Energi står inför spännande och intressanta utmaningar med en energibransch som nu är i stark förändring. Där spelplanen och villkoren ständigt ändras utifrån faktorer som teknisk utveckling, digitalisering och hållbarhet. Övik Energi Nät AB är ett helägt dotterbolag. Övik Energi AB ägs till 100 procent av Rodret i Örnsköldsvik AB som i sin tur ägs av Örnsköldsviks kommun. Läs mer på www.ovikenergi.se Visa mindre

Linjechef till Elektronikavdelningen

i växer som organisation och har behov av att rekrytera en chef till vår elektronikenhet, då nuvarande chef byter tjänst internt. Arbetsbeskrivning Du kommer att ansvara för enheten Elektronik som utvecklar, köper in och levererar kompletta och verifierade elektroniksystem till Hägglunds fordonsplattformar. Grup-pen består av ett tiotal anställda samt ett varierande antal konsulter. Som chef hos oss på BAE Systems Hägglunds planerar och leder du din grupp ... Visa mer
i växer som organisation och har behov av att rekrytera en chef till vår elektronikenhet, då nuvarande chef byter tjänst internt.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att ansvara för enheten Elektronik som utvecklar, köper in och levererar kompletta och verifierade elektroniksystem till Hägglunds fordonsplattformar. Grup-pen består av ett tiotal anställda samt ett varierande antal konsulter.
Som chef hos oss på BAE Systems Hägglunds planerar och leder du din grupp utifrån verksamhetens krav, operativa risker och uppsatta mål. I arbetet ingår också att långsiktigt utveckla våra plattformar genom strategiskt och målinriktat arbete t.ex. genom att ta fram och genomföra delsystemstrategier samt att aktivt arbeta för att utveckla våra processer.
Du arbetar för att säkerställa att företaget och våra projekt klarar sina mål genom att kontinuerligt säkerställa en balans mellan teknisk lösning, tidplan och budget. Tjänsten innebär personal- och budgetansvar. Du ingår i ledningsgruppen för vetroniksektionen och rapporterar till sektionschefen.
En viktig uppgift för dig som chef är att säkerställa att underställd personal har erforderlig kompetens och förutsättningar för befintliga och kommande arbetsuppgifter, samt att de ges möjlighet och stimuleras till personlig utveckling. Chefen ansvarar även för att den egna personalen utför sina arbetsuppgifter så att ohälsa, olycksfall och miljörisker ej uppstår.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett starkt intresse av att motivera dina medarbetare och vill arbeta för att förbättra och tydliggöra samarbetet med olika gränsytor. Du har erfarenhet av produktutveckling och kravdriven verksamheten, samt drivs av att arbeta med kontinuerlig effektivisering av verksamheten. Erfarenhet av tidigare har arbetsledande befattning är en merit.
Lämplig utbildningsbakgrund är en akademisk examen som civilingenjör eller annan för rollen relevant utbildning. För att lyckas med att vidareutveckla verksamheten, dina kollegor och dig själv, behöver du arbeta förebyggande och förutseende. Du är en ledare som driver förändring, snarare än att bara reagera på förändring. Du är driven och har lätt för att samarbeta och vill arbeta med ett stödjande och coachande ledarskap med stor delaktighet från samtliga medarbetare i gruppen.
Tjänsten är tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik. Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest. Alla våra anställda genomgår dessa rutiner.
BAE Systems erbjuder
Här ges du möjlighet att arbeta i kunskapsintensiv verksamhet som utvecklas och växer. Du får anställning i ett globalt företag inom försvarsindustrin där man hela tiden utmanar sig själva med ett mål i sikte – att vara bäst i världen. Som anställd får du stöd att möta dina utmaningar på bästa sätt. Företaget är en del av en stor koncern vilket skapar globala möjligheter. När du börjar hos oss får du ett introduktionsprogram där man ges en möjlighet att få insyn i andra avdelningars arbete och på det sättet lära känna företaget.
Kontaktperson
Har du frågor, är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Tomas Hörnsten 0660-80019 mail [email protected] alternativt HR Businesspartner Jessica Wennerberg 0660-80570 mail [email protected]
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 30 november
BAE Systems Hägglunds
Koncernen BAE Systems levererar några av världens mest avancerade lösningar inom försvar, flyg och säkerhet och är teknikledande inom flera områden. Vi har fler än 80 000 kvalificerade medarbetare i över 40 länder. BAE systems Hägglunds AB i Örnsköldsvik sysselsätter idag ca 800 medarbetare och räknar med att rekrytera över 100 personer under 2021. Företagets fokus är utveckling, tillverkning och support av ett brett spektrum av militära system till kunder över hela världen. Tillsammans med kunder och partners på den lokala marknaden arbetar vi för att leverera de bästa produkterna och tjänsterna för militär verksamhet. Vårt mål är att ge bästa möjliga förutsättningar att skydda människorna som använder våra produkter genom att ge överlägsenhet i mobilitet, skydd, omvärldsuppfattning och eldkraft.
Ledorden som genomsyrar vår verksamhet är Pålitlig, Innovativ och Djärv. Våra kunder förväntar sig att vi ska ha kunskapen att leda dem till väl avvägda lösningar utifrån deras förutsättningar, även om det betyder att gå nya vägar och hitta nya lösningar.
Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest.
För mer information besök www.baesystems.com
Läs gärna mer om Örnsköldsvik på www.inspiration.ornskoldsvik.se Visa mindre

Teknologichef

Ansök    Maj 31    Domsjö Fabriker AB    Administrativ chef
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig i en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Domsjös huvudprodukt, cellulosa används till textilmaterialet viskos som är ett miljömässigt alternativ till bomull och syntetiska textilfibrer. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig. Av vår förnybara råvara, skogen, tillverkar vi produkter och energi med en tydlig miljöprofil. Vi säger att vi gör m... Visa mer
Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker befinner sig i en marknad under snabb utveckling, driven av världens ökade behov av hållbara produkter. Domsjös huvudprodukt, cellulosa används till textilmaterialet viskos som är ett miljömässigt alternativ till bomull och syntetiska textilfibrer. Vi bryr oss om framtiden och vi vill gärna dela den med dig.

Av vår förnybara råvara, skogen, tillverkar vi produkter och energi med en tydlig miljöprofil. Vi säger att vi gör mer av trädet, vi vill ta tillvara så mycket som möjligt för att producera fler miljövänliga produkter. Idag säljer vi cellulosa, lignin och bioetanol över hela världen. Domsjö ingår i indiska Aditya Birla Group som är världens största producent av viskos. Aditya Birla Group har drygt 120 000 medarbetare och verksamhet över hela världen, det öppnar möjligheter för oss och våra cirka 350 medarbetare i Domsjö. Här finns fina chanser att utvecklas i sitt jobb.

Domsjö Fabriker söker Teknologichef

Presterar som bäst när utmaningen är som störst? Gillar du att utveckla andra lika mycket som du gillar att utvecklas själv? Bioraffinaderiet Domsjö Fabriker söker nu en chef för vår teknologiavdelning. Kanske är det du?

Som Teknologichef får du en central roll inom bioraffinaderiet. Läs vidare och sök jobbet redan idag!

Vad ingår i jobbet som Teknologichef

I den här rollen är ditt uppdrag att leda fabrikens Teknologiutveckling mot framtiden. Du kommer i första hand att ansvara för personalen i gruppen, processteknisk utveckling, produktutveckling, teknisk support och verksamhetens analyslab. Det gäller att kunna ta initiativ för att leda och driva förändringar, kommunicera visioner och mål och strategier till medarbetarna. Dessutom kommer du att skapa trygghet och främja ett samarbetsklimat som bygger på öppenhet, respekt och delaktighet utifrån arbetsplatsens värdegrund. Du leder Teknologiavdelningen som består av 14 medarbetare. Du ingår i Domsjö Fabrikers ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Är det dig vi söker?

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ledarskap, processteknik/utveckling, produktion, underhåll eller närliggande inom tillverkande industri. Vi ser gärna att du har en gedigen teoretisk utbildningsbakgrund inom kemi/kemiteknik eller motsvarande och är van att leda medarbetare inom process/produktutveckling eller produktion. Du har ett resultatinriktat förhållningssätt och är en god kommunikatör. Som person är du social, strukturerad och gillar att leda andra i förändring. Dina kunskaper inom ledarskap är både djupa och breda och du har en god administrativ förmåga. Du värdesätter vårt gemensamma arbete för god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Integritet, Engagemang, Passion, Gränsfrihet och Snabbhet.

Vad kan Domsjö Fabriker erbjuda dig?

Vi erbjuder ett utvecklande arbete på en trivsam arbetsplats med god laganda. Domsjö Fabriker har genomgått en kraftfull förändring. Det traditionella massabruket har utvecklats till ett bioraffinaderi i världsklass. Det har medfört att såväl processer som utrustning blivit allt mer komplexa, vilket erbjuder spännande och utvecklande utmaningar. Med hjälp av kompetenta och engagerade medarbetare utvecklas bioraffinaderiet vidare.

Domsjö Fabriker ingår i indiska Aditya Birla Group med verksamhet över hela världen. Det innebär att internationella kontakter är vardag i denna tjänst.

Ansök idag!

Välkommen med din ansökan via vår ansökningsportal på hemsidan www.domsjo.adityabirla.com Sista ansökningsdag är 20 juni. Observera att urval kan komma att ske löpande.

Har du frågor är du välkommen att ställa dem till Domsjö Fabriker, kontaktperson Björn Vedin, tel +46 07-3634488 eller via e-post: [email protected]

Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss kontakt med säljare av annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Service Manager till Kalmar Sverige (Cargotec)

Ansök    Sep 17    Bravura Sverige AB    Administrativ chef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om kunden: Kalmar har det största utbudet av lösningar och tjänster för lasthantering för hamnar, terminaler, distributions... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om kunden:

Kalmar har det största utbudet av lösningar och tjänster för lasthantering för hamnar, terminaler, distributionscentraler och tung industri. Kalmar är branschledande inom terminalautomatisering och energieffektiv containerhantering. Var fjärde containerrörelse runt om i världen hanteras av en Kalmar-lösning. Genom sin omfattande produktportfölj, sitt globala servicenätverk och förmåga att smidigt integrera olika terminalprocesser förbättrar Kalmar effektiviteten för varje rörelse.

www.kalmarglobal.com

Arbetsuppgifter:

Kalmar Sverige (Cargotec) rekryterar nu en driven och erfaren servicechef för att leda vår verksamhet i Region Norr (Sundsvall, Ö-vik, Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå). Kalmar Sverige tillhandahåller service och support av tunga fordon där de hjälper kunder inom hamnar, terminaler och tung industri. Som servicechef har du fullt personal- och resultatansvar för din region. Du är ansvarig för försäljningen av serviceavtal och reservdelar. Som servicechef är du även ansvarig för våra avtalskunder i regionen och uppföljning av kvalitén i våra kundrelationer.

Hos oss på Kalmar väntar ett utåtriktat och omväxlande arbete där du ges stora möjligheter att utveckla din region. Till din hjälp har du ett duktigt och engagerat team av servicetekniker som dagligen arbetar med att uppnå goda resultat och ökad kundnöjdhet. Egenskaper för att lyckas oss i rollen som servicechef är att du har ett modernt ledarskap och kan inspirera din personal, har kundkontakt och affärssinne, är lösningsorienterad, innovativ och har hög ambitionsnivå. Kalmars kunder är spridda över regionen och för att uppnås bästa resultat behöver du vara nära både kunder och personal vilket kommer att innebära en hel del resor inom regionen. Vi ser gärna att du är placerad i Örnsköldsvik (annan ort inom geografin kan diskuteras).

Profil:

• Tidigare erfarenhet av arbete i ledande befattning inom service och med fördel inom fordonsbranschen
• Bred teknisk kunskap gällande truckar, lastbilar eller entreprenadmaskiner
• Du talar svenska och engelska obehindrat

Du har en flerårig erfarenhet som ledare och gillar att coacha och utveckla dina medarbetare samt ge dem rätt förutsättningar att lyckas i sitt arbete. Du har en förmåga att driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt, samtidigt som du är duktig på att kommunicera tydligt med kunder och kollegor.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsynd till uppsägningstid
Plats: Örnsköldsvik
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Visa mindre

Service Manager till Kalmar Sverige (Cargotec)

Ansök    Okt 5    Bravura Sverige AB    Administrativ chef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kalmar Sverige.

Om företaget:

Kalmar har det största utbudet av lösningar och tjänster för lasthantering för hamnar, terminaler, distributionscentraler och tung industri. Kalmar är branschledande inom terminalautomatisering och energieffektiv containerhantering. Var fjärde containerrörelse runt om i världen hanteras av en Kalmar-lösning. Genom sin omfattande produktportfölj, sitt globala servicenätverk och förmåga att smidigt integrera olika terminalprocesser förbättrar Kalmar effektiviteten för varje rörelse.

www.kalmarglobal.com

Arbetsuppgifter:

Kalmar Sverige (Cargotec) rekryterar nu en driven och erfaren servicechef för att leda deras verksamhet i Region Norr (Sundsvall, Ö-vik, Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå). Kalmar Sverige tillhandahåller service och support av tunga fordon där de hjälper kunder inom hamnar, terminaler och tung industri.

Som servicechef har du fullt personal- och resultatansvar för din region. Du är ansvarig för försäljningen av serviceavtal och reservdelar, samt att du ansvarar för Kalmars avtalskunder i regionen och uppföljning av kvalitén i kundrelationerna.

Hos Kalmar väntar ett utåtriktat och omväxlande arbete där du ges stora möjligheter att utveckla din region. Till din hjälp har du ett duktigt och engagerat team av servicetekniker som dagligen arbetar med att uppnå goda resultat och ökad kundnöjdhet. Egenskaper för att lyckas oss i rollen som servicechef är att du har ett modernt ledarskap och kan inspirera din personal, har kundkontakt och affärssinne, är lösningsorienterad, innovativ och har hög ambitionsnivå. Kalmars kunder är spridda över regionen och för att uppnås bästa resultat behöver du vara nära både kunder och personal vilket kommer att innebära en hel del resor inom regionen. Vi ser gärna att du är placerad i Örnsköldsvik (annan ort inom upptagsområdet kan diskuteras).

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet av arbete i ledande befattning inom service och med fördel inom fordonsbranschen
• Bred teknisk kunskap gällande truckar, lastbilar eller entreprenadmaskiner
• Du talar svenska och engelska obehindrat

Du har en flerårig erfarenhet som ledare och gillar att coacha och utveckla dina medarbetare, samt ge dem rätt förutsättningar att lyckas i sitt arbete. Du har en förmåga att driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt, samtidigt som du är duktig på att kommunicera tydligt med kunder och kollegor.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsynd till uppsägningstid
Plats: Örnsköldsvik
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Cargotec, Kalmar Sverige, service, manager, ledarskap, ledare, truck, lastbil, entreprenad, fordon, coach, coachning, Örnsköldsvik Visa mindre

Rutinerad administrativ chef till Sandin Cargo

Ansök    Jan 27    Experis AB    Administrativ chef
Sandin Cargo AB är ett familjeägt Örnsköldsviksbaserat åkeriföretag som varit verksam i transportbranschen sedan 2005. Vi är transportör för DB Schenker samt ansvariga för JETPAK i regionen. Företaget med dotterbolag omsätter ca 21 miljoner och har 18 anställda. Vi har 21 fordon till vårt förfogande och hanterar drygt 200 000 gods- och paketsändningar per år. Våra kunder är främst företag men också privatpersoner i Örnsköldsviksområdet, och vi har även ... Visa mer
Sandin Cargo AB är ett familjeägt Örnsköldsviksbaserat åkeriföretag som varit verksam i transportbranschen sedan 2005. Vi är transportör för DB Schenker samt ansvariga för JETPAK i regionen. Företaget med dotterbolag omsätter ca 21 miljoner och har 18 anställda.
Vi har 21 fordon till vårt förfogande och hanterar drygt 200 000 gods- och paketsändningar per år.

Våra kunder är främst företag men också privatpersoner i Örnsköldsviksområdet, och vi har även marknadens snabbaste expressleveranser med budbil, lastbil eller flyg inom Sverige, Norden och Europa. Läs gärna mer om oss på sandincargo.se

Arbetsbeskrivning
Som vår nya administrativa chef kommer du att ansvara för att utveckla och upprätthålla rutiner och processer inom företagets administrativa område. I det ingår ansvar för drift, lokaler, IT, ekonomi, administration och andra stödfunktioner. Exempelvis kommer du ansvara för löner och fakturering.
Du kommer också arbeta med statistikuppföljning, upphandlingsunderlag och offerter samt vara ansiktet utåt mot våra kunder och leverantörer. Som del i ledningen av ett åkeriföretag kommer du även arbeta med trafikledning och logistikfrågor i kontakt med våra medarbetare ute på uppdrag. Tillsammans med vår operativt ansvarige trafikledare kommer ni dela på personalansvaret för våra anställda.

I rollen som administrativ chef rapporterar du till vår VD och ingår i ledningsgruppen.

Placeringsort: Örnsköldsvik

Vem är du?
Du har en lämplig administrativ eller ekonomisk högskoleutbildning och har arbetat med administrativt totalansvar under några år. Du har även erfarenhet av underställd personal och systematiskt arbetsmiljöarbete. Omgivningen upplever dig som en effektiv organisatör, en konstruktiv person som är målinriktad, tydlig och strukturerad. Vidare är du samarbetsvillig och fokuserad på resultat, en person som styrs av mål- och resultattänkande i prioritering, planering och agerande. Trots detta är du flexibel och kan ta hänsyn till förändrade förutsättningar. Du har utmärkt IT-kompetens och är van att arbeta med budget och uppföljning.
Som person är du en naturlig ledare med god social förmåga och är van att ha många interna och externa kontaktytor i ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktpersoner
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells, ManpowerGroup´s rekryteringsenhet för tjänstemän och undanber oss kontakter med övriga rekryteringsaktörer.

Om du har frågor kring tjänsten eller processen ta gärna kontakt med vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller [email protected].

Välkommen med din ansökan via vår hemsida jeffersonwells.se snarast och senast den 28 februari. Visa mindre