Lediga jobb AllOffice Nordic AB i Örnsköldsvik

Se alla lediga jobb från AllOffice Nordic AB i Örnsköldsvik. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Örnsköldsvik som finns inom det yrket.

AllOffice Nordic AB söker nu en Löneansvarig med placering i Örnsköldsvik

AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, e-handel, kundsupport och branschens största säljkår. Vi erbjuder service samt ett heltäckande sortiment av kontorsmaterial, städ & hygien, möbler, ergonomi, kök & servering, emballage, Tryck & Profil samt smarta lösningar inom dokumenthantering. AllOffice är en av Sveriges ledande leverantörer med ett härligt team på c:a 330 medarbetare dä... Visa mer
AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, e-handel, kundsupport och branschens största säljkår. Vi erbjuder service samt ett heltäckande sortiment av kontorsmaterial, städ & hygien, möbler, ergonomi, kök & servering, emballage, Tryck & Profil samt smarta lösningar inom dokumenthantering.
AllOffice är en av Sveriges ledande leverantörer med ett härligt team på c:a 330 medarbetare där vår kultur bygger på våra värderingar; prestigelösa, engagerade, affärsmässiga och kundnära.
Vi har Sveriges bästa kundrelationer med högst tillgänglighet i branschen och kundanpassade erbjudanden samt en effektiv nationell distribution. Som pålitlig partner för våra kunder söker vi ständigt nya lösningar för att underlätta vardagen för våra kunder och tillsammans arbeta för en ökad hållbarhet.
Dina egenskaper och kvalifikationer
Du har god kunskap om regelverk och lagar kopplade till lön och arbetsrätt. Det är viktigt att du är noggrann och van att ta ansvar. Du har en positiv inställning, är strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du är van att hantera deadlines.
Tjänsten innebär mycket kontakt via telefon och mail så det är viktigt att kunna lyssna och ha ett trevligt bemötande både internt och externt.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för hela löneprocessen inklusive löneberedningen, löneutbetalningar och avstämningar. Du kommer att vara ansvarig för vår lönemail och se till att vårt lönesystem Kontek är uppdaterat enligt våra kollektivavtal och nya lagar. Vara ett supportstöd för våra medarbetare gällande allt som rör lönefrågor.
Du ansvarar även för semesterårsavslut, årsskiftesrutiner i löneprogram, ta fram uppgifter i samband med årsbokslut, inrapportering av statistik, utfärda arbetsgivarintyg samt hantering av lönerevisioner.
Kompetenskrav
Du har arbetat med löneadministration tidigare och det är en fördel om du har arbetat i Kontek som är vårt lönesystem.
Meriterade är om du även har arbetat med HR frågor.
Svenska i tal och skrift är ett krav.
Arbetstid
Dagtid måndag till fredag.
Övrigt
Kontaktperson är Catarina Westh HR Chef, Tfn: 0703-84 71 87
Sista ansökningsdag är 2025-02-28.
Ansökningshandlingar med CV skickas via mail till [email protected] senast 2025-02-28.
Märk din ansökan med ”Löneansvarig Örnsköldsvik”
Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Visa mindre

AllOffice Nordic AB i Örnsköldsvik söker nu en sommarvikarie till ekonomi.

Ansök    Mar 27    AllOffice Nordic AB    Ekonomiassistent
AllOffice Nordic AB i Örnsköldsvik söker nu en sommarvikarie till ekonomi. AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, e-handel, kundsupport och branschens största säljkår. Vi erbjuder service samt ett heltäckande sortiment av kontorsmaterial, städ & hygien, möbler, ergonomi, kök & servering, emballage, Tryck & Profil samt smarta lösningar inom dokumenthantering. AllOffice är en av Sv... Visa mer
AllOffice Nordic AB i Örnsköldsvik söker nu en sommarvikarie till ekonomi.
AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, e-handel, kundsupport och branschens största säljkår. Vi erbjuder service samt ett heltäckande sortiment av kontorsmaterial, städ & hygien, möbler, ergonomi, kök & servering, emballage, Tryck & Profil samt smarta lösningar inom dokumenthantering.
AllOffice är en av Sveriges ledande leverantörer med ett härligt team på 350 medarbetare där vår kultur bygger på våra värderingar; prestigelösa, engagerade, affärsmässiga och kundnära.
Vi har Sveriges bästa kundrelationer med högst tillgänglighet i branschen och kundanpassade erbjudanden samt en effektiv nationell distribution. Som pålitlig partner för våra kunder söker vi ständigt nya lösningar för att underlätta vardagen för våra kunder och tillsammans arbeta för en ökad hållbarhet.
Vi söker en sommarvikarie på heltid till kund och leverantörsreskontran.
Vi söker dig som har gått eller går ekonomiprogrammet på gymnasiet eller har högre studier inom ekonomi. Hos oss får du möjlighet att jobba på ekonomiavdelningen under sommaren med upplärning från maj och med arbete till augusti. Vi ser gärna att du är positiv, nyfiken och har lätt för att lära! Dina dagliga arbetsuppgifter blir fakturering, kundinbetalningar, hantera leverantörsfakturor med mera.
Kontaktperson: Maria Byström, Teamledare Leverantörs- och Kundreskontran 0733-40 84 47
Sista ansökningsdag är 11 april 2024
Ansökningshandlingar med CV skickas via mail till [email protected]
Märk din ansökan med ”Sommarvikarie Örnsköldsvik”
Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Visa mindre

Redovisningsekonom till AllOffice Nordic AB i Örnsköldsvik

Vi söker en Redovisningsekonom AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med 29 butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, kundsupport, e-handel och branschens största säljkår, erbjuder vi hållbara lösningar för såväl totalekonomi för företag och arbetsplats, som miljö och långsiktiga affärsrelationer. AllOffice är Sveriges ledande leverantör av ett sortiment med allt ifrån klassiska kontorsvaror till artiklar inom teknik, bläc... Visa mer
Vi söker en Redovisningsekonom
AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med 29 butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, kundsupport, e-handel och branschens största säljkår, erbjuder vi hållbara lösningar för såväl totalekonomi för företag och arbetsplats, som miljö och långsiktiga affärsrelationer.
AllOffice är Sveriges ledande leverantör av ett sortiment med allt ifrån klassiska kontorsvaror till artiklar inom teknik, bläck & toner, städ & hygien, fika & servering, emballage, yrkeskläder, möbler & konferens, dokumenthanteringslösningar samt tryck & profil.
Lokal närvaro, personliga relationer och tillgänglighet i multipla kanaler är några av ledorden för framtiden.
AllOffice Nordic AB söker nu en Redovisningsekonom till ekonomiavdelningen i Örnsköldsvik.
Om rollen
Tjänsten innebär bland annat ansvar för planering, upprättande och rapportering av månadsbokslut och årsbokslut för AllOffice samt årsbokslut för ytterligare 11 st mindre koncernbolag. Upprättande av årsredovisningar, skattedeklarationer, likviditetsplanering och betalningar ingår i tjänsten. Inom koncernen tillämpas K3. I rollen ingår även att driva utvecklingen av rutin- och processförbättringar inom redovisningsområdet inklusive kundreskontra. Du kommer att ingå i ett team på 8 personer på ekonomiavdelningen.

Om dig
För att vara framgångsrik i rollen är du positiv och serviceinriktad både mot interna och externa kontakter. Du är noggrann och självgående samtidigt som du tycker om att jobba i ett team. Du behärskar Excel, har intresse av IT och systemfrågor samt lätt för att sätta dig in i rutiner och processer.
Du har en akademisk examen eller motsvarande erfarenhet inom ekonomi och redovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av transaktionsintensiv verksamhet samt Visma Business, Microsoft Power BI och något årsbokslutsprogram, gärna Capego.
Övrigt
Kontaktperson är Lena Hedin 070-579 39 54
Sista ansökningsdag är 2020-11-30.
Ansökningshandlingar med CV mailas till [email protected]
Märk din ansökan med ”Redovisningsekonom”
Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Visa mindre

AllOffice Nordic AB Teamledare kund- och levreskontran i Örnsköldsvik.

Ansök    Maj 18    AllOffice Nordic AB    Teamledare
AllOffice Nordic AB söker nu en Operativ Teamledare till vår kund- och leverantörsreskontra i Örnsköldsvik. AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, e-handel, kundsupport och branschens största säljkår. Vi erbjuder service samt ett heltäckande sortiment av kontorsmaterial, städ & hygien, möbler, ergonomi, kök & servering, emballage, tryck & profil samt smarta lösningar inom dokume... Visa mer
AllOffice Nordic AB söker nu en Operativ Teamledare till vår kund- och leverantörsreskontra i Örnsköldsvik.
AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, e-handel, kundsupport och branschens största säljkår. Vi erbjuder service samt ett heltäckande sortiment av kontorsmaterial, städ & hygien, möbler, ergonomi, kök & servering, emballage, tryck & profil samt smarta lösningar inom dokumenthantering.
AllOffice är en av Sveriges ledande leverantörer med ett härligt team på 300 medarbetare där vår kultur bygger på våra värderingar; prestigelösa, engagerade, affärsmässiga och kundnära.
Vi har Sveriges bästa kundrelationer med högst tillgänglighet i branschen och kundanpassade erbjudanden samt en effektiv nationell distribution. Som pålitlig partner för våra kunder söker vi ständigt nya lösningar för att underlätta vardagen för våra kunder och tillsammans arbeta för en ökad hållbarhet.
Om rollen
AllOffice söker nu en operativ Teamledare för kund- och leverantörsreskontran. Rollen som Teamledare innebär personalansvar för 6 personer men även ett nära samarbete med övriga på ekonomiavdelningen. Du kommer att ha mycket kontakt med övriga medarbetare inom verksamheten men även med företagets kunder och leverantörer. Som Teamledare kommer du att leda och fördela det dagliga arbetet, vara drivande gällande processer samt säkerställa att AllOffice redovisningspolicy följs.
Om dig
Vi söker dig som har god ledarskaps- och samarbetsförmåga och är strukturerad samt har lätt för att skapa goda relationer med såväl medarbetare, kunder och leverantörer.
Som person är du lyhörd, målmedveten, noggrann, proaktiv, har hög integritet samt är van att arbeta både individuellt och i grupp mot tydliga mål.
Du har en utbildning inom ekonomi och erfarenhet av en liknande roll. Du ser det som en stimulerande utmaning att sätta upp rutiner och processer för dig och ditt team för att kunna arbeta på ett så effektivt sätt som möjligt. Du är prestigelös, flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du har en stark kommunikativ förmåga som skapar tydlighet och inger trygghet för en positiv arbetsmiljö.
Du uttrycker dig väl på svenska både i tal och skrift.
Du har goda kunskaper i Excel, har intresse av IT- och systemfrågor.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Visma Business.
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Övrigt
Kontaktperson är Lena Hedin 070-579 39 54
Sista ansökningsdag är 2021-06-18
Välkommen att skicka din ansökan eller frågor via mail till [email protected] så snart som möjligt då vi hanterar ansökningarna löpande. Märk din ansökan med ”Teamledare”. Visa mindre

AllOffice Nordic AB i Örnsköldsvik söker nu en Ekonomiassistent

Ansök    Maj 12    AllOffice Nordic AB    Ekonomiassistent
AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, e-handel, kundsupport och branschens största säljkår. Vi erbjuder service samt ett heltäckande sortiment av kontorsmaterial, städ & hygien, möbler, ergonomi, kök & servering, emballage, tryck & profil samt smarta lösningar inom dokumenthantering. AllOffice är en av Sveriges ledande leverantörer med ett härligt team på 300 medarbetare där vå... Visa mer
AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, e-handel, kundsupport och branschens största säljkår. Vi erbjuder service samt ett heltäckande sortiment av kontorsmaterial, städ & hygien, möbler, ergonomi, kök & servering, emballage, tryck & profil samt smarta lösningar inom dokumenthantering.
AllOffice är en av Sveriges ledande leverantörer med ett härligt team på 300 medarbetare där vår kultur bygger på våra värderingar; prestigelösa, engagerade, affärsmässiga och kundnära.
Vi har Sveriges bästa kundrelationer med högst tillgänglighet i branschen och kundanpassade erbjudanden samt en effektiv nationell distribution. Som pålitlig partner för våra kunder söker vi ständigt nya lösningar för att underlätta vardagen för våra kunder och tillsammans arbeta för en ökad hållbarhet.
Om rollen
Tjänsten innebär främst att hantera företagets leverantörsfakturor avseende varuinköp och omkostnadsfakturor. Gruppen för Kund- och Leverantörsreskontran består av 7 personer.
Önskade kvalifikationer
För att trivas och vara framgångsrik i rollen som ekonomiassistent är du noggrann och självgående samtidigt som du tycker om att jobba i ett team.
Du bör vara noggrann, strukturerad och ha ett öga för detaljer. Att vara positiv, hjälpsam och ha ett gediget intresse för ekonomi tror vi också kommer bidra till att du uppskattar rollen.
Du är en serviceinriktad person med stort engagemang och tar stort ansvar för ditt arbete.
AllOffice använder Visma DCE (Document Center Enterprise) för hantering av omkostnadsfakturor och Visma Business för hantering av varufakturor, Visma Business är även vårt affärssystem. Erfarenhet av dessa 2 program är därför meriterande.
Du har stor datavana och du trivs med administrativa uppgifter.
Att kunna svenska är ett krav för tjänsten och du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Arbetstid Heltid under vardagar, dagtid.
Övrigt
Kontaktperson är Linda Mähler – 010-434 32 14
Sista ansökningsdag är 2021-05-31
Ansökningshandlingar med CV skickas via mail till [email protected] senast 2021-05-31
Märk din ansökan med ”Ekonomiassistent Leverantörsreskontran”
Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Visa mindre

Ekonomiassistent Leverantörsreskontra AllOffice Nordic AB

Ansök    Nov 20    Alloffice Nordic AB    Ekonomiassistent
AllOffice Nordic AB i Örnsköldsvik söker nu en Ekonomiassistent till leverantörsreskontra AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, e-handel, kundsupport och branschens största säljkår. Vi erbjuder service samt ett heltäckande sortiment av kontors- & städprodukter, möbler, ergonomi, hygien, kök & servering, emballage, tryck & profil samt smarta lösningar inom dokumenthantering... Visa mer
AllOffice Nordic AB i Örnsköldsvik söker nu en Ekonomiassistent till leverantörsreskontra



AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, e-handel, kundsupport och branschens största säljkår. Vi erbjuder service samt ett heltäckande sortiment av kontors- & städprodukter, möbler, ergonomi, hygien, kök & servering, emballage, tryck & profil samt smarta lösningar inom dokumenthantering.

 

AllOffice är en av Sveriges ledande leverantörer med ett härligt team på över 300 medarbetare där vår kultur bygger på våra värderingar; prestigelösa, engagerade, affärsmässiga och kundnära.

Vi har Sveriges bästa kundrelationer med högst tillgänglighet i branschen och kundanpassade erbjudanden samt en effektiv nationell distribution. Som pålitlig partner för våra kunder söker vi ständigt nya lösningar för att underlätta vardagen för våra kunder och tillsammans arbeta för en ökad hållbarhet.

 

Har du ett intresse för ekonomi samt är noggrann, strukturerad och prestigelös?
Vem letar vi efter? För att trivas i rollen som ekonomiassistent finns det några egenskaper som vi tycker är extra viktiga. Du bör vara noggrann, strukturerad och ha ett öga för detaljer. Att vara positiv, hjälpsam och ha ett gediget intresse för ekonomi tror vi också kommer bidra till att du uppskattar rollen!

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

 

Önskade kvalifikationer

Gymnasial utbildning, meriterande med inriktning mot ekonomi
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift


 

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består främst av att hantera företagets leverantörsfakturor avseende varuinköp och omkostnadsfakturor. Gruppen hanterar idag ca 5000 fakturor/ månad.

 

Arbetstid
Tjänsten är på 50% med start 2020-01-02

Övrigt

Kontaktperson är Anneli Edlund
Sista ansökningsdag är 2019-12-20
Ansökningshandlingar med CV skickas via mail till [email protected]
Märk din ansökan med Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Visa mindre